Search

ویژگی های یک سایت حرفه ای

فهرست مطالب

همان‌طور که می‌دانید داشتن یک وب‌سایت لزوما به این معنی نیست که می‌توان فروش را تجربه کرد. گاهی اوقات افراد با هزینه‌های سرسام‌آور برای وب‌سایت با شکست مواجه می‌شوند. اینکه بتوان از از این پایگاه اینترنتی نتیجه گرفت در مرحله اول به خود وب‌سایت بستگی دارد.

هزینه طراحی سایت فراوان هیچ‌گاه ملاک این موضوع نیست که وب‌سایت شما بتواند، زمینه کاریتان را در اینترنت قبضه کند. هوشمند کار کردن مهم‌تر از زیاد کار کردن است!

اگر به فوتبال علاقه‌مند باشید، می‌دانید که مسابقات یورو چند وقت پیش شروع شد. اما سوالی که به وجود میاد این هست که چه تفاوتی بین فوتبال یورو و آسیا وجود داره که یورو تا این اندازه طرفداره داره. تمام قوانین موجود هم یکسان.

اگر از هر شخص بپرسید احتمالا به دو جواب عمومی‌تر برسید. اونا حرفه‌ای‌ترن و کیفیتشون بالاتر، یا اینکه بازیکناشون معروف‌ترن. این جواب‌ها رو همه قبول می‌کنیم و سوالات بیشتری نمی‌پرسیم.

اجازه بدید از یک زاویه دیگه به این موضوع نگاه کنیم. اگر این مسابقات رو با سایت یکسان بدونیم، قطعا تفاوت استادیوم‌ها (هاست)، جلوه‌های ویژه (جذابیت بصری) و بازیکنان (اطلاعات) دلایل اصلی هستند. هر بخش باید به درستی نقش خودش رو ایفا کنه. حالا تفاوت وب‌سایت حرفه‌ای و معمولی ملموس‌تر شد.

احتمالا قانع شده باشید که چرا یورو بیننده بیشتری دارد و وب‌سایت حرفه‌ای نیز طرفداران بیشتری دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با چند مورد مهم که از ابتدای طراحی وب سایت حرفه ای باید به آن‌ها دقت کنید، صحبت کنیم.

استفاده از نقشه راه منطقی

اینکه در بالا به این موضوع اشاره شد که هزینه‌های سرسام‌آور نمی‌تواند باعث رشد شود، دقیقا به همین دلیل است. استفاده از یک نقشه راه. قطعا در یک وب‌سایت باید زیبایی و قوانین طراحی را رعایت کرد اما در اولین مرحله، این مهم است که بدانید چه نقشه‌ای برای سایت در نظر گرفته‌اید. تجربه کاربری وب‌سایت بسیار مهم است زیرا باعث می‌شود تا وب‌سایت شما هم برای کاربر و هم برای موتور‌های جستجو کاملا خوشایند باشد. به همین دلیل باید ظاهر وب‌سایت، ساختار سایت و همه چیز را به گونه‌ای طراحی کنید که باعث خوشایندی تجربه کاربری شود.

ویژگی طراحی سایت های حرفه ای

خرید هاست مناسب

قطعا به تنهایی نمی‌توانید یک نقشه منطقی پیاده سازی کنید و برای این کار نیاز به همکاری با شرکت های طراحی سایت دارید. یکی از مواردی که باعث خوشایندی تجربه کاربری در وب‌سایت شما می‌شود استفاده از هاست خوب است. قطعا یک سایت آهسته را هیچکس دوست ندارد. اما در ابتدای کار نیاز به هزینه‌های میلیونی هم نیست. شما می‌توانید با تخمین تعداد کاربران روزانه و ماهانه یک هاست مناسب را خریداری کنید. برای این امر می‌توانید به سایت‌های  هاستینگ مانند پارس پک مراجعه کنید.

خرید دامنه

همان‌طور که هر فروشگاهی یک نشانی خاص دارد، هر وب‌سایت نیز دارای یک آدرس خاص است. آدرس یا دامنه شما باید به گونه‌ای باشد که به راحتی به خاطر سپرده شود. در انتخاب نام دامنه باید به شدت وسواس داشته باشید چون در آینده نمی‌توانید نام سایت را تغییر دهید. تغییر نام دامنه دقیقا به معنای این است که یک سایت نوپا هستید و همین امر سبب می‌شود تا تمام اعتبار شما از بین برود. به عبارتی روز از نو روزی از نو.

در حال حاضر بیش از 1.8 میلیارد سایت ثبت شده وجود دارد که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

امنیت وب‌سایت

تجربه کاربری خود را در نظر گرفتید، هاست و دامنه را تهیه کردید. از این مرحله به بعد برای هر مرحله باید به امنیت وب‌سایت توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر وب‌سایت شما امنیت کافی را نداشته باشد، در هر لحظه امکان سرقت اطلاعات وب‌سایت و کاربران وجود دارد. همین امر سبب می‌شود تا کاربران حتی سایت شما را باز نکنند و در نهایت این موضوع سبب می‌شود تا باز هم تمام هزینه‌هایی که متحمل شدید از بین برود.

صفحه آرایی جذاب و کاربر پسند

یک صفحه آرایی جذاب باعث می‌شود تا کاربر از حضور در سایت شما لذت ببرد. جالب است این آمار را بدانید که 94 درصد کاربران هنگام ورود به سایت، فقط به طراحی وب سایت توجه می‌کنند. اگر طراحی شما جذاب نباشد قطعا کاربران، سایر سایت‌ها را نسبت به شما ارجعیت می‌بخشد. صفحه آرایی یکی دیگر از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سازگاری با انواع دستگاه‌ها

تا چند سال گذشته سازگاری سایت با هر دستگاهی اعم از تلفن همراه، تبلت ها و … یک مزیت محسوب می‌شد. اما در حال حاضر این موضوع یک ضرورت است که وب‌سایت شما در هر دستگاهی به زیبایی هر چه تمام نمایش داده شود. به این دلیل که طبق آمار‌ها بیش از 50 درصد جستجو‌ها در موتور‌های جستجو توسط تلفن‌های همراه انجام می‌شود. به همین دلیل است که نحوه نمایش وب‌سایت در تلفن همراه بیش از کامپیوتر‌ها اهمیت دارد.

صفحه درباره ما و تماس با ما

صفحه درباره ما و تماس با ما در تمام وب‌سایت‌ها جز  صفحات پر بازدید هستند. به این دلیل که هر کاربر قبل از سفارش هر محصولی، علاقه دارد تا بیشتر در مورد وب‌سایتی که از آن خرید می‌کند، اطلاعاتی کسب کند. به عبارتی کاربر به دنبال دردسر نیست و می‌خواهد در وب‌سایتی که مطمئن‌تر است سفارش خود را ثبت کند.صفحه تماس با ما نیز به کاربر این امکان را می‌دهد تا راه‌های ارتباطی با شما را بهتر بشناسد.

قرار دادن اطلاعات تماس در سایت حرفه ای

قرار دادن اطلاعات تماس در تمام صفحات

درباره ما و تماس با ما به خودی خود صفحات جدا هستند. اما اینکه کاربر قبل از خرید وارد این صفحات شود ممکن است باعث تغییر مسیر کاربر شود و کاربر خرید خود را به هر دلیل به سر انجام نرساند. به همین منظور بهتر است تا در هر صفحه اطلاعاتی که کاربر دوست دارد در مورد کسب‌و‌کار و پل ارتباطی شما داشته باشد را قرار دهید. بهترین مکان برای این امر در فوتر یا پایین‌ترین بخش سایت است.

انتشار اطلاعات صحیح

قطعا هر وب‌سایتی که ساخته می‌شود در نهایت قصد دارد تا به یک برند تبدیل شده و فروشش افزایش یابد. یک برند به هیچ عنوان اطلاعات اشتباه منتشر نمی‌کند. انتشار اطلاعات اشتباه باعث از بین رفتن اعتبار خواهد شد. به همین دلیل باید از درستی تمام مطالب منتشر شده آگاه باشید.

انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی

حال که اطلاعاتتان کاملا درست است، باید کمک کنید تا مطالبتان در سراسر دنیای وب به گردش در آیند. یکی از این راه‌ها استفاده از لینک شبکه‌های اجتماعی برای انتشار محتواست. به این موضوع فکر کنید که مطلب شما پس از انتشار، در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام و … بازدید خورده و کاربران برای مطالعه کامل مقاله وارد وب‌سایت شما شوند. چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ مسیر پس از این اتفاق را شما در بخش کامنت‌ها برای ما توضیح دهید.

برای آن‌که بتوانید یک صفحه آرایی جذاب داشته باشید، در مرحله اول باید به درستی و وسواس رنگ های مناسب برای وب سایت خود، بیابید. پس از آن باید به المان‌های دیگر مانند فونت، سایز آن، تصاویر و …بپردازید. پس از انتخاب باید این موارد را در تمام صفحات خود رعایت کنید.

برای اینکه بتوانید یک صفحه تماس با ما و درباره ما حرفه‌ای طراحی کنید می‌توانید از این صفحات در وب‌سایت ویستا ایده بگیرید. در صفحه درباره ما به اطلاعات کامل در مورد کسب‌وکار خود بپردازید و در صفحه تماس با ما تمام راه‌های ارتباطی که کاربران می‌توانند به شما دسترسی داشته باشند، را قرار دهید.

برای اینکه بتوانید اطلاعات صحیح به دست آورید باید ابتدا وب‌سایت‌های معتبر که به زبان‌های دیگر فعالیت می‌کنند را بیابید. پس از آن، موضوع خود را مشخص کنید و سپس به دنبال مقالات مرتبط با موضوعتان باشید. در نهایت با یافتن چندین مقاله می‌توانید مطالب ارزشمند را استخراج کنید و محتوای خود را با توجه به مقالات استخراج شده، خلق کنید. حال شما دارای یک محتوا با اطلاعات صحیح، ارزشمند و کاربرپسند هستید.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا