first3

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

در اصطلاح منظور از آوردن سایت به صفحه اول گوگل در واقع همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا سئو سایت می باشد. به منظور قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تکنیک‌های متفاوتی در سئو وجود دارد. فرایند سئو بعد از طراحی وب سایت اختصاصی اتفاق می افتد . خب واضح است ، ابتدا باید شما سایتی داشته باشید تا بتوانید عملیات بهینه سازی سایت را روی آن پیاده کنید. حال اگر نمیدانید سئو چیست ، در ادامه توضیح مختصری درباره آن خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر ، می توانید به مقاله سئو سایت هم مراجعه کنید.

افزایش میزان فروش

بسیاری از کسب و کارها علاوه بر فعالیت سنتی، به صورت اینترنتی نیز فعالیت می‌کنند و اهداف آنها از راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی، کسب درآمد، افزایش میزان درآمد و در نهایت توسعه کسب و کارشان است.

افزایش ترافیک

یکی از اهدافی که هر کسب و کاری ، چه آنلاین و چه آفلاین به دنبال رسیدن به آن است ، افزایش بازدید کننده و ورودی است. حال اگر شما یک کسب و کار آنلاین داشته باشید ، کلید رسیدن به کسب ورودی زیاد به صفحات سایتتان قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است که با سئو محقق می شود.

مزایای صفحه اول گوگل

مزایای سئو

کاهش هزینه تبلیغات

اگر برای شروع کار ، به فکر تبلیغات ، چه از نوع کلیکی و چه از نوع سنتی دارید ، پیشنهاد می کنم که سئو را امتحان کنید. به این دلیل که نسبت ، قیمت تمام شده به نتیجه گیری ، بسیار پایینتر از تبلیغات خواهد بود. به عبارتی قیمت سئو مناسب تر از تبلیغات است.

افزایش اعتبار برند

رسیدن به صفحه اول گوگل ، با خود مزایای جانبی زیادی هم دارد. یکی از این مزیت ها ، دیده شدن مکرر در نزد مشتریان احتمالی است و همین امر اعتبار برند را تا حد زیادی پیش مردم افزایش می دهد. هر چقدر برندتان اعتبار بیشتری داشته باشد ، فرایند فروش برایتان راحت تر می شود.

چرا باید صفحه اول گوگل باشیم ؟

به چند نمونه از مزایای بالا آوردن سایت در رتبه اول گوگل اشاره شد. حال می خواهیم کمی بیشتر پیش برویم و دقیق تر به مزیت های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل پی ببریم. بر اساس آمار ، بیش از 36% از کاربران ، بر روی رتبه اول نتایج جستجو کلیک می کنند. این آمار برای رتبه دوم و سوم ، به ترتیب 12 و 9 درصد است و به همین ترتیب کاهش می یابد. پس ببینید که رتبه یک بودن چقدر مزایای زیادی دارد به عبارتی 3 و 4 برابر نتایج دوم و سوم ، به تنهایی کلیک می گیرید. برای نمایش سایت در صفحه اول گوگل و به خصوص لینک های 1 تا 3 ، سایت شما باید برای نتایج جستجو بهینه سازی شود. برای فرایند بهینه سازی سایت ، که سئو نام دارد ، متغیر های زیادی باید در سایت شما بهینه شوند. این متغیر ها را الگوریتم های دقیق گوگل مشخص می کند. پس باید همیشه دانش خود را مطابق با آن ها به روز کنیم تا بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن به صفحه اول گوگل برسیم و جایگاهمان را به خوبی حفظ کنیم. در ادامه چند تا از الگوریتم های مهم گوگل را بررسی می کنیم ، پس حتما با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز ، مشاوره سئو !

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر کاری از گروه طراحی سایت و سئو مجرب ویستا مشاوره ای رایگان و بسیار کارآمد بگیرید  تا از روند قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل و نحوه بهینه سازی آن آگاهی لازم را بیابید. حتما می دانید که مرحله ی پس از طراحی سایت ، سئوی سایت است و بدون انجام این مرحله ، موتور های جستجو ، سایت شما را با ارزشی نمی شمارد و در نتایج جستجو بالا نمی آورد. پس درنگ نکنید و شماره تلفن خود را در کادر زیر قرار دهید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. پیشنهاد میکنیم اگر وب سایت ندارید ابتدا نمونه کار طراحی وبسایت ویستا را مشاهده کرده و سپس نسبت به سفارش طراحی وبسایت اقدام کنید.

مشاوره و تحلیل رایگان سئو سایت

گام های ضروری برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل

تولید محتوا

محتوا پادشاه است ! شاید این جمله را شنیده باشید. این جمله ای است که در میان سئو کار ها معروف است. حالا این به چه معنا است ؟ سعی دارد چه مفهومی را به ما منتقل کند؟ این که محتوا در بالای همه چیز قرار دارد. از همه چیز قدرتمند تر ، مهمتر و پر تاثیر تر است. محتوا هم باید مانند یک پادشاه ، ارزشمندی یک سایت را مشخص کند. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ، تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما چه نوع محتوایی و با چه میزان ارزشمندی ای برای مخاطبانتان تولید کنید. همیشه به یاد داشته باشید که کاربران برای استفاده از محتوا ، به یک سایت می روند و شما هم اگر قصدتان کمک به کاربران نباشد به هیچ وجه نمی توانید در رقابت بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل باشید.

  • تولید محتوا چیست؟
  • تولید محتوا چقدر به قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل کمک میکند؟
  • محتوای سئو شده چیست؟
  • چه محتوایی برای بهبود رتبه سایت مفید هستند؟

افزایش سرعت سایت

اگر برایتان پیش آمده که قصد مراجعه به سایتی را داشته اید ولی با سرعت پایین آن سایت مواجه شدید و قید هدفتان را زده اید ، شما همین الان هم به اهمیت سرعت شاید پی برده اید. سرعت سایت ، یکی از مهمترین عوامل موثر در سایت است که می تواند نظر کاربران ورودی به سایت شما را جلب و یا از آن دور کند. سرعت بالای سایت ، پارامتری است که به شما حتی کمک می کند که راحت تر و سریعتر تر رتبه های گوگل بالا بیایید. بهبود سرعت سایت ، با بهینه کردن کد های سایت ، به کار گرفتن سرور پر قدرت و پرهیز از نصب افزونه های غیر ضروری ، شما می توانید بخش مهمی از این راه را طی کنید.

  • سرعت سایت چقدر در قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل تاثیر گذار است؟
  • سرعت سایت در سرعت ایندکس و رتبه سایت تاثیر گذار است؟
  • چه چیزی باعث کاهش سرعت سایت می شود؟
  • راههای افزایش سرعت سایت چیست؟
  • افزونه های افزایش سرعت سایت کدامند؟

لینک سازی

اصولا هدف از لینک سازی چیست ؟ چرا مرحله ای مهم در سئو و بهینه سازی سایت به حساب می آید ؟ جواب این است که با لینک سازی شما در سایت های با ارزش بالا ، شما به گوگل می فهمانید که سایت من هم از ارزش بالایی برخوردار است. بگذارید مثالی بزنم تا بهتر متوجه شوید . مثلا شما پیش دکتر دندان پزشک بسیار کاربلد و معروفی می روید و بحثی پیش می آید و می گوید که فلان دکتر ، دندانپزشک بسیار خوبی است . چه می شود؟ ، اعتبار بسیار زیادی از یک دختر خوب به دکتری دیگر می رسد . کاری که ما سعی می کنیم با لینک سازی انجام دهیم هم همین است. 

  • چرا لینک سازی برای سئو مهم است؟
  • بهترین روش های لینک سازی کدامند؟
  • چه تعداد باید لینک بسازیم؟
  •  لینک سازی چقدر به بالا آوردن سایت به صفحه اول گوگل کمک می کند؟
  • هدف از لینک سازی چیست؟

کلمات کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی ، اولین و مهمترین قدم در تدوین و تعیین استراتژی سئو ، برای آوردن سایت در صفحه اول گوگل است. تصور کنید که اگر سایتی را به صفحه اول گوگل و یا اصلا به لینک اول بیاورید ولی کلمه مناسبی برای کسب و کار شما نباشد و کاربرِ هدف را به سایت شما نکشاند .بعدش چه می شود ؟ کاربر بلافاصله از صفحه سایتتان بیرون می رود ، نرخ پرش (Bounce Rate) سایتتان بالا می رود و بعدش چی ؟ گوگل این سیگنال را می گیرد که سایتتان از ارزش کافی برخوردار نیست و آن را پایین می آورد و پس از آن حتی در بقیه کلیدواژه ها هم سخت به نتایج برتر می رسید. پس در تعیین کلمه کلیدی مناسب ، باید بسیار اهتمام ورزید.

  • چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
  • چه معیارهایی در انتخاب کلمات کلیدی مهم هستند؟
  • بهترین ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی کدامند؟
  • روش های برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت کدامند؟

بهینه سازی کدها

 از نکات سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو  کدهای html و css قالب سایت است ، معمولا خطاهای موجود در کدنویسی سایت به دلیل رعایت نکردن اصول و استانداردهای تعیین شده بوجود می آید. ربات‌های موتورهای جستجو مانند گوگل بات از این کدها برای تعیین سلامت یک سایت استفاده می‌کنند.

  • سئو تکنیکال چیست؟
  • بهینه سازی کدهای سایت در سئو وب سایت تاثیرگذار است؟
  • بهینه سازی کد هاچقدر در سرعت سایت تاثیر گذار است؟
  •  سئوکار باید در مورد کدها و دانش برنامه نویسی هم اطلاعاتی داشته باشید؟

بررسی رقبا

یکی از ابتدایی ترین کارهایی که هر سئو کار باید با آن آشنا باشد بررسی سئو رقبا بوده که بدون شناخت صحیح آن‌ها امکان پذیر نیست. در برخی موارد و زمینه‌های کاری شناخت رقبا کار آسانی بوده و شما تنها به بررسی سئو سایت و فعالیت هایشان می پردازید، ولی همیشه شناخت رقبای اصلی به این سادگی نخواهد بود.

  • چه روشهایی برای تحلیل رقبا وجود دارد؟
  • چه چیزهایی را درهنگام بررسی رقبا باید بررسی کرد؟
  • چه ابزارهایی در آنالیز رقبا بکار گرفته می شود و چقدر دقیق و به صرفه می باشند؟
  • استراتژی و تمرکز رقبا بر روی چه چیزی می باشد؟

سئو یا تبلیغات ؟ قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به چه روشی بهتر است؟

اگر تجربه کار در کسب و کار سنتی ای را داشته باشید می دانید تا یک کسب و کاری شناخته نشود ، اعتماد کمتری به آن می شود و در نتیجه مشتریان کمتری هم خواهد داشت. اساسا ، شناخته شدن یک برند ، اصل جدا نشدنی ای است که مدیر یک کسب و کار ، چه سنتی و چه اینترنتی ، باید برای آن تلاش کند. حالا به سراغ شناخته شدن کسب و کار های اینترنتی می رویم که بحث اصلی ما هم همین است. بازار یابی های مختلفی در حوزه دیجیتال وجود دارد که ما قرار است دو مورد از معروف ترین و تاثیر گذار ترین موارد را بررسی کنیم. یکی مبحث سئو و بهینه سازی و دیگری تبلیغات . خود تبلیغات هم انواع مختلفی دارد، که اینجا می خواهیم تبلیغات گوگل را بررسی کنیم. دو تفاوت عمده ای که سئو و گوگل ادز دارند ، این است که یکی بسیار سریع به نتیجه می رسد و یکی مدت ها طول میکشد . تبلیغات گوگل به این صورت است که شما مبلغی به گوگل پرداخت می کنید و با تعیین جایگاه پیشنهادی در صفحه اول گوگل ، گوگل شما را در آن جایگاه قرار می دهد و با هر کلیکی که روی لینک شما می شود ، مبلغی از شارژ حساب گوگل شما کم می شود. و این نشان دهنده این است که تبلیغات بازدهی کوتاه مدت دارند و به محض تمام شدن شارژ حسابتان ، شما هم از نتایج حذف می شوید. اما با سئو ، آهسته و پیوسته در نتایج بالا می آیید و با انجام یکسری کار ها ، همانجا هم جا خوش می کنید. در ضمن ، اگر تازه کسب و کارتان را شروع کرده اید اصلا تبلیغات پیشنهاد نمی شود.

تصمیم گیری بین سئو و تبلیغات

روش های سئو در قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی گوگل (کلاه سیاه و سفید)

راه های افزایش سئو سایت

نحوه بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل برای هر سئو کاری ممکن است متفاوت باشد. یکی ممکن است از روش کلاه سیاه استفاده کند و دیگری کلاه سفید.

هدف سئو کلاه سیاه فریب دادن ربات های گوگل و کسب جایگاه در سریع ترین زمان ممکن است. بسیاری از تکنیک ها که در این روش مورد استفاده می شود در گذشته تاثیر و نقش مهمی در کسب جایگاه یک سایت داشته اند، اما گوگل رفته رفته آنها را شناسایی کرده و روش هایی برای جلوگیری از تاثیر هرکدام یافته است.

سئو کلاه سفید ، همانطور که از نامش هم بر می آید ، صحیح ترین راه برای آوردن سایت در صفحه اول جستجوی گوگل است و دقیقا شامل همان کار هایی است که گوگل از ما توقع درد تا انجامش دهیم. با سئو کلاه سفید ، قرار نیست که زود جواب بگیرید . فرایند آن حداقل دو ماه زمان میبرد . دقیقا مثل دنیای واقعی ، یک شبه راه صد ساله را رفتن یک جای کارش میلنگد . همین که شما آهسته و پیوسته سایتتان را بهبود دهید. گوگل متوجه می شود  سایت شما را هم تا لینک های صفحه اول بالا می آورد. 

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

کلمات-کلیدی

یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های سئوکار ها آوردن سایت به صفحه اول گوگل در کوتاه ترین زمان ممکن بوده است. رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است، زیرا  اگر ارتقای سئو سایت به بهترین شکل ممکن انجام شود، مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت جذب می شود در نتیجه کسب و کار را بهبود میبخشد. بنابراین باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده شود.

هدف گذاری

برای افزایش رتبه در گوگل، ابتدا باید اهداف مشخص شوند. همچنین دلایل و مزایای اینکه رتبه سایت در گوگل ارتقا داده شود، چیست و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را مورد بررسی قرار داده شوند.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

مرحله بعدی انتخاب کلمات کلیدی می باشد. انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل بسیار پر اهمیت می باشد. اکثر شکست ها در پروژه به خاطر عدم انتخاب کلید واژه مناسب یا بسیار سخت اتفاق می افتد. در صورتی که کلمات کلیدی انتخاب شده رقابت بالایی برای آن ها وجود داشته باشد، امکان دریافت رتبه خوب برای آنها وجود نداشته باشند، باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کرد البته باید این نکته را مد نظر قرار داد که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای وبسایت به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توان بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کرد که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای به کار برد. اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی گوگل با عبارات کلیدی طولانی ساده تر از عبارات تک کلمه ای،  به دلیل رقابت کمتر است.

تولید محتوای سئو شده

تولید محتوای مداوم، خوب و کپی نشده یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای بهینه سازی سایت انجام شود. قرار دادن محتوای سئو شده و جامع یک پوئن مثبت برای وب سایت هایی می باشد که می خواهند در رتبه اول در سرچ گوگل را تصاحب کنند. زیرا محتوا یکی از مهمترین بخش ها در موفقیت سئو سایت و از 3 فاکتور برتر گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد. در واقع محتوا به مجموعه ای از متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و یا هر کدام به تنهایی گفته می شود. محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت ، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد. در حالت کلی به محتوایی سئو شده می گوییم که در آن سئو برای کلمه کلیدی مورد نظر رعایت شده باشد و همچنین اصول نگارشی در نظر گرفته شده باشد و محتوای یونیک و دست اول رو در خود گنجانده باشد .

بهبود سرعت سایت

بهبود سرعت سایت در کنار تولید محتوای سئو شده و اختصاصی بهترین راه برای جلب رضایت کاربران و در نهایت رضایت گوگل است.این فاکتور سئو ممکن است در آینده ای نزدیک به یکی از مهمترین فاکتورهای سئو تبدیل شوند.  سرعت سایت  در  واقع همان مدت زمانی است که کاربر درخواست نمایش سایت تا نمایش کامل آن صرف می کند. که هر قدر این زمان کمتر باشد در اصطلاح نرخ پرش کمتر خواهد بود. سرعت بالای سایت در بسیاری از مواقع موجب می شود تا بازدیدکننده در سایت باقی بماند .برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت می توان از ابزارهای گوناگونی که در این زمینه ایجاد شده اند، استفاده کرد.

کاهش سرعت لود سایت
نقش شبکه های اجتماعی در سئو

افزایش رضایت کاربران

می‎توان مطالب خود را به صورت عکس، متن، کلیپ‌ها‎ی صوتی و تصویری و در برخی موارد فایل‌ها‎ و اسناد را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. شبکه های اجتماعی به عنوان پربازدیدترین سایت ها و اپلیکیشن های موبایل نقش ویژه ای امروزه در بین کاربران بازی می کنند. در حال حاضر شبکه‌ها‎یی چون اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین، تلگرام و …. به عنوان مهمترین و پر طرفدارترین شبکه‌ها‎ی اجتماعی به شمار می‎روند. در واقع محتوا به مجموعه ای از متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و یا هر کدام به تنهایی گفته می شود. محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت ، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد. در حالت کلی به محتوایی سئو شده می گوییم که در آن سئو برای کلمه کلیدی مورد نظر رعایت شده باشد و همچنین اصول نگارشی در نظر گرفته شده باشد و محتوای یونیک و دست اول رو در خود گنجانده باشد .

سوالات متداول FAQ

هر بیزینس و کسب و کاری فارغ از بزرگی و کوچکی آن کسب و کار نیاز داره که از بهینه سازی موتور های جستجو بهره بگیره و ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کند. یکی از مزایای سئو اینکه که مشتریان و کاربران شما هر روز و به دلایل مختلفی از موتورهای جستجو استفاده می کنند ، این فرصتی که می بایست آن را غنیمت بشماریم و از آن نهایت استفاده را ببریم. هر چه بیشتر توسط مشتریان دیده شوید، با احتمال بیشتری از شما خرید می شود.

گاهی اوقات شما مطلبی را در سایت خود منتشر میکنید، ولی در جستجو ظاهر نمیشود، یکی از علت های آن اینست که مطلب شما اصلا ایندکس و ثبت نشده باشد. این مشکل معمولا زمانی پیش می آید که نوشته ی شما جدید باشد و روبات گوگل تا کنون متوجه نشده است که شما مطلب جدیدی را منتشر ساخته اید. پس لازم است که شما ابتدا اطمینان حاصل کنید که مطلب شما توسط گوگل خوانده و ایندکس شده است یا خیر؟

یکی از نکات طلایی و مهم برای موفقیت یک سایت در کسب و کار اینترنتی، اینه که سایت خود را برای موتورهای جستجو، بهینه‌سازی کنیم که به آن اصطلاحا سئو (SEO) می‌گوییم.
در واقع با یک سئو عالی می‌توانیم سایت خود را در صفحه اول یک موتور جستجو مثل Google نمایش دهیم و از آن طریق، مخاطبان و مشتریان آتی خود را وارد سایت خود کنیم.

برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید روی سئوی سایت خود کار کنید که در واقع بهبود سایت‌ بر اساس معیارهای مورد نظر گوگل می‌شود. گوگل در چند سال اخیر الگوریتم های متعددی را معرفی کرده که مطابق بودن با هر الگوریتم به شما کمک می کنه به راحتی و در سریع ترین زمان رتبه سایت خود را افزایش داده و بعد از مدتی درصفحه اول گوگل قرار بگیرید.

تولید محتوای مداوم، خوب و کپی نشده یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای بهینه سازی سایت انجام شود. قرار دادن محتوای سئو شده و جامع یک پوئن مثبت برای وب سایت هایی می باشد که می خواهند در رتبه اول و بهترین جایگاه را در نتایج گوگل بدست آورند.

یک پاسخ

  1. به نظرم من مهم ترین و با اولویت ترین کار در مرحله اول سئو، تحقیق کلمات کلیدی می باشد و بعدش میتوان گفت خوش آمدید به دنیای سایت و اینترنت و باید بهترین جتس صفحه برای آن کلمه یا عبارت کلیدی تعین شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫4.9/5 ‏‫(7 نظر)‬
پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا