هزینه-های-پنهان-طراحی-سایت.
Search

هزینه های پنهان طراحی سایت

فهرست مطالب

  • اههههه . این کرونای لعنتیم گند زد به کسب و کارمون . از وقتی مغازمو بستم دیگه هیچ درآمدی ندارم. راستی تو چیکار میکنی ؟ مگه مغازه تو رو هم نیستن؟
  • چرا ولی من از وقتی که یه سایت برای فروش اینترنتی راه اندازی کردم . الان تو خونه نشستم و دارم اینترنتی جنسامو میفروشم .
  • با طراحی سایت ؟ هزینش زیاد نمیشه؟
  • نه اونقدری که بخای از راه اندازی سایتت پشیمون بشی . البته باید قبلش با هزینه های پنهان طراحی سایت و عوامل تاثیر گذار اون آشنا بشی تا وسط راه پشیمون نشی.
  • خب حالا این هزینه های پنهان طراحی سایت چیا هستن ؟
  • بیا این حا تا بهت بگم …

اگر قصد دارید که برای کسب و کار خود یک وبسایت راه اندازی کنید اما نگران این هستید که از پس هزینه های آن برنیایید ، این مقاله را تا انتها بخوانید .این مقاله به شما کمک می کنه تا با هزینه طراحی سایت آشنا شوید.

هزینه-طراحی-سایتهزینه های آشکار و پنهان طراحی سایت چیا هستن؟

اگر شما طراحی سایتتون رو به یه شرکت طراحی سایت سپردید و روی قیمت  15 میلیون تومان توافق کردید اما در آخر هزینه نهایی شما 20 میلیون تومان شد اصلا تعجب نکنید . اما به نظرتون چرا این اتفاق می افته؟ در پاسخ به این سوال باید به هزینه های پنهان طراحی سایت اشاره کنیم .

در واقع سایت شما مثل یه درخته با ریشه هایی که توی خاک هستن . شما فقط خود درخت رو میبینید که نهایتا 2 تا 3 متر باشن اما اگه دقت کنید متوجه میشوید که ریشه های درخت هستن که اون درخت رو سرپا نگه داشته و مقاومت درخت رو افزایش میدن. سایت هم همینطوره . یعنی اگه به هزینه های پنهان طراحی سایت توجه نداشته باشید  ممکنه زیر بنای ساییتون رو از همون اول پایه ریزی نکرده باشین.

در نتیجه اون مبلغی که در ابتدا به شما پشنهاد شده هزینه آشکار طراحی سایت است و هزینه هایی که بعدا اضافه می شوند، هزینه های پنهان. امکان داره که شما در جریان این هزینه ها نباشید. با خوندن این مقاله تا حدودی با هزینه های پنهان طراحی سایت آشنا می شوید.

1. هزینه های ثبت و تمدید هاست و دامنه

هزینه هاست و دامنهسایت شما به یک فضا برای نگهداری نیاز داره و برای این فضا باید هزینه ای رو پرداخت کنیم . علاوه بر اون این هزینه باید به صورت سالیانه تمدید بشه. این هزینه میتونه برای هر وب سایتی متفاوت باشه . زیرا حجم هاست ها متفاوته که بسته به نوع کسب و کارتون باید انتخاب کنید . ( هزینه هاست سالیانه از 200 هزار تومان تا سالیانه 20 میلیون تومان میتونه باشه)

دامنه هم میتونه .com  یا .ir  و یا هز دامنه دیگه ای باشه که هزینه دامنه ها با هم متفاوته.  اگه طراح سایت شما رو از هزینه های ثبت و تمدید دامنه مطلع نکنه و به نوعی هزینه پنهان طراحی سایت به حساب بیاد ، باید این هزینه رو به قیمت طراحی سایت خود اضافه کنید.

2. هزینه تولید محتوا

این روزها تولید محتوا حرف اول در هر کسب و کاری را می زند. برای همین کارفرمایان هزینه نسبتا زیادی را برای تولید محتوا می پردازند. محتوا می تواند متنی ، تصویری و یا ویدئویی باشدکه می توانید از اونا استفاده کنین.  در طراحی وب سایت هم تولید محتوا اهمیت زیادی دارد.  شما باید برای ایجاد اطمینان کاربران باید با نوشتن محتوا در مورد محصول و یا خدمات مورد نظر حس خوبی را برای خرید و ارتباط با مشتریان برقرار کنید. تولید محتوا تاثیر زیادی در رتبه بندی و بهینه سازی موتورهای جستجو دارد . از این رو شرکت های بزرگ برای تولید محتوا یک تیم چند نفره تشکیل می دهند. هزینه تولید محتوا به نوع اون که میتونه متنی ، تصویری و اینفرگرافیگ باشه بستگی داره.

هزینه-تولید-محتوادر-سایت

3. هزینه ترجمه

گفتیم که تولید محتوا بخش مهمی از هزینه پنهان طراحی سایت شما رو تشکیل میدن. اما اگه سایت شما چند زبانه باشه باید علاوه بر هزینه تولید محتوا هزینه ای رو برای ترجمه متون به مترجم بپردازید تا محتوای شما رو ترجمه کند. زیرا ترجمه گوگل آنچنان معتبر نیست . هزینه ترجمه به نوع و اندازه محتوای شما بستگی دارد. برای مثال اگر کسب و کار شما تخصصی باشه احتمالا ترجمه اون سنگین تره و هزینه اون بالاتر میره. هزینه حق الترجمه به ازای هر کلمه محاسبه میشه و مترجمان بر اساس اندازی محتوا کلمه ای 150 تا 200 تومن میگیره.

4. هزینه سئو و بهینه سازی سایت

هزینه پنهان طراحی سایت- سئوطراحی سایت مثل هر کسب و کار دیگه ای بعد از راه اندازی نیاز به شناساندن آن به مشتریان داره . یعنی باید کاری کنیم تا سایت شما به چشم مشتریان بیاید . برای این کار سئو رو بهتون پیشنهاد می کنیم. سئو به شما کمک می کنه تا سایت شما در نتایج اولیه گوگل نمایش داده بشه . خوبه بدونید که سئو سایت هم برای طراحی سایت اختصاصی و هم طراحی سایت وردپرس انجام میشه و میتونه رتبه سایتتون رو افزایش بده.

پس اگر سایتتون رو سئو کنید ، شانستون برای جذب مشتری افزایش پیدا می کنه. تمام کارهایی مثل تحقیق کلمات کلیدی ، لینک سازی داخلی و خارجی ، تگ گذاری و بسیاری از کارهای دیگر سئو را تشکیل می دهند. هزینه سئو هم از موارد هزینه های پنهان طراحی سایت محسوب میشه که شرکت شما میتونه این هزینه رو به صورت ماهیانه و یا قرادادی اون رو پرداخت می کنن.

5. هزینه انتشار رپرتاژ

یکی از کارهایی که برای برای بهبود رتبه سایت شما انجام می شود و در واقع یکی از کارهاییه که برای سئو سایت انجام میشه انتشار رپرتاژ آگهیه. درسته که رپرتاژ آگهی بخشی از سئو سایت شماست اما بیش تر افراد هزینه آن را جدا می کنند و در صورت و در صورت موافقت مشتری این کارو انجام میدن.

6. هزینه پشتیبانی وب سایت

بعد از طراحی وبسایت حرفه ای شما برای نگهداری و به روز رسانی سایت به خدمات پشتیبانی نیاز دارید. پشتیبانی سایت یکی از موارد مهم برای طراحی سایته که شامل به روز رسانی ، ایجاد تغییرات در سایت و رفع مشکلات فنی سایت باشه.  ممکنه زمان سفارش طراحی سایت مطرح نشه . ممکن هم هست که هزینه پشتیبانی برای یک سال اول رایگان باشه . در هر صورت باید همه این ها رو از طراح سایتتتون سوال کنید.

7.هزینه استفاده از طراحی و عکس های مناسب

اگر شما یک سایت فروشگاهی داشته باشید برای محصولاتتون به عکس های با کیفیت نیاز دارید. شما می توانید این عکس ها رو از گوگل هم دانلود کنید اما برای جلب اعتماد مشتری بهتره از عکس های اختصاصی خودتون استفاده بشه. علاوه بر اون طراحی سایت که شامل طراحی لوگو ، استفاده از رنگ مناسب سایت و استفاده از قالب مناسب سایته. لوگو نماد تجاری کسب و کار محسوب میشه . پس طراحی اون باید به صورتی باشه که مخاطب در نگاه اول بتونه سغل شما رو تجسم کنه . علاوه بر اون داشتن یک قالب اختصاصی عملکرد شمارو نسبت به سایت های مشابه متمایز می کنه. طراح سایت میتونه برای هر کدوم از این ها هزینه جداگانه ای درخواست کنه.

8. هزینه های مربوط به تبلیغات

هزینه تبلیغات برای سایتبرای دیده شدن در فضای مجازی نیاز به تبلیغات دارید. تبلیغات هزینه های جداگانه ای از طراحی سایت دارد. برای تبلیغات باید استراتژی های مخصوصی را به کار برد. تبلیغات روش های مختلفی دارد. برخی از افراد از تبلیغات بنری در سطح شهر و یا در سایت های میزبان استفاده می کنند. برخی دیگر به انتشار رپرتاژ آگهی می پردازند و عده ای تبلیغات خود را به اینفلوئنسر های اینستاگرام می دهند. هر کدام از این روش ها هزینه متفاوتی دارد که از 1 میلیون تا تبلیغات اینستاگرامی 20 میلیونی را شامل می شود.

هزینه طراحی سایت من چقدر میشه ؟

همونطور که دیدین هزینه طراحی سایت به دو بخش تقسیم میشود . یکی هزینه آشکار طراحی وب سایت که همون هزینه ای که طراح سایت در ابتدا از خواست میکنه . و اون یکی هزینه پنهان طراحی سایته که شامل همه مواردیه که در این مقاله برای شما آوردیم. علاوه بر این ما مقاله ای در مورد این که چرا طراحی سایت ارزان نیست آماده کردیم که میتونید اون رو هم مطالعه کنید.

نکته مهم نظارت بر تمام هزینه ها به ویژه هزینه های ماهانه و پنهان است. بهتر است زمانی که سایتتان تازه راه اندازی شده است، اطمینان حاصل کنید که حداقل یک بار در ماه حساب های خود را بررسی نمایید. اما با رشد کسب و کارتان، باید هر هفته این بررسی ها را انجام دهید.

سوالات متداول

به هزینه هایی که از هزینه طراحی سایت جدا هستندو امکان دارد خیلی به آن ها اشاره نکنند ولی در قیت طراحی سایت موثر هستند.

تواید محتوا یکی از ممهم ترین بخش های طراحی سایت است . زیرا یک سایت بدون تولید محتوا برای محصولات و خدمات شرکت عملا هیچ تاثیری ندارد. به همین خاطر است که برای آن زمان و هزینه زیادی صرف می شود.

سئو به شما کمک می کند تا سایت شما در لینک های ابتدایی گوگل برای کلید واژه ی مورد نظر دیده شود. در این صورت میزان بازدید شما چندین برابر می شود.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا