میزان درآمد و حقوق طراح UI UX
Search

درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

فهرست مطالب

برای طراحی اپلیکیشن، سایت و یا هر پلتفرم دیگری لازم است تا پیش از کدنویسی بدانیم انتظارمان از نتیجه نهایی چیست و دقیقا با چه محصولی سر و کار داریم! این وظیفه مهم یعنی ایجاد طرح محصول براساس اصول و قواعد مختلف از جمله مارکتینگ، روانشناسی مخاطب، نیاز سنجی بازار و کسب و کار و… بر عهده طراحان رابط و تجربه کاربری (ui ux) محول شده است.

در چندسال گذشته با افزایش مشاغل آنلاین، تقاضای کسب و کار ها برای طرح های حرفه ای اپلیکیشن و وبسایت افزایش یافته است؛ به طوریکه در حال حاضر و نسبت به سالهای اخیر، عده بیشتری علاقمند به یادگیری این مهارت پولساز و کسب درآمد از طریق آن هستند. اما پیش از ورود به بازار کار، نیاز دارند تا از درآمد و میزان حقوق طراح UI UX مطلع شوند.

با توجه به این نیاز مهم و افزایش علاقمندی نسبت به بازار کار طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری، تصمیم گرفتیم با ایجاد این مطلب در ویستا همه آنچه را که پیش از شروع یادگیری باید بدانید، بررسی کنیم.

راهکارهای درآمد زایی طراح ui ux-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

روش های کسب درآمد طراح UI UX

اگر طراحی رابط و تجربه کاربری را یاد بگیرید، به چندین شیوه ممکن میتوانید به کسب درآمد بپردازید!

در نگاه اول، ممکن است تصور کنید که تنها یک روش روش برای درآمدزایی از طریق مهارت و حرفه طراحی ui ux وجود دارد و آن، دریافت و تکمیل پروژه است. در حالیکه میدانیم در دنیای آنلاین امروز، اگر در یک زمینه مشخص، تسلط و تخصص کافی را داشته باشید، به راحتی خواهید توانست از شیوه های مختلف کسب درآمد کنید و محدود به یک منبع درآمد نخواهید بود. 

فریلنسرینگ یا استخدام در شرکت ها-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

1. دریافت پروژه های طراحی UI UX به صورت فریلنسری یا استخدامی

تنها با استفاده از یک کامپیوتر یا لپتاپ، از خانه یا شرکت کسب درآمد کنید!

اولین و شناخته شده ترین شیوه کسب درآمد از طراحی ui ux، شروع فعالیت به عنوان فریلنسر یا استخدام در یک شرکت طراحی ui ux یا همان کسب درآمد فریلنسری است.

در حال حاضر اگر سری به سایت های معتبر و شناخته شده کاریابی چون جاب ویژن یا جابینجا بزنید، آگهی های متعددی را در رابطه با هریک از این روش های کسب درآمد مشاهده خواهید کرد که متناسب با شرایط زندگی خودتان و انتظارات ارائه دهنده آگهی (کارفرما) میتوانید رزومه ارسال کنید. 

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی برای کسب درآمد طراحان UI و UX

اگر می خواهید از طریق دریافت پروژه های فریلنسری UI و UX به کسب درآمد از طریق طراحی رابط و تجربه کاربری بپردازید، توصیه می کنیم پیش از هرچیز سری به منابع و وبسایت های فریلنسری ایرانی بزنید. همواره در این پلتفرم ها آگهی های زیادی مبنی بر سفارش طراحی ui – ux یافت می شوند که متناسب با سطح تخصص شما در دسترس اند.

پلتفرم های ایرانی خوبی در این زمینه فعال اند که با ایجاد پروفایل و معرفی خود در آنها خواهید توانست اولین پروژه های خود را دریافت کنید؛ بعلاوه اینکه در ادامه مسیر کاری خود و پس از تثبیت جایگاه تان به عنوان یک طراح حرفه ای UI و UX در بازار کار نیز به ارتقا پروفایل و تداوم کسب درآمد از طریق این سایت ها بپردازید. از بهترین این سایت های فریلنسری ایرانی میتوانیم اشاره کنیم به پونیشا، کارلنسر، پارس کدرز، پارس فریلنسر و وبسایت انجام میدم.

بهترین سایت های فریلنسری خارجی برای کسب درآمد طراحان UI و UX

در حال حاضر جامع ترین پلتفرم های مرتبط در جهان متعلق به منابع خارجی است. این سایت ها امکان کسب درآمد دلاری را برای همه متخصصین در انواع مهارت های مختلف در سرتاسر جهان فراهم کرده اند. در این سایت های فریلنسری خارجی، در زمینه طراحی ui و ux نیز که از پرتقاضا ترین مهارت های حال حاضر دنیا است، روزانه ده ها آگهی منتشر می شود که می توانید متناسب با سطح مهارت خود هریک را دریافت نموده و به کسب درآمد دلاری بپردازید.

تعداد این سایت حتی با در نظر گرفتن فاکتورهایی چون جامعیت، اطمینان و کیفیت، همچنان بسیار بیشتر از منابع مشابه فارسی است اما چند نمونه از بهترین آنها میتوانیم از Upwork، Freelancer.com، Toptal، Fiverr.com، FlexJobs و Guru نام ببریم. موضوع و دسته بندی پروژه های طراحی که در این سایت ها پیدا می کنید هم متفاوت است. طراحی فروشگاه اینترنتی (اپ یا سایت)، پلتفرم های سازمانی و شرکتی، بازی ها و… از جمله رایج ترین آنها هستند.

راه اندازی کسب و کار و یا استارتاپ-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

2. تشکیل تیم طراحی UI UX و راه اندازی آژانس طراحی

با ایجاد یک برند حرفه ای از جمع طراحان حرفه ای UI و UX، کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید!

اگر تصمیم دارید تا با یک دید وسیع تر، برند و کسب و کار خود را راه اندازی کنید، بازار کار طراحی UI UX از وسعت و میزان تقاضای کافی برای چنین اهدافی برخوردار است؛ بنابراین بطور کلی محدودتی در این زمینه نخواهید داشت. توصیه میکنیم در صورت انتخاب این روش از درآمدزایی، تمرکز ویژه ای به مهارت، تعهد و رفتار حرفه ای اعضای تیمی که تشکیل می دهید، اختصاص دهید؛ چرا که در چنین استارتاپ ها و یا کسب و کارهایی سرعت و سقف پیشرفت برند را تا حدود جالب توجهی اعضای تیم اصلی آن برند تعیین می کنند.

نحوه تشکیل تیم طراحی ui و ux

روش های متعددی برای تشکیل یک تیم طراحی UI UX وجود دارد. در گام اول باید ساختار تیم خود را انتخاب کنید تا بتوانید برمبنای متخصصینی که در ترکیب انتخابی خود نیاز دارید، شروع به جمع آوری اعضا کنید. رایج ترین انواع ساختار تیم های طراحی رابط و تجربه کاربری می توانیم به چهار نوع انعطاف‌پذیر (Flexible) ، قراردادی یا پیمانی (Contractual) ، متمرکز (Centralized) و غیر متمرکز (Embedded) اشاره کنیم. پس از تعیین ساختار مورد نیاز کسب و کار می توانید از طریق آگهی های استخدام طراح در سایت های فریلنسری یا پلتفرم هایی مشابه دیوار و شیپور شروع به تشکیل تیم نمایید.

تولید محتوای آموزشی UI UX-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

3. آموزش طراحی UI UX

در پلتفرم هایی چون یوتیوب، اینستاگرام، وبسایت شخصی یا... به آموزش طراحی UI UX بپردازید!

امروزه و در حال حاضر، افراد خیلی بیشتری را نسبت به 5 تا 10 سال گذشته می بینیم که به فکر یادگیری یک مهارت هستند. تفاوتی هم ندارد در چه بازهر سنی یا کدام موقعیت و شرایط از زندگی فردی و اجتماعی تان باشید؛ نوجوانان و جوانانی که به فکر استقلال مالی و ساختن آینده بهتر اند یا کارمندان و افراد شاغلی که که میخواهند منبع درآمد دوم ایجاد کنند! همه این افراد به راحتی میتوانند مخاطبین دوره های آموزشی شما به زبان فارسی باشند. 

نحوه پیاده سازی روش آموزش طراحی UI UX و کسب درآمد از طریق آن

بسترهای متعدد و پلتفرم های حرفه ای برای اینکه بتوانید آموزش های خود را در آنها ارائه دهید بطور رایگان وجود دارند که کوچک ترین بهانه ها را برای عدم انتخاب این روش از کسب درآمد از طریق UI و UX از بین برده اند. برخی از این پلتفرم ها مشابه یوتیوب حتی در صورت ارائه محتوای ارزشمند در نتیجه پر بازدید، به ارائه دهندگان محتوا مبالغ دلاری هم پرداخت می کنند! از بهترین و البته، رایج ترین این پلتفرم ها میتوانیم اشاره کنیم به کانال یوتیوب شخصی یا تجاری، صفحه اینستاگرام، سایت کسب و کار، سرویس های اشتراک گذاری ویدیو مشابه آپارات و… .

حالا که با بهترین و رایج ترین روش های کسب درآمد از طریق طراحی رابط و تجربه کاربری آشنا شدیم، بهتر خواهیم توانست تا در رابطه با درآمد و میزان حقوق طراحان رابط و تجربه کاربری (UI/UX) شرایط بازار کار و وضعیت آگهی های استخدامی را بررسی کنیم. در ادامه، توضیحات خوبی در این زمینه آورده ایم که به طور قطع، مقدار زیادی از ابهامات و سوالات شما را در این خصوص برطرف خواهد کرد.

میزان درآمد طراح UI UX در ایران سال 1402-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

درآمد و میزان حقوق طراح UI UX در 1402

میزان حقوق طراحان UI/UX متفاوت است و به عواملی مانند سابقه کار، مهارت‌ها و... بستگی دارد!

درآمد و میزان حقوق طراح UI UX را نمیتوانیم با یک عدد یا میانگین قطعی بیان کنیم و این یک واقعیت بدیهی است! چرا که ده ها عامل مختلف در میزان درآمد یک طراح رابط و تجربه کاربری نقش دارد که در ادامه، بررسی خواهیم کرد. اگر سری به سایت های کاریابی مشابه جاب ویژن بزنید (که از جامعیت آماری خوبی هم برخوردار است)؛ و در قسمت جستجو، آگهی های استخدام طراح ui ux را مورد بررسی قرار دهید، در بازه حدودی 8-10 میلیون تا 35-45 میلیون تومان حقوق های پیشنهادی را مشاهده خواهید کرد که عوامل و علل این اختلاف میزان درآمد را در ادامه مطالعه می کنید. 

چرا حقوق های پیشنهادی در آگهی های مختلف استخدام طراح ui ux متفاوت اند؟

این میزان از اختلاف حقوق های پیشنهادی در حیطه شغلی طراحی UI و UX، عوامل زیادی را شامل می شود؛ از جمله مهم ترین این عوامل میتوانیم اشاره کنیم به سابقه کار مورد نیاز برای شروع همکاری، ابزارهایی که لازم است تسلط داشته باشید، مهارت های نرم و شخصیتی مورد انتظار، نوع همکاری (قراردادی، پروژه ای یا سایر )، شهر و محیط مورد فعالیت، مزایای ارائه شده در موقعیت شغلی و… .

مهارت های اصلی مورد نیاز در آگهی های با حقوق بالاتر کدام ها هستند؟

برای مثال، اگر میخواهید برای یک آگهی استخدام در یک شرکت طراحی اپلیکیشن با میزان حقوق در بازه درآمدی 35 الی 45 میلیون تومان درخواست دهید، باید تسلط خوبی به ابزارهای طراحی رابط و تجربه کاربری داشته باشید، با نرم افزارهای گرافیکی پرکاربردی چون Photoshop و Illustrator آشنا باشید، نمونه کار موفق در جلسه مصاحبه ارائه کنید و از ویژگی های شخصیتی و مزایای اخلاقی چون خلاقیت، روحیه کار تیمی و توانایی همکاری گروهی، تعهد، وقت شناسی، دقت و نظم بالا نیز برخوردار باشید. بعلاوه، در چنین آگهی هایی تسلط به زبان انگلیسی تا حداقل میزان متوسط هم از جمله ویژگی های کلیدی است که به چشم می خورد.

مسیرهایی که در صورت نداشتن سابقه کار میتوانید طی کنید، کدام ها هستند؟

اگر سابقه کار ندارید، نگران نباشید! چرا که می توانید بسته به شرایط و امکاناتی که در دست دارید در یک شرکت یا تیم طراحی به دوره کارآموزی مشغول شوید و ایجاد سابقه کنید. همچنین میتوانید یک پروژه فرضی و آزمایشی را برای ارائه به کارفرما طراحی کنید؛ در بسیاری مواقع میتوانید با چنین اقداماتی موفق به دریافت موقعیت شغلی مورد نظرتان شوید و با یادگیری بیشتر در جایگاه بدست آمده، مهارت خود را به موازات تجربه ارتقا دهید.

اما متوسط حقوق طراحان رابط و تجربه کاربری در ایران و جهان متفاوت است! این اختلاف درآمد و حقوق تنها در ارتباط با مهارت و زمینه شغلی طراحی UI و UX بررسی نمی شود؛ بلکه بسیاری دیگر از سایر مشاغل فریلنسری مشابه طراحی گرافیک، سئو، طراحی سایت و اپلیکیشن، برنامه نویسی ابزارها و پلتفرم های مختلف و… در سرتاسر جهان ارزش های مالی و درآمدی مختلفی را به متخصصین ارائه می دهند. این موضوع را در ادامه بصورت تخصصی و براساس آمار جامع بررسی خواهیم کرد. 

میزان درآمد طراح UI UX در دنیا سال 2023-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

متوسط حقوق طراحان UI UX در دنیا

آمارهای دقیق از میزان حقوق طراحان ui و ux در سایر نقاط دنیا، اختلافات زیادی را نشان می دهد!

براساس آمار وبسایت indeed.com میانگین حقوق سالانه طراح ux در ایالات متحده چیزی در حدود 127,908 دلار است. این در حالی است که میزان حقوق و درآمد دریافتی طراحان ui در همین منطقه جغرافیایی با میانگین 42.57 دلار در نظر می شود. همین آمار در بریتانیا، بترتیب برای طراحان UX بطور سالانه 44,475 پوند و برای طراحان UI نزدیک به 44,758 پوند در سال پیشنهاد می شود.

طراحی UI و UX از آن دسته مهارت هایی است که نرم افزار مورد استفاده در ارائه آن، از مهم ترین عوامل قابل بررسی و تاثیرگذار ترین پارامتر ها شناخته می شود؛ به طوریکه بدون نرم افزار مناسب و تخصصی به سختی می توانید کاری از پیش ببرید! پیش از این و قبل از رواج یافتن نرم افزارهای تخصصی طراحی ui ux معمولا از برنامه هایی مشابه فتوشاپ برای طراحی رابط و تجربه کاربری نیز استفاده می کردند اما با وجود ابزارهایی حرفه ای این تخصص که در ادامه نیز بررسی کرده ایم، دلیلی برای این کار وجود ندارد!

نرم افزارهای برتر طراحی UI UX-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

بهترین نرم افزارهای طراحی ui ux در کسب درآمد

یادیگیری خود را با یکی از سه نرم افزار فیگما، ادوبی ایکس دی یا اسکچ شروع کنید!

برای طراحی یک اپلیکیشن یا سایت حرفه ای جزئیات بسیار متعددی باید بطور همران در نظر گرفته شوند، بنابراین نیاز به ابزارها و نرم افزارهای تخصصی احساس شد و پلتفرم های ویژه ای با هدف در دسترس قرار گرفتن برای طراحان UI و UX ایجاد شدند. به طور عمده، سه نرم افزار اختصاصی برای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد. 

نرم افزار طراحی فیگما (Figma)-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

1. فیگما (Figma)

نرم افزار ابری محبوب در میان طراحان UI UX!

دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید فیگما را بعنوان نرم افزار مورد استفاده در شروع ساخت اپلیکیشن یا سایت استفاده کنید. بطور کلی، تفاوت دو نرم افزار فیگما و ایکس دی ( که در ادامه بررسی خواهیم کرد ) تنها در نحوه نصب و استفاده از آنها است. به این معنا که برای استفاده از فیگما حتما باید آنلاین باشید اما Adobe XD نرم افزار قابل نصب بر روی دسکتاپ با قابلیت استفاده آفلاین است.

ویژگی های کلیدی فیگما

همکاری همزمان تیم طراحی در محیط نرم افزار، امکان اشتراک گذاری پروژه ها، ارائه تعداد زیادی از فیچرها و ابزارها برای طراحی انواع محصول یا محتوای آنلاین ( سایت، انواع اپلیکیشن، پست و استوری شبکه های اجتماعی و… )، امکان طراحی های اولیه و نه چندان پیچیده بصورت کاملا رایگان، در دسترس بودن اکانت پریمیوم برای پروژه های حرفه ای، داشتن کتابخانه ها و UI Kit های متعدد، وجود افزونه ها و پلاگین های کاربردی و جامع و… . 

نرم افزار طراحی ادوبی ایکس‌دی (Adobe XD)-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

2. ادوبی ایکس‌دی (Adobe XD)

ابزار قدرتمند شرکت Adobe؛ اینبار برای طراحی رابط و تجربه کاربر!

با توجه به کیفیت و اعتباری که تا پیش از این، از نرم افزارهای ادوبی شاهد بودیم، کاملا قابل پیش بینی است که این محصول نسبتا جوان از این کمپانی قدرتمند هم عملکرد مورد انتظاری ارائه خواهد داد. شاید مهم ترین مزیت نرم افزار Adobe XD نسبت به رقیبش فیگما را در هماهنگی و یکپارچگی XD با سایر برنامه های طراحی گرافیک Adobe از جمله Photoshop و Illustrator بدانیم. این یکپارچگی به شما اجازه می دهد تا فایل های هریک از این نرم افزارها را به راحتی و به صورت مستقیم در سایر برنامه های ادوبی بکار بگیرید.

ویژگی های کلیدی ایکس دی

سایر مزایای نرم افزار ایکس دی میتوانیم اشاره کنیم به امکان طراحی پیش نمایش تجربه کاربری با استفاده از قابلیت نمونه سازی تعاملی، وجود قابلیت های صوتی، انطباق و هماهنگی با سیستم‌های طراحی Google، iOS و Android، امکان فعالیت تیمی آفلاین، دسترسی آسان، سرعت بالا و… .  

نرم افزار طراحی اسکچ (Sketch)-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

3. اسکچ (Sketch)

نرم افزار حرفه ای برای طراحان با سیستم عامل مک!

این نرم افزار را میتوانید در سستم عامل مک برای طراحی ui ux اپ موبایل یا سایت و… استفاده کنید. اسکچ را میتوانیم جزو اولین های طراحی حرفه ای رابط و تجربه کاربری بدانیم؛ چرا که قدیمی ترین نرم افزار تخصصی در این زمینه از میان سایر برنامه های شناخته شده است. این نرم افزار دو محدودیت عمده دارد؛ ابتدا اینکه تنها در سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل ( مک ) در دسترس است و دوم، دارا نبودن نسخه رایگان.

ویژگی های کلیدی ایکس دی

بطور قطع، اسکچ (Sketch) ویژگی های مثبت زیادی هم دارد که باید در نظر داشت؛ سرعت خوب، سهولت یادگیری و استفاده آسان، ویژگی پیش‌نمایش سریع، عملکرد حرفه ای کامپوننت‌ها، پشتیبانی پایدار، راهنمای طراحی (خطوط عموی و افقی راهنما در صفحه) و… . 

اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید، ممکن است آموزش های مربوط به طراحی ui و ux را دیده باشید و تنها قصد بررسی درآمد و میزان حقوق طراح UI UX را به منظور ورود هرچه سریع تر به بازار کار دارید؛ یا اینکه ممکن است هنوز آموزش های لازم را برای یادگیری این مهارت دریافت نکرده باشید و پس از اطمینان یافتن از تقاضای بالای طراحی UI UX و میزان درآمد مناسب، به دنبال منبع آموزشی با کیفیت هم هستید؛ در این صورت توصیه می کنیم مطالعه این مقاله از ویستا را ادامه دهید! چرا که چند نمونه از بهترین دوره های آموزشی موجود در ستاسر اینترنت را در ادامه، برای کسب آمادگی لازم جهت ورود به بازار کار آورده ایم. 

بهترین منابع آموزشی طراحی ui ux-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

دوره آموزش طراحی ui ux

اگر قصد یادگیری طراحی UI UX را دارید، با کمبود منابع آموزشی مواجه نخواهید شد!

اگر علاقمند به یادگیری طراحی ui ux هستید و میخواهید برای ورود به بازار کار آن آموزش ببینید، دوره های رایگان و غیررایگان خوبی معمولا به زبان انگلیسی در دسترس شما قرار دارند که میتوانید شرکت کنید. نکته مهمی که در این مورد توصیه میکنیم در نظر بگیرید، انتخاب نرم افزار مورد استفاده در آینده است؛ چرا که دوره های آموزشی مختلف، براساس محیط های نرم افزاری متفاوت، طراحی ui و ux را آموزش می دهند. برای مثال، اگر تصمیم دارید از فیگما استفاده کنید، لازم است تا آموزش های مرتبط با همین نرم افزار را دریافت نمایید.

Complete Web Design-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

1. Complete Web Design: from Figma to Webflow to Freelancing

در این دوره ارائه شده توسط یودمی (udemi) علاوه بر طراحی UI UX، نکات مهمی از فریلنسینگ می آموزید!

اگر فیگما را برای طراحی انتخاب کرده اید و به طور ویژه علاقمند به حوزه طراحی سایت یا پلتفرم های مبتنی بر وب هستید، توصیه می کنیم این دوره را از دست ندهید! چرا که علاوه بر آموزش مهارت های سختی چون طراحی با فیگما و Webflow، نکات مهمی را در رابطه با فعالیت در این زمینه کاری به شکل فریلنسینگ خواهید آموخت. این دوره حدودا 20 ساعته، رایگان نیست و برای شرت در آن باید هزینه پرداخت کنید اما بعلت جامعیت آموزش، ارائه فایل ها، تکالیف و دریافت مدرک معتبر باید به آن فکر کنید. 

Complete Web & Mobile Designer-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

2. Complete Web & Mobile Designer: UI/UX, Figma, +more

پس از شرکت در این دوره از یودمی، یک طراح UI UX با دانش خوبی از HTML و CSS خواهید بود!

برای شرکت در این دوره نیاز به هیچ سطحی از دانش طراحی ندارید. در اطلاعات این دوره ادعا می شود در صورت دریافت آموزش های این دوره، از سطح صفر به بازار کار خواهید رسید! این کورس آموزشی شامل 27.5 ساعت آموزشی، 63 مقاله، 17 منبع دانلود، 1 تمرین کدنویسی، دسترسی مادام العمر به آموزش و مدرک پایان دوره است. برخی فارغ التحصیلان ارائه دهنده این دوره در حال حاضر در گوگل، IBM، تسلا، Facebook، آمازون و… مشغول به کار هستند.

UI UX Design Specialization-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

3. UI/UX Design Specialization

از برترین دوره های آموزش رابط و تجربه کاربری کورسرا؛ با ارائه مدرک معتبر!

با حدود 10ساعت در هفته، چیزی حدود 2 ماه طول می کشد تا این دوره را به اتمام برسانید. البته زمان دوره انعطاف پذیر است و میتوانید متناسب با شرایط خود تطبیق دهید. سطح دوره هم به صورت مقدماتی تعریف شده است، به این معنا که برای کسب آشنایی اولیه کاملی از طراحی UI UX کافی است. علاوه بر این، در این دوره مهارت هایی در رابطه با تحقیق کاربر، Wireframe سایت و استراتژی هم یاد خواهید گرفت که در طول مسیر شغلی طراحی رابط کاربری و تجربه کاملا کمک کننده خواهند بود.

مرجع آموزش UI و UX فارسی-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

4. مرجع آموزش UI و UX فارسی

اگر بدنبال یک دوره آموزشی با کیفیت و جامع فارسی اما با قیمت مناسب می گردید، به دامنه ui-ux.org مراجعه کنید!

در میان منابع آموزش فارسی رابط و تجربه کاربری، مرجع آموزش UI و UX فارسی قطعا جزو اولین انتخاب های ممکن خواهد بود. از مهم ترین ویژگی های این دوره میتوانیم به جامعیت و بیان ساده و شیوای آن، بعلاوه قیمت کاملا منصفانه ( در مقایسه با کیفیت دوره ) اشاره کنیم. دوره های این مجموعه آموزشی را میتوانید با نام های دوره متخصص تجربه کاربری، دوره آموزش طراحی اصولی رابط کاربری، دوره آموزشی جامع پروژه محور Adobe XD و دوره منتورشیپ طراحی UI و UX تهیه کنید.

کلام پایانی-درآمد و میزان حقوق طراح UI UX

جمع بندی

در پایان و برای مرور هرچه آسان تر شما عزیزان از مطالب ارائه شده، خلاصه ای از آنچه گفته شد بررسی می کنیم. در ابتدا، روش های کسب درآمد طراح UI UX را بررسی کردیم که عبارت بودند از : دریافت پروژه های طراحی UI UX به صورت فریلنسری یا استخدامی، تشکیل تیم طراحی UI UX و راه اندازی آژانس طراحی و در پایان، آموزش طراحی UI UX

سپس، گفتیم که درآمد و میزان حقوق طراح UI UX در سال 1402 بستگی به عوامل مختلفی چون سابقه کار مورد نیاز برای شروع همکاری، ابزارهایی که لازم است تسلط داشته باشید، مهارت های نرم و شخصیتی مورد انتظار، نوع همکاری (قراردادی، پروژه ای یا سایر )، شهر و محیط مورد فعالیت، مزایای ارائه شده در موقعیت شغلی و… بستگی دارد؛ اما ممکن است بیشتر حقوق های پیشنهادی را در بازه 8-10 الی 35-45 میلیون ببینید.

قابل حدس است که متوسط حقوق طراحان UI UX در دنیا کاملا متفاوت است و برای طراحان UX در ایالات متحده، بطور میانگین 127,908 دلار در نظر گرفته می شود؛ در حالیکه در همین ناحیه جغرافیایی کسب و کار میانگین درآمد طراحان UI تقریبا 42.57 دلار است. آمار مشابه را به ترتیب برای طراحان ux و ui سالانه 44,475 پوند و 44,758 پوند در نظر می گیرند.

در ادامه بهترین نرم افزارهای طراحی ui ux را معرفی و بررسی کردیم که عبارتند از فیگما (Figma)، ادوبی ایکس‌دی (Adobe XD) و اسکچ (Sketch).

در پایان نیز 4 نمونه از بهترین دوره های آموزش طراحی ui ux را بررسی کردیم؛ نام کامل این دوره ها را در ادامه مشاهده می کنید:

  • Complete Web Design: from Figma to Webflow to Freelancing
  • Complete Web & Mobile Designer: UI/UX, Figma, +more
  • UI/UX Design Specialization
  • مرجع آموزش UI و UX فارسی

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا