کسب و کار آنلاین
Search

پنج گام برای آنلاین سازی کسب و کار خود

فهرست مطالب

گام اول: بستر های آنلاین مناسب برای کسب و کار خود را پیدا کنید

اجازه بدهید ابتدا بستر های آنلاین موجود رو برای شما توضیح دهم به طور کلی بستر های آنلاین شامل وب سایت شخصی شما، شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین در وبسایت های دیگر می شود. همانطور که احتمالا متوجه شده اید تعداد بستر های آنلاین با اهمیت بیش از ده مورد است و  حضور در هر کدام از آن ها به نوع کسب و کار شما و نوع مخاطب کسب و کار شما و ظرفیت هر کدام از بستر های آنلاین بستگی دارد.

بگذارید برای شما مثالی بزنم فرض کنید کسب و کار شما یک برند در زمینه پوشاک است. بستر های مناسب برای کسب و کار شما شامل موارد زیر می شود:

  • وب سایت اختصاصی
  • شبکه اجتماعی اینستاگرام
  • پیام رسان تلگرام
  • پینترست

بیزینس آنلاین

اما چرا این موارد در بالا ذکر شد. بیاید یک بار با هم مثال را مرور کنیم ما صاحب یک برند در زمینه لباس هستیم پس از بیش از هر چیز مشاهده محصولات ما برای بیننده ما اهمیت خواهد داشت. پس حضور در بستر هایی که محتوای آنان بر پایه ی تصویر است بیش از هر چیز دیگر اهمیت خواهد داشت. بیایید چند مثال دیگر بزنیم برای مثال اگر شما یک شرکت در زمینه ی لوازم الکترونیکی هستید. مخاطبان شما بیش از هر چیز به میزان دانش و توانایی شما اهمیت خواهند داد. پس حضور در بستر هایی که شما بتوانید میزان دانش و توانایی خود را برای مشتریان خود اثبات کنید بیش از هر چیز دیگر اهمیت خواهد داشت. برای این مثال پیشنهاد ما شامل موارد زیر می شود:

پیدا کردن بستر های آنلاین برای کسب و کار آنلاین خودتان از آنجا که شما اطلاعات بسیار خوبی از مشتریان خود دارید کار سختی نخواهد بود. تنها نکته ای که وجود دارد در بستر های آنلاینی که برای کسب و کار خود تعیین می کنید حتما وب سایت را به عنوان یکی از آن ها قرار دهید چرا که وبسایت ها همیشه با کسب و کار شما تطابق دارند چرا که ساختار و تمام ویژگی آن ها قابل تعیین است و شما می توانید وب سایت را متناسب با نیاز کسب و کار خود طراحی کنید. بعد از آن که بستر های آنلاین برای کسب و کار خود را تعیین کردید گام دوم را مطالعه کنید.

گام دوم: آن ها را اولویت بندی کنید

خب حالا که بستر های آنلاین برای شروع کسب و کار آنلاین خود را تعیین کرده اید وقت آن است که شما برای آن ها اولویت بند بکنید. می پرسید چرا اولویت بندی جواب آن ساده است حضور در تمامی بستر های آنلاین موجود به یکبارگی ممکن نیست و در صورت انجام این کار نیز کسب و کار شما حضور ضعیفی را تجربه می کند به همین جهت پیشنهاد ما این است که بستر های آنلاین موجود را متناسب با ظرفیت های هر کدام از آن ها برای کسب و کارتان، اولویت بندی کنید و به ترتیب اولویت آن ها به شروع فعالیت در هر کدام از آن ها بکنید.

اولویت بندی

حال باید دید که چگونه باید هر کدام از بستر های آنلاین را رتبه بندی کرد پاسخ ساده است ببینید هر کدام چه فواید و ظرفیت هایی برای کسب و کار آنلاین شما دارند و نتیجه گیری از آن ها نیازمند صرف چه میزان هزینه و زمان است برای مثال وبسایت ها نسبت به شبکه های اجتماعی نیازمند هزینه و زمان بیشتر هستند اما در عوض وبسایت ها دامنه نتیجه دهی بسیار بالاتری دارند و سرمایه گذاری مطمئن تری هستند چرا که  شبکه های اجتماعی افول هر کدام و کاهش کاربران  و یا فیلترینگ آن معضلی است که هر هنگام احتمال دارد یک شبکه اجتماعی در دامش بیفتد.

گام سوم: برنامه ریزی داشته باشید

برنامه ریزی کسب و کار آنلاین

حال که ترتیب اهمیت هر کدام از بستر های آنلاین را برای بیزینس آنلاین خود تعیین کرده اید وقت آن است که برنامه ریزی دقیق و مدونی را برای کسب و کار خود انجام دهید. من قصد ندارم که مدل برنامه ریزی را که باید انجام دهید مشخص کنم چرا که هر فردی از ساختار متفاوتی برای برنامه ریزی شخصی خودش بهره می بره که اون ساختار بازدهی خوبی برای اون شخص داره از این جهت صرفا مواردی رو که باید در برنامه ریزی خود برای کسب و کار آنلاین خود باید بیاورید رو براتون ذکر می کنم:

  • مشخص کنید که قرار است در هر کدام از بستر ها چه نوع محتوایی را تولید کنید
  • چگونگی فعالیت در هر کدام از بستر ها و اینکه چه افرادی قرار است به چه صورتی در این بستر ها به فعالیت بپردازند را تعیین کنید
  • زمان شروع فعالیت در هر کدام از بستر های آنلاین و اهداف کوتاه مدت و میان مدتی که از هر کدام دارید را یادداشت کنید

گام چهارم: شروع به کار بکنید

بعد از برنامه ریزی شروع به کار کنید. نکته مهم این است که نباید بیش از اندازه در برنامه ریزی بمانید باید کسب و کار آنلاین خود را سریعا بعد از برنامه ریزی شروع کنید. نگران نباشید مهم ترین ویژگی بیزینس آنلاین این است که شما برای شروع نیاز به هزینه ای ندارید. پس بی معطلی کسب و کارتان را شروع کنید.

برای مشاوره جهت شروع کسب و کار آنلاین خود با شماره 66904338 تماس بگیرید.

گام پنجم: ارزیابی کنید و تغییرات را انجام دهید

بعد از آنکه شروع کردید باید بدانید که در یک کسب و کار آنلاین بیش از هر چیز ارزیابی کردن نظرات کاربران در باره ی عملکرد شما و تغییر استراتژی خود بعد از آگاهی از نظرات کاربران اهمیت دارد. از طریق ارزیابی شما به راحتی می توانید نظرات کاربران درباره ی محصولات و خدمات خود و یا شیوه فعالیت خود در بستر های آنلاین آگاهی کسب کنید و بر اساس آن کسب و کار آنلاین خود را به پیش ببرید.

نکته مهم!!!!

یکی از موارد مهمی که باید در مسئله ی آنلاین سازی کسب و کارها به آن توجه کنید، شیوه ی متفاوت تبلیغات در این فضاست؛ در فضای آنلاین معرفی محصولات و تبلیغات به دو روش تبلیغات کلیکی یا ادوردز و سئو سایت می باشد. حتما در این مورد تحقیقات کافی را انجام داده و با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

نظرات خود را درباره ی دیگر ملزومات کسب و کار آنلاین با ما با اشتراک بگذارید.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا