خرید-با-بیت-کوین-در-ایران
Search

خرید با بیت کوین در ایران چگونه است؟

فهرست مطالب

احتمالا شما  اسم بیت کوین را تاکنون شنیده باشید. اما مانند خیلیای دیگه فکر می کنید که تنها راه استفاده از بیت کوین ، راه اندازی صرافی ارز دیجیتال و یا سرمایه گذاری های بلند مدت مانند طلا و پول است. اما در واقع ارز های دیجیتال برای سهولت استفاده افراد و جایگرینی به جای پول سنتی و سیستم های پرداخت امروزی محسوب می شوند و امکان خرید کالا و محصولات را فراهم می کنند. برای نگهداری بیت کوین می توان از کیف پول استفاده کرد و سپس با استفاده از کیف پول ارز های دیجیتال محصولات مورد نطر را خریداری کرد. اما سوال اینجاست که در حال حاضر چه محصولاتی را می توان با بیت کوین خریداری کرد . برای پاسخ به این سوال این مقاله رو که در مورد خرید با بیت کوین در ایران است رو تا انتها بخوانید. اما قبل از هر چیزی می خواهیم نگاهی به تاریخچه تراکنش های بیت کوین بیندازیم.

تاریخچه تراکنش های بیت کوین

بیت کوین اولین ارز دیجیتال شناخته شده در دنیاست. اما از تراکنش های بیت کوین را نمی توان با سیستم های پرداخت امروزی مثل paypal، visa و یا mastercard مقایسه کرد. به عبارت دیگر تعداد تراکنش های سیستم پرداخت پی پال 24000 تراکنش در ثانیه و چیزی در حدود 150 میلیون تراکنش در روز است. در صورتی که تعداد تراکنش های بیت کوین در ثانیه 7 تراکنش است. این مشکل زمانی بزرگ تر شد که تعداد تراکنش های بیت کوین افزایش پیدا کردو باعث اختلال در شبکه بیت کوین شد و زمان انتظار و نرخ تراکنش ها را افزایش داد. در سال 2018 ، در چنین مورد زمان تراکنش به چندصد تا چندین هزار ساعت رسید به طوری که بعضی از تراکنش ها را بعد از 20 روز انجام میداد.

این اتفاقات باعث شد تا شرکت های بزرگی که از پذیرندگان بیت کوین بودند ، به خاطر سرعت پایین و نرخ بالای تراکنش ها ، بیت کوین را از سیستم پرداختت خود حذف کنند. Dell  ، fiver، استرایپ (stripe)  و استیم از جمله پذیرندگان بیت کوین بودند که با توجه به این اتفاقات ، بیت کوین را حذف کردند. اما امروزه بیت کوین از این بحران عبور کرده و تراکنش های خود را در عرض 10 تا 30 دقیقه انجام می دهد. علاوه بر این هزینه تراکنش هم به یک دلار کاهش پیدا کرده است. با افزایش مجدد میزان تراکنشات بیت کوین ، اخلالی در سایت به وجود نیامد. امروزه صرافی های آنلاین بسیاری در ایران شکل گرفته اند که معروف ترین آن ها نوبیتکس، والکس و رمزینکس است. تیم ویستا به شما در طراحی سایت مشابه رمزینکس و سایت های صرافی مشابه دیگر کمک می کند.

تاریخچه-تراکنش-بیت-کوین--خرید-با-بیت-کوین-در-ایران

با بیت کوین چه چیزهایی می توان خرید؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در مورد خرید و فروش با بیت کوین به وجود می آید این است که چه چیزهایی را می توان با بیت کوین خرید؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. همه چیز. با بیت کوین می توانید هر محصولی که می خواهید را بخرید به شرطی که فروشنده بیت کوین را پذیرفته باشد.در حال حاضر بیت کوین در بسیاری از فروشگاه های آفلاین و آنلاین برای خدمات مختلف قابل پرداخت است. محصولاتی مثل مواد غذایی ، خرید بلیط هواپیما ، خودرو تسلا و … با بیت کوین قابل پرداخت هستند. تمامی این موارد در خارج از ایران هستند.

 در ایران فروشگاه های کمی سیستم پرداخت بیت کوین را پذیرفته اند. این عدم پذیرش می تواند به خاطر نگران بودن در مورد نوسانات بیت کوین و یا عدم شناخت کافی از فناوری بیت کوین باشد. اما مانند خیلی از موارد دیگر زمینه خرید محصولات با بیت کوین در آینده ای نه چندان دور در ایران هم فراهم می شود. در این مقاله می خواهیم تا لیستی از محصولاتی راکه در حال حاضر می توان با بیت کوین خریداری کرد را تهیه کنیم. پس این مقاله را از دست ندهید.

شرکت تسلا حدود 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریده تا راه را برای پذیرش بیت کوین هموار کند.

شرکت های سرویس دهنده برای خرید با بیت کوین

بسیاری از شرکت ها هستند که بیت کوین را به طور مستقیم به عنوان ابزاری برای خریدقبول ندارند. اما برای جذب مشتری و کسب سود بیش تر امکان خرید با بیت کوین را فراهم کرده اند.برای مثال شرکت هایی چون wordpress که به کاربران امکان ساخت و راه اندازی سایت و وبلاگ را می دهد، expressVPN و pureVPN  و چندین شرکت دیگر امکان پرداخت هزینه با بیت کوین را فراهم کرده اند.

بازی های کامپیوتری

در گذشته برای خرید بازی های کامپیوتری باید به فروشگاه ها مراجعه می کردید. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، به راحتی می توانید بازی کامپیوتری مورد نظر خود را از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید. اما با پیدایش بیت کوین و توسعه آن ها، بازی های کامپیوتری به محصولات دیجیتال تبدیل شدند می توان آن ها را بیت کوین خریداری کرد. در این جا جند بازی که می توان هزینه آن را با بیت کوین پرداخت کرد را برای شما آورده ایم. بازی هایی چون Xbox ، zynga ، playstation network و بازی humble bundle  ازجمله بازی های هستن که برای پرداخت هزینه بازی می توان بیت کوین استفاده کرد.

خرید با بیت کوین

رزرو بلیط برای مسافرت

رزرو بلیط هواپیما ، قطار و هتل برای مسافرت یکی از کسب و کار هایی است که در سال های اخیر توسعه یافته است. در همین راستا چندین شرکت مسافرتی وجود دارند که در ازای ارائه خدمات خود بیت کوین دریافت می کنند و برای مشتریان امکان خرید بلیط با بیت کوین را فراهم کرده اند. شرکت هایی چون bitcoinTravel ، cheapAir ، TravelForCoins از بیت کوین برای پرداخت های خود استفاده می کنند.

کسب و کارهای آفلاین

کسب و کار هایی که به صورت آفلاین مشغول فعالیت هستند و امکان خرید محصولات با بیت کوین را فراهم کرده اند ، زیاد نیستند. با این حال فروشگاه ها و مراکزی وجود دارند که شما می توانید به صورت حضوری به آن ها مراجعه کرده ، محصولتان را خریداری کرده و پول آن را با بیت کوین پرداخت کنید. ما در این جا چندین مورد آن را بررسی می کنیم:

کافه ها و رستوران ها

رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارند که امکان پرداخت غذا با بیت کوین را فراهم کرده اند. به عنوان مثال رستوران the pink cow در توکیو، غرفه مواد غذایی Burger Bear در لندن ، رستوران Subway که امکان خرید ساندویچ با بیت کوین را فراهم کرده و نیز PizzaForCoins که خرید پیتزا با بیت کوین را امکان پذیر کرده است.

تاکسی ها

در دنیا بسیاری از شرکت های حمل و نقل تاکسی وجود دارند که امکان پرداخت کرایه تاکسی را با بیت کوین فراهم کرده اند. با توجه به این نمونه می توان گفت که بیت کوین در چند سال آینده به راحتی می تواند به طور کامل جایگزین پول سنتی شود.

کارت های هدیه

خرید-با-بیت-کوین--کارت-هدیهشما می توانید برای دوستان و عزیزان خود کارت هدیه با محتوای بیت کوین سفارش دهید. چرا که یکی از بزرگ ترین تراکنش های بیت کوین متعلق به کارت هدیه است. با استفاده از این کارت هدیه ها می توانید از فروشگاه های و مراکز پذیرنده بیت کوین خرید کنید. برای تهیه کارت هدیه می توانید از وب سایت هایی که کارت هدیه بیت کوین ارائه می دهند ، مراجعه کنید.

در پایان…

با گسترش استفاده از بیت کوین در شرکت های بزرگ خارجی و پذیرش این ارز به عنوان جایگزینی برای سیستم پرداخت ، امیدواریم هر چه سریع تر در ایران هم شاهد استفاده کاربران ایرانی برای خرید محصولات و دریافت بیت کوین در ازای آن باشیم و نیز شاهد پیشرفت کسب و کار های پذیرنده بیت کوین باشیم. تیم ویستا در راستای ارائه خدمات ارز های دیجیتال ، راه اندازی صرافی ارز دیجیتال و خرید اسکریپت خرید و فروش ارز دیجیتال به شما کاربران گرامی کمک می کند تا بتوانید در زمینه ارز های دیجیتال گام بزرگی بردارید.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا