جهت ارتباط با مجموعه ویستا با شماره 88551470-021 تماس بگیرید  

صفحه اول گوگل

منظور از آوردن سایت به صفحه اول گوگل در واقع همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا در اصطلاح سئو سایت می باشد. به منظور قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تکنیک‌های متفاوتی در سئو وجود دارد. رسیدن به رتبه اول (و یا حتی یکی از سه رتبه نخست) به معنای افزایش ترافیک سایت و داشتن پتانسیل فروش و مطرح شدن در کسب و کار مورد نظر و در نتیجه جذب مخاطبین هدفمند بیشتر می­ باشد. خیلی از صاحبان کسب و کارها دوست دارند بدانند دقیقا در پروسه سئو چه اتفاقی می افتد؛ پس بهتر است ابتدا بدانیم سئو چیست؟

افزایش رتبه در گوگل

افزایش میزان فروش

بسیاری از کسب و کارها علاوه بر فعالیت سنتی، به صورت اینترنتی نیز فعالیت می‌کنند و اهداف آنها از راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی، کسب درآمد، افزایش میزان درآمد و در نهایت توسعه کسب و کارشان است.

افزایش ترافیک

یکی از اهدافی که در بهینه‌سازی سایت به کار می‌رود،افزایش میزان بازدید و یا افزایش ترافیک سایت است. به این وسیله می‌توان به بالاترین رتبه‌های لیست جستجو گوگل که در کنار این افزایش رتبه، میزان فروش نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

کاهش هزینه تبلیغات

سئو سایت برای کسب و کارهای که بودجه تبلیغاتی زیادی ندارند، می تواند بهترین استراتژی بازاریابی آن ها باشد.برای شناخته‌تر شدن برند خود با هزینه‌ای پایین، به SEO یا بهینه‌سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو نیاز دارند.

افزایش اعتبار برند

از اهداف سئو، که در دنیای وب بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، برندسازی است.مردم همواره به گوگل اعتماد دارند و قرار گرفتن سایت در صفحه اول نتایج جستجو گوگل می‌تواند نخستین برخورد مشتری با وب‌سایت شما باشد؛

مزایای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

مزایای سئو

رتبه یک گوگل

رتبه یک گوگل دارای مزایای از جمله افزایش نرخ بازید و کلیک کاربران نسبت به سایر رتبه و همچنین اعتبار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. بر اساس آمار بیش از 36% کاربران بر روی رتبه اول نتایج گوگل کلیک می‌کنند. این آمار برای رتبه دوم 12 %و برای رتبه سوم 9% است و به همین ترتیب برای رتبه‌های دیگر کاهش می‌یابد. کمتر از 2% کاربران صفحات دیگر نتایج جستجوی گوگل را بررسی می‌کنند. برای قرار گرفتن در رتبه یک گوگل ، باید سایت براساس موتور جستجو گوگل بهینه شود. گوگل در چند سالهای اخیر الگوریتم های  متعددی را معرفی کرده است  که مطابق بودن با هر الگوریتم به  کمک می کند به راحتی و در سریع ترین زمان رتبه سایت را افزایش داده و بعد از مدتی درصفحه اول گوگل یا حتی رتبه یک گوگل بر اساس معیارهای مختلفی مانند سرعت لود سایت، کیفیت محتوا و میزان ارتباط با عبارت جستجو قرار بگیرید. 

پشتیبانی سئو

We're Online

شماره تماس خود را وارد کنید تا در اسرع وقت مشاوران ویستا با شما تماس بگیرند

آوردن سایت به صفحه اول گوگل
بایدها و نبایدها

کلمات کلیدی

 یکی از مهم ترین اصول سئو، انتخاب کلمات کلیدی است. این کلمات در واقع همان عبارت هایی هستند که منجر به جذب بازدید کننده از گوگل و دیده شدن در نتایج جست و جو خواهند شد. هر چقدر در انتخاب صحیح این کلمات و عبارت های کلیدی دقت بیشتری به خرج دهید، احتمال موفقیت تان نیز بیشتر خواهد شد.

  • چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
  • چه معیارهایی در انتخاب کلمات کلیدی مهم هستند؟
  • بهترین ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی کدامند؟
  • روش های برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت کدامند؟

لینک سازی

لینک سازی و بک لینک ها معیاری برای اعتبار سایت شناخته می شوند که یکی از داغ ترین و با اهمیت ترین مباحث مربوط به سئو شناخته می شود. بسیاری از شرکت های سئوکار بیشتر زمان خود را صرف لینک سازی دقیق و هدفمند می کنند. به همین دلیل، که باید برای وب سایت لینک هایی با کیفیت و معتبر دریافت شود.

  • چرا لینک سازی برای سئو مهم است؟
  • بهترین روش های لینک سازی کدامند؟
  • چه تعداد باید لینک بسازیم؟
  •  لینک سازی چقدر به بالا آوردن سایت به صفحه اول گوگل کمک می کند؟

تولید محتوا

محتوا جز مهم ترین فاکتور در زمینه seo می باشد. منظور از تولید محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب و ترافیک زیادی از نتایج جستجو کسب کند. در عین حال این محتوا می تواند پاسخ درستی به پرسش کاربر داده و آنها را راضی نگه دارد.

  • تولید محتوا چیست؟
  • تولید محتوا چقدر به قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل کمک میکند؟
  • محتوای سئو شده چیست؟
  • چه محتوایی برای بهبود رتبه سایت مفید هستند؟

بهبود سرعت

سرعت سایت در دو بخش سرعت بار گذاری صفحه و سرعت پاسخگویی سرور تعریف می شود. گوگل صراحتا اعلام کرده است که سرعت یکی از پارامترهایست که در رتبه بندی سایت ها از ان استفاده می کند و این پارامتر تاثیر زیادی در بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل همچنین بروی ایندکس صفحات بسیار تاثیرگذار است.

  • سرعت سایت چقدر در قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل تاثیر گذار است؟
  • سرعت سایت در سرعت ایندکس و رتبه سایت تاثیر گذار است؟
  • چه چیزی باعث کاهش سرعت سایت می شود؟
  • راههای افزایش سرعت سایت چیست؟

بهینه سازی کدها

 از نکات سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو  کدهای html و css قالب سایت است ، معمولا خطاهای موجود در کدنویسی سایت به دلیل رعایت نکردن اصول و استانداردهای تعیین شده بوجود می آید. ربات‌های موتورهای جستجو مانند گوگل بات از این کدها برای تعیین سلامت یک سایت استفاده می‌کنند.

  • سئو تکنیکال چیست؟
  • بهینه سازی کدهای سایت در سئو وب سایت تاثیرگذار است؟
  • بهینه سازی کد هاچقدر در سرعت سایت تاثیر گذار است؟
  •  سئوکار باید در مورد کدها و دانش برنامه نویسی هم اطلاعاتی داشته باشید؟

بررسی رقبا

یکی از ابتدایی ترین کارهایی که هر سئو کاری باید با آن آشنا باشد بررسی سئو رقبا بوده که بدون شناخت صحیح آن‌ها امکان پذیر نیست. در برخی موارد و زمینه‌های کاری شناخت رقبا کار آسانی بوده و شما تنها به بررسی سئو سایت و فعالیت هایشان می پردازید، ولی همیشه شناخت رقبای اصلی به این سادگی نخواهد بود.

  • چه روشهایی برای تحلیل رقبا وجود دارد؟
  • چه چیزهایی را درهنگام بررسی رقبا باید بررسی کرد؟
  • چه ابزارهایی در آنالیز رقبا بکار گرفته می شود و چقدر دقیق و به صرفه می باشند؟
  • استراتژی و تمرکز رقبا بر روی چه چیزی می باشد؟
راه های افزایش سئو سایت

روش های بالا آوردن سایت به صفحه اول گوگل

سئو سازی سایت دارای تکنیک‌ها و روش‌های پیاده‌سازی متفاوتی است، که صورت کلی برای دو راه سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه  برای بالا آوردن سایت به صفحه اول گوکل وجود دارد.

هدف سئو کلاه سیاه فریب دادن ربات های گوگل و کسب جایگاه در سریع ترین زمان ممکن است. بسیاری از تکنیک ها که در این روش مورد استفاده می شود در گذشته تاثیر و نقش مهمی در کسب جایگاه یک سایت داشته اند، اما گوگل رفته رفته آنها را شناسایی کرده و روش هایی برای جلوگیری از تاثیر هرکدام یافته است.

اما در روش کلاه سفید همانطور که از اسمش پیداست بهترین و بی ضرر ترین روش ها برای بالا بردن سئو سایت است که در طولانی مدت بهترین نتیجه رابه شما میدهد. میتوان گفت که سئو کلاه سفید شامل همه روش هایی است که هیچ گونه خلل و مشکلی در سایت ایجاد نمیکند و در نتیجه باعث میشود تا سایت در جست و جو های گوگل در صفحه اول قرار گیرد، و هیچ کدام از این روش ها خلاف قوانین سئو نمی باشد.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در کمترین زمان

یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های سئوکار ها آوردن سایت به صفحه اول گوگل در کوتاه ترین زمان ممکن بوده است. رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است، زیرا  اگر ارتقای سئو سایت به بهترین شکل ممکن انجام شود، مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت جذب می شود در نتیجه کسب و کار را بهبود میبخشد. بنابراین باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده شود.

هدف گذاری

برای افزایش رتبه در گوگل، ابتدا باید اهداف مشخص شوند. همچنین دلایل و مزایای اینکه رتبه سایت در گوگل ارتقا داده شود، چیست و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را مورد بررسی قرار داده شوند.

کلمات-کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

مرحله بعدی انتخاب کلمات کلیدی می باشد. انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل بسیار پر اهمیت می باشد. اکثر شکست ها در پروژه به خاطر عدم انتخاب کلید واژه مناسب یا بسیار سخت اتفاق می افتد. در صورتی که کلمات کلیدی انتخاب شده رقابت بالایی برای آن ها وجود داشته باشد، امکان دریافت رتبه خوب برای آنها وجود نداشته باشند، باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کرد. البته باید این نکته را مد نظر قرار داد که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای وبسایت به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توان بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کرد که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای به کار برد. اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با عبارات کلیدی طولانی ساده تر از عبارات تک کلمه ای،  به دلیل رقابت کمتر است.

تولید محتوا سئو شده

تولید محتوای مداوم، خوب و کپی نشده یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای بهینه سازی سایت انجام شود. قرار دادن محتوای سئو شده و جامع یک پوئن مثبت برای وب سایت هایی می باشد که می خواهند در رتبه اول و بهترین جایگاه را در نتایج گوگل بدست آورند. زیرا محتوا یکی از مهمترین بخش ها در موفقیت سئو سایت و از 3 فاکتور برتر گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد. در واقع محتوا به مجموعه ای از متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و یا هر کدام به تنهایی گفته می شود. محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت ، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد. در حالت کلی به محتوایی سئو شده می گوییم که در آن سئو برای کلمه کلیدی مورد نظر رعایت شده باشد و همچنین اصول نگارشی در نظر گرفته شده باشد و محتوای یونیک و دست اول رو در خود گنجانده باشد .

بهبود سرعت سایت

بهبود سرعت سایت در کنار تولید محتوای سئو شده و اختصاصی بهترین راه برای جلب رضایت کاربران و در نهایت رضایت گوگل است.این فاکتور سئو ممکن است در آینده ای نزدیک به یکی از مهمترین فاکتورهای سئو تبدیل شوند.  سرعت سایت  در  واقع همان مدت زمانی است که کاربر درخواست نمایش سایت تا نمایش کامل آن صرف می کند. که هر قدر این زمان کمتر باشد در اصطلاح نرخ پرش کمتر خواهد بود. سرعت بالای سایت در بسیاری از مواقع موجب می شود تا بازدیدکننده در سایت باقی بماند .برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت می توان از ابزارهای گوناگونی که در این زمینه ایجاد شده اند، استفاده کرد.

کاهش سرعت لود سایت
نقش شبکه های اجتماعی در سئو

فعالیت در شبکه های اجتماعی

می‎توان مطالب خود را به صورت عکس، متن، کلیپ‌ها‎ی صوتی و تصویری و در برخی موارد فایل‌ها‎ و اسناد را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. شبکه های اجتماعی به عنوان پربازدیدترین سایت ها و اپلیکیشن های موبایل نقش ویژه ای امروزه در بین کاربران بازی می کنند. در حال حاضر شبکه‌ها‎یی چون اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین، تلگرام و .... به عنوان مهمترین و پر طرفدارترین شبکه‌ها‎ی اجتماعی به شمار می‎روند. در واقع محتوا به مجموعه ای از متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و یا هر کدام به تنهایی گفته می شود. محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت ، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد. در حالت کلی به محتوایی سئو شده می گوییم که در آن سئو برای کلمه کلیدی مورد نظر رعایت شده باشد و همچنین اصول نگارشی در نظر گرفته شده باشد و محتوای یونیک و دست اول رو در خود گنجانده باشد .