کاربرد-بیت-کوین
Search

بیت کوین چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

احتمالا شما برای یک بار هم شده واژه بیت کوین را در تبلیغات تلویزیون، اخبار مختلف، سایت ها و یا حتی از زبان مردم عادی شنیده اید. معمولا هم این اخبار در مورد رشد قیمت بیت کوین و سودی بوده که در سال های اخیر سرمایه گذاران بیت کوین به دست آورده اند. شاید یکی از دلایلی که شما این کلیدواژه را در گوگل سرچ کرده باشید همین رشد بی سابقه بیت کوین باشد.

بیت کوین به عنوان اولین و بزرگ ترین ارز دیجیتال شناخته شده در جهانه که این روزها سرو وصدای بسیاری در بین مردم ایجاد کرده است. به طوری که بسیاری از افراد می خواهند از این بازار عقب نمانند و به نوعی در بازار ارز های دیجیتال به عنوان سرمایه گذار بیت کوین بخرند. اگه شما هم یکی از اون افراد هستید و می خواهید تا در مورد بیت کوین، ویژگی ها، مزایا ، قیمت و… بیشتر بدونید، این مقاله رو به هیچ عنوان از دست ندین. در این مقاله در مورد سیر تا پیاز بیت کوین توضیح داده ایم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یکی از انواع پول الکترونیک است که با استفاده از آن می توانید محصولات مختلف با بیت کوین خریداری کرده، از خدمات مختلف استفاده کرده و پول را توسط طراحی سایت صرافی به هر نقطه ای از سراسر جهان ارسال کرد. از مهم ترین ویژگی بیت کوین می توان به غیر متمرکز بودن اون و در امان موندن اون در برابر چاپ واحد های پولی اشاره کرد که این فرایند ها تحول جدیدی در برابر ارز های سنتی به وجود آوردن که مسیر جدیدی در دنیای اقتصاد باز میکنن. بیت کوین کاربرد های بسیاری داره. به صورتی که میتونین اون رو جایگزین ارز های سنتی کنید. خرید محصولات، سرمایه گذاری، استفاده از خدمات بیمه ای و … بخش کوچکی از خدمات بیت کوین هستند. در ادامه مقاله بیشتر با کاربرد های بیت کوین آشنا میشین.

بیت کوین چیست

هدف بیت کوین چیست؟

به طور کلی، هدف بیت کوین ذخیره و انتقال پول امن است. به همین خاطر بیت کوین را یک سیستم بانکداری امن می نامند. بیت کوین متمرکز است و از این جهت کنترل دارایی افراد را به خودشون میسپره. به این صورت که تنها با یک کلید خصوصی تنها صاحبان دارایی ها میتونن بهش دسترسی داشته باشن. یکی از مشکلاتی که در بیت کوین وجود داره ، مشکل دباره خرج کردنه. به عبارت دیگه ، در پول های سنتی پولی را که ذخیره کرده بودید، نمیتوانستید در دو جای مختلف خرج کنید. اما در ارز های دیجتال شما میتونید ارز دیجیتال خود را همزمان در دو جای مختلف خرج کنید، قبل از این که فروشندگان از این کار مطلع بشن. این موضوع میتونه مشکل بزرگی ایجاد کنه. چرا که بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال دارای سازمانی برای کنترل نیستن.

سازنده بیت کوین چه کسی است؟

در سال 2008 بود که سراسر دنیا با بحران مالی روبرو شده بودند. در همین زمان بود که فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، مقاله ای را برای تعداد زیادی از کارشناسان رمزنگاری، ارسال کرد که در آن در مورد نوع جدیدی از پول الکترونیکی صحبت کرده بود. ساتوشی ناکاموتو در این مقاله که نام اون رو وایت پیپر گذاشته بود در مورد بیت کوین و نحوه کارکرد اون صحبت کرده بود.

بعد از چند ماه در سال 2009 ، شبکه بیت کوین فعالیت خودش رو شروع کرد. مخترع بیت کوین یا همان ساتوشی ناکاموتو تا سال 2010 توی این پروژه بود و سعی میکرد تا ایرادات کار رو برطرف کنه اما بعد از اون کاملا ناپدید شد. اکنون که حدود 11 سال از ناپدید شدن مخترع بیت کوین و نیز توسعه اون میگذره، هنوز هویت این شخص مشخص نشده. فرضیه هایی برای این که ساتوشی که بود وجود داره اما مدارکی برای اثبات اون وجود نداره.

کاربرد های بیت کوین

 از بیت کوین به عنوان جایگزینی برای پول سنتی استفاده میشه و میشه از اون برای سرمایه گذاری های بلند مدت که این روز ها طرفدارای خودشو پیدا کرده ، استفاده کنیم. در ادمه بیش تر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد. اگر هم می خواهید طراحی سایت مشابه بایننس یا صرافی آنلاین خود را مطابق با سلایق خود راه اندازی کنید می توانید با کارشناسان ویستا تماس بگیرید تا تا شما را برای داشتن یک سایت صرافی راهتمایی کنند.

1.پرداخت

همون طورکه خودتون میدونید، بیت کوین یک ارز دیجیتاله. پس یکی از کاربردهای اون پرداخته. در مورد موضوع خرید با بیت کوین، مقاله ای نوشتیم که برای اطلاعات بیشتر میتونید سری بهش بزنید. بیت کوین شباهت های بسیاری با پول سنتی داره اما نحوه پرداخت آنلاین با بیت کوین کاملا متفاوت با کارت های شتاب است.

شبکه بیت کوین یک شبکه غیر متمرکز است. به همین خاطر برای باز کردن حساب بیت کوین نیازی به ثبت مشخصات شخصی خود ندارید . هر کسی که در این شبکه حضور داره، مسئولیت دارایی خود را قبول میکنه. شبکه بیت کوین از صد ها کامپیوتر و سخت افزار تشکیل شده که کار تراکنش و تایید های مالی رو انجام میده.

کاربرد-بیت-کوین--پرداخت

2.نقل و انتقالات پول

یکی از کاربرد هایی که بیت کوین میتونه به همراه داشته باشه، انتقال پول برون مرزی و درون مرزیه. با توجهه به تحریم هایی که در کشور وجود داره، وجود یک شبکه غیر متمرکز همچون بیت کوین میتونه یک راه ساده و کم هزینه برای برای نقل و انتقال پول بین افراد مختلف باشه. اما این چطور ممکنه؟

به عنوان مثال فرض کنید شخصی در سوئد قصد داره تا برای یک نفر در ایران پول ارسال کنه. در این صورت میتونه با خرید بیت کوین و انتقال اون به کیف پول شخصی اون در ایران این کار رو به راحتی انجام بده. اون فردی که در ایران زندگی میکنه، با فروش بیت کوین یا تبدیل اون به ریال از طریق اسکریپت صرافی آنلاین ، میتونه پول نقد توی حسابش داشته باشه.

مزیت های انتقال پول

  • به نسبت روش های دیگه کارمزد بسیار کمتری داره. (در بعضی موارد کارمزد کمتر از 1 دلاره)
  • به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن نقد میشه. (معمولا تراکنش های بیت کوین در کمتر از یک ساعت تایید میشه)
  • هیچ نگرانی بابت نحریم وجود نداره.

معایب انتقال پول

  • کارکردن با بیت کوین و کیف پول اون راحته ولی کاربر باید با فناوری و شبکه بیت کوین آشنایی و دانش کافی رو داشته باشه.
  • بیش تر افراد و سازمان داخلی ترجیح میدن تا روش های قبلی استفاده کرده و تغییری توی اون ایجاد نکنند.

3. سرمایه گذاری

از همان سال 2009 که زمان پیدایش بیت کوین بود، برخی از افراد به دنیال کسب سود از این ارز دیجیتال بودن و به همین خاطر سرمایه در این بازار رو انتخاب کردن. امروزه با توجه به رشد قیمت بیت کوین و توجه افراد در سراسر دنیا به این ارز دیجیتال، طراحی سایت ارز دیجیتال طرفداران بسیاری پیدا کرده چرا که با استفاده از اونها می توان به خرید و فروش بیت کوین مشغول شد.

خرید و فروش بیت کوین در کشور های بسیاری علاوه بر این در برابر ارز های دیجیتال دیگه مثل یورو ، ین ژاپن و … معامله میشه، در مقابل سایر ارز های دیجیتال مثل اتریوم، ریپل، دش، استلار، لایت کوین و … با حجم معاملاتی بالایی خرید و فروش میشه.

در حال حاضر حجم معاملات روزانه بیت‌کوین در صرافی‌های شناخته‌شده حدود 4.5 میلیارد دلار است و کل حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال به روزانه 13.1 میلیارد دلار می‌رسد. بنابراین این بازار، حجم معاملات بسیار زیادی دارد که نشان‌دهنده گستردگی و علاقه افراد زیاد به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری است.

انواع سرمایه گذاری بیت کوین

استراتژی‌های مختلفی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد. برخی از افراد به معاملات روزانه روی آورده‌اند و با نرم‌افزارهای معاملات اتوماتیک یا بصورت دستی به خرید و فروش روزانه ارزها مشغولند.

عده‌ی دیگری سرمایه‌گذاری میان‌مدت یا بلندمدت را ترجیح می‌دهند، مثلا مقداری ارز خریداری می‌کنند و به امید کسب سود، چندماه یا چندسال نگهداری می‌کنند.با این حال، عمده حجم موجود در بازار ارزها، به دلیل معاملات کوتاه‌مدت و روزانه است. نوسانات بسیار زیاد این ارزها، عدم نیاز به دارا بودن شرایط خاص و سایر جذابیت‌ها باعث شده افراد متخصص و حرفه‌ای در معامله‌گری به سمت این بازار گرایش پیدا کنند. از طرف دیگر، نوسانات برای افرادی که با این بازار آشنایی ندارند یک ریسک محسوب می‌شود زیرا قیمت دارایی دیجیتال خریداری شده ممکن است حتی چند ساعت بعد از خرید، افت قابل توجهی داشته باشد.

و در آخر…

در این مقاله در مورد ارز دیجیتال بیت کوین و کاربرد های صحبت کردیم. همون طور که متوجه شدید، بیت کوین یک ارز فدرتمند است که در زمینه های مختلف میتونید استفاده کنید. یکی از راهکارهایی که برای کسب درآمد بهتون پیشنهاد می کنیم، راه اندازی صرافی ارز دیجیتال و یا طراحی نوبیتکس  هست. تیم ویستا هم یک شرکت نرم افزاری با داشتن نمونه کارای قوی در زمینه سایت های صرافیه که میتونید برای سفارش سایت صرافی روی اون حساب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتونید از طریق راه های ارتباطی که توی این صفحه وجود داره، با کارشناسان ویستا تماس بگیرید.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا