عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی
Search

عوامل موثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی

فهرست مطالب

قیمت طراحی سایت امروزه به یکی از اصلی‌ترین دغدغه صاحبان کسب و کار هنگام راه اندازی پلتفرم آنلاین مانند  سایت، اپلیکیشن و … تبدیل شده است. قیمت پروژه طراحی سایت وابسته به عوامل متعددی در نظر گرفته می‌شود و از آنجایی که سایت‌های فروشگاهی یکی از محبوب ترین وبسایت‌ها هستند، در این مقاله تصمیم گرفته ایم به صورت اختصاصی پارامترهای موثر بر هزینه طراحی سایت فروشگاهی را بررسی کنیم.

در ادامه و پیش از رفتن سراغ پارامترهای موثر بر قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه‌ ای مطلب قصد داریم مهم ترین سوالاتی که احتمالا برای شما پیش می‌آید را عنوان کنیم. سوالاتی از قبیل

  • مهم ترین عوامل عمومی که بر قیمت وبسایت ها اثرگذارند کدام ها هستند؟
  • چه تفاوت‌های قیمتی بین طراحی وبسایت فروشگاهی استاندارد و نسخه سفارشی وجود دارد؟
  • تاثیر زبان برنامه‌نویسی و تکنولوژی به کار‌رفته بر هزینه پروژه چگونه محاسبه می‌گردد؟
  • هزینه های جانبی سایت فروشگاهی شامل چه مواردی هستند؟
  • چگونه می‌توانم هزینه‌ها را کاهش دهم و در عین حال کیفیت را حفظ کنیم؟

نگران نباشید! در ادامه قصد داریم پاسخ قانع کننده برای هر یک از این سوالات را به شما ارائه دهیم و و مهم‌تر از آن راهکارهایی اساسی در خصوص کاهش هزینه طراحی سایت فروشگاهی را به شما ارائه دهیم. پس مطالعه ادامه این محتوا را به هیچ وجه از دست ندهید!

مهم ترین عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی :

  • نوع cms سایت فروشگاهی
  • طراحی استاتیک یا داینامیک
  • طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو
  • حجم هاست و نوع دامنه
  • ظاهر و طراحی UI و UX
  • پشتیبانی و نگهداری سایت فروشگاهی
  • شرکت طراحی سایت فروشگاهی
  • امکان ایجاد قابلیت چندفروشندگی
  • تعریف محصولات فیزیکی و دانلودی
  • قابلیت سفارش گیری و برآورد هزینه
  • تعریف روش های پرداخت
  • تعداد محصولات و دسته بندی های سایت فروشگاهی
  • طراحی اپلیکیشن فروشگاهی
  • سیستم مدیریت انبار و امانات
  • سیستم ارتباط با مشتری(CRM)
  • قابلیت‌های پیشرفته و سایز موارد اختصاصی
عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی

عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت فروشگاهی

قیمت طراحی سایت فروشگاهی به چه عواملی بستگی دارد؟

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، پارامترهای زیادی وجود دارند که بر قیمت طراحی سایت شما به خصوص فروشگاه اینترنتی اثرگذارند. تسلط و آگاهی بر این پارامترها به شما کمک می‌کند در درجه اول سایت فروشگاه اینترنتی خود را مطابق نیازهای کسب و کار و منطبق بر بالاترین امکانات راه اندازی کنید و از آن به کسب درآمد بپردازید. نکته حائز اهمیت این است که برخی از این هزینه ها، مبالغ آشکار در نظر گرفته می‌شوند مانند cms فروشگاهی، طراحی UI و UX، طراحی اپلیکیشن فروشگاهی همگام با وبسایت، عوامل فنی و … . در مقابل هزینه هایی از قبیل پشتیبانی و نگهداری سایت، هزینه های خرید و تمدید دامنه و هاست، هزینه تولید محتوا و …. جزو دسته دوم و هزینه های پنهان طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفته می‌شوند. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین این هزینه ها را به تفکیک و با جزئیات شرح دهیم.

پارامترهای عمومی تاثیر گذار بر هزینه طراحی سایت فروشگاهی

موارد عمومی مؤثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی

هزینه های پیشفرض و عمومی در طراحی سایت اختصاصی یا وردپرسی

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم برخی از قابلیت‌ها و ویژگی ها به صورت پیشفرض و مشترک در وب سایت ها وجود دارند که فارغ از اینکه شما چه خدماتی ارائه می‌دهید و چه وبسایتی نیاز دارید، در گام اول باید بپردازید. اما شناخت عمیق‌تر این عوامل، حتما روی قیمت طراحی سایت فروشگاهی شما هم تاثیرگذار است و با درک هرکدام از این پارامترها، می‌توانید در خصوص قابلیت های فروشگاه اینترنتی خود هوشمندانه تصمیم‌گیری کنید و هزینه طراحی سایت فروش خود را کاهش دهید.

عواملی مانند روش توسعه شامل طراحی سایت اختصاصی یا استفاده از CMSهای آماده مانند وردپرس، طراحی سایت استاتیک یا داینامیک، وبسایت ریسپانسیو و اکنش‌گرا، میزان هاست و نوع دامنه، میزان اعتبار شرکت طراحی سایت، ظاهر و رابط و تجربه کاربری، پشتیبانی و سئو و … از قابلیت های عمومی برای همه وبسایت ها هستندکه بر قیمت نهایی وبسایت اثرگذارند. در ادامه مطلب جزئیات و تفاوت قیمتی هریک از این پارامترها را برای شناخت بیشتر شما شرح می‌دهیم.

موارد عمومی موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی - نوع CMS سایت فروشگاهی

نوع CMS سایت فروشگاهی

روش توسعه وبسایت و CMS سایت فروشگاهی چه نقشی بر هزینه ها ایفا می‌کنند؟

شاید بایستی این پارامتر را مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عامل بر روی قیمت سایت و به خصوص پلتفرم فروشگاه آنلاین دانست. توسعه سایت اختصاصی و کدنویسی شده تفاوت هزینه چشمگیری را به نسبت طراحی سایت با وردپرس شامل می‌شود.

آیا فروشگاه وردپرسی مناسب کسب و کار من است؟

سایت های فروشگاهی هم مانند سایت های دیگر به دو روش اختصاصی و وردپرسی طراحی می‌شوند. در سایت های وردپرسی با استفاده از افزونه ووکامرس به راحتی می توان محصولات را در سایت قرار داده و آنها را به فروش رساند. معمولا بیشتر سایت های فروشگاهی کوچک با وردپرس طراحی می شوند. مگر این که سایت فروشگاهی بزرگی مانند دیجی کالا بخواهید و یا اپ فروشگاهی بخواهید که بتوان سایت را به آن متصل کرد. چرا که فرآیند کدنویسی و پیاده سازی صفرتاصد نیاز خواهید داشت. همچنین اگر نیاز دارید عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت وردپرسی را بیشتر بشناسید، این محتوا برای شما گردآوری شده است.

موارد عمومی موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی - طراحی استاتیک و داینامیک

طراحی استاتیک یا داینامیک

هزینه معقول در قبال طراحی فروشگاه داینامیک و پویا

دومین پارامتری که ممکن است هزینه بیشتری را متوجه شما نماید، طراحی سایت فروشگاهی داینامیک در مقابل طراحی سایت استاتیک  است. البته از آنجایی سایت های داینامیک پویا و قابل گسترش هستند و آپدیت بودن محصولات، موجودی، قیمت و … در فروشگاه اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا منطقی است این هزینه را بپذیریم. 

پویایی سایت فروشگاهی خود را فدای هزینه کمتر سایت استاتیک ننمایید!

سایت های داینامیک دارای پنل مدیریت هستند که به وسیله آن می‌توانید محصولات و محتوای سایت خود را بدون وابستگی به طراح سایت مدیریت کنید. اما برای ایجاد تغییرات و ادیت در سایت های استاتیک فروشگاهی، باید همواره با طراح پلتفرم در ارتباط باشید. هزینه طراحی سایت داینامیک معمولا بیش تر از سایت های استاتیک برآورد می‌شود. اما طبیعتا با هزینه ادیت های متعدد این مقدار به صرفه هم است.

موارد عمومی موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی - طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو

طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو

70 درصد کاربران با استفاده از تلفن های همراه وارد سایت های فروشگاهی شده و خرید می کنند.

یکی دیگر از پارامترهایی که بر هزینه طراحی سایت حرفه ای فروشگاهی شما موثر است، طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا برای پلتفرم است. طراحی ریسپانسیو به این معنا است که نمایش صفحات وبسایت شما در دستگاه های مختلف یکپارچه در نظر گرفته می‌شود. اگر بخواهیم به دلایل بیشتر بودن قیمت برای این مولفه اشاره کنیم می‌توان به پیچیدگی بیشتر طراحی، تست و اعتبارسنجی عمیق تر، سازگاری بیشتر، به روز رسانی مداوم و … اشاره کرد.

موارد عمومی موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی - حجم هاست و نوع دامنه

حجم هاست و نوع دامنه

هزینه های پایه برای میزبانی دیتا و آدرس سایت فروشگاهی

هاست یا فضای میزبانی اطلاعات وبسایت پارامترهای بعدی هستند که در کنار دامنه و آدرس سایت شما باید هزینه ای مجزا برای آن در نظر بگیرید. در خصوص هاست هرچه شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ شما معتبرتر و حجم آن بالاتر باشد، باید قیمت بیشتری را در نظر بگیرید. همچنین از آنجایی که این فضا باید از دیتا و اطلاعات فروشگاه شما و کاربران شما میزبانی کند، پیشنهاد می‌کنیم به جا استفاده از هاست رایگان یا ارزان، هزینه ای معقول با توجه به ابعاد کسب و کارتان در این خصوص در نظر بگیرید.

پرداخت هزینه به صرفه با در نظر گرفتن هاست و دامنه متناسب

دامنه یا همان آدرس و پسوند سایت فروشگاهی شما نیز می‌تواند بازه‌های قیمتی مختلفی را شامل شود. طبیعتا یکی از دامنه های به صرفه دامنه IR. است که به نسبت دامنه های COM. ارزان‌تر محاسبه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر تنها قصد ارائه خدمات و فروش در ایران را دارید، در بخشی از هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

موارد عمومی موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی - ظاهر و طراحی UI UX

ظاهر و طراحی UIو UX

رابط کاربری جذاب و کاربرپسند، کلید موفقیت فروشگاه شماست!

از دیگر عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی، طراحی رابط و تجربه کاربری است که می‌تواند بازه قیمتی متفاوتی را شامل شود. طراحی UI و UX اختصاصی در مقابل طراحی مشابه تم های موجود و قالب‌های آماده هزینه بیشتری را متوجه کسب و کار فروشگاهی شما می‌نماید. بنابراین اگر فکر می‌کنید فروشگاه اینترنتی شما نیازمند طراحی منحصر به فرد در خصوص دیزاین و رابط کاربری است، بهتر است این هزینه را در نظر بگیرید.

فروش بیشتر محصولات همگام با بهبود تجربه کاربری

دیزاین اختصاصی و طراحی منحصر به فرد فروشگاه اینترنتی شما اگر چه قیمت بیشتری را به همراه دارد اما به شما این امکان را می‌دهد تا با شناخت نیازهای کسب و کاری خود، بهترین امکانات را شخصی سازی کنید. همچنین با تمرکز بیشتر بر رفتار و نیاز مشتری، تجربه کاربری بهتری را رقم بزنید. بهبود تجربه کاربری مزایای بیشماری از جمله افزایش نرخ تبدیل، تعامل کاربران، رضایت و در نهایت فروش بیشتر را برای فروشگاه اینترنتی شما به همراه خواهد داشت.

موارد عمومی موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی - نگهداری و پشتیبانی سایت فروشگاهی

نگهداری و پشتیبانی سایت فروشگاهی

هزینه پنهان نگهداری و پشتیبانی و تاثیر مستقیم بر فروش و درآمد

اگرچه این هزینه را بایستی جزو هزینه های پنهان طراحی سایت به حساب آوریم، اما این مقدار خودش به تنهایی از پارامترهای متعددی تاثیر می‌پذیرد همچون حجم وبسایت فروشگاهی، محصولات و دیتا، پیچیدگی وبسایت، متد کدنویسی، حجم ترافیک و … . طبیعتا هرچه این مقادیر افزایش یابد، باید قیمت بیشتری را برای پارامتر پشتیبانی سایت در نظر بگیرید. در برخی از پروژه ها نیز هزینه هایی از قبیل هزینه تمدید هاست و دامنه، پشتیبانی مشتری، پشتیبانی امنیتی، بک آپ گیری منظم، عیب یابی و دیباگ و … در قالب هزینه های پشتیبانی در نظر گرفته می‌شود.

موارد عمومی موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی - شرکت طراحی سایت فروشگاهی

شرکت طراحی سایت فروشگاهی

تجربه، تخصص و نمونه کار مطرح = پرداخت هزنیه بیشتر

انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی از دیگر عواملی است که هزینه نهایی فروشگاه اینترنتی شما را افزایش می‌دهد. طبیعتا اگر پروژه طراحی فروشگاه اینترنتی شما توسط تیم حرفه ای و متخصص با سابقه کاری و نمونه کار حرفه ای انجام شود، باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید در مقابل حالتی که پروژه طراحی فروشگاه آنلاین خود را به یک فریلنسر یا افراد کم سابقه برون‌سپاری کنید.

استخدام تیم تخصصی یا برون سپاری به شرکت طراحی فروشگاه آنلاین؟

همچنین باید نظر بگیرید که اگر پروژه شما به قدری بزرگ باشد که لازم باشد تیم اختصاصی طراحی وبسایت خود را استخدام کنید، هزینه بیشتری در انتظار شما است اما اگر به فروشگاه اینترنی کوچک تا متوسط نیازمندید، برون سپاری پروژه طراحی سایت فروشگاهی به شرکتی مجرب، می‌تواند تا حد زیادی در هزینه های شما صرفه جویی کند.

بسیار خب تا به اینجا سعی کردیم در خصوص عمومی ترین مواردی که بر قیمت طراحی سایت اثرگذارند را شرح دهیم. هرچند سعی کردیم در بیشتر موارد تاثیر پارامترها را مخصوص پروژه طراحی فروشگاه آنلاین بررسی کنیم تا بیشترین ارتباط موضوعی را برقرار کنیم و سوالات شما را پاسخگو باشیم. حالا در گام بعدی قصد داریم به صورت اختصاصی فیچرهای فنی و تخصصی فروشگاهی و تاثیر مستقیم آنها بر قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی را برسی کنیم. پس ادامه مطالعه این مقاله را از دست ندهید!

پارامترهای اختصاصی موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی

فیچرهای تخصصی موثر بر هزنیه طراحی سایت فروشگاهی

شناسایی امکانات پیشرفته فروشگاه آنلاین که هزینه های شما را افزایش می‌دهند

حالا که پارامترهای عمومی تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت را بررسی کردیم، زمان آن فرارسیده تا در خصوص فیچرهای تخصصی سایت فروشگاهی عمیق تر شویم و تاثیر این پارامترها بر هزینه طراحی سایت فروشگاهی را تشریح کنیم. به طور کلی این فیچرها عبارتند از : قابلیت ایجاد چندفروشندگی، تعریف محصولات فیزیکی و دانلودی، قابلیت سفارش گیری و برآورد هزینه، تعریف روش های پرداخت، محصولات و دسته بندی های متعدد، طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، سیستم مدیریت انبار و امانات، سیستم ارتباط با مشتری (CRM)

موارد اختصاصی فروشگاهی موثر بر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی - امکان ایجاد مارکت پلیس

امکان ایجاد قابلیت چند فروشندگی

امکان چندفروشندگی : گامی هوشمندانه، اما با در نظر گرفتن بودجه!

قابلیت ایجاد چند فروشندگی یا به زبانی دیگر مارکت پلیس، به این معنی است که فروشنده‌های مختلف می‌توانند به وسیله وب‌سایت شما محصولات خود را به فروش برسانند. در اینجا وب‌سایت شما نقش یک واسطه را ایفا می‌کند و باعث می‌شود تا کاربر پس از جستجو محصول بتواند آن را از فروشنده‌ای دیگر سفارش دهد. دیجی‌کالا و آمازون را به ترتیب می‌توان بزرگترین مارکت پلیس‌های ایران و جهان دانست.

وجود چه المان هایی در مارکت پلیس، هزینه طراحی را افزایش می‌دهد؟

جالب است بدانید که بیش از 70 درصد فروش محصولات اینترنتی توسط مارکت پلیس‌ها رقم می‌‌خورد. اگر بخواهیم به چند مورد از پارامترهایی که هزینه پلتفرم چندفروشنده را افزایش می‌دهد اشاره کنیم باید قابلیت هایی مانند توسعه سفارشی، پیکربندی سیستم مدیریت فروشندگان، پشتیبانی از پرداخت‌های متعدد، گزارش دهی و سیستم ترکینگ فروشندگان متعدد، سیستم رتبه‌بندی و امتیازدهی فروشندگان، پیشنهادات کوپنی و … اشاره کرد. برای مطالعه دقیق تر و دانستن جزئیات بیشتر در مورد سایت های چندفروشندگی می توانید صفحه طراحی سایت شبیه ترب را که یکی دیگر از برترین نمونه های مارکت پلیس ایرانی است را مطالعه نمایید.

موارد اختصاصی فروشگاهی موثر بر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی - تعریف محصولات فیزیکی یا دانلودی

تعریف محصولات فیزیکی و دانلودی

نوع محصولات، عاملی تاثیرگذار بر فیچرها و قیمت پروژه

با توجه به رشد وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی فروش محصولات بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. جالب است بدانید که در طراحی سایت فروشگاهی محصولات به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. محصولات فیزیکی مانند لباس و کفش و محصولات دانلودی مانند دوره آموزشی و فایل‌های صوتی.  پر فروش‌ترین محصولات دانلودی نیز معمولا نرم‌افزارها، کتاب‌های الکترونیکی، فایل‌های موسیقی، بازی‌ها، عکس‌ها و ویدئوها هستند.

تاثیر نوع محصولات بر هزینه فروشگاه چگونه مشخص می‌گردد؟

بزرگترین تفاوت محصولات فیزیکی و غیر فیزیکی در نگهداشت، کنترل موجودی، ارسال و … است. بسته به اینکه سایت شما چه نوع محصولاتی داشته باشد، قیمت و هزینه نهایی متفاوت برآورد می‌شود. مثلا برای فروش محصولات فیزیکی باید هزینه ای مجزا برای قابلیت کنترل موجودی و اتصال به انبار، انتخاب شیوه ارسال، اتصال به سامانه پیک و … در نظر بگیرید.

موارد اختصاصی فروشگاهی موثر بر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی - قابلیت برآورد هزینه

قابلیت سفارش گیری و برآورد هزینه

قیمت گذاری داینامیک، احتمالا هزینه های شما را افزایش می‌دهد

قابلیت سفارش گیری و برآورد هزینه به این معنی است که با تغییر یک پارامتر یا تعداد کالا هزینه کلی هم تغییر می‌کند. به این ترتیب که اگر یک محصول شامل رنگ، سایز، جنس یا پارامترهای متفاوت دیگر باشد، با تغییر هر المان، قیمت نهایی محصول نیز با تغییر محاسبه می‌شود. به این نوع از محصولات، کالاهای متغیر و به این شیوه قیمت گذاری، قیمت گذاری داینامیک نیز گفته میشود.

آیا قابلیت سفارش گیری و برآورد هزینه برای فروشگاه ما ضروری است؟

اگر فروشگاه شما قصد دارد تنها انواع خاصی از محصولات را به فروش برساند که به اصطلاح تک محصولی شناخته می‌شوند و تغییری در قیمت محصول با توجه به ویژگی ها اتفاق نمی‌افتد، بهتر است این ویژگی را استفاده ننمایید. چرا که توسعه ساختار و بستر مناسب برای این قابلیت هزینه های شما را با افزایش رو‌به‌رو می‌سازد.

موارد اختصاصی فروشگاهی موثر بر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی - تعریف روش های پرداخت

تعریف روش های پرداخت

روش‌های پرداخت متنوع و تفاوت های قیمتی پروژه

در سایت های فروشگاهی روش های متعدد برای پرداخت ها وجود دارد که ویژگی های هرکدام ممکن است تغییراتی در  قیمت پروژه به وجود آورند. پرداخت کارت به کارت، پرداخت در محل و پرداخت از طریق درگاه های بانکی آنلاین. پرداخت کارت به کارت که معمولا در خریدهای اینترنتی کاربرد چندانی ندارد و به ندرت استفاده می‌گردد. در شیوه پرداختی در محل هم مشتری بعد از دریافت محصول هزینه آن را پرداخت می‌کند. نکته و عامل اصلی موثر بر قیمت گذاری، مرتبط با شیوه پرداخت اتصال به درگاه پرداخت بانکی است. 

قابلیت های درگاه پرداختی موثر بر قیمت فروشگاه اینترنتی

امکان پرداخت درگاه بانکی از محبوب ترین روش های پرداخت آنلاین در ایران است که مشتریان با استفاده از کارت های بانکی خود به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند.  اما اضافه کردن این گزینه به سایت ممکن است هزینه را افزایش دهد به خصوص اگر بخواهید از امکانات امنیتی و اتصالات SSL پیشرفته استفاده کنید. همچنین اگر فروشگاه شما از قابلیت چندفروشنگی پشتیانی کند، سیستم باید تراکنش های مالی بین فروشندگان، مشتریان و مدیران را پردازش و مدیریت کند.

موارد اختصاصی فروشگاهی موثر بر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی - تعداد محصولات و دسته بندی فروشگاهی

تعداد محصولات و دسته بندی های سایت فروشگاهی

روش‌های پرداخت متنوع و تفاوت های قیمتی پروژه

شما میتوانید در سایت های فروشگاهی هر تعداد محصول با دسته بندی های متفاوت در سایت قرار دهید. طبیعتا سایت های فروشگاهی بزرگتر مانند دیجیکالا که تعداد محصولات بسیار زیادی دارند، به دلیل پیچیدگی ساختاری بیشتر، نیاز به سیستم مدیریت محتوا قدرتمندتر، پایگاه داده بهینه‌تر، موتور جستجو داخلی، بهینه سازی عملکرد، توسعه سفارشی و ساختاری مجزا و … باید هزینه های بیشتری در مقابل فروشگاه اینترنتی در سطح کوچک و متوسط پرداخت کنند.

موارد اختصاصی فروشگاهی موثر بر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی - طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

فراتر از وب: با قدرت اپلیکیشن فروشگاهی، فروشتان را چند برابر کنید

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، استفاده حداکثری کاربران از گوشی و اپلیکیشن های موبایلی دلیل قانع کننده ای است برای این که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی قصد راه اندازی اپ فروش در کنار وبسایت خود را داشته باشند. به علاوه ابنکه می‌توانید اپلیکیشن فروشگاهی خود را در مارکت های نرم‌افزاری مانند اپ استور، گوگل پلی استور، مایکت و … قرار دهید و مسیری جدید برای جذب کاربر نیز ایجاد کنید.

افزایش قیمت با همگام سازی بین سایت و اپلیکیشن فروشگاهی

به طور کلی هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی مستقل از هزینه طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر آن وجود قابلیت هایی مانند همگام سازی اپ و سایت و آپدیت همزمان تغییرات، افزایش تعرفه را دوچندان می‌کند. موارد دیگری مانند توسعه اپ موبایل برای اندروید و ios، صحت عملکرد و تست و دیباگ اپلیکیشن، پشتیبانی مداوم، توسعه مطابق تکنولوژی روز دنیا، به روزرسانی طبق آخرین نسخه های سیستم عامل، سازگاری با دستگاه های مختلف، انتشار در پلتفرم ها، ادغام اپ به سایر سیستم ها نظیر حسابداری، سیستم کنترل موجودی و انبارداری و … بر قیمت نهایی پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی افزایش چشمگیری را لحاظ می‌کنند که پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای مسیر با توجه به نیاز و ابعاد کسب و کار خود موارد ضروری‌تر را انتخاب نمایید.

موارد اختصاصی فروشگاهی موثر بر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی - سیستم مدیریت انبار و امانات

سیستم مدیریت انبار و امانات

همگامی وبسایت فروشگاهی با سیستم کنترل موجودی و عملیات لجستیکی

سیستم مدیریت انبار و امانات (WMS) یک ابزار مهم است که در مدیریت موجودی، انبار و عملیات لجستیکی فروشگاه‌های آنلاین نقش اساسی دارد و طبعا ادغام این قابلیت با سایت فروشگاهی، به دلیل پیچیدگی های بیشتر هزینه های شما را افزایش می‌دهد. البته در مقابل می‌تواند مزایایی همچون بهبود کارایی زنجیره تامین و کاهش هزینه های ذخیره سازی، حمل و نقل و سایر مبالغ مرتبط با زنجیره تامین را به دنبال داشته باشد. 

موارد اختصاصی فروشگاهی موثر بر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی - سیستم ارتباط با مشتری

سیستم ارتباط با مشتری (CRM)

پیوستگی ارتباط با مشتریان در راستای بهبود تجربه خرید آنلاین

سیستم ارتباط با مشتریان یکی دیگر از ابزارهای کارامد است به می‌تواند به جمع‌آوری اطلاعات مشتریان، تاریخچه سفارشات و سایر اطلاعات مرتبط با مشتری کمک کند و فرآیند مدیریت مشتریان و بهبود تجربه خرید آنلاین را راحت‌تر سازد. اما همان طور که مشخص است به دلیل پیچیدگی‌های ساختاری، هزینه های توسعه و سفارشی سازی، هزینه های نگهداری و به روزرسانی مداوم ممکن است قیمت طراحی سایت شما بالاتر از حد معمول و سایت فروشگاهی پایه برآورد می‌شود.

موارد اختصاصی فروشگاهی موثر بر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی - امکانات بیشتر فروشگاه اینترنتی

سایر موارد مؤثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی

جزیات بیشتری که هم هزینه ها و هم درآمد شما را افزایش می‌دهد

عوامل و پارامترهای متعددی وجود دارند که با توجه به ابعاد کسب و کار و نیاز شما همچنان می‌توانند به سایت فروشگاهی شما اضافه گردند، بخشی از فرآیند فروش و سایر موارد را اتوماسیون کرده و در نهایت هزینه های شما را نیز بالاتر ببرد. در این قسمت و در ادامه موارد بالا به چند مورد از ویژگی هایی که تاکنون مطرح نشده، اشاره می‌کنیم.

  • امکان جستجو در محصولات و ایجاد موتور جستجو
  • قرار دادن پیشنهادات شگفت انگیز
  • امکان تعریف زمان ارسال کالا
  • تعریف پلن های پرداخت قسطی
  • تعریف روش های ارسال و حمل و نقل
  • امکان تعریف نا محدود محصول و دسته بندی ها
جمع بندی و نکات تکمیلی عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی

جمع بندی و نکات تکمیلی

کلام پایانی و مروری بر آنچه تشریح شد

بسیار خب؛ شما به انتهای مطالعه این مقاله رسیده‌اید! در این مقاله سعی کردیم مهم ترین پارامترهایی که بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی شما موثرند را بررسی کنیم، آنها را در دو دسته بندی موارد عمومی و فیچرهای اختصاصی فروشگاه اینترنتی قرار دهیم و در نهایت توضیحات در خصوص هر یک از فیچرها به همراه راهکارهایی برای کاهش این هزینه ها را مطرح کنیم. اما پیش از خداحافظی با شما قصد داریم بار دیگر بر مطالب گفته شده مروری داشته باشیم.

مروری کوتاه موارد عمومی مؤثر بر هزینه طراحی سایت فروشگاهی

در این گام اصلی ترین و مطرح ترین پارامترهایی که بر قیمت طراحی سایت شما موثرند را به ترتیب اولویت بیان کردیم. المان و مولفه هایی نظیر :

  • نوع CMS سایت فروشگاهی
  • طراحی استاتیک یا داینامیک
  • طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو
  • حجم هاست و نوع دامنه
  • ظاهر و طراحی UIو UX
  • نگهداری و پشتیبانی سایت فروشگاهی
  • شرکت طراحی سایت فروشگاهی

در توضیحات هرگام نیز پس از ارائه جزئیاتی بیشتر، نکاتی را در خصوص کاهش هزینه های طراحی سایت به شما ارائه دادیم.

نگاهی کلی بر فیچرهای تخصصی تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت

در گام بعدی نیز به سراغ تخصصی ترین فیچرهای راه اندازی وبسایت فروشگاهی رفتیم که در نهایت بر هزینه های ساخت سایت فروشگاه اینترنتی شما اثرگذارند. همچنین می‌توانند افزایش درآمد و اتوماسیون فرآیند فروش شما را نیز به همراه داشته باشند. این پارامترها عبارتد از :

  • امکان ایجاد قابلیت چند فروشندگی
  • تعریف محصولات فیزیکی و دانلودی
  • تعداد محصولات و دسته بندی های سایت فروشگاهی
  • تعریف روش های پرداخت
  • طراحی اپلیکیشن فروشگاهی
  • سیستم مدیریت انبار و امانات
  • سیستم ارتباط با مشتری (CRM)
  • و امکانات دیگر

امیدوارم این مقاله راهنمای جامعی در خصوص عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی به شما ارائه داده باشد و پاسخگوی پرسش های شما در این زمینه و راهکارهای کاهشی قیمت بوده باشد.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا