ساخت حساب توسعه دهنده گوگل - آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی - ساخت اکانت دولوپر گوگل در ایران
Search

آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

فهرست مطالب

ایجاد حساب توسعه دهنده گوگل پلی-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

آموزش تصویری ساخت اکانت گوگل دولوپر

قدم به قدم تا ساخت حساب توسعه دهنده گوگل!

طراحی اپلیکیشن اندروید و انتشار آن در گوگل پلی، یکی از ده ها روشی است که شرکت گوگل در اختیار کاربران اینترنت قرار داده است. در حال حاضر تعداد خوبی از توسعه دهندگان در سرتاسر جهان و البته ایران از طریق طراحی و برنامه نویسی برنامه های موبایل و انتشار آنها به کسب درآمد میپردازند؛ پس از مراحل ساخت اپلیکیشن اولین گام برای انتشار اپ اندروید در پلتفرم گوگل پلی ساخت حساب توسعه دهنده گوگل ( Google Developer Account ) است. در این مطلب قرار است به آموزش تصویری و گام به گام ساخت اکانت دولوپر گوگل بپردازیم؛ این مراحل عبارت خواهند بود از :

  1. ثبت نام در کنسول توسعه دهندگان گوگل
  2. تعیین نوع حساب گوگل دولوپر
  3. وارد کردن اطلاعات مرتبط با نوع حساب دولوپر گوگل
  4. ثبت تجربیات انتشار اپلیکیشن
  5. درج مشخصات اکانت گوگل دولوپر
  6. ثبت اطلاعات ثانویه اکانت توسعه دهنده گوگل
  7. پذیرش قوانین گوگل و تفاهم نامه انتشار اپلیکیشن
  8. پرداخت هزینه ساخت اکانت گوگل دولوپر
مرحله 1. ثبت نام در کنسول توسعه دهندگان گوگل-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

مرحله 1. ثبت نام در کنسول توسعه دهندگان گوگل

پیش از هرچیز، با وارد کردن جیمیل شخصی یا سازمانی در کنسول گوگل ثبت نام کنید!

در اولین اقدام نسبت به ایجاد اکانت توسعه دهنده گوگل پلی و ساخت اکانت دولوپر گوگل در ایران لازم است تا با مراجعه به صفحه ثبت نام کنسول توسعه دهندگان، با وارد کردن آدرس ایمیل شخصی یا شرکتی، در این پلتفرم ثبت نام کنید. همانطور که روشن است، این مرحله تنها مقدمه ای برای آغاز مراحل ثبت نام است و به معنای شناسایی شما و کسب و کارتان توسط گوگل نخواهد بود. توصیه میکنیم ایمیل وارد شده در این قسمت را متناسب با نوع اپلیکیشنی که میخواهید منتشر کنید، انتخاب کنید! اهمیت این موضوع را در مرحله بعد خواهید دانست.

مرحله 2. تعیین نوع حساب گوگل دولوپر-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

مرحله 2. تعیین نوع حساب گوگل دولوپر

مشخص کنید حساب را برای بهره برداری شخصی میخواهید یا استفاده های شرکتی و سازمانی!

در این مرحله لازم است تا نوع حساب توسعه دهنده را مشخص کنید. این به آن معنا است که اگر اپلیکیشن مورد انتشار توسط این حساب توسعه دهنده متعلق به خودتان است، بنابراین باید نوع اکانت شخصی را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت حالت دومی هم وجود دارد که برنامه اندروید مورد انتشار متعلق به به یک کسب و کار خواهد بود که میتوانید نوع سازمانی یا شرکتی حساب دولوپر گوگل را بعنوان نوع اکانت خود در نظر بگیرید.

مرحله 3. وارد کردن اطلاعات مرتبط با نوع حساب دولوپر گوگل-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

مرحله 3. وارد کردن اطلاعات مرتبط با نوع حساب دولوپر گوگل

براساس نوع حسابی که تعیین کرده اید، مشخصات مورد درخواست را وارد کنید!

در این مرحله از ساخت اکانت توسعه دهنده گوگل، لازم است تا در رابطه با نوع حساب گوگل دولوپر ( شخصی یا سازمانی ) و جزئیات مورد درخواست در هریک از این انواع، اطلاعات بیشتری ارائه دهید. برای مثال اگر نوع اکانت دولوپر شما سازمانی است، باید مواردی چون نام سازمان یا مجموعه کسب و کار، نوع آن، ابعاد آن ( تعداد تقریبی کارکنان )، آدرس، شماره تماس، وبسایت رسمی و… را برای گوگل مشخص کنید. در نوع شخصی اکانت دولوپر نیز باید اطلاعات مشابهی را اما در رابطه با شخص خودتان به عنوان مالک حساب و توسعه دهنده اپلیکیشن وارد نمایید.

مرحله 4. ثبت تجربیات انتشار اپلیکیشن-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

مرحله 4. ثبت تجربیات انتشار اپلیکیشن

اگر پیش از این تجربه انتشار برنامه اندروید را داشته اید، تجربیات خود را به طور مختصر با گوگل به اشتراک بگذارید!

در مرحله چهارم از ساخت حساب دولوپر و انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی، این پلتفرم از شما درباره تجارب قبلی انتشار اپلیکیشن خواهد پرسید. شرکت گوگل از این اطلاعات برای بهبود تجربه شما نسبت به گذشته استفاده خواهد کرد. توجه داشته باشید که داده های وارد شده در این قسمت کاملا محرمانه بوده و برای مخاطبان شما و یا علاقمندان به دانلود برنامه در قسمت پروفایل، نمایش داده نخواهند شد. اگر تجربه ای در زمینه انتشار برنامه موبایل ندارید، جای نگرانی نیست تنها کافی است بنویسید که این اولین تجربه شما است.

مرحله 5. درج مشخصات اکانت گوگل دولوپر-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

مرحله 5. درج مشخصات اکانت گوگل دولوپر

اطلاعات اولیه اکانت دولوپر خود را ثبت کنید!

این مرحله از ساخت اکانت توسعه دهنده گوگل از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست و تنها کافی است اطلاعاتی را از اکانت وارد کنید که عموما برای ساخت انواع حساب های آنلاین از کاربر درخواست می شود. نام حساب، ایمیل متصل به حساب، زبان آن و شماره تلفن مرتبط با اکانت دولوپر از جمله مواردی هستند که در گام پنجم از ساخت حساب توسعه دهنده گوگل وارد میکنید. تنها نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد، وارد نمودن شماره تماس و ایمیلی است که قابلیت تایید و احراز هویت داشته باشد؛ چرا که گوگل میخواهد راه های ارتباطی خود را با شما شناسایی کرده و از این اکانت برای برقراری ارتباط با توسعه دهنده خود استفاده کند. 

مرحله 6. ثبت اطلاعات ثانویه اکانت توسعه دهنده گوگل-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

مرحله 6. ثبت اطلاعات ثانویه اکانت توسعه دهنده گوگل

برای گوگل مشخص کنید که میخواهید چطور از اکانت دولوپر خود استفاده کنید!

در مرحله ششم از ساخت حساب دولوپر باید از نحوه استفاده خود از حساب توسعه دهنده، دید واضح تری به گوگل ارائه دهید. برای مثال، تعداد اپلیکیشن هایی که میخواهید در حدود 12 ماه بعد توسط اکانت خود منتشر کنید و دسته بندی ( نوع ) اپلیکیشن مورد انتشار را مشخص نمایید. بعلاوه، باید تعیین کنید که میخواهید از چه روش هایی با اکانت خود به کسب درآمد بپردازید؛ محبوب ترین روش های انتخابی میتوان به کسب درآمد از طریق انتشار اپ با پرداخت درون برنامه ای و یا کسب درآمد از طریق تبلیغات اشاره کرد.

مرحله 7. پذیرش قوانین گوگل و تفاهم نامه انتشار اپلیکیشن-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

مرحله 7. پذیرش قوانین گوگل و تفاهم نامه انتشار اپلیکیشن

ضوابط و مقررات گوگل را در رابطه با نحوه استفاده از اکانت دولوپر بپذیرید!

همانطور که انتظار می رود، گوگل پلی از توسعه دهندگان خود میخواهد در صورت تمایل به همکاری، مفاد قرارداد معین توسط این پلتفرم را بپذیرند تا از نظر قانونی، ضوابط و مقررات این اندروید مارکت پرمخاطب در طول فرایند همکاری دچار مشکل نشوند. این مرحله به شما به عنوان یک توسعه دهنده شخصی یا سازمانی هم کمک خواهد کرد تا از انتظارات گوگل پلی آگاه شوید و تصمیم خود را در رابطه با فعالیت های آینده در حساب بهتر و دقیق تر اتخاذ کنید.  

مرحله 8. پرداخت هزینه ساخت اکانت گوگل دولوپر-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

مرحله 8. پرداخت هزینه ساخت اکانت گوگل دولوپر

برای تایید ساخت اکانت هزینه 25 دلار را پرداخت کنید و به جمع توسعه دهندگان گوگل پلی بپیوندید!

انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی پس از تکمیل مراحل ساخت اکانت دولوپر گوگل در ایران، کاملا رایگان نیست و این موضوع، از جاییکه گوگل پلی از بهترین اندروید مارکت های جهانی حال حاضر به شمار می رود کاملا قابل انتظار است! توجه داشته باشید تا زمانی که 25 دلار هزینه تکمیل مراحل ساخت حساب دولوپر را پرداخت نکنید، ساخت اکانت تکمیل نخواهد شد و تمامی مراحلی که تا به اینجا طی کرده اید، در همین مرحله متوقف می شود. در این مرحله با یک مانع روبرو خواهید شد و آن، عدم امکان پرداخت از حساب های بانکی  داخلی است؛ برای برطرف کردن این موضوع میتوانید از شرکت هایی چون ایرانیکارت کمک بگیرید که در زمینه پرداخت های بین المللی و همچنین نقد کردن درآمد ارزی کمک تان خواهند کرد. در ادامه، با نحوه کار این مجموعه بیشتر آشنا میشوید.

نقد کردن درآمد حاصل از فعالیت در گوگل پلی-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

نقد کردن درآمد ارزی از گوگل پلی به عنوان توسعه دهنده

یکی از این دو راهکار را برای دسترسی به درآمد ارزی حاصل از فعالیت در اکانت دولوپر انتخاب کنید!

به طور عمده، برای کسب درآمد فریلنسری از این طریق، دو راهکار برای نقد کردن درآمد ارزی توسط توسعه دهندگان وجود دارد؛ راهکار اول این است که از یک فرد دارای اطمینان در خارج از کشور که شماره تماس و حساب بانکی مورد تایید گوگل پلی را دارد کمک بگیرید. راهکار دوم این است که از مجموعه های فعال در این زمینه کمک بگیرید؛ شرکت ها و کسب و کارهایی وجود دارند که برای ساخت حساب دولوپر گوگل و نقد کردن درآمدهای ارزی حاصل از تبلیغات، پرداخت های درون برنامه ای، فروش اپلیکیشن و… به توسعه دهندگان ایرانی کمک میکنند. یکی از روش هایی که میتوانید برای نقد کردن درآمد ارزی حاصل از فعالیت در حساب دولوپر انجام دهید، کمک گرفتن از مجموعه هایی مشابه ایرانیکارت است؛ در این روش، ابتدا از طریق همین لینک وارد پنل ثبت نام ایرانی کارت میشوید و پس از ثبت عضویت، از طریق همین وبسایت در باکس مربوطه مقدار پولی را که میخواهید تبدیل کنید مشخص نموده و دکمه ثبت درخواست را فشار می دهید. برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر میتوانید به وبسایت ایرانیکارت مراجعه کنید و یا با پشتیبانی تماس بگیرید.

روش های عمده کسب درآمد-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

روش های کسب درآمد از گوگل پلی

بهترین راهکارهایی که میتوانید از طریق اکانت دولوپر گوگل کسب درآمد کنید!

بسیاری از افراد، حتی برنامه نویسان و علاقمندان به توسعه اندروید پس از شروع برنامه نویسی موبایل ممکن است از روش های متعدد کسب درآمد از گوگل پلی مطلع نباشند. با توجه به این مهم در ادامه، به بررسی دو مورد از مهم ترین راهکارهای درآمدزایی از طریق گوگل پلی خواهیم پرداخت.

واسطه پرداخت و احراز هویت-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

1. واسطه پرداخت و درآمدزایی مابین توسعه دهندگان و گوگل پلی

به سایر توسعه دهندگان و ناشران اپلیکیشن اندروید، برای ساخت اکانت و کسب درآمد کمک کنید!

به علت تحریم گوگل پلی محدودیت های زیادی برای توسعه دهندگان ایرانی وجود دارد تا اپلیکیشن خود را در این اندروید مارکت معتبر منتشر کنند؛ از جمله مهم ترین این محدودیت ها میتوانیم اشاره کنیم به عدم پذیرش شماره های تماس با پیش شماره ایران و عدم امکان پرداخت هزینه ساخت اکانت از داخل کشور. میتوانید کسب و کاری راه اندازی کنید که به توسعه دهندگان کمک میکند تا از این محدودیت ها عبور کنند و برنامه اندرویدی خود را منتشر کنند.

برقراری امکان پرداخت درون برنامه ای-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

2. کسب درآمد از خریدهای درون برنامه ای

اپلیکیشن اندروید با ارزش افزوده بسازید که کاربران حاضر باشند برای استفاده از آن هزینه پرداخت کنند!

شیوه مستقیم و عمده کسب درآمد از گوگل پلی میتوانیم به درآمدزایی از طریق برقرار ساختن پرداخت های درون برنامه ای اشاره کنیم. در این روش، شرایطی را فراهم میکنید تا کاربران پلتفرم در صورت علاقمندی و یا نیاز به بخش هایی از برنامه، برای دسترسی به آن هزینه بپردازند. برای بهره برداری از این روش، لازم است تا به ساخت اپلیکیشن حرفه ای بپردازید و ارزش افزوده ای در برنامه بگنجانید تا کاربران اپلیکیشن برای پرداخت هزینه توجیه شوند.

برقراری امکان تهیه اشتراک اپلیکیشن-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

3. فروش اشتراک دسترسی به اپلیکیشن

برای دسترسی به امکانات و محتوای اپلیکیشن، امکان تهیه اشتراک برنامه را برای مخاطبان فراهم کنید!

میتوانید به جای فروش امکانات و خدمات اپلیکیشن از طریق پرداخت درون برنامه ای، اشتراک استفاده از بخش هایی از اپلیکیشن را برای استفاده کاربران در بازه های زمانی مشخص به فروش بگذارید. پس از اتمام زمان اشتراک و منقضی شدن زمان آن، مجددا اشتراک اپلیکیشن را تهیه کنند و از این طریق به درآمدزایی بپردازید. 

درج تبلیغات درون برنامه اندروید-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

4. کسب درآمد از گوگل پلی از طریق تبلیغات درون اپلیکیشن

با قرار دادن تبلیغات در اپلیکیشن، به دو روش میتوانید به کسب درآمد بپردازید!

با درج تبلیغات در اپ اندرویدی خود میتوانید به دو روش درآمدزایی کنید؛ راهکار اول این است که به ازای قرار دادن تبلیغات در برنامه از کسب و کارها هزینه دریافت کنید و راهکار دوم، دریافت هزینه از کاربران اپلیکیشن برای حذف تبلیغات ( در نسخه پریمیوم ) است. البته که میتوانید هردوی این روش ها را نیز برای ایجاد درآمد از طریق گوگل پلی بطور همزمان انتخاب کنید.

جمع بندی-آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

کلام پایانی

ساخت حساب دولوپر گوگل را به صورت گام به گام و تصویری در این مطلب بررسی کردیم. در صورتیکه تصمیم به ایجاد اکانت توسعه دهنده گوگل داشته باشید، همین الان میتوانید با ایتفاده از این راهنمای کامل،اقدام به ایجاد حساب کنید. خلاصه ای از مراحل و مطالب گفته شده را در ادامه برای مرور هرچه سریع تر و آسان تر مطالعه میکنید؛ مراحل ساخت حساب دولوپر گوگل عبارت بودند از :

  1. ثبت نام در کنسول توسعه دهندگان گوگل
  2. تعیین نوع حساب گوگل دولوپر
  3. وارد کردن اطلاعات مرتبط با نوع حساب توسعه دهنده
  4. ثبت تجربیات انتشار اپلیکیشن
  5. درج مشخصات اکانت گوگل دولوپر
  6. ثبت اطلاعات ثانویه حساب توسعه دهنده
  7. پذیرش قوانین گوگل و تفاهم نامه انتشار اپلیکیشن
  8. پرداخت هزینه ساخت حساب دولوپر گوگل

 

سپس به بررسی دو روش عمده کسب درآمد از طریق گوگل پلی پرداختیم که عبارت بودند از : 1. کمک گرفتن از شخص معتمد در خارج از کشور ( دارای شماره تلفن و حساب بانکی خارجی ) و 2. همکاری با مجموعه های فعال در زمینه ایجاد اکانت و نقد کردن درآمد ارزی توسعه دهندگان ( شرکت های واسطه مابین توسعه دهندگان و گوگل پلی )

در پایان گفتیم که به راه های مختلف میتوان از گوگل پلی به کسب درآمد پرداخت؛ دو مورد از برجسته ترین آنها عبارت بودند از :

  1.  واسطه پرداخت و درآمدزایی مابین توسعه دهندگان و گوگل پلی
  2. کسب درآمد از طریق پرداخت درون برنامه ای
  3. فروش اشتراک دسترسی به اپلیکیشن
  4. کسب درآمد از گوگل پلی از طریق تبلیغات درون اپلیکیشن

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا