انتشار برنامه اندرویدی در مایکت-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت
Search

آموزش تصویری انتشار اپلیکیشن در مایکت

فهرست مطالب

طراحی اپلیکیشن اندروید نسبت به چندسال اخیر با رشد قابل توجهی روبرو بورده است. کاملا بدیهی بنظر می رسد که این میزان افزایش طراحی و ساخت برنامه های موبایل همگام با بالا رفتن تقاضا از سمت کاربران بوده و استقبال رو به رشد استفاده کاربران موبایل از اپلیکیشن های اندروید، سبب شده تا مارکت های بیشتری به عرضه پلتفرم های اندرویدی بپردازند. فروشگاه اندرویدی مایکت را میتوانیم بعد از بازار، دومین اندروید مارکت ایرانی پرطرفدار با نصب بالا و تعداد کاربران فعال است که با بالغ بر 20 میلیون کاربر فعال از جمله بهترین انتخاب های یک توسعه دهنده برای انتشار اپلیکیشن موبایل به شمار می آید. گام های بررسی شده در این مطلب عبارت خواهند بود از :

  1. ثبت نام و عضویت در پنل توسعه دهندگان مایکت
  2. قبول تفاهم نامه همکاری با مایکت
  3. تعیین نوع حساب و ثبت مشخصات توسعه دهنده
  4. درج عنوان توسعه دهنده، ایمیل و سایت اپ موبایل
  5. تایید هویت توسعه دهنده و ناشر برنامه در مایکت
  6. اتمام مراحل ثبت نام در پنل توسعه دهندگان
  7. آپلود فایل اپلیکیشن در صفحه “برنامه جدید”
آموزش گام به گام درج برنامه در مایکت-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت

مراحل انتشار اپلیکیشن در مایکت

در کوتاه ترین زمان برنامه اندروید خود را منتشر کنید!

پس از آنکه در مقالات قبلی آموزش انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی را شرح دادیم، نوبت به مارکت های ایرانی مانند بازار و مایکت رسیده است. قرار دادن برنامه از طریق پنل توسعه دهندگان مایکت کار دشواری نیست و میتوان در چند مرحله کوتاه به انجام رساند. نکته ای که پیش از شروع مراحل انتشار باید اشاره کنیم اهمیت صحت اطلاعات وارد شده در طول مراحل ثبت نام پنل توسعه دهندگان است. توجه داشته باشید که انتشار برنامه در مایکت جزوی از مسیر کسب و کار حرفه ای شما به شمار می رود و در صورت بروز اشتباهات سهوی و یا وارد نمودن عمدی اطلاعات جعلی نکته منفی برجسته ای در سوابق حرفه ای پلتفرم تان به وجود خواهد آورد.

عضویت و ورود به پنل توسعه دهندگان مایکت-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت

مرحله 1. عضویت و ورود به پنل توسعه دهندگان مایکت

ابتدا، شروع همکاری با اندروید مارکت مایکت را بپذیرید!

پیش از هرچیز لازم است تا وارد صفحه شروع همکاری با مایکت یا پنل توسعه دهندگان مایکت شوید. در این گام با وارد کردن ایمیل شخصی یا شرکتی که تمایل دارید از این پس با این آدرس توسط پلتفرم مایکت شناخته شوید، وارد می کنید. رومش دومی که این اندروید مارکت ایرانی در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا ثبت نام خود را سریع تر و آسان تر انجام دهند، ثبت نام از طریق حساب گوگل ( Gmail ) است. پس از تکمیل ثبت نام با استفاده از یکی از این دو روش صفحه جدیدی مقابل خود خواهید دید که ساخت پنل توسعه دهنده در آن آغاز خواهد شد.

پذیرش تفاهم نامه همکاری و انتشار اپلیکیشن در مایکت-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت

مرحله 2. پذیرش تفاهم نامه همکاری و انتشار اپلیکیشن در مایکت

شرایط و ضوابط تعیین شده برای درج برنامه در مایکت را قبول کنید!

پس از آنکه در مقالات گذشته آموزش انتشار اپلیکشن در گوگل پلی را تشریح کردیم، حالا در این مقاله نوبت به آموزش انتشارب برنامه در مایکت می‌رسد. در اولین مرحله از عضویت در پنل توسعه دهندگان مایکت لازم است تا تفاهم نامه همکاری با این اندروید مارکت ایرانی را مطالعه و در صورت موافقت با ضوابط و شرایط، توافق همکاری را اعلام کنید. سپس برای رفتن به سایر گام ها و تکمیل عضویت در پنل توسعه دهندگان مایکت بر روی دکمه “ادامه” در پایین صفحه کلیک کنید.

تعیین نوع حساب و وارد کردن اطلاعات توسعه دهنده-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت

مرحله 3. تعیین نوع حساب و وارد کردن اطلاعات توسعه دهنده

در این گام اطلاعات محرمانه ( غیرقابل نمایش به کاربر ) را وارد کنید!

همانطور که مشاهده می کنید، مایکت تعهد داده است که اطلاعات وارد شده در این قسمت از مراحل انتشار، به کاربران فروشگاه اندرویدی مایکت نمایش داده نخواهند شد. نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تلفن ثابت، کد پستی، آدرس کامل پستی، شماره شبا ( در صورت بارگذاری اپلیکیشن دارای پرداخت درون برنامه ای یا غیررایگان )، رمز عبور و تصویر کارت ملی از جمله اطلاعاتی هستند که لازم است در این مرحله برای عضویت در پنل توسعه دهنده مایکت وارد نمایید. پس از تکمیل این موارد بر روی دکمه ” ادامه” کلیک کنید.

اضافه کردن عنوان توسعه دهنده، ایمیل و سایت اپلیکیشن-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت

مرحله 4. اضافه کردن عنوان توسعه دهنده، ایمیل و سایت اپلیکیشن

اطلاعات وارد شده در این مرحله به کاربران مایکت نمایش داده می شوند!

برای اینکه بازدید کنندگان پروفایل اپلیکیشن در پلتفرم مایکت بتوانند اطمینان کافی را از ارائه دهنده برنامه کسب کنند، نیاز خواهند داشت تا اطلاعاتی از توسعه دهنده برنامه موبایل مورد نظر در دسترس داشته باشند؛ به بیان دیگر شما در مایکت ( و یا هر پلتفرم معتبر انتشار اپلیکیشن ) به صورت ناشناس به انتشار نرم افزار بپردازید! عنوان توسعه دهنده ( فارسی و انگلیسی )، ایمیل فعال و پاسخگو، وبسایت و شماره تماس پاسخگو از جمله اطلاعاتی است که در این قسمت از ثبت نام در مایکت وارد می کنید و کاربرانی که تصمیم به دانلود و نصب برنامه اندروید شما را دارند، این اطلاعات را مشاهده خواهند کرد.

تایید هویت ناشر اپلیکیشن در مایکت-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت

مرحله 5. تایید هویت ناشر اپلیکیشن در مایکت

احراز هویت اکانت توسعه دهنده مایکت را با استفاده از تایید شماره همراه انجام دهید!

تایید هویت در مایکت برای انتشار اپلیکیشن موبایل بیشتر از چندثانیه زمانبر نخواهد بود. تنها کافی است تا شماره همراه فعال خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید تا این اندروید بازار ایرانی هویت توسعه دهنده شما را به رسمیت بشناسد! مشابه مراحل قبلی، بر روی دکمه “ادامه” کلیک کنید تا به صفحه بعدی منتقل شوید.

اتمام مراحل ثبت نام و ورود به پنل توسعه دهندگان مایکت-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت

مرحله 6. اتمام مراحل ثبت نام و ورود به پنل توسعه دهندگان مایکت

با تایید اتمام مراحل ثبت نام وارد پنل توسعه خود شوید!

همانطور که در نوار بالای صفحه ایجاد شده مشاهده می کنید، به پایان مراحل عضویت در پنل توسعه دهندگان مایکت رسیده اید. در این قسمت با کلیک بر روی دکمه “ورود به پنل” میتوانید وارد حساب توسعه دهنده مایکت شوید. همچنین اگر تا به این مرحله از گام های عرضه اپلیکیشن ابهام و سوالی دارید میتوانید با کلیک بر روی گزینه “پایگاه دانش” راهنمایی های سایت مرجع مایکت را دریافت کنید.

بارگذاری فایل اپلیکیشن در صفحه برنامه جدید مایکت-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت

مرحله 7. بارگذاری فایل اپلیکیشن در صفحه "برنامه جدید" مایکت

با ورود به صفحه باز شده در مسیر برنامه ها > ایجاد برنامه جدید فایل اپلیکیشن را بارگذاری کنید!

برای بارگذاری فایل اپلیکیشن در مایکت پس از ورود به در نوار سمت راست بر روی گزینه برنامه ها” کلیک کرده و در صفحه جدید باز شده، گزینه “برنامه جدید” را انتخاب کنید. سپس میتوانید فایل آماده اپ موبایل را در مایکت بارگذاری کرده و با کلیک بر دکمه “ثبت” در گوشه سمت چپ، مراحل انتشار برنامه در مایکت را به اتمام برسانید.

اگر چه انتشار اپ در مایکت ها جزو مراحل پایانی شروع برنامه نویسی موبایل در نظر گرفته می‌شود، اما نیازمند رعایت نکاتی حرفه ای و جزئی است تا فرآیند ساخت اپ با موفقیت به اتمام برسد.

ضوابط و مقررات درج برنامه در مایکت-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت

قوانین انتشار اپلیکیشن در مایکت

برای قرار دادن برنامه در مایکت باید از این ضوابط و مقررات پیروی کنید!

اگر مقاله آموزش انتشار اپلیکیشن در بازار را مطالعه کرده باشید، احتمالا می‌دانید انتشار اپلیکیشن در مایکت نیز از قوانین و مقررات مشخصی برخوردار است که در ادامه را مطالعه میکنید:

  • محتوای مورد انتشار در مایکت ( اعم از نام بسته، نام و توضیحات برنامه، سورس کد اپلیکیشن، پایگاه داده، متن مورد انتشار، تصاویر از جمله اسکرین شات ها، ویدیو و صدا، محصولات درون برنامه و تبلیغات آن ) نباید شامل فهرست مصادیق مجرمانه شوند.
  • محتوای مورد نشر نمیتواند بر علیه امنیت و اخلاق عمومی باشد.
  • محتوای مورد انتشار نباید در دسته بندی محتوای مجرمانه ( در زمینه تحریک، ترغیب یا دعوت به ارتکاب جرم ) قرار بگیرد.
  • محتوای شما نمیتواند شامل موارد مخرب و خطرناک از جمله تروجان، ویروس، کرم و بدافزار باشد.
  • برنامه مورد انتشار در مایکت نمیتواند در صورت عدم نیاز به اطلاعاتی چون مخاطبین، پسورد، ایمیل، نام کاربری و سایر اطلاعات شخصی مجوز دسترسی به آنها را از کاربر درخواست کند.
  • در صورتیکه که در اپلیکیشن شما مواردی چون قرعه کشی، ارائه جوایز، امتیاز دهی و… برقرار خواهد بود، اجرای این اقدامات باید از شرایط و ضوابط شفاف و مشخصی برخوردار باشد.
  • در صورتیکه اپ شما امکان دسترسی به سایر فروشگاه های اندرویدی را به کاربر می دهد، تنها زمانی امکان انتشار در مایکت را خواهد داشت که اجازه دسترسی به مایکت هم در محتوای برنامه به کاربر داده شود.
  • محتوای مورد انتشار در مایکت باید از حقوق مالکیت معنوی پیروی کند.
    در صورتیکه که کارکرد اپلیکیشن شما از نظر قانونی برای فعالیت نیاز به کسب مجوز داشته باشد باید مجوزهای لازم را برای انتشار در مایکت کسب کنید.
  • برنامه اندرویدی شما برای انتشار در پلتفرم معتبر مایکت، باید از کیفیت لازم برخوردار باشد.
  • اپلیکیشن های منتشر شده در مایکت باید از حریم خصوصی کاربران محافظت کنند و عملکردهایی که به امنیت داده های کاربر آسیب می رساند در پلتفرم های مورد انتشار این اندروید مارکت ممنوعیت دارد.

همچنین میتوانید سایر ضوابط بارگذاری محتوا در مایکت را با جزئیات تکمیلی در صفحه قوانین انتشار برنامه در مایکت مطالعه کنید.

چرایی و مزیت های انتشار اپ در مایکت-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت

مزایای انتشار اپلیکیشن در مایکت

با قرار دادن برنامه اندروید در پلتفرم مایکت چه مزایایی بدست می آوریم؟

اندروید مارکت مایکت با بیش از 40 میلیون نصب فعال و نزدیک به 20 میلیون کاربر فعال ماهانه از بهترین گزینه ها برای انتشار اپلیکیشن اندروید به شمار می رود. به علت تعداد بالای کاربران فعال ایرانی در این پلتفرم به راحتی خواهید برند خود را در سطح کشور به مخاطبین کسب و کار بشناسانید و به شیوه قابل اطمینان معرفی شوید! این ویژگی میتواند در روند فعالیت های حرفه ای شما نقطه قوت و شتاب دهنده پیشرفت مهمی باشد.

کلام پایانی-آموزش انتشار اپلیکیشن در مایکت

جمع بندی

بسیارخوب! در پایان این مطلب از ویستا برای مرور سریع مراحل انتشار اپلیکیشن در مایکت، گام های بررسی شده، قوانین و مزایای این اقدام را مرور می کنیم. گام های درج برنامه در مایکت عبارت بودند از :

  1. عضویت و ورود به پنل توسعه دهندگان مایکت
  2. پذیرش تفاهم نامه همکاری و انتشار اپلیکیشن در مایکت
  3. تعیین نوع حساب و وارد کردن اطلاعات توسعه دهنده
  4. اضافه کردن عنوان توسعه دهنده، ایمیل و سایت اپلیکیشن
  5. تایید هویت ناشر اپلیکیشن در مایکت
  6. اتمام مراحل ثبت نام و ورود به پنل توسعه دهندگان مایکت
  7. بارگذاری فایل اپلیکیشن در صفحه “برنامه جدید” مایکت

 

از قوانین و ضوابط انتشار اپلیکیشن در این اندروید مارکت ایرانی موارد زیر را بررسی کردیم :

  • عدم مغایرت محتوا با فهرست مصادیق مجرمانه
  • عدم مغایرت محتوا با قوانین و ضوابط امنیت و اخلاق عمومی
  • عدم قرار گیری محتوای مورد انتشار در دسته بندی محتوای مجرمانه
  • عاری بودن محتوا از هرگونه موارد مخرب از جمله تروجان، ویروس، کرم و بدافزار
  • عدم درخواست دسترسی و اطلاعات حساس کاربران در اپلیکیشن
  • برقراری شراط و ضوابط شفاف در ارتباط با مسابقات، قرعه کشی ها و… در برنامه موبایل
  • برقراری دسترسی به ماسکت در اپلیکیشن در صورت وجود شرایط مشابه برای سایر اندروید مارکت ها
  • پیروی از حقوق مالکیت معنوی
  • کسب مجوزهای لازم کسب و کار اپلیکیشن
  • کیفیت استاندارد اپلیکیشن مورد انتشار در مایکت
  • حفاظت از حریم خصوصی کاربران برنامه

همچنین گفتیم که مایکت با دارا بودن 40 میلیون نصب فعال توسط کاربران ایرانی از بهترین انتخاب های ممکن برای معرفی برنامه به کاربران جدید خواهد بود.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا