طراحی اپلیکیشن ارزان
Search

طراحی اپلیکیشن ارزان

فهرست مطالب

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
طراحی اپلیکیشن

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

طراحی اپلیکیشن
تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن موبایل در عصر تکنولوژی برای اغلب کسب و کارها به یک ارزش تبدیل شده است. امروزه درصد قابل توجهی از افراد جامعه از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. خب چرا کسب و کار شما این فرصت را از دست بدهد؟ با طراحی اپلیکیشن ارزان، این امکان برای شما فراهم می شود که به اهداف کسب و کاری خود نزدیک شوید.

اهمیت این موضوع باعث شده امروز در این مقاله  به سراغ هزینه ساخت اپلیکیشن رفته ایم تا با کمترین هزینه، بیشترین ارزش را برای کسب و کار خود فراهم کنید. احتمالا برای شما هم سوالاتی در این خصوص پیش آمده  مانند:

  • معمولا چه عواملی بر هزینه ساخت اپلیکیشن تاثیرگذارند؟
  • چه راه هایی برای طراحی اپلیکیشن  اندروید ارزان  وجود دارد؟
  • ساخت یک اپلیکیشن چقدر زمان می برد؟
  • برای ساخت اپلیکیشن حرفه ای دانستن چه نکاتی ضرورت دارد؟
  • هزینه ساخت اپلیکیشن مثل دیوار چقدر است؟
  • آیا طراحی اپلیکیشن ارزان مناسب من است؟
 
در این مقاله قصد داریم علاوه بر بیان راه های طراحی اپلیکیشن ارزان و ویژگی های آن پاسخ سوالات بالا را نیز به صورت صفر تا صد پوشش دهیم. پس پیشنهاد می کنیم ادامه مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
ساخت اپلیکیشن حرفه ای

اهمیت داشتن اپلیکیشن حرفه ای برای کسب و کار شما

تا حالا به این سوال فکر کرده اید که روزانه چند بار برای انجام کارهای مختلف به اپلیکیشن های موبایلتان مراجعه می کنید؟ جواب شگفت انگیز است. طبق آمار منتشر شده افراد به طور متوسط روزانه 2 ساعت و 52 دقیقه از وقت خود را در اپلیکیشن های تلفن همراه خود سپری می کنند. آیا نمی توان با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی این فرصت را به سود تبدیل کرد؟ 

نکات قابل توجه در طراحی اپلیکیشن حرفه ای

برای طراحی اپلیکیشن حرفه ای نکات قابل توجهی وجود دارند که در نظر گرفتن آنها می تواند منجر به افزایش رضایت کاربران و در نهایت کسب و کار ما شود. به عنوان مثال خلاقیت. طراحی اپلیکیشن اختصاصی این فرصت را برای شما  به وجود می آورد که از قوه خلاقیت و نوآوری کمک بگیرید.  اما راه های اپلیکیشن ارزان مثل استفاده از اپ سازهای رایگان شاید این قابلیت را برای شما در نظر نگیرد.

یا توجه به قابلیت توسعه  و بروزرسانی اپلیکیشن، ویژگی است که قطعا در حرفه ای بودن اپلیکیشن شما نقش دارد. بنابراین اپ شما باید به گونه ای طراحی شود که توسعه و بروزرسانی آن در کمترین زمان و بالاترین کیفیت برای شما طراحی شود.

طراحی اپلیکیشن ارزان

ساخت اپلیکیشن ارزان

روش های ممکن برای طراحی اپلیکیشن ارزان

تا به اینجای مقاله از اهمیت و لزوم طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار ها مفصلا صحبت کردیم. معمولا راه های متفاوتی برای طراحی اپلیکیشن پیش روی شما است. اما از آنجایی که هزینه ساخت اپلیکیشن معمولا هزینه ای بالا  و بیشتر از فروش اپلیکیشن آماده را شامل می شود، برخی از کسب و کار ها به دنبال طراحی اپلیکیشن ارزان می گردند که هم در هزینه ها صرفه جویی کنند و هم به افزایش درآمد برسند. در ادامه مسیر های راه اندازی اپلیکیشن را برای شما بیان می کنیم.

استخدام برنامه نویس

یکی از راه های موجود استخدام برنامه نویس است. در این روش شما با استخدام فردی کاربلد در این زمینه، طراحی اپلیکیشن برند خود را  به او تخصیص می دهید. معمولا این راه با پشقت های بسیاری مواجه است. یکی زمان بر بودن طرح نهایی پروژه و دیگری هزینه های بالای استخدام فرد متخصص و حرفه ای.

برون سپاری به شرکت های طراحی اپلیکیشن

راه دوم برای راه اندازی اپلیکیشن، برون سپاری پروژه به شرکت های طراحی اپلیکیشن است. در این روش معمولا شما پس از ارتباط و بررسی نمونه کارهای طراحی اپلیکیشن، طراحی اپ خود را به آنها واگذار می کنید. نکته حائز اهمیت در این روش توجه به تعرفه های متغیر در این شرکت ها است. قطعا واگذاری پروژه ساخت اپلیکیشن حرفه ای خود به بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن هزینه بیشتری را طلب می کند تا برون سپاری آن به یک شرکت نوپا و بدون سابقه.

استفاده از اپلیکیشن سازهای رایگان

راه سوم که معمولا جزو راه های طراحی اپلیکیشن کم هزینه محسوب می شود، استفاده از اپلیکیشن ساز ها به خصوص اپلیکیشن سازهای رایگان است. در این روش شما قاعدتا هزینه بسیار کمتری را می پردازید اما طبیعتا از کیفیت و المان های کمتری هم برخوردار خواهید بود.

طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن اندروید ارزان؟

مزایای طراحی اپلیکیشن اندروید ارزان در کنار وبسایت

چرا بهتر است در کنار داشتن وبسایت برای راه اندازی اپلیکیشن به صرفه خود نیز اقدام کنیم؟

اگر نگاهی به مطرح ترین کسب و کار های ایران و جهان بندازیم، با این نکته مواجه می شویم که اکثر این برندها، تنها به داشتن سایت یا اپلیکیشن به صورت مجزا اکتفا نکرده اند.

بسیاری از کاربران هنوز هم وبسایت را برای مشارکت با برند ها ترجیح می دهند. ازطرفی از دست فرصت هایی نظیر رتبه گرفتن در موتورهای جستجو، اهمیت موبایل فرندی بودن و امتیازات آن و … منطقی به نظر نمی رسد.  معمولا  این بیزینس ها بعد از  گسترش اقدام به طراحی اپلیکیشن می کنند. مثلا می توانند با ارسال پوش نوتیفیکیشن تعامل با کاربران بازگشتی را بیشتر  کنند، در هر لحظه و همه جا همراه مخاطبان خود باشند و ده ها  مزیت دیگر.

سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل باز محسوب می شود.  به همین دلیل آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید با پایتون ارزان تر در نظر گرفته می شود و  هزینه  کمتری نسبت به نسخه های دیگر اپ ها  را در ر می گیرد. این موضوع باعث شده برخی از کسب و کار ها برای ساخت اپلیکیشن ارزان تنها به داشتن نسخه اندروید اپلیکیشن ها اکتفا کنند. هرچند به نظر می رسد جبران  نادیده گرفتن کاربران ios، هزینه های بیشتری را متوجه آن برند و کسب و کار کند.

عوامل موثر بر هزینه ساخت اپلیکیشن

عوامل موثر بر هزینه ساخت اپلیکیشن

قابلیت هایی که بر قیمت نهایی طراحی اپلیکیشن شما موثر است

امکانات و ویژگی های بسیار متنوعی وجود دارند که بر قیمت طراحی اپلیکیشن شما موثرند. شناخت این المان ها به شما کمک می کند تا آگاهانه تصمیم بگیرید.

به طور مثال اگر به سراغ ساخت اپلیکیشن با هوش مصنوعی بروید احتمالا باید هزنیه ای متفاوت در نظر بگیرید. اگر طراحی اپلیکیشن خود را به شرکت های طراح واگذار کنید، احتمالا دانستن این عوامل برای شما اهمیت بیشتری دارد. 

البته باید توجه کنید که ممکن است همه فاکتور ها برای شما ارزش یکسانی نداشته باشند. پس می توان با وزن دادن به این فاکتور ها می توانید هم نیازهای مدنظر خود برای طراحی اپلیکیشن به صرفه را اولویت بندی کنید و هم در هزینه های وارده صرفه جویی کنید.

امکانات اپلیکیشن

1) امکانات و قابلیت های اپلیکیشن

تصور کنید تصمیم به طراحی اپلیکیشن فروشگاهی خود گرفته اید. چه قابلیت ها و امکاناتی وجود دارد که وجود آنها در اپ شما ضرورت دارد تا کاربران و مخاطبین خود را راضی نگه دارید؟

مثلا تصور کنید سرچ بار یا فرم جستجو در اپلیکیشن شما وجود نداشت. یا کاربران می بایست کالای مورد نظر خود را از بین تعداد بسیار زیادی کالا که بدون دسته بندی قرار داده شده اند، پیدا کنند.

با این وجود درصد موفقیت پلتفرم شما در بین رقیبانی همچون دیجی کالا، ترب و باسلام و… چقدر است؟

امکانات نرم افزار شما نقش بسیار پررنگی را  هم در کیفیت  پلتفرمتان و هم در قیمت نهایی پروژه شما ایفا می کنند.

شرکت طراح اپلیکیشن

2) انتخاب شرکت طراح اپلیکیشن

معمولا شرکت ها با توجه به سابقه کاری، نموه کار های طراحی شده، تخصص نیرو های خود، زبان های برنامه نویسی مورد استفاده و… دارای تعرفه های متفاوت در زمینه راه اندازی اپلیکیشن هستند. نکته ای که باید به آن توجه کنیم بررسی دقیق نمونه کارهای ساخت اپ، طراحی وب اپلیکیشن و سایر موارد کارنامه آن شرکت است. پیشنهاد می کنیم در این زمینه آگاهانه تصمیم بگیرید و تنها قیمت راه اندازی اپلیکیشن را ملاک قرار ندهید.

حوزه کاری اپلیکیشن

3) حوزه کاری اپلیکیشن

زمینه کسب و کار و بیزینس شما عاملی تاثیر گذار بر قیمت طراحی اپلیکیشن شما محسوب می شود. اینکه رقبای شما تا چه میزان حرفه ای باشند و حتی فضای کسب و کار شما تا چه اندازه رقابتی، بر حرفه ای طراحی شدن اپلیکیشن و هزینه ساخت اپلیکیشن شما موثر است. مثلا آیا فکر می کنید استفاده از فروشگاه ساز ارزان برای رقابت با اپلیکیشن دیجی کالا کافی به نظر می رسد؟

زیرساخت های اپلیکیشن

4) زیرساخت های اپلیکیشن

توسعه Back-End کار تبادل دیتا بین سرور، پایگاه داده و اپلیکیشن شما را انجام می دهد.  هر چه میزان این کدنویسی بهینه تر باشد و شما نیاز به ردیابی حجم دیتای بیشتری داشته باشید، ملزم به پرداخت هزینه بیشتر هستید.

المان های طراحی UI و UX

5) المان های طراحی UI و UX

قیمت طراحی ui اپلیکیشن معمولا از عواملی است که بر هم بر هزینه ها و هم بر درآمد ساخت اپلیکیشن تاثیر گذار است. با طراحی دقیق تر المان ها و رابط کاربری، تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان خود رقم می زنید. به این ترتیب مخاطبان بیشتری را به سمت اپ خود جلب می کنید که به منجر به افزایش درآمد شما می شود. 

سرعت اپلیکیشن

6) سرعت اپلیکیشن

احتمال بسیار زیاد طراحی اپلیکیشن ارزان نمی تواند اپلیکیشنی با سرعت بالا برای شما بسازد. سرعت اپلیکیشن المانی است که بر رضایت کاربران شما تاثیر بسیاری دارد. تحقیقات نشان داده کاربران در صورت کندی وبسایت یا اپلیکیشن شما، بلافاصله آن را ترک کرده و به سراغ رقبا می روند. پس توجه به آن را دست کم نگیرید.  

طراحی اپلیکیشن ارزان

آیا طراحی اپلیکیشن ارزان مناسب کسب و کار من است؟

شناخت جنبه های مختلف طراحی اپلیکیشن ارزان برای بیزینس

تا به اینجای مقاله دیگر اطمینان پیدا کردیم که داشتن اپلیکیشن کارا می تواند نیاز های کاربران ما را به طور ویژه ای پاسخگو باشد. به دنبال این موضوع قطعا رضایت مخاطبان از برند و کسب و کار ما بالا می رود و در نهایت به گسترش و  افزایش درآمد ما کمک خواهد کرد.

اما برخی از برند ها برای صرفه جویی در هزینه های خود به سراغ ساخت اپلیکیشن ارزان می روند. تصمیم کاملا به شما بستگی دارد. اینکه چه معیارهایی برای کسب و کار شما از اهمیت بیشتری برخوردار است را استراتژی های برند شما مشخص می کند. اما پیشنهاد می کنیم پیش از تصمیم نهایی کمی بیشتر فکر کنید.

سوالاتی که بهتر است پیش از طراحی اپلیکیشن ارزان از خود بپرسید:

  •  حجم کسب و کار، کارکنان، محصولات و خدمات، دسته بندی محصولات  و… شما چه میزان است؟
  • تعداد کاربرانی که روزانه و ماهانه به اپلیکیشن شما مراجعه می کنند چقدر است؟
  • آیا استفاده از سایت ساز ارزان و فروشگاه ساز ارزان نیاز کاربران شما را پاسخگو می باشد؟
  • قابلیت ها و فیچرهای مورد نیاز شما با طراحی اپلیکیشن کم هزینه قابل اجرا است یا باید چشم پوشی شوند؟
ساخت اپلیکیشن ارزان

با تمام تفاسیر آیا ساخت اپلیکیشن ارزان، تمام نیاز های شما را پوشش می دهد؟

نکاتی درباره طراحی اپلیکیشن ارزان که حتما باید به آنها توجه کنید!

پیش تر اشاره کردیم که برخی کسب و کار ها برای صرفه جویی در  مخارج خود به سراغ طراحی اپلیکیشن ارزان می روند که تا با پرداخت هزینه های کمتر بتوانند مزایای داشتن اپلیکیشن را برای کسب و کار خود به ارمغان بیاورند. اما بیایید با دیدی بازتر به این موضوع نگاه کنیم

در ادامه قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که اکثر شرکت ها آن را برای شما بیان نمی کنند. در واقع به  طور مختصر شما را با مشکلات و معایبی آشنا کنیم که در صورت ساخت اپلیکیشن ارزان، احتمالا با آنها رو به رو می شوید.

شباهت با نمونه های موجود

شباهت با نمونه های موجود

یکی از مهمتربن معایب طراحی سایت و اپلیکیشن ارزان،  به کار گیری طرح ها و قالب های آماده است. مسلما چه از اپلیکیشن  سازهای رایگان کمک بگیرید چه به سراغ شرکت های طراحی اپلیکیشن ارزان بروید، احتمالا با طرح های کپی رو به رو می شوید. مسئله ای که باعث از دست رفتن اعتماد و حس رضایت کاربرانتان می شود. بر خلاف اینکه با طراحی اپلیکیشن اختصاصی  می توانید طرح مورد علاقه و سلیقه مخاطبان خود را طراحی و به آنها ارائه کنید.

هزینه چند برابر در دراز مدت

هزینه چند برابر در دراز مدت

ارزان بودن این مدل طراحی اپلیکیشن ها به نسبت طراحی اختصاصی با کدنویسی های بهینه و … برخی کسب و کار ها را مجاب به استفاده از این طرح ها می کند. اما هزینه های پنهان این طرح ها مثل تغییرات گرافیکی، ردیابی داده ها، توسعه و ارتقا، پشتیبانی سرعت و… تنها چند مورد از هزینه های بی شماری هستند که اصولا چند برابر هزینه طراحی اپلیکیشن اختصاصی محسوب می شود.

محدودیت در امکانات

محدودیت در امکانات

قطعا اپ های طراحی شده به کمک اپلیکیشن سازها، شرکت های طراحی اپلیکیشن ارزان قیمت و… امکاناتی که به صورت پیش فرض در همه اپ ها وجو دارند را در اختیار شما قرار می دهند و برای داشتن قابلیت های بیشتر ملزم به پرداخت هزینه های بیشتری هم هستید.

 

کیفیت پایین و موبایل فرندلی نبودن

کیفیت پایین و موبایل فرندلی نبودن

اکثر نرم افزار ها، برای گوشی های موبایل توسعه داده می شود. اما جالب است بدانید که ساخت اپلیکیشن ارزان ممکن است اپی را به شما خروجی دهد که حالت رسپانسیو ندارد و در دستگاه های متفاوت نا خوانا نمایش داده می شود. قطعا اینکه درصد قابل توجهی  از مخاطبان خود را از دست دهید، مورد تائید شما نخواهد بود.

کلام پایانی_طراحی اپلیکیشن ارزان

جمع بندی و کلام پایانی

بسیار خب. خسته نباشید! شما به انتهای مطالعه این مقاله رسیده اید. در ابتدای این مقاله به اهمیت داشتن و ساخت اپلیکیشن حرفه ای اشاره کردیم. سپس راه هایی را بیان کردیم که از طریق آنها می توانید ساخت اپلیکیشن ارزان را تجربه کنید. در گام بعدی به این نکته پرداختیم که آیا داشتن سایت یا اپلیکیشن به تنهایی برای گسترش کسب و کار شما کافی است یا نیاز به ادغام این دو با هم دارید. 

پس از شناخت اهمیت ها و نکات مهم به سراغ عوامل موثر بر هزینه ساحت اپلیکیشن رفتیم و مهم ترین قابلیت هایی که بر قیمت خروجی تاثیر می گذارند را بیان کردیم. 

در  مرحله بعد چند پرسش را مطرح کردیم که پاسخ به آنها به شما کمک می کند تا به اینکه پی ببرید که آیا طراحی اپلیکیشن ارزان مناسب کسب و کار شما است یا خیر؟

و در قدم انتهایی نیز به عواملی اشاره کردیم که معمولا به صورت شفاف بیان نمی شوند و به صرفه بودن ساخت اپلیکیشن ارزان را زیر سوال می برد. در واقع در این بخش هزینه های پنهان، مشکلات و معایبی که با طراحی اپلیکیشن کم هزینه ممکن است متوجه شما شود را بیان کردیم.

امیدواریم با مطالعه این مقاله به شما کمک کند تا تصمیم آگاهانه ای درباره بودجه تخصیصی خود به طراحی اپلیکیشنتان بگیرید.  

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
طراحی اپلیکیشن

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی اپلیکیشن حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

طراحی اپلیکیشن
تیم برنامه نویسی ویستا، با طراحی اپلیکیشن و سایت  اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا