60 ایده برتر کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل
Search

ایده هایی برای ساخت اپلیکیشن پولساز

فهرست مطالب

طراحی اپلیکیشن اندروید و ios و تاثیر این تکنولوژی در زندگی روزمره افراد غیرقابل انکار است! اپ های موبایل علاوه بر آسان کردن زندگی، فرصت های شگفت انگیز شغلی و درآمدهای خوبی برای بسیاری افراد ایجاد کرده است. بعلاوه، گستردگی حوزه اختیارات و خلاقیت در ایده های ساخت اپلیکیشن پولساز برای کسب درآمد، موقعیت های بی نهایت مناسبی برای ایجاد استارتاپ فراهم می کند.

ترتیب مراحل ساخت اپلیکیشن در قیمت، کیفیت و زمان توسعه برنامه تاثیر خواهد داشت!

در این مقاله میخواهیم ابتدا گام های تبدیل ایده به اپ موبایل را بیان کنیم و در ادامه به بررسی برخی از بهترین ایده های ساخت اپلیکیشن پولساز بپردازیم که میتوانند آینده کاری شما را تضمین کنند!

چطور میتوان با ساخت اپلیکیشن کسب درآمد کرد؟

برای اینکه بتوانید از یک ایده ساخت اپلیکیشن کسب درآمد کنید، باید اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. تشخیص نیازها، بازارسنجی و انتخاب ایده بر اساس نتایج این دو عامل
  2. تحلیل فعالیت رقبا و نقاط ضعف و قوت آنها
  3. انتخاب نوع سیستم عامل، نوع توسعه ( تکنولوژی ساخت ) و تعیین قابلیت ها
  4. انتخاب شرکت طراحی اپلیکیشن
  5. شروع ساخت اپلیکیشن، تست و بهبود مستمر
  6. انتشار برنامه موبایل در مارکت
  7. بازاریابی اپلیکیشن و کسب درآمد

اگر چه در این مقاله بیشتر بر ایده های طراحی اپ تمرکز کرده ایم، اما در ادامه برای هریک از این گام ها راهکارهای اجرایی نیز برای شما مطرح می‌کنیم. پس ادامه مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بهترین ایده های راه اندازی پروژه نرم افزار

60 ایده ساخت اپلیکیشن پولساز در سال 1402

پیشگام این ایده ها در کشور باشید و درآمد فوق العاده ایجاد کنید!

پیش از اینکه اولین سوپرمارکت آنلاین در ایران راه اندازی شود، این موضوع برای بسیاری افراد یک بحث چالش برانگیز بود. همه ایده ها پیش از اینکه جامه عمل به آنها پوشانده شود (!) تنها یک ایده مورد بحث نه چندان مطمئن بودند.

 

با انتخاب ایده درست ساخت اپ از فهرست زیر، آینده کاری تان را تضمین کنید!

در حالیکه امروزه بسیاری از افراد خریدهای روزمره خود را از فروشگاه های خوار و بار آنلاین انجام می دهند. در این مطلب تصمیم داریم برخی از ایده های ساخت اپلیکیشن پولساز در سال 1402 را مورد بررسی قرار دهیم تا در صورتیکه تمایل به راه اندازی یک استارتاپ آنلاین پردرآمد دارید، از این مقاله ایده بگیرید و جزو اولین ها باشید! توجه دارید ایده های اشاره شده با در نظر گرفتن هزینه ساخت اپلیکیشن از تنوع خوبی برخوردار است و با میزان سرمایه های مختلف، میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برنامه رزرو هتل و رستوران

1. اپلیکیشن رزرو هتل و رستوران

امروزه با افزایش مشغله های روزمره بیشتر نسبت به چندسال گذشته، وقتی برای اتلاف نمی ماند! هیچ یک از ما دوست نداریم مدت زیادی در هتل و رستوران منتظر بمانیم. به همین دلیل، طراحی و توسعه اپلیکیشن پولساز رزرو هتل و رستوران و کسب درآمد از طریق آن، میتواند جزو بهترین انتخاب های ممکن باشد. این اپلیکیشن هم برای صاحبان و مدیران رستوران و هم برای عموم مردم مزایای متعددی به همراه خواهد داشت. افزایش فروش، سازمان دهی مشتریان، پیگیری آسان تر امور مشتریان و حضور بیشتر در محیط آنلاین از مزیت های اپلیکیشن رزرو هتل و رستوران برای کسب و کارهای مرتبط است.

اپ بررسی و مقایسه قیمت

2. برنامه مقایسه قیمت ( محصول و خدمات )

مقایسه قیمت به یکی از عادات خرید بیشتر افراد بدل شده است. امروز کمتر کسی پیدا می شود بدون اینکه قیمت محصول و یا خدمات مورد خرید را بررسی و با سایر فروشگاه ها و مراکز مقایسه کند، تراکنش خرید خود را تکمیل نماید. این مسئله در خریدهای اینترنتی و حضوری مشترک است. در این میان، نقش پلتفرمهای آنلاین بسیار پر رنگ بوده و سریع ترین و معتبر ترین شیوه مقایسه قیمت به حساب می آید. ایده ساخت اپلیکیشن پولساز مقایسه قیمت میتواند از بهترین انتخاب ها باشد، چرا که محتوای مقایسه در بستر وب و صفحات اینترنتی پراکنده است و افراد برای یک پلتفرم اختصاصی و حرفه ای ارزش خوبی قائل خواهند شد.

اپ Packers & Movers

3. اپ بسته بندی و جابجایی ( Packers & Movers )

در طول روز، بسیاری از از جابجایی های منازل و اسباب کشی ها توسط خانواده ها و یا حتی ادارات و مجموعه های کاری انجام می شود. در ابعاد بزرگتر ( در سرتاسر کشور ) این موضوع جدیت بیشتری پیدا می کند. اگر بتوانید یک اپلیکیشن حرفه ای برای ساماندهی و مدیریت خدمات بسته بندی و جابجایی توسعه دهید، علاوه بر بهبود شرایط خدمات، میزان درآمد خوبی ایجاد می کنید. تحویل ایمن بسته ها، زمان بندی دقیق حضور در محل و تحویل بسته، برخورد حرفه ای و… از جمله مهم ترین مواردی است که باید در این ایده ساخت اپ پولساز در نظر بگیرید.

اپ مدیریت رستوران

4. اپلیکیشن مدیریت رستوران

برای مدیریت یک رستوران، ده ها کار همزمان باید انجام شود! ساخت یک اپلیکیشن مدیریت رستوران برای افزاش بهره وری این مشاغل، میتواند ایده پولساز و پردرآمد مناسب شما باشد. این ابزار کنترل و برنامه ریزی اوامر و تسکهای رستوران را برای مدیران آنها به شدت تسهیل می کند. مدیریت حسابداری، فاکتورها، هزینه های کارکنان، موجودی و… از جمله مهم ترین کاربردهای این اپ به شمار می رود.

اپلیکیشن نظافتی

5. برنامه خدمات نظافت

یک اپلیکیشن حرفه ای طراحی کنید تا افراد بتوانند بر اساس بودجه، رتبه بندی افراد و مراکز خدماتی و… بتوانند خدمات نظافتی مورد نظر خود را مرور و جستجو کنند. در مراحل بعدی، به کاربر اپلیکیشن اجازه دهید زمان خدمات را بر اساس ترجیح خود انتخاب کرده و خدمات نظافت را برنامه ریزی کند. برای کارمندان و فعالان اپ نیز تست ها و بررسی های کیفیت مهارت در نظر بگیرید تا به این طریق، میزان رضایت کاربران را افزایش دهید. توسعه یک پلتفرم حرفه ای ایرانی در این حیطه میتواند یک ایده اپلیکیشن پولساز باشد.

برنامه خدمات اتومبیل

6. اپلیکیشن خدمات خودرو

جای خالی یک اپلیکیشن تخصصی خدمات خودرو در میان برنامه های ایرانی بسیار احساس می شود. این ایده ساخت اپ پولساز میتواند با تقاضای بالایی روبرو شود. چرا که در حال حاضر عموما از خدمات اتومبیل آفلاین استفاده می شود و این موضوع با در نظر گرفتن شلوغی و نوبت طولانی بسیاری از این مراکز مستقل، زمانبر است. در صورتیکه بتوانید یک محیط یکپارچه و گسترده برای سازمان دهی چنین مراکزی ایجاد کنید، ممکن است نتایج کاملا مثبتی در پی داشته باشد.

اپ Edtech

7. اپ آموزش آنلاین ( Edtech یا ELearning App )

به جرئت میتوانیم فرصت یادگیری از راه دور و به روش آنلاین را از بزرگ ترین موهبت های پیشرفت تکنولوژی بدانیم. با این وجود، هنوز در کشور پلتفرم کاملا گسترده و اختصاصی که با اطمینان کامل، افراد در بیشتر زمینه ها بتوانند به آن اعتماد کنند ایجاد نشده است! میتوانید ایده پولساز اپلیکیشن آموزش آنلاین ( ELearning App ) را در حوزه های تخصصی طراحی نمایید و به مرور زمان و پیشرفت اپلیکیشن، در انواع زمینه ها ورود کنید. برای مثال، مواردی چون آموزش ساخت اپلیکیشن و برنامه نویسی موضوعات مختلف امروزه بسیار مورد توجه است و میتوانید از این موارد شروع کنید. توجه به گزینش اساتید براساس کیفیت تدریس و مارکتینگ این برنامه پولساز، دو نکته بسیار مهمی است که باید در نظر بگیرید.

اپ ورزشی

8. برنامه آموزش ورزش آنلاین

در عصر حاضر و حتی پس از بهبود شرایط همه گیری کرونا ( Covid-19 )، بسیاری از افراد بدلایل متعدد امکان رفتن به باشگاه های ورزشی را ندارند و ترجیح می دهند فعالیت های ورزشی روزانه خود را در خانه انجام دهند. یک اپلیکیشن حرفه ای طراحی کنید که امکان ارتباط با مربیان ورزشی معتبر به صورت مستقیم در آن وجود داشته باشد و کاربران بتوانند انواع برنامه های رژیمی و ورزشی را مطابق با سطح خود ( مبتدی، متوسط و پیشرفته ) در آن دریافت کنند.

9. اپلیکیشن حرفه ای آموزش زبان

پیش از این برای یادگیری زبان نیاز داشتیم کتابهای فیزیکی مختلف را تهیه کنیم، ساعتها در کلاسهای آموزشی حضوری شرکت کنیم، به سی دی گوش کنیم و… . اپلیکیشن های موبایل آموزش زبان ظهور کرده اند تا یادگیری را برای ما آسان کنند. این ایده ساخت اپ پولساز نسبتا جدید است و در حال حاضر نمونه های ایرانی آن طراحی شده اند، حتی برخی از آنها نیز تا میزان خوبی شناخته شده اند، اما این حوزه هنوز ظرفیت درآمدزایی مناسبی دارد که پیشنهاد می کنیم از آن بهره ببرید. 

اپلیکیشن برنامه ریزی آزمون

10. برنامه آمادگی امتحان

آمادگی برای امتحانات ( مدارس، دانشگاهی، آزمون های حرفه ای مانند رانندگی و… ) دغدغه بسیاری از دانش آموزان، دانشجویان، هنرآموزان و مواردی از این قبیل است. با این ایده ساخت اپلیکیشن پر سود و پولساز، میتوانید میزان بالای نگرانی افراد را به یک موفقیت دوطرفه، برای کسب و کار خود و کاربران برنامه بدل کنید! این اپ موبایل آموزش های مهم و نکات ضروری را به شکل فشرده تری با هدف مرور و آماده سازی برای آزمون به مخاطبان ارائه می دهد، پس بطور قطع با ایده برنامه موبایل آموزش آنلاین تفاوت های عمده ای دارد.

11. اپلیکیشن موبایل تبادل کالا

ایده طراحی اپلیکیشن تبادل کالا در حال حاضر، یک ایده توسعه بکر و جدید در داخل کشور محسوب می شود. امروزه انواعی از پلتفرم های خرید و فروش راه اندازی شده اند اما ایجاد یک برنامه موبایل که امکان تبادل کالا و خدمات در آن فراهم شده باشد، با در نظر گرفتن توازن نیازهای برخی معاملات، میتواند گزینه خیلی خوبی برای سرمایه گذاری باشد.

نرم افزار درآمد و هزینه

12. اپ موبایل مدیریت مالی ( درآمد و هزینه )

لزوم مدیریت مالی برای اشخاص و البته، خانواده ها از مواردی است که امروزه بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود. تقریبا هرکاری بخواهید در طول روز انجام دهید، هزینه بر است! توسعه اپلیکیشن پولساز مدیریت مالی، از جمله عمیق ترین نیازهای حال حاضر بازار اپ های ایرانی به حساب می آید. اگر بتوانید برنامه ای توسعه دهید که تمامی جنبه های مالی زندگی، از جمله صفرتا صد درآمدها و هزینه ها را پوشش دهد و سپس به شکل حرفه ای در مارکتینگ و بازاریابی برنامه متمرکز شوید، با استقبال خوبی مواجه خواهید شد.

اپ سرویس آنلاین غذا

13. برنامه اختصاصی سفارش غذا

ایده ساخت اپ سفارش غذا، زمانی که بتوانید به شکل کاملا اختصاصی و حرفه ای طراحی کنید میتواند به یک پروژه کاملا موفق بدل شود. از نظر سابقه اجرا، این نوع اپ ایرانی پیش تر اجرا شده است اما برنامه هایی مانند اسنپ فود که زیرمجموعه اسنپ هستند، اجازه فعالیت های حرفه ای تر را در این زمینه با پتانسیل بالا فراهم میکنند. به عبارت دیگر، این زمینه کاری به میزانی ظرفیت ایجاد می کند که با توجه و تمرکز کافی میتوانید بدرخشید و یک کسب و کار کاملا حرفه ای راه اندازی کنید.

برنامه سوپرمارکت اینترنتی

14. اپلیکیشن سفارش آنلاین خوار و بار و مواد غذایی

اپ سفارش خوار و بار یا با عنوان دیگر، اپلیکیشن سوپرمارکت آنلاین میتواند انتخاب خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار جدید باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که با در نظر گرفتن فعالیت های موفق فروشگاه هایی چون اسنپ مارکت و اکالا برای درخشیدن در این زمینه کاری توجه و تمرکز بالایی نیاز دارید. زمان و بودجه کافی را اختصاص دهید تا حفره ها و چالش های کمتر دیده شده بازار را پوشش دهید و ویژگیهایی اضافه کنید که در سایر پلتفرم ها اضافه نشده است. 

15. اپ تحلیل و توصیه رستوران

احتمالا با بلاگرهای رستوران و غذا ( Food blogger ) آشنا هستید. امروزه در سرتاسر کشور رستوران های زیادی دایر شده اند که از نظر کیفیت مواد غذایی، پخت، خدمات سرو، محیط، پرسنل و… ممکن است تفاوت های بسیاری باهم داشته باشند. بسیار ایده خوبی است که بتوانید یک اپلیکیشن حرفه ای تحلیل رستوران طراحی کنید تا راهنمای کاربران و علاقمندان باشد. در این پلتفرم پولساز آنلاین توجه کنید تا رستوران ها، کترینگ ها و موارد مرتبط را به شکل کاملا گسترده در تمامی شهرهای کشور به تفکیک مورد بررسی قرار دهید.

اپ پزشکی آنلاین

16. برنامه پزشک آنلاین و مراقبتهای بهداشتی

بسیاری از افراد با این نوع اپ های پزشکی و مراقبتهای آنلاین، از دوران همه گیری آشنا هستند. اما جالب است بدانید در حال حاضر نیز استفاده های بسیاری برای بیشتر افراد در شرایط مختلف دارد. در مواقعی افراد نیاز دارند تا تنها یک پرسش دارویی با متخصص مربوطه مطرح کنند، اما برای ویزیت باید چندین ماه منتظر بمانند. در شرایط مشابه، یک اپلیکیشن موبایل حرفه ای که امکان برقراری ارتباط سریع با متخصصین را فراهم کند، میتواند کاملا مفید و البته، پردرآمد باشد.

برنامه مراقبت سلامتی

17. اپلیکیشن نظارت بر سلامت

برنامه ای را طراحی کنید تا افراد بتوانند با در نظر گرفتن عوامل متعدد، میزان سلامت را بررسی کرده و نشان دهد. این اپلیکیشن های موبایل سلامت کاربران را پیگیری و کنترل می کنند و بر همین اساس، قرار ملاقات هایی را برای معاینات منظم پیشنهاد دهند. در این صورت، نیازی به تحقیقات گسترده در اینترنت برای بر یافتن پزشک، بیمارستان، مشاور و معالج مناسب وجود ندارد. این برنامه به تناسب اندام نیز کمک خواهد کرد. این ایده ساخت اپلیکیشن پولساز ممکن است با استقبال بسیار مواجه شود.

18. اپ حرفه ای مراقبه و مدیتیشن

جای امیدواری بسیار است که امروز و در حال حاضر، افراد بیشتری به مراقبه و مدیتیشن باور پیدا کرده و برای رسیدن به آرامش فکر و روح آن را انجام می دهند. یک اپلیکیشن مراقبه، تکنیک های مدیتیشن را از طریق یک برنامه هدایت شده به کاربران آموزش می دهد. وجود چنین راهنمایی، دامنه توجه افراد را افزایش داده و از ایده های توسعه اپ پولساز و مدرن شمرده می شود. پیشنهاد می کنیم در ساخت و توسعه بخش های مختلف آن از دانش متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

اپلیکیشن پارتنریاب

19. اپ پیداکردن همراه ( پارتنر ) درسی، زبان و...

بیشتر افراد در طول مسیرهای مختلف یادگیری خود، نیاز به یک همراه و همتا دارند تا بتوانند مراحل مختلف و البته چالش های مسیر هدف خود را با این پارتنر سپری کنند. افراد ممکن است برای یادگیری زبان های مختلف، انواع هنر، مطالب درسی، ورزش و… بدنبال همراه و پارتنر باشند. ایده ساخت اپلیکیشن به این منظور میتواند یک ایده پولساز باشد و به علت بکر بودن آن، با استقبال خوبی نیز از سمت جامعه هدف مواجه شود.

برنامه خدمات تشریفاتی

20. اپلیکیشن مدیریت تشریفات و مراسم

تیم های تشریفاتی ممکن است برای برنامه ریزی و اجرای مراسمات شما هزینه های قابل توجهی دریافت کنند. بعلاوه، در حال حاضر سیستم یکپارچه ای برای مدیریت مراسمات ( اعم از تولد، عروسی و مجالس مرتبط با آن، مجالس عزا و… ) در کشور راه اندازی نشده و مشغول بکار نیست. بنابراین فرصت خوبی است تا یک برنامه گسترده با محوریت تشریفات ایجاد کنید.

اپلیکیشن طراحی مد

21. برنامه طراحی مد و فشن

توسعه یک اپلیکیشن دستیار برای طراحان مد و جواهرات می تواند یک ایده پولساز بینظیر باشد! در صورتی که بتوانید پلتفرم را با مشورت و البته، حضور فعال طراحان حرفه ای طراحی نمایید، برای کاربردهای حرفه ای تر میتواند قابل بهره گیری باشد. پیشنهاد می کنیم در بخش های متعدد برنامه، فیچرها و قابلیت های اپلیکیشن را برای سطوح مختلف و انواع پوشاک ( و یا جواهر ) دسته بندی کنید.

سوشال مدیا مبتنی بر صدا

22. رسانه اجتماعی مبتنی بر صدا

یک اپلیکیشن اجتماعی صوتی میتواند تداعی کننده زمانی باشد که رادیو و دکه های تلفن تنها راه های برقراری ارتباط بودند و به همین طریق، صدا بی نهایت اهمیت داشت! این اهمیت و تمرکز بر صدا جنبه های زیبایی شناختی ( و البته نوستالژیک ) مهمی دارد که طرفداران و دوستداران خود را پیدا کرده است. اگر بتوانید یک اپلیکیشن با طراحی دوست داشتنی و زیرساخت های قوی آن هم بر اساس علایق ایرانی توسعه دهید، میتواند یک ایده ساخت اپلیکیشن پولساز و پردرآمد به حساب آید.

برنامه حرفه ای مدیریت

23. اپلیکیشن پیشرفته مدیریت کارها

بسیاری از برنامه ها، حرفه ای و کاری یا شخصی و روزمره، شامل مراحل و پروسه هایی هستند که نیاز دارند به ترتیب و با در نظر گرفتن سلسله ارتباطات انجام شوند. ساخت یک برنامه موبایل برای مدیریت کارها میتواند استفاده طیف وسیعی از افراد و کسب و کارها را تحت پوشش قرار دهد. تعیین کنید با استفاده از این برنامه پولساز، ضرب العجل هایی برای کاربران ارسال شود تا برای انجام هرچه دقیق تر و سریع تر کارها ترغیب شوند.

اپ مشاوره استارتاپ

24. اپلیکیشن مشاورین کسب و کار

در طول چندسال گذشته ( شاید در دو دهه اخیر ) استارتاپ های جدید بسیاری راه اندازی شده اند. در حال حاضر نیز اشخاص و یا تیم های بسیاری تمایل دارند تا کسب و کار حرفه ای خود را شروع کنند و یا توسعه دهند. این ایده ساخت اپلیکیشن پردرآمد بیان می کند که برای علاقمندان به این کار و البته، کارآفرینان نوپا یک نرم افزار تلفن همراه اختصاصی طراحی کنید و بسته به نیازهای این زمینه، به توسعه بخش های مختلف آن بپردازید.

برنامه موبایل اخبار

25. اپلیکیشن رسانه ای اخبار و اطلاعات

بسیاری از افراد در اولین ساعات روز خود و البته در مواقع دیگر روز عادت دارند تا اخبار داخلی و خارجی را در موضوعات مورد علاقه پیگیری کنند. رسانه های خبری داخلی و موفق عموما فعالیت خود را در سایت ها متمرکز می کنند، در حالیکه به کاربرد حرفه ای تر اپلیکیشن در این میان کم توجهی شده است. این موضوع شرایط خوبی فراهم می کند تا بتوانید یک اپ موبایل اختصاصی با محوریت اخبار و اطلاعات راه اندازی نمایید.

برنامه املاک

26. اپلیکیشن مشاوره املاک

ساخت برنامه در زمینه املاک نیز از جمله مواردی است که در بازار نرم افزاهای داخلی به آن کم توجهی شده است! میدانیم درون پلتفرم هایی چون دیوار و شیپور میتوان آگهی های مختلف را در حوزه املاک بررسی کرد و برای معاملات آن اقدام نمود. اما ایده ساخت نرم افزار مشاوره املاک، ایده ای است که توجه کافی هنوز به آن جلب نشده و با در نظر گرفتن پتانسیل فوق العاده در بازار، ارزش سرمایه گذاری را خواهد داشت.

برنامه بازی گروهی

27. اپلیکیشن بازی و سرگرمی آنلاین ایرانی ( گروهی )

خاطرات جمع های خانوادگی و دوستانه می توانند با یک بازی گروهی بسیار خاطره انگیز تر شوند. با در نظر گرفتن محبوبیت بازی های گروهی در جوامع ایرانی، اگر بتوانید یک اپ بازی با تعداد گیم های متعدد و متنوع بسازید و با در نظر گرفتن زیرساخت های پایدار، سرعت بازی را هم بالا نگه دارید، پروژه شما با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

اپ پارکینگ یاب

28. برنامه موبایل پارکینگ یاب

وقتی در شهرهای بزرگ زندگی میکنید، برای رفتن به یک مرکز خرید ساده ممکن است با چالش پیدا کردن پارکینگ مواجه شوید. اینجاست که اهمیت و کاربرد اپلیکیشنی برای جستجوی پارکینگ و ناوبری فضای آن نمود پیدا می کند. این برنامه های پولساز از داده های وب، GPS و اطلاعات پارکینگ استفاده می کند تا کاربران را به سمت نزدیک ترین و در دسترس ترین پارکینگ با اولویت رایگان بودن هدایت کند.

29. اپلیکیشن طراحی داخلی و دکوراسیون

هنگام خرید هر وسیله یا مبلمان داخلی با این سوال مواجه می شوید که بهترین جایگاه برای این وسیله جدید کجاست؟! حتی پیش از خرید نیز شاید مطمئن نباشید که برای دکور منزل شما مناسب است یا نه! در چنین مواقعی ممکن است یک اپ حرفه ای طراحی داخلی و دکوراسیون به کارتان آید. پیشنهاد میکنیم این ایده ساخت اپلیکیشن پولساز را اجرایی کنید، چرا که نیاز به آن در بازار داخلی احساس می شود.

برنامه رسانه و مجله آنلاین

30. برنامه مجله الکترونیکی

تا چندین سال اخیر، مجله های فیزیکی طرفداران خوبی داشتند اما با گذشت زمان و تغییر پلتفرم و محیط انتشار رسانه ها این موضوع کاملا تغییر کرد. مجلات آنلاین امروزه مخاطبان خود را پیدا کرده اند و بازدید های خوبی از سمت علاقمندان موضوعات مورد فعالیت دریافت میکنند. نکته ای که وجود دارد این است که عموما اینطور رسانه ها در محیط وبسایت و در بستر وب گسترش داده می شوند و جای خالی یک اپلیکیشن اختصاصی مجله، آن هم از نوع ایرانی آن در مارکت پلیس ها دیده می شود.

31. اپ پیشنهادات و راهنمای سفر

کشور ما دارای آب و هوای بی نظیر و مناطق گردشگری فوق العاده است که هرساله افراد زیادی از هم وطنان و سایر نقاط جهان در سفرهای خود به بازدید می پردازند. ساختن یک اپلیکیشن حرفه ای و اختصاصی موبایل که بتوانید اطلاعات گسترده ای از شهرهای مختلف کشور در آن ارائه دهید می تواند یک ایده کاملا پولساز باشد. حتی میتوانید در ادامه مسیر توسعه نرم افزار، از محبوب ترین نقاط گردشگری سایر کشورها نیز که در داخل کشور طرفداران بیشتری دارد به اپلیکیشن اضافه کنید.

اپ نقد فیلم و سریال

32. پلتفرم حرفه ای نقد و بررسی رسانه ( فیلم، سریال، انیمه و.. )

شاید باورتان نشود چقدر طرفدار پر و پا قرص فیلم و سریال ایرانی و فارسی زبان ایرانی داریم که میتوانند کاربران همیشگی و وفادار یک پلتفرم حرفه ای و اختصاصی نقد رسانه باشند! از مهم ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که تحلیل های ارائه شده در اپلیکیشن را کاملا حرفه ای و مبتنی بر نظرات و امتیازات معتبر ثبت شده در مراجع ارائه دهید تا مخاطبان با خیال آسوده از پلتفرم بهره بگیرند.

برنامه مارکتینگ و تبلیغات

33. اپلیکیشن حرفه ای تبلیغات گسترده

با گسترش مشاغل آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی، بازار تبلیغات در این حوزه نیز با رونق شدیدی مواجه شده است. در حال حاضر و در حالت محدود، وبسایت های فعال در زمینه مرتبط وجود دارند. پیشنهاد میکنیم یک اپلیکیشن بسازید تا با ارائه انواع خدمات تبلیغات اینترنتی در این پلتفرم، صاحبان مشاغل در اینستاگرام، وبسایت، برنامه های موبایل و… را در راستای مارکتینگ حرفه شان یاری کنید.

34. اپ فروش و تبادل کتاب

با وجودیکه آمار کلی مطالعه نسبت به گذشته کاهش یافته است اما هنوز هم میزان خوبی از مطالعه کنندگان کتب فیزیکی در سرتاسر کشور وجود دارند که ایده ساخت اپلیکیشن فروش و تبادل کتاب را کاملا منطقی میکند. افزون بر این، اگر کتب درسی مدارس و دانشگاهی را به این موارد اضافه کنیم میتوانیم این پروژه را از جدیدترین ایده های ساخت اپلیکیشن سودآور به شمار آوریم.

35. اپلیکیشن تخصصی فریلنسینگ

روز به روز به تعداد فریلنسرهای کشور افزوده می شود! در چندسال گذشته، موقعیت های شغلی دورکاری در بسیاری از سازمان ها و مجموعه های کاری حوزه های مختلف بیشتر شده است. اگر بتوانید برای دورکاران و کارفرمایان موقعیت های دورکاری یک اپلیکیشن اختصاصی طراحی کنید که بخش های مختلف آن با محوریت چالش ها و نیازهای فریلنسینگ طراحی، و مناسب درامد فریلنسری در ایران باشد، با استقبال خوبی مواجه خواهید شد.

اپ اختصاصی مشاغل خانگی

36. پلتفرم گسترده و حرفه ای کسب و کارهای خانگی

در سال های اخیر، مشاغل خانگی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. هرچند پلتفرم هایی چون باسلام و دیوار در بخشی از وبسایت یا اپلیکیشن، خدماتی را برای این موضوع اختصاصی کرده اند؛ با این وجود، نیاز به برنامه حرفه ای فعال در این حوزه احساس می شود. توصیه ما این است که توجه و بودجه کسب و کار خود را در زمینه چالشهای خریداران در زمینه اعتماد به خرید اینترنتی و البته ارسال محصول توسط تولیدکنندگان متمرکز کنید.

برنامه جستجوی تصویری محصول

37. اپلیکیشن جستجوی محصول با عکس

گاهی اوقات ممکن است در فروشگاه های حضوری بازار و پاساژها و… محصولاتی را ببینیم که قیمت آنها در نظر ما کمی دور از دسترس و یا غیرمنطقی باشد! در این شرایط نیاز داریم تا این کالای بخصوص را در فروشگاه های اینترنتی نیز بررسی کنیم تا در صورت امکان، با قیمت بهتری محصول را خریداری نماییم. حتی ممکن است در مواقعی برخی از آیتم ها را در فروشگاه های آنلاین یا فیزیکی ببینیم که کاربرد دقیق آنها برای ما واضح نباشد؛ در این شرایط، یک اپلیکیشن جستجوی محصول با عکس میتواند بسیار کارساز باشد. این ایده کاملا کاربردی و پولساز ساخت اپلیکیشن می تواند خلا های بسیاری را در خرید های عمده افراد ( از پوشاک گرفته تا ابزارها و محصولات دیجیتال و… ) پر کرده و مورد استقبال واقع شود.

38. اپ چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی

در چندماه گذشته بطور قطع رشد و پیشرفت تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی را شاهد بوده اید! گفته می شود این فرا گیری و پیشرفت با سرعت بسیار بالاتری ادامه خواهد داشت. پیشنهاد میکنیم با ادغام AI و چت بات، اپلیکیشنی توسعه دهید تا افراد بتوانند سوالات خود را در زمینه های مختلف با آن مطرح کنند و به جواب برسند. چنین امکانی در حال حاضر در وبسایت ها موجود است اما اپلیکیشن فارسی و ایرانی شناخته شده و حرفه ای برای این کاربرد طراحی نشده است. اگر به راهنمایی جامع درباره طراحی اپلیکیشن با هوش مصنوعی علاقمندید این مقاله برای شما گردآوری شده!

39. برنامه حرفه ای آشپزی و راهنمای پخت

تابحال برایتان پیش آمده است تا بخواهید با تعداد و انواع محدودی از مواد و آیتم غذایی، آشپزی کنید اما در تصمیم گیری غذای ممکن و دستور پخت آن دچار چالش شوید؟! باید بگوییم این اتفاق بسیار رایج تر از آن چیزی است که ممکن است فکر کنید. پیشنهاد میکنیم برنامه ای توسعه دهید تا علاوه بر راهنمایی های عمومی و معمول آشپزی، راهنمای پخت براساس مقدار و انواع مواد غذایی نیز داشته باشد.

نرم افزار لانچر

40. اپ لانچر اندروید و شخصی سازی موبایل

تلفن های همراه، رایج ترین ابزارها و وسیله های حال حاضر در جهان شناخته می شوند که در طول روز، بسیاری از ما ساعتها از آن استفاده می کنیم! لانچر به عنوان بخشی از رابط کاربری موبایل شناخته می شود که ظاهر بصری بسیاری از بخش های نرم افزاری دستگاه را مشخص می کند. چنین هزار نفر در سرتاسر کشور حتی به علت عنوان و شرایط شغلی خود درگیری بیشتری با موبایل خود دارند و حاضرند تا برای بهبود ظاهر و شخصی سازی دستگاه خود جهت زیباسازی یا راحت تر کردن استفاده از آن هزینه اشتراک پرداخت کنند.

برنامه موبایل منتورینگ

41. اپلیکیشن منتورینگ و مربیگری آنلاین

عصر حاضر، عصر دانش و مهارت است! خوشبختانه این موضوع برای بیشتر افراد به یک باور تبدیل شده و بیشتر از گذشته های نه چندان دور آن را پیگیری می کنند. این افراد بیشتر بودجه در دسترس خود را صرف ارتقای مهارت هایشان می کنند و برای یادگیری به اساتید و مربیان مختلف هزینه پرداخت می کنند. نکته ای که ایده ساخت اپ منتورینگ و مربیگری آنلاین را برجسته میکند، فقدان یک پلتفرم اختصاصی با حیطه تحت پوشش گسترده است تا افراد با علایق و درخواست های متعدد بتوانند با خیال آسوده به آن مراجعه نمایند. در صورت تمایل به راه اندازی این برنامه، توصیه میکنیم این اپلیکیشن پولساز را برای مدرسین و دانشجویان طراحی کنید و حضور را برای هردو دسته در پلتفرم آسان در نظر بگیرید. 

42. برنامه اختصاصی استخدام و آگهی شغلی

این اپلیکیشن پردرآمد و پولساز به کارجویان و کارفرمایان کمک می کند تا نیازهای خود را براساس معیارهای کاملا مختلف در موقعیت ها و عناوین متعدد برطرف کنند. آگهی ها به حرفه ای ترین شکل ممکن با درج میزان تحصیلات، سابقه کاری، نمونه کار، رشته مورد تحصیل، نرم افزارهای تحت تسلط و… منتشر می شوند و رزومه های کارجویان با ذکر تمام ویژگیهای مرتبط برای کارفرمایان ارسال خواهند شد. تعداد معدودی از برنامه های ایرانی استخدام و آگهی شغلی ساخته شده اند و فعالیت خوبی نیز دارند، اما پتانسیل بیشتری در این موضوع و ایده طراحی اپ وجود دارد که در صورت عملکرد حرفه ای خواهید درخشید.

اپ مدیریت هماهنگی های کاری

43. برنامه مدیریت رویداد، ملاقات و تسک ها

بسیاری از افراد در موقعیت های متفاوت شغلی و تجاری، در طول هفته ممکن است چندده قرار ملاقات و یا تسک قابل انجام داشته باشند که نیاز به برنامه ریزی دقیق و حرفه ای خواهند داشت. در برخی مواقع، ممکن است برای این منظور برنامه ریزها استخدام شوند. اما شما میتوانید با طراحی یک اپلیکیشن پولساز حرفه ای، امکان مدیریت رویدادها، تسکها و ملاقات های شغلی ( حتی دوستانه و خانوادگی ) را برای افراد فراهم کنید. این ایده کسب درآمد از اپلیکیشن ممکن است بسیار محبوب و مورد استقبال واقع شود! 

podcast

44. اپلیکیشن ایرانی پادکست و کتابخوان

پادکست ها و کتاب های صوتی بیشتر از آن چیزی که ممکن است فکر کنید، فرا گیر شده اند. این محبوبیت و کاربرد روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از افراد در حال حاضر به علت کمبود زمان ممکن است شنیدن کتاب های صوتی را در زمان رانندگی یا انجام کارهای خانه ترجیح دهند، حتی پادکستها نیز در موضوعات متعدد اطلاعات بسیار غنی ارائه می دهند که مخاطبان و طرفداران ویژه خود را پیدا کرده اند. در صورتی که بتوانید اپلیکیشن مربوط را با مشخصه ها و ویژگیهای حرفه ای طراحی کنید، بدون شک با استقبال خوبی مواجه خواهید شد. 

45. اپ اختصاصی خرید گروهی ( تخفیف و کوپن )

با افزایش استارتاپها و مشاغل فروشگاهی ( به ویژه پلتفرمهای آنلاین ) میزان رقابت در این حیطه کاری نیز تا میزان زیادی افزایش یافته و این پلتفرمها برای پیروزی در رقابت بی حد وحصر بازار، استراتژی های مختلفی را در پیش میگیرند. از جمله رایج ترین و بهترین این راهکارها میتوان به ارائه تخفیف های خرید گروهی و کوپن های خرید اشاره کرد. با راه اندازی یک اپلیکیشن با این موضوعیت، میتوانید دامنه وسیعی از نیازهای آنلاین شاپ ها در زمینه ارائه تخفیف را پوشش دهید و به کسب درآمد بپردازید. 

اپ اجاره لباس

46. برنامه موبایل اجاره لباس

با تغییر شرایط اقتصادی و افزایش هزینه های پوشاک، در برخی شرایط استثنایی و برای مناسبت های خاص، ممکن است خرید لباس گزینه چندان اقتصادی بنظر نرسد. در این شرایط افراد میتوانند با اجاره آیتم مورد نظر، نیاز خود را در فرصت موقت برطرف کرده و در هزینه های خود صرفه جویی نمایند. این فرایند در حال حاضر به شکل سنتی تر آن در برخی فروشگاه ها و مزون های پوشاک اتفاق می افتد اما شما میتوانید با طراحی یک اپلیکیشن، کسب و کار اختصاصی آن را راه اندازی کنید.

47. برنامه مشاوره و خدمات حقوقی

احتمالا از میزان پرونده های قضایی و حقوقی جاری حال حاضر اطلاع دارید! این میزان از مسائل حقوقی به طور قطع نیاز به مشاوره های تخصصی در این زمینه را افزایش داده است. این ایده که بتوانید یک اپلیکیشن اختصاصی برای فعالان این زمینه توسعه دهید تا بتوانند با شرایط ویژه، خدمات مشاوره ای خود را معرفی نموده یا ارائه دهند میتواند بسیار مناسب و البته پولساز باشد.

48. پلتفرم رزرو آنلاین سرگرمی ها و کنسرت ها

در روزهای مختلفی از ماه ممکن است کنسرت ها و شوهای متعددی در شهرستان های کشور و پایتخت اجرا شوند. هزاران هزار نفر در این کنسرت ها شرکت می کنند و پیش از آن نیز باید برای تهیه بلیط به وبسایتهای تعیین شده مراجعه نمایند. ایده ساخت اپلیکیشن مرجعی که بتوانید در آن تمامی بلیط های مورد عرضه را تحت پوشش قرار دهید و یا مجموعه های ارائه دهنده بلیط را در آن جمع آورید، از جمله پولساز ترین ایده های ساخت اپلیکیشن موبایل شناخته می شود.

49. مانیتورینگ خلق و خو

احتمالا دقت کرده اید در طول روز ممکن است خلق وخوی ما و رفتارهای مبتنی بر سلامت جسم و روانمان براساس متغیرهای گوناگونی تغییر کند. در بسیاری مواقع، این تغییرات نیاز به پایش و پیگیری دارند تا در صورت نیاز کنترل شوند. با ساخت اپلیکیشن پولساز مانیتورینگ خلق و خو میتوانید این امکان را برای کاربران فراهم کنید و علاوه بر آن، یک کسب و کار حرفه ای برای خود راه اندازی نمایید. 

نرم افزار برنامه ریزی تحصیلی

50. اپلیکیشن مدیریت درسی

به احتمال زیاد از دوران تحصیل خود و یا اعضای خانواده و دوستان به یاد دارید که برنامه ریزی درسی می تواند از چالش برانگیز ترین کارها باشد! استرس و اضطراب  دوران تحصیل میتواند از مهم ترین دغدغه های زندگی بسیاری از افراد به شمار آید. میتوانید از این موضوع و خلا وجود اپلیکیشن اختصاصی در این زمینه بهره بگیرید و با توسعه اپ پولساز برنامه ریزی و مدیریت درسی، کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید. پیشنهاد میکنیم از حضور بهترین اساتید، راهنمایان، مشاورین و منتورهای تحصیلی در برنامه خود استفاده کنید.

برنامه کنترل، بهبود و مدیریت عادات

51. اپلیکیشن حرفه ای سلامت روان و ترک عادت

استفاده از تکنولوژی هایی مانند تلفن همراه ممکن است گاهی از روال عادی خود خارج و به عادات مضر در طول زمان تبدیل شوند. بینهایت مهم است که افراد بتوانند مانع از تثبیت این عادات خارج از کنترل شوند و کنترل دقایق خود را بطور حداکثری به عهده بگیرند. جالب است بدانید عده زیادی از افراد در تلاش این اقدام بر می آیند اما به علل مختلف موفق نمی شوند! اگر بتوانید یک اپ حرفه ای برای این هدف طراحی کنید و به کاربران برنامه خود، فرصت استفاده صحیح از این ابزار مفید را بدهید، میتواند یک ایده کاملا پولساز و موفق باشد. حتی این امکان وجود دارد که اپلیکیشن شما به یک نرم افزار ثابت در صفحه تلفن همراه عده زیادی از افراد بدل و با استقبال خیلی خوبی مواجه شود.

اپ ویرایش تصویر

52. اپلیکیشن گرافیک و ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی

احتمالا تصاویر شگفت انگیز خلق شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی در صفحات اینترنت به چشمتان خورده است! پلتفرم های گرافیکی و ساخت و ویرایش عکس توسط AI عموما به شکل وبسایت در دسترس و قابل استفاده اند اما مواردی چون دشواری ثبت نام در این سایتها و ورود اطلاعات مختلف در آنها ممکن است مانع استفاده بسیاری از علاقمندان از این ابزارهای شگفتی آور باشند. در صورتیکه بتوانید اپلیکیشنی به این منظور توسعه دهید بدون شک طرفداران حرفه ای خود را خواهید یافت.

ویرایش ویدیو

53. اپلیکیشن ادیت ویدیو حرفه ای مبتنی بر AI

تولید محتوای ویدیویی روز به روز کاربرد بیشتری پیدا می کند. این واقعیت به ویژه با توسعه تجارت الکترونیک ( e Commerce ) جدیت بیشتری می یابد. بسیاری از ویرایشگران و ادیتورهای حرفه ای هم از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده میکنند. علاوه بر این، کاربردهای AI حتی برای عموم افراد نیز ممکن است جذابیت های بسیاری داشته باشد. با ساخت اپلیکیشن موبایل این ابزار را در دسترس آنها قرار میدهید.

54. برنامه راهنمای زندگی

اپ دستیار و راهنمای عمومی زندگی

در زندگی روزمره بسیاری از ما ممکن است سوالات بسیاری مطرح شود که برای پیدا کردن جواب آنها باید با افراد کاربلد مشورت کنیم یا از آنها کمک بگیریم، در حالیکه اینگونه افراد و کمکها همیشه در دسترس ما نیستند! چنین سوالات و چالش هایی شاید در زمینه های خانه داری، زیبایی ( آرایش و پیرایش، مد و فشن و… )، تعمیرات و مشکلات اتومبیل، حتی سوالات رایج تحصیلی در زمینه های انتخاب رشته و… مطرح شوند. به عبارت دیگر، پیشنهاد ما در ایده 54 ام ساخت اپلیکیشن پولساز این است که یک دایره المعارف کاربردی از مهارت های زندگی طراحی کنید.

55. برنامه اجاره خودرو

اپلیکیشن های اجاره یا رنت خودرو پیش تر تنها در شهرهای توسعه یافته جهانی ایجاد شده بودند. در حال حاضر تعداد بسیار محدودی از پلتفرم های اجاره خودرو در داخل کشور مشغول به فعالیت هستند اما این زمینه کاری، ظرفیت فعالیت بسیار بیشتری ایجاد کرده است که بتوانید با پر کردن خلاهای موجود ( از جمله برجسته ترین آنها مارکتینگ متمرکز تر! ) یک کسب و کار سودآور برای خود و تیم تان ایجاد کنید. 

برنامه آنلاین شاپ

56. اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی ( در هر زمینه ای که فکرش را بکنید ) شاید هرگز اشباع نشود! قائل شدن محدودیت در راه اندازی آنلاین شاپ ها به مانند این است که بگویید فروشگاه های حضوری ممکن است ظرفیت شان تکمیل شود! با اینکه زمان کمی از راه اندازی اولین فروشگاه آنلاین نگذشته است، اما با این حال هنوز جذابیت و رونق خود را حفظ کرده اند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که رقبای خود را آنالیز و نقاط ضعفی که میتوانید پوشش دهید را در بازار مورد فعالیت تشخیص دهید. در صورتیکه هدف واقعی شما، برطرف نمودن نیازها و چالشهای جامعه هدف باشد، میتوانید روی موفقیت این ایده پولساز ساخت اپلیکیشن حساب کنید.

57. اپ مدیریت مجموعه و تیم های کاری

تیم های کاری در سازمان های و شرکت های مختلف در مواقعی نیاز دارند تا بخشی از فعالیت های مرتبط شغلی را در خارج از محیط کار هماهنگ کنند. این موضوع حتی در کسب و کارها و مجموعه های کاری آزاد، برجسته تر دیده می شود. اما بعلت عدم وجود اپلیکیشن اختصاصی مدیریت و هماهنگی تیم های کاری، مکالمات و مکاتبات شغلی عموما در پیام رسان های مختلف و شاید به شکل پراکنده صورت میگیرد. در صورتیکه بتوانید برنامه تلفن همراه به این منظور توسعه دهید و آن را مطابق با نیازهای حیطه های کاری متعدد بهبود بخشید، میتواند یک ایده کاملا پولساز و پردرآمد ساخت برنامه به حساب آید.

برنامه هوش مصنوعی متنی

58. اپلیکیشن تولید محتوای متنی مبتنی بر هوش مصنوعی

اگر حضور نیمه فعالی هم در محیط اینترنت داشته باشید، بطور قطع با Chat GPT آشنایی دارید. این ابزار تحولی در عمده مشاغل اینترنتی به وجود آورد که بعدها روشن کننده مسیر ایکامرس و بسیاری دیگر از ابعاد تجارت خواهد بود! اما همانطور که احتمالا میدانید بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر متن نیز به مشابه ابزارهای تصویری و گرافیکی، در بستر وب توسعه یافته اند؛ بنابراین چالشهای بخصوص خود را دارند. ساخت اپلیکیشن تولید محتوای متنی برمبنای هوش مصنوعی خواهد توانست پاسخگوی بسیاری نیازهای فعالان در زمینه های سئو و بهینه سازی وب، سناریوهای تبلیغاتی اینستاگرام، رپورتاژها، مقالات تخصصی و غیر تخصصی و… باشد.

59. اپ مدیریت اشتراک پلتفرم های مختلف

خدمات سایت ها و اپلیکیشن های بسیاری با خرید اشتراک ارائه می شوند؛ از پلتفرمهای پخش رسانه مانند فیلیمو گرفته تا فروشگاه های اینترنتی مشابه دیجی پلاس! از آنجایی که این اشتراکها مدت زمان مشخصی دارند و البته، در آدرسهای اینترنتی گوناگونی ارائه می شوند، بهتر است در یک اپلیکیشن اختصاصی و محیط آنلاین مشخص، امکان مدیریت، تهیه و کنترل انواع اشتراک را برای کاربران فراهم کنید. این ایده ساخت اپلیکیشن پولساز نیز میتواند از کاربردی ترین انتخابهای این فهرست باشد.

اپلیکیشن تامین مالی جمعی

60. اپلیکیشن کراودفاندینگ

همواره عده زیادی از افراد هستند که ایده های خوبی برای راه اندازی استارتاپ و کسب و کار دارند اما بودجه و سرمایه کافی را برای اقدام ندارند. از طرف دیگر، عده ای از افراد حاضر اند تا سرمایه خود را در ایده ها و پروژه های ارزشمند سرمایه گذاری کنند. با ساخت اپلیکیشن پولساز کراودفاندینگ میتوانید ارتباط این دو دسته افراد را با یکدیگر برقرار سازید. صاحبان ایده خواهند توانست با ارائه طرح پروژه مد نظر خود در بستر اپلیکیشن اظهار وجود کنند و سرمایه گذاران نیز ایده مورد نظر خود را از میان آنها انتخاب نمایند.

گام های اجرایی سازی ایده توسعه اپ

مراحل تبدیل ایده به اپلیکیشن

راهنمای صفرتاصد تبدیل یک ایده به اپلیکیشن موبایل

همانطور که در ابتدای مقاله قول داده بودیم، قرار است در این بخش از مطلب مراحل تبدیل ایده به اپلیکیشن و کسب درآمد از آن را به تفکیک بررسی کنیم.

گام 1) تشخیص نیازها، بازارسنجی و انتخاب ایده بر اساس نتایج

ایده های اپ را متناسب با نیاز بازار و کاربران انتخاب کنید!

برای انتخاب بهترین ایده با بیشترین بازدهی اقتصادی ممکن، لازم است تا در راستای نیازهای جامعه هدف و کمبودهای بازار هدف گام بردارید. پیش از هرچیز حیطه فعالیت خود را مشخص کنید، جامعه هدف آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید و بر اساس چالش ها و دغدغه های حل نشده بازار هدف، ایده ساخت اپلیکیشن پولساز را قطعی کنید.

گام 2) تحلیل فعالیت رقبا و نقاط ضعف و قوت آنها

در پلن کاری خود، تحلیل مداوم رقبا را در نظر داشته باشید!

میزان موفقیت شما در بازار اپلیکیشن ها تا میزان زیادی بستگی به این دارد که در مقایسه با رقبا و سایر فعالان در حیطه کاری تان چطور عمل می کنید. برای دستیابی به این موفقیت پیشنهاد میکنیم برندهای مورد رقابت خود را در پلتفرمهای مختلف ( اپلیکیشن، وبسایت، صفحات اینستاگرام، لینکدین و… ) تحت نظر بگیرید و از نقاط ضعف و قوت آنها به نفع خود بهره بگیرید.

گام 3) انتخاب نوع سیستم عامل، تکنولوژی ساخت و تعیین قابلیت ها

اگر نیاز به محاسبه هزینه ساخت اپ دارید، این سه عامل را مد نظر قرار دهید!

در این مرحله باید بر مبنای نتایجی که از دو مرحله پیشین گرفتید ( نیازسنجی بازار هدف و تحلیل رقبا )، سیستم عاملی که تصمیم دارید برنامه را برای آن توسعه دهید انتخاب کنید. باید بدانید میخواهید ایده اپلیکیشن پولساز خود را برای اندروید توسعه دهید یا ios ؟! افزون بر این باید تعیین کنید کدام تکنولوژی ساخت برنامه برایتان مناسب تر است؛ بومی ( Native Applications )، کراس پلتفرم (Cross-Platform Applications) یا هیبریدی (Hybrid Applications). در کنار همه اینها باید تصویر اولیه ای از ویژگیها و فیچرهایی که برای نرم افزارتان در نظر دارید داشته باشید تا با تیم طراحی و توسعه خود مطرح کنید.

گام 4) انتخاب شرکت طراحی اپلیکیشن

همه توجه خود را متمرکز کنید تا بهترین شرکت نرم افزاری را انتخاب نمایید!

انتخاب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن، همان مرحله ای است که فارغ از کیفیت سایر مراحل، بیشترین تاثیر را در نتیجه نهایی و میزان بازدهی اپلیکیشن خواهد داشت! تیم های طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل که برای برونسپاری پروژه خود به آنها اعتماد می کنید ضرورت دارد تا از دانش و تجربه کافی برخوردار باشند. ساخت اپلیکیشن در صورتی که با هدف سودآوری و درآمدزایی حرفه ای به آن بپردازید، باید توسط شرکتی انجام شود که از اعتبار و کیفیت تجاری کافی برخوردار باشد، رزومه و سوابق فعالیت درخشانی داشته باشد و کارفرمایان فعلی بتوانند از کیفیت همکاری با آنها رضایت خود را اعلام کنند.

گام 5) شروع ساخت اپلیکیشن، تست و بهبود مستمر

برای همگام شدن با خواسته های کاربران، بطور مرتب اپلیکیشن را تست کنید!

در این مرحله از تبدیل ایده به اپلیکیشن، بسته به اینکه چه روشی را برای توسعه اپلیکیشن در نظر دارید به ساخت برنامه می پردازید. به عنوان مثال پس از آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید به پیشبرد راهکارهای متفاوت تری نیاز دارید.

به طور کلی، به صرفه ترین و منطقی ترین شیوه ساخت یک اپلیکیشن، برونسپاری پروژه توسعه به یک شرکت نرم افزاری حرفه ای و معتبر است. در صورتیکه این راهکار را در پیش بگیرید، سایر گام های این مرحله یعنی تست اپلیکیشن و بهبود آن براساس نتایج نیز به شکل اصولی و توسط تیم مربوطه انجام خواهد شد؛ بدون آنکه بخواهید دردسرهای استخدام متخصصین و تشکیل تیم های مستقل را متحمل شوید.

گام 6) انتشار برنامه موبایل در مارکت

پلتفرم های تحت انتشار برنامه را مطابق با میزان حضور مخاطبان جامعه هدف انتخاب کنید!

در این مرحله از ساخت اپلیکیشن پولساز، نسخه بتا یا اولین نسخه پایدار برنامه آماده انتشار است و باید بتوانید آن را در مارکت پلیس ها و اپ استورهای مورد نظر، در اختیار مخاطبان قرار دهید. تعداد انتخاب هایی که میتوانید در پلتفرم مورد انتشار داشته باشید، به ویژه در انتخاب های ایرانی مناسب است. گوگل پلی، بازار، مایکت، سیبچه، اناردونی، سیب اپ و چارخونه چند نمونه از بهترین انتخاب هایی است که میتوانید داشته باشید. اگر قصد انتشار اپلیکیشن در بازار را دارید، این مقاله، راهنمای راه شما است.

گام 7) بازاریابی اپلیکیشن و کسب درآمد

برای دریافت نتیجه بهتر، هرگز سرمایه گذاری در مارکتینگ را متوقف نکنید!

آخرین مرحله برای به درآمد رساندن ایده اپلیکیشن، بازاریابی و مارکتینگ آن است. ممکن است برخی از کسب و کارها این مرحله را چندان ضروری و مهم تلقی نکنند، در این صورت شکست حتمی خود را تعیین خواهند کرد! بینهایت مهم است که بتوانید با نمایش برند خود، کسب و کارتان را به مخاطبان یادآوری کنید و در دسترس آنها قرار بگیرید. بهترین روش برای انجام اینکار، مارکتینگ و بازاریابی حرفه ای اپلیکیشن است.

کلام پایانی

در پایان، بخاطر داشته باشید که بهترین ایده ساخت اپلیکیشن ایده ای است که نیازهای بیشتری را از بازار برطرف کند. در این مقاله به بررسی 60 ایده برتر ساخت اپلیکیشن پولساز پرداختیم که با بررسی اهداف و شرایط هریک، میتوانید بهترین انتخاب را برای ادامه مسیر شغلی خود داشته باشید.

در این مطلب همچنین بررسی کردیم که اگر قصد خرید اپلیکیشن آماده را ندارید، چطور میتوان از ایده ساخت اپ به درآمد واقعی رسید؛ مراحل آن را در زیر مرور میکنیم :

مروری کوتاه بر مراحل تبدیل ایده به اپلیکیشن موبایل

  1. تشخیص نیازها، بازارسنجی و انتخاب ایده بر اساس نتایج این دو عامل : پیش از هرچیز، نیاز مخاطبان و افراد بازار را بسنجید و اهداف کاری خود را براساس چالشهای مشتریان احتمالی مشخص کنید.
  2. تحلیل فعالیت رقبا و نقاط ضعف و قوت آنها : میزان موفقیت ایده شما تا حد زیادی به نحوه و کیفیت فعالیت رقبایتان دارد! بطور مداوم و مستمر نقاط ضعف و قوت آنها را بررسی کنید و در راستای بهبود فعالیت اپلیکیشن خود بکار بگیرید.
  3. انتخاب نوع سیستم عامل، تکنولوژی ساخت و تعیین قابلیت ها : در این مرحله باید بتوانید با راهنمایی و کمک متخصصین طراحی و توسعه، تصمیم بگیرید که میخواهید برنامه را برای اندروید یا ios ایجاد کنید، متد و تکنولوژی ساخت چیست و چه انتظاراتی از آن دارید.
  4. انتخاب شرکت طراحی اپلیکیشن : تیم های طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل که برای برونسپاری پروژه خود به آنها اعتماد می کنید ضرورت دارد تا از دانش و تجربه کافی برخوردار باشند. بنابراین تمام توجه خود را متمرکز کنید تا تحقیقات کافی در ارتباط با کیفیت و اعتبار شرکت نرم افزاری را انجام دهید.
  5. شروع ساخت اپلیکیشن، تست و بهبود مستمر : در صورتیکه پروژه اپلیکیشن خود را به یک شرکت نرم افزاری حرفه ای و معتبر سپرده باشید، ساخت برنامه و تست و ویرایش آن بدون اینکه کمترین زحمتی متحمل شوید انجام خواهد شد.
  6. انتشار برنامه موبایل در مارکت : در این مرحله نسخه اولیه و یا آزمایشی اپلیکیشن به شما تحویل داده شده است و شما باید بتوانید برنامه را در اپ مارکت های دلخواه منتشر کنید.
  7. بازاریابی اپلیکیشن و کسب درآمد : کار به درآمد رسیدن ایده اپلیکیشن همینجا به پایان نمی رسد! بلکه برای دریافت حداکثر نتیجه ممکن باید برای بازاریابی و معرفی برنامه تان به افراد جامعه مخاطب نیز سرمایه گذاری کنید. فراموش نکنید هرچه بیشتر دیده شوید، بهتر خواهید فروخت!

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا