آموزش ساخت اپلیکیشن | آموزش طراحی اپلیکیشن حرفه‌ای
Search

آموزش ساخت اپلیکیشن

فهرست مطالب

ساخت اپلیکیشن در زندگی امروزه انسان ها و همچنین کسب و کارها نقش بسیار پررنگی را ایفا می کند. در حال حاضر اپلیکیشن‌های موبایل یکی از اصلی‌ترین ابزارهای کلیدی برای رشد و افزایش درآمد بیزینس ها شناخته می‌شوند. اهمیت این موضوع سبب شده در این بخش به سراغ آموزش طراحی اپلیکیشن رفته و مسیر شروع ساخت اپلیکیشن را با هم بررسی کنیم.

اما پیش از شروع مطلب اجازه‌دهید مهم ترین سوالاتی را که ممکن است در مسیر آموزش ساخت اپلیکیشن برای شما مطرح شود و قصد پاسخ به آنها را داریم برای شما مطرح کنیم :

  • آیا برای هزینه ساخت اپلیکیشن به بودجه بسیار هنگفتی نیازمندیم؟
  • برای طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل چه مسیرهایی پیش پای ما قرار دارد؟
  • آیا ساخت اپلیکیشن اندروید رایگان و ارزان می تواند نیازهای کسب و کار من را پاسخ دهد؟
  • مراحل ساخت اپلیکیشن اندروید و ios شامل چه مواردی می شود؟
  • سایت های ساخت اپلیکیشن رایگان کدام ها هستند؟
  • برای دریافت آموزش طراحی اپلیکیشن و ساخت آن چه مقدار زمان نیاز داریم؟
  • آیا می توان اقدام به ساخت اپلیکیشن بدون کد نویسی کرد یا باید به دنبال اموزش ساخت اپلیکیشن با کد نویسی و برنامه نویسی بود؟

اگر به دنبال راهنمایی جامع و صفرتاصد برای مراحل ساخت اپلیکیشن هستید، پیشنهاد میکنیم مقاله قرار داده شده را به دقت مطالعه نمایید. در ادامه این محتوا اما بیشتر قصد داریم بر گام توسعه اپلیکیشن از مراحل ساخت اپلیکیشن تمرکز کنیم و آن را با جزئیات بیشتری بررسی نماییم. پس با ما در ادامه همراه باشید تا به این نکته دست یابیم کهدر نهایت برای توسعه و ساخت اپلیکیشن چه باید کرد؟

 

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
طراحی اپلیکیشن

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

طراحی اپلیکیشن
تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

آموزش صفرتاصد ساخت اپلیکیشن حرفه ای

آموزش صفرتاصد طراحی اپلیکیشن حرفه ای

راهنمای جامع گام های طراحی اپلیکیشن حرفه ای و اختصاصی

از آنجایی که فرآیند آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید و ios معمولا شامل گستردگی و پیچیدگی های خاصی می شود قصد داریم در ابتدای این محتوا به صورت جزئی به گام هایی که برای طراحی اپلیکیشن باید طی کنید، اشاره کنیم. رعایت برخی پیش نیاز ها نظیر تحقیقات جامع پیش از شروع ساخت اپلیکیشن، تصمیم گیری و برنامه ریزی از مسائل و مشکلاتی را که در ادامه گام های طراحی اپلیکیشن ممکن است با آن مواجه شوید پیشگیری می کند و حتی راهکار مقابله با آن را شفاف می سازد.

آموزش صفرتاصد ساخت اپلیکیشن حرفه ای -

گام 1) پیش نیازها و برنامه ریزی

پیش از شروع آموزش طراحی اپلیکیشن اندروید باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

شاید در ابتدای مسیر رعایت پیش نیازهای طراحی اپلیکیشن کمی حوصله سربر به نظر بیاید و ترجیح دهید در زمان خود صرفه جویی کنید. باید بگوییم عدم توجه به این مرحله چندین برابر انرژی و زمان را از شما در آینده مسیر ساخت اپلیکیشن طلب می کند. به عبارت دیگر می توان این مرحله را به عنوان زیربنا و پایه آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای به حساب آورد.

نکاتی که هنگام رعایت پیش نیاز ها باید به آنها توجه کنید :

مشخص کردن ایده طراحی اپلیکیشن، شناخت پرسونا و مخاطبین نرم افزار، تحقیقات بازار و آنالیز رقبا، تعیین المان ها و ویژگی های نرم افزار و مواردی از این دست از مهم ترین سوالاتی هستند که پیش از اقدام برای ساخت و آموزش طراحی اپلیکیشن حرفه ای باید به آنها پاسخ دهید تا با دیدی بازتر اقدام به طراحی اپلیکیشن اختصاصی کسب و کار خود کنید.

نکاتی که هنگام برنامه ریزی برای طراحی اپلیکیشن باید به آنها دقت کنید :

با استفاده از اطلاعاتی که در بخش اول این گام به دست آوردید، حالا زمان آن رسیده که برای ساخت اپلیکشن خود برنامه ریزی کنید. مثلا با توجه به ویژگی هایی که مدنظرتان است، رقابت بازار و عوامل دیگر در مورد هزینه ساخت اپلیکیشن اندروید تصمیم گیری کنید و بودجه تخصیصی خود را مشخص سازید. روش ساخت اپلیکیشن خود را مشخص کنید، زمان مورد نیاز را تخمین بزنید و مواردی از این دست.  

با اجرای درست موراد این گام و بررسی عمیق، می توانید اطمینان حاصل کنید که چارچوب ذهنی شما در مسیر آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل شکل می گیرد و می توانید به بهترین نحو به پیشبرد سایر گام های طراحی نرم افزار و اپلیکیشن خود بردازید

آموزش صفرتاصد ساخت اپلیکیشن حرفه ای - طراحی ui و ux

گام 2) طراحی المان های UI و UX

حساسیت المان های رابط کاربری و تجربه کاربری در خدمات طراحی اپلیکیشن

سفارش طراحی UI UX، پارامترهای گرافیکی، جذابیت بصری، دسترسی به اپلیکیشن و المان های آن جزو اولین شاخصه هایی هستند که کاربر به محض ورود به اپلیکیشن با آنها مواجه می شود. از طرفی این عوامل مهم ترین پارامترهایی هستند که مخاطبان را با اپلیکیشن  شما درگیر کرده و آنها را ملزم به استفاده از اپلیکیشن شما می کند. این مرحله خود دارای زیرشاخه هایی است که در ادامه آموزش طراحی اپلیکیشن اندروید آنها را بررسی می کنیم.

الف) معماری اطلاعات و گردش کار (Workflows)

اولین گام در این مرحله از آموزش ساخت اپلیکیشن تعیین داده هایی است که در اپلیکیشن موبایل شما به کاربر نمایش می دهد، اطلاعاتی که از کاربر دریافت می کند، تعامل کاربر با اپلیکیشن و سفرهای کاربر درون برنامه. در این مرحله می توانید  برای شناسایی تعامل احتمالی کاربر و کمک به ناوبری سایت از نمودار گردش کار استفاده کنید؛ 

ب) وایر فریم (Wireframes)

در این قسمت از آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل باید اقدام به طراحی ساختار کلی و طرح اولیه اپلیکیشن خود کنیم. هدف از طراحی وایرفریم ها زیبایی و جذابیت بصری نیست. بلکه هدف، نمایش ساختار کلی کار است که در ادامه ی مسیر به طراح کمک کند. نکته مهم در این بخش این است که سبک ارائه بیزینس به عنوان مرجع قرار می گیرد و سلایق شخصی در نظر گرفته نمی شود تا از بی نظمی ساختار اپلیکیشن جلوگیری کند.

ج) موکاپ (Mockupe)

موکاپ همانند وایر فریم تنها از جنبه بصری مورد استفاده قرار می گیرد، با این تفاوت که وایر فریم ساختار و محتوای ضروری را نمایش می دهد ولی موکاپ ظاهر و زیبایی بصری را نشان می دهد؛

د) نمونه اولیه (Prototype)

در این بخش از آموزش ساخت اپلیکیشن،  یک نمونه اولیه از اپلیکیشن خود را طراحی می کنیم. این بخش که به عنوان یک شبیه ساز نیز شناخته می شود، به شناخت و بررسی عملکرد اپلیکیشن شما و دریافت انتظارات تعامل با کاربر کمک می کند. 

آموزش صفرتاصد ساخت اپلیکیشن حرفه ای - انتخاب روش ساخت اپلیکیشن

گام 3) انتخاب روش ساخت اپلیکیشن

چه مسیر هایی برای ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل پیش پای ما وجود دارد؟

قبل از هر چیز باید اشاره کنیم، مسیرهای بسیار متنوعی وجود دارد تا به کمک آنها اقدام به ساخت اپلیکیشن مناسب کار و کار خود کنید. این انتخاب به پاترامتر های متنوعی وابسته است. مثلا بودجه اختصاصی شما برای ساخت اپلیکیشن یا خرید از شرکت هایی که فروش اپلیکیشن آماده را ارائه می‌دهند، دانش و تخصص شما در خصوص بهترین زبان های برنامه نویسی بهترین زبان های برنامه نویسی اندروید و ios، زمان مورد نیاز برای دریافت خروجی نهایی و … .  به طور کلی اما دو مسیر طراحی اپلیکیشن با برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن موبایل به کمک بهترین اپلیکیشن ساز‌ها پیش پای شما شما قرار دارد که در ادامه  به آنها می پردازیم.

از آنجایی که انتخاب روش طراحی اپلیکیشن اصلی ترین بخش این محتوا محسوب می شود، لازم است که به صورت خیلی جزئی و تخصصی درباره آن صحبت کنیم. روش های گوناگون طراحی اپلیکیشن را بیان کنیم، ویژگی های هر مسیر و تفاوت های آنها را ذکر کرده و به یک مقایسه همه جانبه از مسیرهای پیش رو دست پیدا کنیم تا آگاهانه در خصوص انتخاب مسیر و شیوه مورد نظر تصمیم گیری کنید. پس پیشنهاد می کنم ادامه مطالعه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید!

آموزش صفرتاصد ساخت اپلیکیشن حرفه ای - تست های متعدد اپلیکیشن نمونه

گام 4) تست های متعدد اپلیکیشن نمونه

چرا فرآیند بازبینی و تست های متعدد از نمونه اولیه از نان شب هم واجب تر است؟

در گام بعدی از آموزش طراحی اپلیکیشن به سراغ مرحله ارزیابی و تست اپلیکیشن خواهیم رفت. بسیاری از کسب و کارها تصور می کنند ارائه نسخه اولیه، زمانبر، پرهزینه و غیرضروری است. باید یادآوری کرد که بی‌توجهی به این مرحله و نادیده گرفتن آن می تواند هزینه‌های بسیار هنگفتی را بر روی دست‌ما و کسب و کارمان بگذارد.

این مرحله نیز شامل تست های متعددی می شود که مهم ترین آنها را بررسی خواهیم کرد.

تست تجربه ی کاربر (User Experience Testing)

اصلی ترین و حیاتی ترین این تست ها، تست تجربه کاربر  برای اطمینان از طراحی اپلیکیشن اصولی و مورد انتظار کسب و کار است. مواردی از قبیل راحتی و عملکرد درست کاربر در مواجه با دکمه ها، فونت ها، ابعاد، طرح ها و المان های کاربردی اپلیکیشن مورد ارزیابی قرار می گیرد. 

 

 

تست کارکرد (Functionality Testing)

در این تست باید با شبیه سازی فضای آزمایشی شرایطی را فراهم کنید که در شرایط یکسان، تعدادی مزیاد و مشخصی از کاربران از یک المان اپلیکیشن استفاده کنند. در این بخش معمولا ایرادات متفاوت و مطرحی از اپلیکیشن دست پیدا می کنید که برطرف نمودن آنها بسیار مهم است.

همچنین اگر در حال ساخت برنامه ای برای پلتفرم های موبایل iOS و Android هستید، بخشی از آزمایش عملکردی شما باید قیاس بین ویژگی مشترک هر دو نسخه باشد.

آزمایش عملکرد (Performance Testing)

در این بخش از تست نیز می بایست عملکرد اپلیکیشن و تلفن همراه را پس و در حین کار با اپلیکیشن بسنجید و برای رفع باگ های آن اقدام کنید. به طور مثال ممکن است با خالی شدن ناگهانی باتری گوشی مواجه شوید یا اشغال فضای حافظه فراتر از انتظار. هرچند پیشنهاد می کنیم با فراهم کردن شرایط آزمایشی و شبیه سازی عملکرد را در دستگاه های متفاوت و با تعداد کاربران بیشتر نیز بسنجید تا از عملکرد اپلیکیشن خود اطمینان حاصل کنید.

تست امنیت

تست امنیت یکی دیگر از تست های مهم در ارزیابی عملکرد و آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل به حساب می آید. تست امنیت در مباحثی مانند درز اطلاعات کاربران، امنیت در برابر هک اپلیکیشن، دیتا دریافتی و … مطرح می شود.

آموزش صفرتاصد ساخت اپلیکیشن حرفه ای - انتشار اپلیکیشن در پلتفرم ها

گام 5) انتشار اپلیکیشن در پلتفرم ها

وقت آن رسیده که اپلیکیشن خود را منتشر کنید؛

در مرحله بعدی از آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل و پس از طی مراحل بالا می توانید برای انتشار اپلیکیشن خود در استور ها و پلتفرم های توسعه اپ اقدام کنید. طبیعتا در مرحله اول باید اقدام به ساخت اکانت توسعه دهنده، در استور مورد نظر کرده و اپلیکیشن خود را مطابق قوانین و اصول انتشار آن استور بهینه سازی کنید. مثلا برای انتشار اپلیکیشن های اندروید به سراغ استورهای گوگل پلی، بازار، مارکت و منابعی همچون آموزش انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی بروید. برای انتشار پلتفرم ios نیز به دنبال فرآیند انتشار در اپل استور، اناردونی، سیبچه و … باشید و قوانین و شرایط انتشار را به دقت بررسی کنید.

فرآیند انتشار اپلیکیشن خیلی هم ساده به نظر نمی رسد!

در این بخش باید اطلاعاتی از قبیل، نام، توضیحات مربوطه، کلیدواژه ها، اسکرین شات های اپ، اطلاعات اکانت تست و.. را برای استور مورد نظر ارسال نموده و پس از دوره ارزیابی عملکرد اپلیکیشن شما از جنبه های گوناگون اجازه انتشار اپلیکیشن شما در استور مورد نظر صادر می شود.

آموزش صفرتاصد ساخت اپلیکیشن حرفه ای - مارکتینگ و بازاریابی اپلیکیشن

گام 6) مارکتینگ و بازاریابی اپلیکیشن

در مرحله آخر، فرآیند بازاریابی و فروش شما آغاز می شود !!

باید یادآور شویم که این موضوع یک اشتباه محض است که برخی فکر می کنند با انتشار اپلیکیشن خود کارشان تمام می شود و باید منتظر استفاده کاربران از پلتفرم خود بمانند. در این بخش شما می بایست با معرفی بهینه و مارکتینگ پلتفرم خود کاربران را به استفاده از اپلیکیشن خود متقاعد سازید. مثلا با اجرای کمپین های بازاریابی بهینه دستیابی مخاطبان به اپلیکیشن خود را آسان تر کنید.

کاربران را در نیمه مسیر رها نکنید؛

در آخرین گام از مسیر آموزش طراحی اپلیکیشن باید ذکر کنیم که سعی کنید در طول مسیر و در بازه های زمانی مختلف، از کاربران اپلیکیشن خود فیدبک دریافت کنید. با استفاده از این بازخورد ها می توانید ایرادات و باگ های اپلیکیشن خود را در کوتاهترین زمان شناسایی و برطرف کنید. به این ترتیب رضایت کاربران را بالا برده و به افزایش تعامل آنها با اپلیکیشن خود کمک می کنید.

بسیار خب؛ تا به اینجای مقاله به طور کلی درباره گام های مسیر ساخت طراحی اپلیکیشن و نکات پیرامون آن صحبت کردیم. اما همان طور که پیشتر اشاره کردیم، در بخش اصلی این محتوا قصد داریم در آموزش ساخت اپلیکشن موبایل مهم ترین روش های طراحی اپلیکیشن را برای شما ذکر کرده و به مقایسه آنها با یک دیگر بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سفارش ساخت اپلیکیشن به شرکت طراحی اپلیکیشن

روش های ساخت اپلیکیشن؛ انتخاب اول

سفارش ساخت اپلیکیشن به شرکت طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن اختصاصی در کمترین زمان و با بی نهایت امکانات

یکی از بهترین و منطقی ترین راه های طراحی اپلیکیشن حرفه ای برون سپاری آن به بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن و کمک گرفتن از متخصصین این حوزه است. صلاحیت و تجربه، نمونه کارهای موفق، استفاده از تکنولوژی و زبان های برنامه نویسی به روز، قیمت ساخت اپلیکیشن به صرفه و … همه از مواردی هستند که در انتخاب بهترین شرکت ساخت اپلکیشن باید به آنها توجه ویژه کنید.

ساخت اپلیکیشن اختصاصی خود را به بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن بسپارید!

تیم ویستا با سالها تجربه در خصوص طراحی انواع اپلیکیشن و سایت اختصاصی متشکل از حرفه ای ترین برنامه نویسان فعال کشور و با صدها نمونه فوق موفق اجرایی، آماده ارائه خدمات طراحی اپلیکیشن موبایل اختصاصی و همچنین طراحی اپلیکیشن با هوش مصنوعی با بی نهایت قابلیت، در کوتاه ترین زمان و با به صرفه ترین قیمت  به شما عزیزان می باشد. برای ارتباط بیشتر با کارشناسان ما در ویستا تماس بگیرید.

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
طراحی اپلیکیشن

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

طراحی اپلیکیشن
تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

آموزش ساخت اپلیکیشن با اندروید استودیو

روش های ساخت اپلیکیشن؛ انتخاب دوم

آموزش ساخت اپلیکیشن با اندروید استودیو

قابلیت های محیط توسعه یکپارچه اندروید استودیو را دست کم نگیرید!!

در انتخاب های بعدی اگر به دنبال آموزش ساخت اپلیکیشن رایگان توسعه آن به کمک برنامه نویسی هستید، ابزارها و زبان های توسعه متفاوتی برایتان وجود دارد. لذا پیشنهاد ما این است که ابتدا نقشه راه برنامه نویسی موبایل را به دقت بررسی نمایید. همچنین این نکته مهم است که هنگام طراحی و توسعه یک اپلیکیشن اندوید، به ابزارها و محیط های توسعه حرفه ای دست پیدا کنید. این ابزارهای اتوماسیون ساخت به بهبود کدنویسی و فرآیند توسعه اپ شما کمک ویژه ای می کنند. اندروید استودیو یکی از مهمترین محیط های توسعه اپلیکیشن محسوب می شود که ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارد.

توضیحات بیشتر در خصوص اندروید استودیو

همان طور که اشاره کردیم، اندروید استودیو یک محیط توسعه یکپارچه یا همان (IDE) برای برنامه نویسی اندروید به حساب می آید که توسط گوگل توسعه یافته و قابلیت نصب بر سیستم‌عامل‌‌های مک، ویندوز و لینوکس را دارا می باشد. تا قبل از سال 2019 زبان برنامه نویسی جاوا (JAVA) زبان اصلی و رسمی توسعه اپلیکیشن اندوروید در محیط اندروید استودیو بود. اما پس از سال 2019 گوگل اعلام کرد که زبان رسمی برنامه نویسی اندروید در این محیط به کاتلین (Kotlin) تغییر یافته است. اما همچنان می توان از زبان های برنامه نویسی جاوا، پایتون و سی شارپ در این محیط استفاده کرد.

در بخش زیر لینک دوره رایگان طراحی اپلیکیشن با اندروید استودیو جهت مطالعه بیشتر شما قرار گرفته است.

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
طراحی اپلیکیشن

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

طراحی اپلیکیشن
تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

آموزش ساخت اپلیکیشن با جاوا

روش های ساخت اپلیکیشن؛ انتخاب سوم

آموزش ساخت اپلیکیشن با جاوا

محبوب ترین زبان برنامه نویسی طراحی اپلیکیشن موبایل را بشناسید!

جاوا یکی دیگر از بهینه ترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی موبایل شناخته می شود. نکته قابل توجه این است که جاوا و جاوا‌ اسکریپت کاملا متفاوت هستند. جاوا یک زبان برنامه نویسی شی‌ء گرا و جاوا اسکریپت یک اسکریت نویسی شی‌ء گرا است که بر خلاف جاوا عمدتا در وبسایت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

توضیحات بیشتر در خصوص زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا پس از زبان های c و ++c توسعه داده شده که علاوه بر پوشش نکات قوت آنها، معایب و نکات ضعف این زبان ها را هم برطرف ساخته است. جاوا یکی از بزرگترین کتابخانه ها در بین زبان های برنامه نویسی را به خود اختصاص داده. این کتابخانه ها به توسعه دهندگان کمک می کنند بدون نوشتن کدهای زیاد، قابلیت‌های مدنظر را پیاده سازی کنند. علاوه بر آن سادگی، دسترسی به منابع آموزشی بسیار، ایمنی بالا و مستقل از پلتفرم بودن از مهم ترین ویژگی های جاوا شناخته می شود.

در بخش زیر راهنمای رایگان آموزش طراحی اپلیکیشن با جاوا، برای مطالعه بیشتر شما قرار گرفته است.

آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید با پایتون

روش های ساخت اپلیکیشن؛ انتخاب چهارم

قابلیت های محیط توسعه یکپارچه اندروید استودیو را دست کم نگیرید!!

پایتون را می توان سومین زبان برنامه نویسی محبوب در دنیا در نظر گرفت. اپلیکیشن های مطرح و بزرگی در جهان با این زبان توسعه داده شده اند نظیر اپلیکیشن اسپاتیفای، اینستاگرام و … . پایتون برای سیستم عامل اندروید و ios بومی نیست و ممکن است یکی از دلایل عدم انتخاب صد‌‌‌‌در‌‌صدی آن توسط توسعه دهندگان، ناسازگاری هایی باشد که در نسخه های متفاوت اپلیکیشن ظاهر می شود.

نکات تکمیلی در آموزش طراحی اپلیکیشن با پایتون

فرض کنید قصد دارید اقدام به ساخت اپلیکیشن فروشگاهی کنید؛ تا پیش از این برای ساخت اپلیکیشن اندوید و ios شاید مجبور بودید همزمان روی دو نسخه برنامه براساس زبارن های برنامه نویسی متفاوت کار کنید. اما در حال حاضر قابلیت کراس پلتفرم (cross-platform) یا برنامه نویسی چند سکویی و فریم ورک‌های پایتون مانند Kivy و BeeWare این امکان را به شما می دهد که از یک پایگاه کد برای پلتفرم های مختلف استفاده کنید.

در این قسمت دوره رایگان آموزش طراحی اپلیکیشن با جهت مطالعه بیشتر شما قرار گرفته است.

آموزش ساخت اپلیکیشن با گوشی

روش های ساخت اپلیکیشن؛ انتخاب پنجم

آموزش ساخت اپلیکیشن با گوشی

آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید حرفه ای بدون برنامه‌نویسی

یکی از مسائلی که کسب و کار‌های کوچک بیشتر با آن رو‌به‌رو هستند، ساخت اپلیکیشن موبایل بدون کد‌نویسی و برنامه نویسی است. بسیاری از کسب و کار‌ها به دنبال نرم‌افزار‌های ساخت اپلیکیشن با گوشی و اپلیکیشن ساز‌ها است. اپلیکیشن ساز‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که بدون نیاز به دانش کد‌نویسی و برنامه‌نویسی با هزینه بسیار کمتر و در کوتاه‌‌ترین زمان اقدام به طراحی اپلیکیشن کسب و کار خود کنید.

نرم افزارهای طراحی اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن سازها و نرم افزار ساخت اپلیکیشن  بسیاری وجود دارند که می توانید به کمک آنها می توانید اقدام به ساخت اپلیکیشن کسب و کار خود کنید. نکاتی از قبیل پشتیبانی از سیستم‌عامل‌عامل های قابل مدنظر، سادگی در رابط کاربری، افزونه‌ها و ویجت‌های  ارائه شده و … از نکاتی هستند که در نرم‌افزار‌های ساخت اپلیکیشن با گوشی و یا طراحی اپلیکیشن بدون کد‌نویسی باید در نظر داشته باشید.

در این قسمت بهترین اپلکیشن سازهای رایگان ایرانی و خارجی جهت بررسی عمیق تر شما قرار گرفته است.

بهرین اپلیکیشن‎‌‌‌‌‌‌‍‌ساز‌های ایرانی و خارجی

قیمت طراحی اپلیکیشن

قیمت طراحی اپلیکیشن

راهنمای جامع هزینه ساخت اپلیکیشن

یکی از مهمترین نکات قابل صحبت در مسیر آموزش ساخت اپلیکیشن هزینه ساخت طراحی اپلیکیشن موبایل است. معمولا قیمت ساخت اپلیکیشن متاثر از عوامل گوناگونی است. بنابراین منطقی نیست ساخت اپلیکیشن اندروید رایگان و یا حتی استفاده از سایت های ساخت اپلیکیشن رایگان بتواند نیاز‌های کسب‌و‌کار شما را پوشش دهد. در اغلب موارد با این موضوع مواجه شده‌ایم که طراحی اپلیکیشن ارزان، منجر به پرداخت هزینه‌های چندبرابری در آینده می شود.

چه نکاتی بر هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل اثر می گذارد؟

زیرساخت‌های اپلیکیشن کسب‌و‌کار شما، فیچر‌ها و قابلیت‌های اپلیکیشن، طرح بندی و قالب مورد استفاده، سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف، حجم دیتای پلتفرم و کسب‌و‌کار، زبان برنامه‌‌نویسی اپلیکیشن و روش ساخت پلتفرم‌ها تنها چند مورد از المان‌ها و پارامتر‌هایی هستند که بر قیمت نهایی ساخت اپلیکیشن تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر ساخت اپلیکیشن آموزشی شما را یک فریلنسر تازه‌کار برعهده بگیرد یا آن را به بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن واگذار کنید، قطعا ملزم به پرداخت هزینه های متفاوتی هستید.

جمع بندی و کلام پایانی

جمع بندی و کلام پایانی

سخن پایانی در ارتباط با آموزش طراحی اپلیکیشن

بسیار خب؛ خسته نباشید. شما به پایان مطالعه مقاله آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل رسیده‌اید. امیدواریم این مقاله توانسته باشد سوال های شما در خصوص روش‌ها و مسیرهای توسعه اپلیکیشن را پاسخ داده باشد. اما پیش از خداحافظی اجازه دهید مروری کوتاه بر مطالب گفته شده داشته باشیم.

مروری کوتاه بر آموزش صفر‌تا‌‌صد

در مرحله اول اشاره کردیم برای رعایت پیش‌نیاز‍‌ها نیاز است ایده طراحی اپلیکیشن خود را از جنبه‌های گوناگون بررسی کنید، و در ادامه، با تحقیقات بازار و محصول خود، برنامه ریزی دقیقی از مسیر طراحی اپلیکیشن انجام دهید. در گام بعد، به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری بپردازید و در قدم سوم روش انتخابی خود برای طراحی و توسعه پلتفرم خود انتخاب کنید. پس از طراحی و ساخت نمونه اولیه از اپلیکیشن، زمان تست آن فرا‌رسیده است. در گام پنجم که مربوط به انتشار اپلیکبیشن در پلتفرم‌ها است به نکاتی در خصوص فرآیند این انتشار صحبت کردیم. در گام آخر نیز درباره مارکتینگ، بازاریابی و دریافت فیدبک توضیحاتی را ارائه دادیم.

مروری کوتاه برروش های طراحی اپلبیکیشن

در این بخش توضیحاتی در خصوص انتخاب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن و مقایسه آنها به شما ارائه دادیم. نظیر تجربه و سابقه کار، نمونه‌کار‌های طراحی شده، امنیت دیتای اپلیکیشن، ارتباط راحت و پشتیبانی قوی، پلتفرم و سیستم‌عامل مدنظر و … از نکاتی هستند که در انتخاب شرکت طراحی اپلیکیشن باید آنها را بررسی نمایید.

در روش دوم نیز اشاراتی به محبوب‌ترین محیط توسعه یکپارچه یا همان (IDE) یعنی اندروید استودیو کردیم. زبان‌های برنامه‌نویسی مورد استفاده در آن را بیان کردیم که مهم ترین آنها جاوا و کاتلین هستند.

در توضیحات آموزش طراحی اپلیکیشن با جاوا به این نکات اشاره کریم که به دلیل امنیت بسیار بالا، کتابخانه‌های بسیار زیاد، سادگی و مستقل از پلتفرم بودن بخش بزرگی از زبان برنامه نویسی مورد استفاده در توسعه اپلیکیشن موبایل را به خود اختصاص داده است.

مهمترین نکته‌ای که در آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون اشاره کردیم، قابلیت برنامه نویسی چند‌سکویی یا همان کراس پلتفرم (cross-platform) است که فریم‌ورک‌های Kivy و BeeWare این فرصت را برای شما ایجاد می کند.

به عنوان روش آخر نیز به سراغ اپلیکیشن‌سازها و نرم‌افزارهای ساخت اپلیکیشن با گوشی رفتیم و محبوب‌ترین آنها را در انتها این بخش معرفی کردیم.

مروری کوتاه بر قیمت ساخت اپلیکیشن

در انتهایی‌ترین بخش این مقاله نیز بخشی از جوانب و المان‌هایی را که بر هزینه پلتفرم شما اثرگذارند را بیان کردیم. پارامتر‌هایی مانند قابلیت‌هایی که اپلیکیشن ازآن پشتیبانی می‌کند، زبان برنامه‌نویسی اپلیکیشن، API و زیرساخت‌های پلتفرم، رابط کاربری و تجربه کاربری و مانند این‌ها همه بر قیمت نهایی اپلیکیشن تاثیر‌گذارند.

امیدواریم این مقاله آموزشی جامع برای طراحی اپلیکیشن موبایل را به شما ارائه داده باشد. در طول مقاله سعی کردیم توضیحاتی کامل را برای شما بیان کنیم و مهترین سوالاتی که ممکن است در طور مسیر طراحی اپلیکیشن مطرح شود را پاسخ دهیم. اما چنانچه پرسشی را بی پاسخ گذاشتیم، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها مطرح نموده تا به رفع ابهامات در خصوص آن بپردازیم.

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
طراحی اپلیکیشن

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

طراحی اپلیکیشن
تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا