راهنمای ساخت حساب توسعه دهنده اپل-آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل
Search

آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل رایگان

فهرست مطالب

طراحی اپلیکیشن موبایل برای ios و انتشار آن در اپ استور، نیازمند این است که در ابتدا یک اکانت دولوپر اپل بسازید. ساخت این حساب دولوپر نیز پیش نیازی چون ساخت اپل آیدی دارد که هر کدام از این اقدامات، شامل مراحل مختص خود می شوند. در این مطلب قرار است به صورت تصویری، قدم به قدم ساخت اکانت توسعه دهنده اپل را آموزش دهیم.

مراحل مورد بررسی و لازم برای ساخت حساب عبارت خواهند بود از : ساخت اپل آیدی ( Apple ID ) ، ساخت اولیه اکانت دولوپر و انتخاب نوع حساب، ثبت اطلاعات اپل آیدی برای ساخت اکانت توسعه دهنده اپل، اضافه کردن اطلاعات تکمیلی حساب دولوپر اپل، پذیرش قوانین دولوپر اپل و فعالسازی تمدید خودکار و در آخر، ورود به حساب و پرداخت هزینه ساخت اکانت.

قدم به قدم تا ساخت حساب دولوپر اپل-آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل رایگان

آموزش گام به گام و تصویری ساخت اکانت دولوپر اپل

حساب Apple Developer خود را در چند گام کوتاه بسازید!

به طور کلی ساخت حساب دولوپر اپل مشابه ساخت اکانت گوگل دولوپر از دشواری یا پیچیدگی خاصی برخوردار نیست و در صورت عبور از دو مانع مشخص که در ادامه خواهیم گفت، به راحتی خواهید توانست از همه مراحل ساخت اکانت تنها در عرض چند دقیقه با موفقیت عبور کنید. به طور عمده ممکن است با دو مانع کلی در این مسیر مواجه شوید؛ یک، اطلاعات ثبت نام و احراز هویت غیرایرانی و دو، پرداخت هزینه ثبت نام از حساب خارجی. در ادامه مطلب به راه حل های قطعی این موانع خواهیم پرداخت.

1. ساخت اپل آیدی ( Apple ID )-آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل رایگان

1. ساخت اپل آیدی ( Apple ID )

پیش از هرچیز، اگر اپل آیدی ندارید آن را بسازید!

گفتیم که پیش از انتشار اپلیکیشن در اپ استور و در اولین گام برای ساخت اکانت توسعه دهنده گوگل، نیاز به اپل آیدی داریم. برای ساخت اپل آیدی ابتدا به صفحه توسعه دهندگان اپل وارد شوید و در گوشه سمت راست نوار بالای صفحه، گزینه Account را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده دکمه “Create Apple ID” را انتخاب و اطلاعات مربوط به اپل آیدی را وارد کنید. 

اطلاعات ساخت Apple ID

برای وارد کردن اطلاعات لازم جهت ساخت اپل آیدی توجه زیادی صرف کنید؛ چرا که این اکانت متصل به سایر سرویس ها و خدمات شرکت اپل برای ارائه به شما خواهد بود و به نوعی در این قسمت، داده های شما نقش مرجع را خواهند داشت.

کشور را بر اساس Billing Address کارت بانکی که قصد پرداخت هزینه اکانت را دارید، وارد کنید. سپس، به سوال های امنیتی مطرح شده پاسخ دهید و گزینه Continue را انتخاب کنید. کد امنیتی ارسال شده به ایمیل تان را وارد نموده و به این ترتیب، مراحل وریفای را کامل کنید.

2. شروع ساخت اکانت دولوپر و انتخاب نوع حساب-آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل رایگان

2. شروع ساخت اکانت دولوپر و انتخاب نوع حساب

وارد اکانت شوید، انواع حساب توسعه دهنده اپل را مطالعه و نوع حساب خود را انتخاب کنید!

پس از وریفای کامل حساب و ثبت موفقیت آمیز احراز هویت اپل آیدی، با فشردن دکمه Continue به همان صفحه ابتدایی توسعه دهندگان اپل هدایت خواهید شد. در باکس های مرتبط بر روی صفحه ظاهر شده، Apple ID و پسورد ثبت شده را وارد و گزینه Sign in را انتخاب کنید. سپس با قوانین و مقررات اپل برای ساخت اکانت دولوپر و همکاری با این شرکت را بپذیرید.

انتخاب نوع حساب توسعه دهنده اپل

پس از ورود به اکانت دولوپر اپل، در قسمت کمی پایین تر صفحه، گزینه Join the Apple Developer” Program” را انتخاب کنید. در صفحه بعدی که ظاهر می شود، در گوشه سمت راست بالا روی دکمه “Enroll” کلیک کنید. در این قسمت، شرکت اپل توضیحات کاملی در رابطه با انواع حساب دولوپر ارائه داده است که پس از مطالعه دقیق می توانید بر اساس اهداف خود از ساخت حساب، مناسب ترین نوع را انتخاب کنید.

3. ثبت اطلاعات اپل آیدی برای ساخت اکانت توسعه دهنده اپل-آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل رایگان

3. ثبت اطلاعات اپل آیدی برای ساخت اکانت توسعه دهنده اپل

اطلاعات مربوط به اپل آیدی مشابه نام، ایمیل و کشور را در باکس های مربوط ثبت کنید!

با فرض اینکه در مرحله قبل نوع حساب را شخصی (Individual) انتخاب کرده اید، باید اطلاعات مختلف تماس و آدرس خود را بر مبنای بیلینگ آدرس (Billing Address) کارت بانکی وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، قوانین و ضوابط همکاری دولوپر با اپل را مطالعه می کنید. تیک پذیرفتن قوانین را فعال و بر روی گزینه “Continue” کلیک کنید. سپس صفحه ای را مشاهده می کنید که از شما می خواهد در صورت تمایل به فعالسازی تمدید سالانه خودکار، روی دکمه Purchase کلیک کنید و ادامه دهید.

4. ورود به حساب و پرداخت هزینه ساخت اکانت-آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل رایگان

4. ورود به حساب و پرداخت هزینه ساخت اکانت

با ثبت مجدد اپل آیدی و پسورد وارد حساب شوید و برای تکمیل ثبت نام هزینه 99 دلار بعلاوه مالیات را پرداخت کنید!

با پرداخت هزینه ساخت اکانت دولوپر مراحل درخواست برای ایجاد حساب از سمت شما تمام می شود. برای این کار باید مجددا با وارد کردن اطلاعات اپل آیدی ( از جمله آیدی و پسورد ) وارد صفحه شوید. در صفحه جدید، اطلاعات حسابی که پرداخت را انجلم می دهید، همچنین اطلاعات خرید را وارد کرده و بر روی گزینه Continue کلیک می کنید. اکنون باید تا حدود 24 ساعت منتظر بمانید تا شرکت اپل، ایمیلی مبنی بر تایید ساخت حساب برای شما ارسال کند. 

دو روش عمده نقد کردن درآمد حاصل از اپ استور-آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل رایگان

نقد کردن درآمد ارزی از اپ استور

ساده ترین و مطمئن ترین روش ها را برای تبدیل و نقد کردن درآمد ارزی انتخاب کنید!

پس از انتشار برنامه در اپ استور به واسطه اکانت توسعه دهنده اپل، از طریق فروش خدمات برنامه و یا فروش اشتراک و… به شکل ارزی و دلاری کسب درآمد خواهید کرد. برای نقد کردن این درآمد ارزی دو راهکار اصلی پیش روی شما است؛ می توانید از شرکت های فعال در زمینه پرداخت های آنلاین و بین المللی مشابه ایرانیکارت کمک بگیرید. تنها کافی است تا وارد صفحه ثبت نام ایرانیکارت شوید و پس از ثبت نام در سایت، نسبت به تبدیل مقدار پول مورد نظر خود اقدام کنید. روش دوم تنها در صورتی ممکن خواهد بود که به یک فرد مورد اطمینان و اعتماد در خارج از کشور دسترسی داشته باشید و از او بخواهید تا درآمد ارزی شما را از فروشگاه اپ استور با استفاده از اطلاعات بانکی و اعتباری خودش برای شما نقد کند. توجه داشته باشید که این روش ها، برای پرداخت های ارزی در طول مراحل ثبت نام و نیز برای پرداخت های لازم در انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی، همچنین نقد کردن درآمد از این پلتفرم هم کاربرد دارند.

درصد کارمزد همکاری با اپل از درآمدها-آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل رایگان

شرایط همکاری در حساب دولوپر با اپل

کارمزد فعالیت با اکانت دولوپر برای همکاری با اپل چقدر است؟

در صورتیکه اپلیکیشن شما در دسته بندی اپلیکیشن های پولی قرار بگیرد و اصطلاحا قابل فروش باشد، اپل 70 درصد از مبلغ فروش را در اختیار شما قرار می دهد و 30 درصد را به عنوان سهم خود در نظر می گیرد. در مورد برنامه های اشتراکی نیز شرایط مشابه است و همین درصدها در خصوص اشتراک های ماهیانه لحاظ می شوند که پیش از شروع ساخت اکانت دولوپر اپل و آغاز فعالیت در آن، باید درباره این نکات به خوبی مطالعه کنید. در صورتی که یک شرکت طراحی اپلیکیشن و یا کسب و کار گسترده ای باشید، این هزینه ها چندان قابل توجه نخواهند بود اما اگر توسعه دهنده هستید و یا در آغاز مسیر کسب و کار خود قرار دارید، ممکن است بخواهید از سایر پلتفرم های در دسترس برای انتشار اپلیکیشن استفاده کنید. 

سایر مزایا و قابلیت های حساب توسعه دهنده اپل-آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل رایگان

سایر امکانات اکانت دولوپر اپل

با ساخت حساب توسعه دهنده اپل مزیت های متعددی برای انتشار حرفه ای اپلیکیشن کسب می کنید!

ساخت یک اکانت دولوپر گوگل علاوه بر برقراری امکان انتشار برنامه در فروشگاه اپ استور، قابلیت های متعددی را برای شما به همراه خواهد داشت. برخی از مهم مزایایی که بدست می آورید در ادامه آورده ایم :

  • برقراری دسترسی به برنامه  App Analytics 
  • امکان عیب‌یابی و ساده‌سازی کد پلتفرم
  • امکان بهره مندی از اپلیکیشن  TestFlight
  • امکان استفاده از ورژن بتای watchOS ، tvOS ، macOS و iOS
  • امکان دسترسی به سایر اپ های ویژه اپل مشابه CloudKit ، Apple Pay ، Maps و Game Center
جمع بندی-آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل رایگان

کلام پایانی

در این مطلب به آموزش مرحله به مرحله ساخت اکانت دولوپر اپل پرداختیم و تلاش کردیم تا با نمایش تصویری هریک از مراحل، گام های ثبت نام و ایجاد اکانت را آسان تر سازیم. در پایان به مروری سریع از آنچه بیان کردیم خواهیم داشت. ابتدا به سراغ مراحل ساخت حساب دولوپر اپل پرداختیم که به ترتیب، موارد زیر را شامل می شدند :

  1. ساخت اپل آیدی ( Apple ID )
  2. شروع ساخت اکانت دولوپر و انتخاب نوع حساب
  3. ثبت اطلاعات اپل آیدی برای ساخت اکانت توسعه دهنده اپل
  4. ورود به حساب و پرداخت هزینه ساخت اکانت

 

سپس، به روش های اصلی و عمده نقد کردن درآمد ارزی از استور پرداختیم که این روش ها شامل همکاری با شرکت های فعال در این زمینه مشابه ایرانیکارت و کمک گرفتن از فرد مطمئن و قابل اعتماد دارای دسترسی به پرداخت بین المللی می شدند.

در ادامه بیان کردیم که شرایط همکاری در حساب دولوپر با اپل بیان می کند؛ چه در اپلیکیشن های پولی و چه در برنامه های اشتراکی منتشر شده در این فروشگاه، 70 درصد از سهم پرداختی کاربر به توسعه دهنده و ناشر اپلیکیشن تعلق می گیرد و 30 درصد از آن به حساب اپل اضافه خواهد شد.

در آخر نیز اشاره کردیم که یک اکانت توسعه دهنده اپل، علاوه بر ایجاد امکان انتشار برنامه در اپ استور امکانات متعدد دیگری هم به همراه خوااهد داشت که شامل موارد زیر می شدند :

  • برقراری دسترسی به برنامه  App Analytics و TestFlight
  • دسترسی به ورژن بتای watchOS ، tvOS ، macOS و iOS
  • امکان عیب‌یابی و ساده‌سازی کد پلتفرم
  • برقراری دسترسی به سایر اپ های ویژه اپل مشابه CloudKit ، Apple Pay ، Maps و Game Center

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا