10 راهکار کاهش هزینه طراحی سایت
Search

10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

فهرست مطالب

ممکن است شما که در حال مطالعه این مطلب هستید، از علاقمندان به طراحی سایت باشید اما هزینه طراحی سایت شما را دچار تردید کرده است! برای کاهش هزینه طراحی سایت راهکارهای متعددی وجود دارد که در صورت بهره گیری از آنها، به راحتی میتوانید قیمت تمام شده طراحی و ساخت وبسایت را پایین بیاورید.

در این مطلب قرار است به بررسی 10 نمونه از بهترین راهکارهای کاهش هزینه طراحی سایت اختصاصی یا وردپرسی بپردازیم که علاوه بر آسان بودن در اجرایی ساختن، تاثیر جالب توجهی در میزان کاهش قیمت طراحی سایت شما خواهند داشت. روش های مورد بررسی در این مقاله از ویستا عبارت خواهند بود از :

  • درخواست برآورد هزینه از طراح سایت پیش از شروع پروژه
  • تعیین اهداف و ایده های ساخت وبسایت
  • تعیین تعداد صفحات سایت
  • تعیین هدف هرصفحه از سایت با توجه به نیاز کاربر
  • ثبت ایده روشن و واضح از طرح مورد نظر سایت
  • انتخاب تصاویر سایت از میان انبوه تصاویر آماده
  • استفاده از CMS در توسعه سایت
  • بهره گیری از ابزارهای رایگان برای انجام کارهای مختلف سایت توسط خودتان
  • بهینه سازی کدهای وبسایت برای کاهش هزینه طراحی سایت
  • تهیه نسخه پشتیبان از سایت در بازه های زمانی مرتب
  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل مستمر داده های سایت
  • استفاده از قالب های آماده برای طراحی سایت
  • برنامه ریزی برای درج محتواهای ساده در وبسایت
  • تصمیم گیری درباره بودجه سرمایه گذاری و توافق با طراح سایت
  • بررسی تمام جوانب هنگام افزودن قابلیت جدید
10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

بهترین راهکارهای عملی کاهش هزینه طراحی سایت

کنترل کامل هزینه های طراحی سایت را به عهده بگیرید!

طراحی یک سایت با هزینه کمتر لزوما به معنی طراحی سایت با کیفیت پایین تر نیست! همانطور که گفتیم، راهکارهایی وجود دارند تا بتوانید بدون افت کیفیت از ساده ترین حالت ساخت اپلیکیشن را شروع کنید و رفته رفته با پیشرفت کسب و کار و دریافت بازدهی مناسب از وبسایت، آن را گسترش دهید. این موضوع در هر دو نوع طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی صادق است. در ادامه، قرار است به بررسی 10 مورد از بهترین راهکارهای کاهش هزینه طراحی سایت بپردازیم که بدون کاهش کیفیت پلتفرم، یک سرمایه گذاری هوشمندانه برای شما به دنبال خواهند داشت. 

درخواست برآورد هزینه از طراح سایت پیش از شروع پروژه-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار اول. درباره برآورد هزینه ها با طراح سایت صحبت کنید

راه حل پیشگیری از هزینه های پنهان طراحی وب سایت: دریافت برآورد دقیق هزینه از طراح!

اولین و بهترین راهکار پیشنهادی برای کاهش هزینه طراحی سایت، صحبت با طراح و برآورد هزینه ساخت سایت است. طراح سایت به خوبی از نیازهای پلتفرم شما آگاه است و به راحتی می تواند در پیش بینی هزینه تقریبی پروژه شما را راهنمایی کند. همچنین، طراح می تواند توصیه هایی برای شما داشته باشد که بدون افت کیفیت وبسایت، هزینه ها را کاهش دهید و شما را با هزینه های پنهان ساخت سایت نیز برای تصمیم گیری های هوشمندانه تر آشنا کند. 

تعیین اهداف و ایده های ساخت وبسایت-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار دوم. اهداف طراحی سایت را مشخص کنید

نقشه راه وب سایت خود را ترسیم کنید!

در حالت ایده آل شما به طور پیشفرض، اهداف و ایده هایی برای طراحی سایت حرفه ای در نظر دارید و سپس، اقدام به سفارش وبسایت می کنید. بسیار مهم است که این اهداف را به شکل مکتوب در آورید و درباره آنها فکر کنید. سپس این اهداف را با طراح سایت خود در میان بگذارید و در رابطه با اجرایی سازی آنها مشورت بگیرید. مشخص نبودن اهداف طراحی سایت ممکن است هزینه طراحی سایت را افزایش دهد.

تعیین تعداد صفحات سایت-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار سوم. تعداد صفحات سایت را برای کاهش هزینه ها مشخص کنید

متناسب با اهداف تعیین شده، تعداد صفحات سایت را محدود کنید!

ساختار سایت را مشابه یک درخت تصور کنید؛ هریک از شاخه ها را یک صفحه از سایت در نظر بگیرید و به این ترتیب، نقشه و تعداد صفحات وبسایت خود را که در حالت ایده آل و پیشفرض می خواهید به طراح توصیه کنید، رسم نمایید. مهم ترین صفحات سایت از جمله صفحه اصلی، “درباره ما”، “تماس با ما”، “خدمات” یا “محصولات” و “وبلاگ” را در اولویت قرار دهید. اینکار به طراح شما کمک می کند تا درک بهتری از آنچه در ذهن دارید، داشته باشد. توصیه می کنیم در این راهکار، از اضافه کردن صفحات غیرضروری پرهیز کنید.

تعیین هدف هرصفحه از سایت با توجه به نیاز کاربر-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار چهارم. هدف هرصفحه از وبسایت را براساس نیاز کاربر تعیین کنید

با بودجه محدود، هر صفحه را هدفمند بسازید تا بهتر به نتیجه کسب و کار برسید!

هریک از صفحات سایت شما باید منتهی به جواب یکی از سوالات کاربران باشد. خود را به جای کاربر بگذارید و ببینید آنها در پلتفرم شما به دنبال چه چیزی هستند؛ سپس، با توجه به جوابی که می دهید برای هریک از صفحات وبسایت خود هدف واضحی تعیین کنید. توصیه می کنیم محتوای بیش از اندازه در هر صفحه قرار ندهید. نکته دیگر اینکه، در صورت داشتن وقت کافی میتوانید تولید محتوای وبسایت را در راستای کاهش هزینه ها خودتان برعهده بگیرید.

ثبت ایده روشن و واضح از طرح مورد نظر سایت-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار پنجم. طرح و ایده روشن و واضح از طرح وبسایت ثبت کنید

ایده واضحی از طرحی که می خواهید در نهایت به دست بیاورید، به طراح ارائه دهید!

سردرگمی در انتخاب طرح نهایی سایت یکی از مواردی است که موجب افزایش قیمت طراحی سایت و طولانی تر شدن فرایند ساخت وبسایت خواهد شد. بنابراین، داشتن طرح مشخص از سایت دلخواه از جمله بهترین راهکارهای کاهش هزینه طراحی سایت محسوب می شود. توصیه می کنیم پلتفرم های برتر در این زمینه از جمله dribbble همچنین قالب های آماده را برای پیدا کردن طرح مورد نظر بررسی کنید. چند طرح پیشنهادی و جذاب را آماده کنید و با طراح سایت خود به اشتراک بگذارید. بعلاوه، توضیحات خود را در رابطه با طرح های پیشنهادی به صراحت بیان کنید و در توضیح سلیقه خود شفاف باشید.

انتخاب تصاویر سایت از میان انبوه تصاویر آماده-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار ششم. در کاهش هزینه طراحی سایت از تصاویر آماده استفاده کنید

بجای اختصاص بودجه مجزای عکاسی و تولید محتوای گرافیکی، از منابع گسترده تصاویر آماده بهره بگیرید!

تولید محتوای اختصاصی، خواه نیازمند تصویربرداری با دوربین باشد یا طراحی گرافیکی، ممکن است بسیار هزینه بر باشد و هزینه طراحی سایت را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد. در همین رابطه، توصیه می کنیم از تصاویر آماده استفاده کنید تا مدت زمان مورد نیاز و هم قیمت طراحی سایت شما کاهش یابد. سایت های زیادی از جمله Freepik صدها هزار تصویر با کیفیت بالا و تنوع بی نظر به صورت رایگان و اشتراکی عرضه می کند که میتوانید برای کاهش هزینه طراحی سایت استفاده کنید.

استفاده از CMS در توسعه سایت-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار هفتم. برای کاهش هزینه ها سایت خود را با CMS راه بیندازید

بجای طراحی وبسایت تخصصی از وردپرس برای ساخت پلتفرم استفاده کنید!

طراحی سایت با وردپرس همیشه در مقایسه با طراحی سایت اختصاصی و برنامه نویسی شده، هزینه کمتری نیاز داشته است. بنابراین استفاده از CMS ها یکی از رایج ترین و حرفه ای ترین روش ها برای کاهش هزینه طراحی سایت در نظر گرفته می شود. در این میان، وردپرس هوشمندانه ترین گزینه برای اغلب مشاغل و موضوعات سایت است اما میتوانید از سایر CMS ها (جوملا، دروپال، پرستاشاپ و…) نیز بنابه تشخیص طراح استفاده کنید.

بهره گیری از ابزارهای رایگان-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار هشتم. از ابزارهای رایگان در انجام کارها توسط خودتان بهره بگیرید

برای انجام هریک از کارهای یک وبسایت چندین ابزار رایگان وجود دارد که نباید از آنها غافل شوید!

در حال حاضر برای انجام کارهای هربخشی از وبسایت، از طراحی محتوای گرافیکی و تولید محتوای متنی گرفته تا سئو و یا برنامه نویسی محدود سایت، ابزارهای رایگانی وجود دارند که میتوانید در انجام کارهای سایت توسط خودتان از آنها استفاده کنید. بیش از ده ها مورد از قدرتمندترین این ابزارها هرلحظه در دسترس شما است و تنها با جستجوی کاربردی که میخواهید میتوانید آنها را پیدا کنید. برخی از این ابزارها برای مشاغل مجزا هستند؛ برای مثال میتوانید مجموعه ای از پلتفرم های ابزار رایگان بکار بگیرید که به طور اختصاصی برای نیازهای طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ساخته شده اند.

بهینه سازی کدهای وبسایت-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار نهم. از برنامه نویس بخواهید کدهای سایت را بهینه کند

اگر از طراحی سایت اختصاصی استفاده می کنید، از برنامه نویس پروژه بخواهید هزینه کدها را کاهش دهد!

کدنویسی غیرحرفه ای برای یک سایت کسب و کار یک ویژگی سمی تلقی می شود! در بسیاری موارد، یک اقدام خاص را در فرایند برنامه نویسی سایت میتوان با کدهای بهینه تر، کوتاه تر و سریع تری نوشت. این راهکار ممکن است در کوتاه مدت منجر به کاهش هزینه طراحی سایت نشود اما در بلندمدت قطعا به نفع شما و کسب و کارتان تمام خواهد شد. بنابراین اگر سایت اختصاصی دارید، در اولین فرصت از یک برنامه نویس حرفه ای و مطمئن بخواهید تا کدهای سایت را بهینه کند. در انتخاب توسعه دهنده دقت لازم را بخرج دهید تا مهارت و تجربه کافی را داشته باشد. توصیه می کنیم ترجیحا بهترین شرکت طراحی سایت را جستجو کنید و بهینه سازی کدها را به یک شرکت معتبر و مطمئن بسپارید.

تهیه نسخه پشتیبان از سایت در باره های زمانی مرتب-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار دهم. به طور مرتب از سایت نسخه پشتیبان تهیه کنید

در شرایط اضطرار، داشتن نسخه پشتیبان نیاز به هزینه های پیش بینی نشده طراحی سایت را از بین می برد!

ممکن است در زمانی بخواهید به یک هاست جدید مهاجرت کنید یا دچار حملات سایبری شوید! حتی ممکن است به صورت تصادفی اشتباهی در سایت رخ داده باشد و نیاز داشته باشید تا از نسخه پیشین و سالم سایت استفاده کنید. در صورت داشتن نسخه پشتیبان یا بکاپ از وبسایت، از بسیاری هزینه های طراحی سایت در صورت بروز شرایط اضطراری پیشگیری می کنید و خیالتان از سرمایه ای که به پلتفرم کسب و کار اختصاص داده اید، راحت است.

جمع آوری و تجزیه و تحلیل مستمر داده های سایت-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار یازدهم. در تجزیه و تحلیل داده های سایت جدی باشید

استفاده مفید و تخصصی از داده های مشتریان سایت، هزینه های کلی کسب و کار پلتفرم شما را کاهش خواهد داد!

رفتار کاربران در سایت شما اطلاعات بسیار ارزشمندی در رابطه با اینکه ادامه کسب و کار خود را چطور باید در نظر بگیرید، به شما خواهد داد. از ابزارهای تحلیلی مناسب برای جمع آوری این داده ها استفاده کنید. سپس، به دقت این داده ها را مورد بررسی قرار دهید و بهترین استفاده را از راهنمایی هایی که برای شما دارند ببرید. میتوانید برای دریافت بهترین نتیجه از یک محقق UX کمک بگیرید.

استفاده از قالب های آماده برای طراحی سایت-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار دوازدهم. برای کاهش هزینه طراحی از قالب آماده استفاده کنید

در مقابل صرف هزینه برای طراحی اختصاصی، با قالب های آماده هزینه طراحی سایت را کاهش دهید!

هزاران هزار قالب آماده برای طراحی سایت ایجاد شده اند که میتوانید به عنوان جایگزینی اضطراری برای طراحی اختصاصی در نظر بگیرید. وردپرس به تنهایی دارای کتابخانه ای از صدها قالب آماده برای مشال و کاربردهای مختلف است که در هر شغلی فعال باشید، می توانید بهترین آنها را برای وبسایت خود انتخاب کنید. استفاده از یک قالب و تم آماده، نیاز به بسیاری از اقدامات فرایند طراحی سایت را از بین می برد و هزینه ساخت سایت تا میزان زیادی کاهش می یابد.

برنامه ریزی برای درج محتواهای ساده در وبسایت-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار سیزدهم. محتوای ساده برای کاهش هزینه طراحی سایت قرار دهید

استراتژی ایجاد کنید که با بدون استفاده از محتوای پیچیده و پرهزینه، حرفه ای بنظر برسید!

وب سایت های مدرن می توانند شامل انواع مختلفی از محتوا باشند. ممکن است طراح سایت از ویدئو، انیمیشن، گرافیک و ابزارها برای ایجاد علاقه به سایت شما برای بازدیدکنندگان استفاده کند. نکته مهم این است که با درج طیف وسیعی از محتوای پیچیده ، هریک از انواع این محتواها به هزینه ها می افزاید. پیچیده کردن یک سایت با محتوای پیچیده اغلب می تواند مؤثر باشد اما تنها با درج مهمترین ویژگی ها، به سایتی می رسید که هزینه کمتری برای شما دارد. بنابراین از حداقل پیچیدگی در محتوا استفاده کنید.

تصمیم گیری درباره بودجه سرمایه گذاری و توافق با طراح سایت-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار چهاردهم. در مورد بودجه پروژه معین با طراح به توافق برسید

سقف سرمایه در دسترس را برای طراحی سایت مشخص کنید و در این باره با طراح وبسایت مذاکره کنید!

هماهنگی های تکمیلی را در ارتباط با سرمایه ای که برای طراحی سایت اختصاص داده اید، با طراح در میان بگذارید و در خصوص هزینه تمام شده طرح نهایی به جمع بندی برسید. برای کاهش هزینه طراحی سایت لازم است تا تا اتمام مدت تکمیل پروژه با طراح سایت به طور مداوم در ارتباط باشید. قیمت سایت نیز از جمله مهم ترین مواردی است که رسیدن به توافق در این باره، احتمالا پس از مذاکره، ضروری است.

بررسی تمام جوانب هنگام افزودن قابلیت جدید-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

راهکار پانزدهم. پیش از افزودن قابلیت جدید تمام جوانب را بررسی کنید

قبل از افزودن ویژگی جدید در سایت، مطمئن شوید که برای تحقق اهداف کسب و کار سایت، ضرورت دارد!

قابلیت های متعددی را میتوان به یک وبسایت اضافه کرد! برخی از آنها به طور قطع برای کارکرد سایت ضرورت دارند اما در مورد سایر آنها، ابتدا باید تصمیم بگیرید که میخواهید برای کدام یک از انها هزینه کنید. باید به نتیجه برسید که کدام قابلیت جدید به شما در راستای رسیدن به اهداف وبسایت تان کمک بیشتری خواهد کرد؛ سپس برای اضافه کردن قابلیت جدید اقدام نمایید. به ویژه در اوایل شروع به کار سایت، نیازی به قابلیت ها در تعداد بالا ندارید و بهتر است از ضروری ترین ها شروع کنید. 

در پایان-10 راهکار برای کاهش هزینه طراحی سایت

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا هوشمندانه ترین و بی ضرر ترین (!) راهکارهای کاهش هزینه طراحی سایت را معرفی و هریک را به تفکیک مورد بررسی قرار دهیم. در پایان، توصیه می کنیم برخی از مسائل تخصصی در رابطه با طراحی سایت حرفه ای را به طراح متخصص بسپارید و در صورت تداخل سلیقه و حرفه ای بودن پلتفرم، دومی را در اولویت قرار دهید. خلاصه ای از راهکارهای ارائه شده در این مطلب را در ادامه، برای مرور سریع و آسان آورده ایم : 

  1. برای برآورد هزینه های طراحی سایت با طراح صحبت کنید
  2. اهداف خود را از طراحی سایت مشخص کنید
  3. تعداد صفحاتی که می خواهید سایت داشته باشد را تعیین کنید
  4. برای هرصفحه از سایت، هدف مشخصی تعیین کنید
  5. در مورد طرح بصری سایت، ایده واضح و روشنی به طراح سایت ارائه دهید
  6. برای کاهش هزینه طراحی سایت، از تصاویر آماده استفاده کنید
  7. محتواهای پیچیده را در اوایل کار کنار بگذارید و از محتوای ساده شروع کنید
  8. از ابزارهای حرفه ای رایگان برای انجام کارهای مختلف سایت توسط خودتان کمک بگیرید
  9. از یک برنامه نویس با تجربه بخواهید کدهای سایت شما را بهینه کند
  10. در بازه های زمانی معین و به طور مرتب از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید
  11. دادده های وبسایت را جمع آوری و پس از تحلیل دقیق، به خوبی از آنها استفاده کنید
  12. از قالب های آماده برای کاهش هزینه طراحی سایت استفاده کنید
  13.   بجای استفاده از محتواهای پیچیده و گران، محتوای ساده در اوایل کار وبسایت استفاده کنید
  14. در رابطه با بودجه تخصیص داده شده برای طراحی سایت با طراح مذاکره و به توافق برسید
  15. در آغاز، فقط قابلیت های ضروری را در نظر بگیرید و از امکانات با بازدهی کمتر صرف نظر کنید

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا