زبان-های-برنامه-نویسی-طراحی-سایت
Search

زبان های برنامه نویسی طراحی سایت

فهرست مطالب

اگه دارین این مقاله رو میخونین ، احتمالا یکی از این دو هدف رو دارین. اول این که میخاین به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید و به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت هستین. و یا این که قصد طراحی سایت برای کسب و کارتون رو دارین. از اونجایی که یک فرد مبتدی هستین و بهتره با اصطلاحات و  آشنا بشین تا بتونین با طراح سایتتون در مورد اصول اولیه طراحی خواسته ها و موارد مورد نیاز در سایت بحت کنین و مطمئن شوید که طراحی سایت کسب و کار شما مطابق با آن چیزی است که انتظارش را دارید.

آیا باید تمامی مفاهیم طراحی سایت را یاد گرفت؟

برای این که بتونین بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت رو انتخاب کنین، لازم نیست تا همه مفاهیم زبان های برنامه نویسی طراحی سایت و نحوه کارکرد اون ها رو یاد بگیرین. شما تنها با درک چند نکته می تونین یک گفت و گوی خوب با طراح سایتتون داشته باشین. گاهی اوقات امکان داره که همه چیز اونطوری که مد نظر داشتیم پیش نره. پس بهتره شما با آمادگی کامل و آشنایی با مفاهیم کلی طراحی سایت با شرکت طراحی سایت و یا طراح سایتتون صحبت کنین.

انواع طراحی سایت

برای طراحی وب سایت معمولا دو روش وجود دارد. دو روش اول طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی و به صورت اختصاصی طراحی می شود و در روش دوم طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا که رایج ترین آن طراحی سایت با وردپرس هست انجام میشه.
زبان-های-برنامه-نویسی طراحی سایت

طراحی سایت با قالب آماده

قالب های آماده جزو زبان های برنامه نویسی طراحی سایت محسوب نمیشن. اما بسیاری از افراد را دلیل سادگی و هزینه کمتر طراحی سایت به این سمت کشانده است. قالب های آماده همون سیستم های مدیریت محتوا هستن که نرم افزار هایی تحت وب برای مدیریت محتوا و صفحات وب هستن. آگاهی بیش تر مقاله “طراحی سایت با وردپرس یا اختصاصی ” رو مطالعه کنین. از انواع سیستم های مدیریت محتوا می تونیم به وردپرس و جوملا اشاره کنیم. در ادامه به طور مختصر هزینه طراحی سایت با هر کدوم از اون ها توصیح میدیم.

قیمت طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یک سیستم قدرتمنده و در سال های اخیر نقش مهمی در طراحی سایت های مختلف داشته. هزینه طراحی سایت با وردپرس به عوامل مختلفی چون میزان و نوع هاست، دامنه ، ریسپانسیو بودن سایت و عواملی از این دست بستگی داره.

قیمت طراحی سایت با جوملا

جوملا نیز یکی از انواع طراحی سایت با قالب های آمادس. جوملا مزایای بسیاری چون رایگان بودن، در دسترس بودن برنامه های افزودنی و … رو داره . علاوه بر اون هزینه طراحی سایت با جوملا بسیار پایین تر از طراحی سایت های اختصاصی است.

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی با استفاده یک یا چند زبان برنامه نویسی از صفر تا صد پیاده سازی میشه. زمان و هزینه طراحی سایت در این روش نسبت به روش اول به شدت بالاست. در ادامه چندین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت رو با هم دیگه بررسی می کنیم.

عوامل موثر برای انتخاب بهترین زبان طراحی سایت

برای انتخاب زبان برنامه برای طراحی سایت عوامل بسیاری نقش دارند و درصد اهمیت هر کدوم از اون ها برای هر شخصی متفاوت است. در همه پلتفرم ها نمی توان از زبان های برنامه نویسی وب استفاده کرد. به عنوان مثال اگه سیستم شما ویندوزی باشه، زبان برنامه نویسی ASP برای آن مناسبه. اما زبان های برنامه نویسی دیگری نیز وجود دارند که هم برای ویندوز و هم برای لینوکس مناسب اند. علاوه بر همه این ها باید زمینه فعالیت خودتون رو مشخص کنین. این موضوع هم می تونه در انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای شما کمک کنه. برای این کار می نوتین در مورد زبان های برنامه نویسی طراحی سایت سایت های موفقی که در حوزه شما فعالیت می کنن رو پیدا کنین.

تکته دیگری که در این زمینه وجود داره اینه که زبان برنامه نویسی طراحی سایت علاوه براین که باید کارایی خوبی داشته باشه، یادگیری و آموزش اون هم ساده باشه. برای مثال اگه شما یه زبان برنامه نویسی سخت رو انتخاب کرده باشین ، باید نیرو های متخصص و حرفه ای بسیاری رو برای طراحی سایتتون استخدام کنین و در این صورت هزینه طراحی سایت شما افزایش پیدا می کنه. از طرفی هم زمان یادگیری اون افزایش پیدا می کنه و ممکنه شما رو از یادگیری طراحی سایت منصرف کنه.

زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت

احتمالا اولین چزی که در مورد زبان برنامه نویسی با آن برخورد میکنین، زبان html، css و جاوا اسکریپت است. خیلی از افراد هستن که یادگیری طراحی سایت رو  تنها  و ملزم به یادگیری این سه زبان میدونن. اما باید بدونین که html  و css زبان های برنامه نویسی طراحی سایت نیستن. در حقیقت آن ها زبان های اسکریپتی هستن که میتونن محتوای سایت شما رو دستکاری کنن و ویژگی هایی مثل فونت، رنگ ، اندازه متن یا تصویر و … را تغییر دهند.

در این مقاله همونطور که از اول هم بیان کردیم ، می خواهیم در مورد زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت و مزایای هر کدوم از اونها صحبت کنیم. پس اگه شما هم به هر دلیلی به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی طراحی سایت حرفه ای هستین، این مقاله  هر دو دسته رو شامل میشه و به طور مفصل در مورد همه زبان طراحی سایت صحبت شده است.  اما قبل از اون باید با عوامل موثر برای انتخاب زبان طراحی سایت آشنا بشین. اما قبل از اون باید با انواع طراحی سایت آشنا بشین.

انواع-زبان-های-برنامه-نویسی-طراحی-سایت
به غیر از عواملی که تا این جا گفته شد ، عوامل دیگری هم در انتخاب زبان های برنامه نویسی طراحی سایت موثرند. اما به چند مورد از این عوامل اشاره می کنیم.

  • سادگی کاربری
  • تکنولوژی مورد استفاده
  • سرعت اجرا
  • کارایی
  • بازار کار
  • سرعت پیشرفت و توسعه
  • پشتیبانی
  • بهینه بودن برای موتورهای جستجو
  • امنیت
  • وابستگی به پلتفرم
  • و….

جاوا اسکریپت (Java Script)

جاوا اسکریپت را نمی توان به عنوان یک زبان برنامه نویسی در نظر گرفت. بلکه همونطور که گفتیم جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپتی در طراحی صفحات وب سایت است. به همین خاطر این زبان اصلا با زبان جاوا قابل مقایسه نیست. چرا که زبان جاوا یک زبان برنامه نویسی کامل است . در صورتی که جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت نویسی برای طراحی ظاهری صفحات است و با استفاده از این زبان می توان طراحی سایت را از نظر گرافیکی انجام داد.

علاوه بر این از این زبان برای کنترل ورودی ها و اعتبار سنجی برای طراحی سایت استفاده می شود. به همین خاطر زبان جاوا اسکریپت را یک زبان چند منظوره که می تونه از توابع وapi، ها ، المان های html  برای طراحی سایت استفاده کنه. جاوا اسکریپت در همان ابتدای ایجاد زبان اسکریپتی به وجود اومده و برای طراحی صفحات سایت در سمت کاربر  مورد استفاده قرار میگرفته. اما با گذشت زمان و با افزایش قابلیت های اون الان در سمت سرور و به صورت node js استفاده میشه.

مقایسه-جاوا-و-جاوا-اسکریپت

Node.js

نود جی اس یکی از زبان های برنامه نویسی طراحی سایته که محیطی برای اجرای کد های جاوا اسکریپت در سمت سرور است. با استفاده از نود جی اس دیگر به نیازی به زبان های برنامه نویسی مثل پایتون و php  ندارید. Node js  تمام چیزهایی که برای نوشتن برنامه با زبان چاوا اسکریپت است رو برای شما فراهم می کند. این زبان در سال 2009 پیاده سازی شد تا نشان دهد که جاوا اسکریپت قدرتمند تر از طراحی ظاهری صفحات سایت است. در واقع به کمک نود جی اس ، زبان جاوا اسکریپت به جای اجرا شدن در سمت کاربر، در سمت سرور اجرا می شود. نود جی اس این امکان را به شما می دهد تا برنامه هایی در مقیاس بزرگ را اجرا کنید.

Node js فریمورک نیست

یک نکته ای که در مورد نود جی اس وجود دارد این است که node js فریمورک جاوا اسکریپت نیست. در واقع فریمورک به کتابخانه هایی گفته می شود که کار با یک زبان را آسان تر می کنند و از تکرار های بیهوده جلوگیری می کنند. برای زبان جاوا اسکریپت فریمورک های زبادی مثل react، angular  و … وجود دارد. پس حواستان باشد که نود جی اس یک محیط اجرایی برای جاوا اسکریپت است نه فریمورک اون.

مزایای node js

  • انعطاف و بازدهی بالایی دارد
  • کراس پلتفرم است
  • می تواند با میکرو سرویس ها ترکیب شود.

جاوا ( JAVA )

جاوا یکی از زبان های برنامه نویسی طراحی سایته که دلیل پشتیبانی از شی گرایی مورد استقبال گرفته. این زبان شی گرا و class-based در سال 1990 توسعه داده شد. یکی از دلایل ایجاد زبان جاوا پیچیدگی های زبان c++   بود. به همین خاطر توسعه دهندگان جاوا برآن بودند تا علاوه بر داشتن قدرت زبان c++ ساده تر باشد. به تدریج طرفداران این زبان افزایش یافتند تا حدی که جاوا به عنوان یک زبان استاندارد برای طراحی سایت و اپ موبایل تبدیل شد. این زبان قابلیت اجرا روی پلتفرم هایی مثل لینوکس ، ویندوز و مک را دارد. این زبان از همان ابتدا در حال توسعه بوده در طول این سال ها 5 هدف را دنبال کرده است.

اهداف و مزایای جاوا

  • باید امن و پایدار باشد
  • باید شی گرا و ساده باشد
  • باید قابلیت اجرای بالا داشته باشد (multithreading)
  • قابل انتقال از یک سیستم به سیستم دیگر باشد
  • امنیت بالا داشته باشد

پایتون (python)

زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان برنامه نویسی آسونه و یادگیری اون برای افرادی مبتدی گزینه مناسبی محسوب میشه. جرا که پایتون یک زبان چند منظوره محسوب میشه و تنها محدود به زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت نیست. به عبارت دیگه از پایتون می تونیم علاوه بر طراحی سایت در تحلیل داده تا ساخت بازی های کامپیوتری استفاده کرد. این زبان در سال 1991 با هدف ساده تر کردن برنامه نویسی به وجود اومد و به همین خاطر تونست نظر بسیاری از طراحان سیت و برنامه نویسان را خود جلب کنه. یکی از ویژگی های پایتون متن باز بودن و شی گرایی اونه و نظر خیلی از برنامه نویسان رو به خودش جلب کرده . از فریمورک های پایتون می تونیم به جانگو اشاره کنیم که یکی از معتبر ترین و بهترین فریمورک های پایتون است. جانگو یک فریمورک فدرتمند برای طراحی و ایجاد سریع برنامه های وب است.
طراحی-سایت-با-پایتون

مزایای پایتون

  • کتابخانه های گسترده
  • یکپارچگی ویژگی ها
  • بهبود بهره وری برنامه نویس ها

PHP

در بین تمام زبان های برنامه نویسی زبان PHP به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی طراحی سایت شناخته شده و اکثر برنامه نویسان از PHP برای طراحی برنامه های وب استفاده می کنن.   PHPیک زبان متن باز و اسکریپتیه که در سال 1994 برای ایجاد برنامه های وب ایجاد شده است. PHP روی تمام پلتفرم ها مثل ویندوز ، مک و لینوکس اجرا میشه. از مزیت های این زبان می تونیم به رایگان بودن اون، سرعت اجرای کد ها و یادگیری سریع و در دسترس یودن منابع آموزشی آن اشاره کرد. مطابق آمار حدود 78 درصد از وب سایت ها  مثل فیسبوک و … با PHP نوشته شده اند. علاوه بر این بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس و جوملا با این زبان پیاده سازی شدن. اما نکته ای که وجود داره اینه چون PHP ماژول نداره برای طراحی سایت و اپ های پیچیده خیلی خوب نیست و بهتره از پایتون استفاده بشه.

زبان برنامه نویسی php با داشتن فریمورک هایی چون لاراول ، 80 درصد از سهم بازار سایت های کدنویسی شده را به خود اختصاص داده است.

++C

زبان برنامه نویسی C++  یک زبان برنامه نویسی شی گراست. این زبان برنامه نویسی علاوه بر کار کردن در سطح بالا ، برای برنامه نویسی در سطح پایین ( زبان نزدیک به زبان ماشین ) کاربرد داره  و امکانات خوبی مثل دستکاری حافظه در به برنامه نویس میده. این زبان در سال 1979 ساخته شده و توسعه پیدا کرد. و به آن زبان سطح میانی هم گفته میشه. زبان های C و C++ بسیار به هم نزدیک اند و زبان C++  از روی C نوشته شده است. اما این دو زبان دارای تفاوت هایی در جزئیات هستند. یکی از معایب این زبان پیچیدگی و سختی کار با آن است . به همین جهت برنامه نویسان را به فکر ساخت زبان های برنامه نویسی طراحی سایت که علاوه بر قدرت C++ سادگی بیشتری داشته باشن.

#C

سی شارپ هم یک زبان برنامه نویسی طراحی سایت  است که توسط شرکت ماکرو سافت و بر اساس زبان سی ساخته شده. این زبان هم شی گرا بوده و برای ساخت برنامه های بزرگ بسیار مناسبه. با سی شارپ می تونیم پلتفرم های زیادی مثل اندورید، ویندوز، وب و ios  رو برنامه نویسی کرد. برای طراحی سایت با سی شارپ باید از تکنولوژی ASP.NET  استفاده کینم که در ادامه به توضیح در مورد اون می پردازیم.

ASP.NET

Asp.net یک زبان برنامه نویسی طراحی سایت نیست . بلکه تکنولوژی است که از بهترین زبان های طراحی سایت پشتیبانی می کنه  و تحت زبان سی شارپ استفاده میشه. این تکنولوژی همانند سی شارپ متعلق به برند ماکروسافته. اما تا همین چند وقت پیش لینوکس و یونیکس از اون پشتیبانی نمی کرد. اما ماکروسافت با پروژه ای به اسم mono محدودیت هارو از بین برد. هدف این تکنولوژی برنامه نویسی و توسعه وب اپلیکیشن ها بود.  این فریمورک به خاطر این که رابط کاربری ساده داره میتونه با داشتن ماژول های زیاد برنامه نویسی رو براتون آسون تر کنه.

روبی (RUBY )

روبی هم یک زبان برنامه نویسیه که بیش تر برای طراحی سایت و اپ استفاده میشه. تمرکز این زبان روی سادگیست. این زبان در سال 1990 در ژاپن توسعه پیدا کرد . روبی با توجه به قابلیت هایی که داره روی پلتفرم های مختلف اجرا میشه. روبی دارای پلتفرم ruby on rails  ایت که باعث افزایش قدرت زبان روبی میشه. با توجه به این که روبی دارای پیچیدگی های بسیاریه ، به همین خاطر به افراد میتدی که با زبان برنامه نویسی آشنایی ندارن پیشنهاد نمیشه.
روبی--زبان-برنامه-نویسی

لاراول

اول از همه باید بگیم که لاراول فریمورک زبان PHP  است. این فریمورک به صورت رایگان و متن باز ارائه شده و امکانات خوبی را در اختیاز طراحان سایت و برنامه نویسان قرار می دهد و برنامه نویسی را برای آن ها راحت تر می کند.در میان فریمورک های PHP فریمورک لاراول امنیت و سرعت بالاتری دارد. در نتیجه با استفاده از آن می توانید بدون تغییر در کدها عملکرد را بهتر کنید. لاراول دارای کتابخانه های متنوعی است و سرویس های مختلفی در اختیار برنامه نویس قرار می دهد. برای مثال، سیستم پرداخت، تایید هویت، دسترسی کاربران و … تنها بخشی از خدمات این فریمورک هستند.

پرل

پرل یک زبان برنامه نویسی چند منظوره برای توسعه وب سایت هاست. این زبان در ایران و حتی در کشور های دیگر بازار کار نداره و به نظر نمیرسه که کسی بهتون سفارش طراحی سایت با پرل رو بده. اما اگه فقط قصدتون یادگیریه، میتونین روی اون کار کنین. این زبان سریع، قابل اعتماد و مهیج است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت کدام است؟

در این مقاله سعی کردیم زبان های برنامه نویسی طراحی سایت را تا حد بسیار زیادی در مورد آن توضیح دهیم. هر کدوم از اونها ویژگی ها و امکانات خاصی رو در اختیار برنامه نویسان قرار میدن. پس بهتره برای انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی با توجه به نوع و هدف پروژه انتخاب کنیم. هر پروژه با توجه به امکاناتی که داره، باید از زبان برنامه نویسی خاصی استفاده کرد. تیم ویستا آماده این است تا خدمات طراحی سایت شما رو با توجه به نوع و هدفی که دارید طراحی و پیاده سازی کنه. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتونین با مشاورین ما تماس بگیرین.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا