ساخت توکن اختصاصی

در سال‌های اخیر، بسیاری از استارت‌آپ‌ها توانسته‌اند با ایجاد ارزهای دیجیتال و فروش توکن‌ها در IPO، سرمایه زیادی را جذب کنند. ایجاد یک ارز دیجیتال جدید ممکن است برای اکثر مردم یک فرآیند غیرممکن به نظر برسد. اما تیم توسعه و کد نویسی ویستا با سالها ترجبه در زمین بلاکچین و انواع طراحی سایت صرافی آنلاین، پیشرو در ارائه خدمات حرفه ای در این زمینه میباشد. از طریق راه های ارتباطی پیش رو با کارشناسان ویستا در ارتباط باشید از راهنمایی رایگان در این خصوص برخوردار شوید.

ثبت سفارش و مشاوره رایگان 

ساخت توکن بر بستر کاردانو

شبکه کاردانو یکی از محبوب ترین بلاک چین های لایه 1 در حوزه رمزنگاری به حساب می آید که با کمک جامعه کاربری بزرگ خود جایگاه بالایی در دنیای ارزهای دیجیتال به دست آورده است. البته کاردانو در ابتدا فقط کاربردهای اجتماعی و حاکمیتی داشت، اما کمی بعد قابلیت ایجاد و توسعه قرارداد هوشمند را به بلاک چین خود اضافه کرد. در واقع می توان گفت هارد فورک آلونزو که قراردادهای هوشمند را به این شبکه اضافه کرد، نقطه عطف مهمی در توسعه بلاک چین کاردانو است.

ساخت توکن بر بستر کاردانو

ساخت توکن بر بستر بایننس اسمارت چین

استاندارد ایجاد توکن در پلتفرم چین هوشمند Binance BEP20 است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این شبکه پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و ایجاد Dapp در ماشین مجازی اتریوم است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی Dapp های مورد نظر خود را ایجاد کرده و توکن های BEP20 را در زنجیره هوشمند Binance پیاده سازی کنند. علاوه بر این، کارمزدهای این شبکه برای انتقال دارایی ها بسیار ناچیز است. تمامی این ویژگی ها باعث محبوبیت این توکن شده و سرویس ایجاد توکن BEP20 را در مرکز توجه کاربران قرار داده است.

ساخت توکن بر بستر بایننس اسمارت چین

ساخت توکن بر بستر اوالانچ

Avalanche Ecosystem یک پلت فرم بلاک چین است که اولین بار در سال 2020 توسط آوا لبز معرفی شد. Avalanche یک گزینه مقیاس پذیر برای حل مشکل شبکه های بلاک چین متراکم ارائه می دهد. به عنوان سریع ترین پلت فرم اندازه گیری شده، می تواند 6500 تراکنش در ثانیه را با نهایی سازی فرعی پردازش کند. در این مقاله مراحل ساخت توکن آواکس (AVAX) را تنها در چند مرحله ساده بررسی می کنیم.
Avalanche بر روی یک مکانیسم منحصربفرد Proof-of-Stake برای حل مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری، امنیت و عدم تمرکز کار می‌کند. مکانیسم گلوله برفی از یک تعامل زنجیره ای بین گره های اعتبارسنجی شبکه استفاده می کند. هنگامی که یک تراکنش توسط یک کاربر آغاز می شود، اعتبار سنجی ها نه تنها تراکنش را برای توافق بررسی می کنند، بلکه درخواست اعتبار سنجی را به گره های دیگر ارسال می کنند.

ساخت توکن بر بستر اوالانچ

ساخت توکن بر بستر فانتوم

هدف اصلی ارز دیجیتال فانتوم ایجاد وحدت و اجماع در بین تمام نهادهای تجاری در سراسر جهان است. به این ترتیب، می‌تواند اکوسیستمی را فراهم کند که تجارت در زمان واقعی را با هزینه کم امکان‌پذیر می‌سازد. یکی از مزایا و ویژگی های ارز دیجیتال فانتوم مقیاس پذیری و سرعت بالای آن نسبت به سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین است. همچنین این ارز از امنیت بسیار بالاتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال برخوردار است. طرف های معامله ارز دیجیتال فانتوم این امکان را دارند که قراردادهای هوشمند را در یک محیط بسیار قابل اعتماد و مقیاس پذیر نهایی کنند. توکن FTM برای شرطی‌سازی، پرداخت هزینه‌های شبکه و حاکمیت زنجیره مورد نیاز است.

ساخت توکن بر بستر فانتوم

ساخت توکن بر بستر اتریوم

اتریوم یک زیرساخت باز مبتنی بر فناوری بلاک چین است که می‌توان برنامه‌های غیرمتمرکز را روی آن اجرا کرد. غیرمتمرکز شدن اتریوم به این معنی است که این سیستم متعلق به کسی نیست و توسط یک یا چند فرد خاص کنترل نمی شود. همه می توانند مالک این شبکه باشند و همه می توانند در کنترل آن نقش داشته باشند. به لطف ساختار توزیع شده و غیرمتمرکز اتریوم، هنگامی که یک برنامه در شبکه اتریوم اجرا می شود، نمی توان آن را متوقف کرد یا دستکاری کرد.

وب‌سایت رسمی اتریوم نیز این پروژه را اینگونه تعریف می‌کند: «اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز برای اجرای قراردادهای هوشمند است و هیچ گونه اشکال، سانسور، تقلب یا تداخل شخص ثالث برای برنامه‌های در حال اجرا در این شبکه وجود نخواهد داشت.

ساخت توکن بر بستر اتریوم
تفاوت کوین (Coin) و توکن (Token) ارز دیجیتال چیست؟

توکن (Token)

  • امکان ساختن توکن بر بستر بلاک‌چین‌های موجود نظیر اتریوم
  • امکان ساخت با کدهای متن باز
  • اثتصادی، آسان‌تر بودن و سریع‌تر بودن فرایند ایجاد

تفاوت کوین (Coin) و توکن (Token) ارز دیجیتال چیست؟

برای ایجاد یک ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال جدید، دو گزینه دارید: ایجاد یک سکه یا ایجاد یک توکن. تفاوت این دو در این است که کوین دارای بلاک چین خاص خود است. با این حال، این توکن مبتنی بر بلاک چین دیگری است. همانطور که می دانید، ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت غیرمتمرکز و امنیت خود به بلاک چین ها متکی هستند.

بدیهی است که ایجاد توکن در مقایسه با ایجاد سکه نیاز به تلاش و تخصص کمتری دارد. اگرچه ایجاد ارز دیجیتال در قالب توکن هنوز نیازی به دانش فنی ندارد. اما با صرف چند دقیقه و استفاده از بلاک چین هایی مانند اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، سولانا و پلیگون به راحتی می توان آن را ایجاد کرد.

انتخاب سکه یا توکن به کاربرد و قابلیت های مورد انتظار شما بستگی دارد. به طور کلی هزینه ایجاد یک سکه یا توکن به میزان کار مورد نیاز برای اجرای آن بستگی دارد. هزینه ای که باید صرف استخدام توسعه دهندگان یا موارد دیگر شود.

کوین (Coin)

  • نیاز به ایجاد بلاکچین جدید
  • نیاز به دانش عمیق در زمینه بلاک‌چین و مهارت‌های کدنویسی
  • نیاز به بودجه فراوان برای توسعه بلاک‌چین
طراحی سایت NFt

صاحب اولین فروشگاه NFT کشور شوید

اولین ها ماندگار می‌شوند! مانند: والکس، نوبیتکس، بایننس و...

فرصت رو از دست ندید! بهترین زمان برای راه اندازی فروشگاه NFT در کشور! در حال حاضر خرید و فروش توکن NFT به یکی از معاملات سودآور برای بسیاری از فعالان و علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی در سرتاسر جهان محسوب میگردد که بسرعت در حال گسترش و ترند شدن است و هیچ نمونه مشابهی نیز در کشور ندارد.

همین حالا صاحب اولین بازار NFT در ایران باشید

سوالی دارید؟ ما آنلاین هستیم

قبل از ساخت توکن باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

قرار داد هوشمند بر بستر اتریوم و بایننس، بلاک چین ها و پلتفرم های محبوبی برای ایجاد ارز دیجیتال هستند. برای ایجاد توکن در پلتفرم این بلاک چین ها می توانید پروژه خود را به تیم توسعه دهنده ویستا بسپارید. زنجیره های جانبی یکی دیگر از پلتفرم های محبوب برای توکن سازی هستند. زیرا هم مزایای بلاک چین اصلی را دارند و هم امکان سفارشی سازی بیشتر را در اختیار کاربر قرار می دهند.

قبل از ایجاد ارز دیجیتال خود، باید کاربرد، اقتصاد توکن (tokenomi) و وضعیت قانونی آن را تعیین کنید. پس از این، باید مکانیزم اجماع و معماری ارز دیجیتال خود را برای مرحله توسعه و پیاده سازی تعریف کنید. در مرحله بعد، می توانید یک ناظر یا حسابرس برای پروژه خود استخدام کنید و سپس مرحله نهایی بررسی دقیق را طی کنید. اگرچه ایجاد ارز دیجیتال بسیار ساده است. اما توسعه یک پروژه قوی مستلزم کار و تعهد زیادی است.

ایده ایجاد یک ارز دیجیتال یا یک ارز دیجیتال خاص با اپلیکیشن های انحصاری و مخاطب خاص برای بسیاری از طرفداران ارزهای دیجیتال بسیار هیجان انگیز است. اما بهترین مکان برای شروع کجاست؟ راه های زیادی برای ایجاد سکه و توکن وجود دارد. هزینه های ساخت و اجرا نیز با توجه به پیچیدگی پروژه متفاوت است.

توکن بهتر است یا کوین؟

برای برنامه های مالی غیرمتمرکز (DeFi) یا بازی های کسب درآمد، یک توکن کافی است. اتریوم و بایننس هوشمند چین بسیار انعطاف پذیر هستند و به توسعه دهندگان آزادی عمل می دهند. اگر می‌خواهید از محدودیت‌های ایجاد توکن‌های ارز دیجیتال اجتناب کنید، احتمالاً بهتر است یک سکه با طراحی بلاک چین اختصاصی ایجاد کنید. البته این کار بسیار دشوارتر از ایجاد توکن است، اما اگر به درستی اجرا شود، امکانات و نوآوری های زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.

ویژگی‌های منحصر به فرد بلاکچین

در مجموع حدود 9900 ارز دیجیتال در وب سایت coinmarketcap ثبت شده است که از تعداد ارزهای فیات در سراسر جهان بیشتر است. سوالی که مطرح می شود این است که چرا افراد بیشتری به ایجاد ارز دیجیتال تشویق می شوند؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که از همان ابتدا جایگاه اول را در بازار ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داد. اما امروزه تقریباً هر بخش از اقتصاد دارای یک ارز دیجیتال است. در واقع، ساتوشی ناکاموتو اولین کسی بود که از فناوری بلاک چین برای ایجاد بیت کوین استفاده کرد. اما کمی بعد، توسعه دهندگان دیگر متوجه شدند که می توانند از همین فناوری برای توسعه نسخه بهتری از نسخه اصلی استفاده کنند. در نتیجه، کارشناسانی مانند مهندس سابق گوگل، چارلی لی، آلتکوینی ایجاد کردند که به لایت کوین تغییر نام داد. اما ایجاد ارز دیجیتال به همین جا ختم نشد و به زودی بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر ایجاد شدند. به طور کلی دلیل اصلی ایجاد ارزهای دیجیتال جدید به موفقیت عظیم بیت کوین و تعدادی آلت کوین مربوط می شود.

توکن چگونه عرضه می‌شود؟

توکن ها از طریق فرآیندی به نام عرضه اولیه سکه یا ICO ایجاد می شوند که معادل عرضه عمومی اولیه یا IPO برای ارزهای دیجیتال است.

شرکت ها توکن هایی ایجاد می کنند که قصد دارند برای خود سرمایه جذب کنند. سرمایه گذارانی که به آن شرکت یا محصولات و خدمات آن علاقه مند هستند نیز این توکن ها را خریداری می کنند. در این فرآیند شرکت مربوطه سرمایه مورد نیاز را جمع آوری می کند و سرمایه گذار نیز مالک توکن می شود.

سرمایه گذار می تواند توکن خود را به گونه ای حفظ کند که گویی صاحب سهمی از آن شرکت است. راه دیگر این است که او می تواند توکن های خود را معامله کند و در ازای آن پول دریافت کند یا از توکن ها برای خرید و دسترسی به محصولات یا خدمات شرکت استفاده کند.

توکن چگونه کار می‌کند؟

ارزهای رمزنگاری شده یا ارزهای مجازی به توکن‌ها اختصاص داده می‌شوند، توکن‌ها بر اساس بلاک چین‌های خودشان هستند. بلاک چین ها پایگاه های اطلاعاتی خاصی هستند که اطلاعات را در قالب بلوک ذخیره می کنند. این بلوک ها نیز به صورت زنجیره ای به هم متصل می شوند. یعنی هر توکن نشان دهنده یک واحد ارزش خاص در آن زنجیره است.

اما توکن چیست و چگونه کار می کند؟ رمزارز به الگوریتم‌های رمزگذاری و روش‌های رمزگذاری مختلف اشاره دارد که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند، مانند:

رمزگذاری منحنی بیضوی
رمزگذاری جفت کلید عمومی-خصوصی،
و توابع هش.
اما ارزهای رمزنگاری شده سیستم‌هایی هستند که پرداخت‌های آنلاین امن را امکان‌پذیر می‌کنند. این توکن ها در واقع ورودی های دفتر کل در سیستم هستند.

این دارایی‌های رمزنگاری شده اغلب به‌عنوان واحدهای تراکنش در زنجیره‌های بلوکی که با استفاده از فرمت‌های استاندارد ایجاد می‌شوند، عمل می‌کنند. چنین الگوهای استاندارد، مانند شبکه اتریوم، به کاربران اجازه می دهد تا توکن ایجاد کنند.

این بلاک چین ها بر اساس مفهوم قراردادهای هوشمند یا برنامه های غیرمتمرکز کار می کنند. در این برنامه ها از کدهای قابل برنامه ریزی و خودکار برای پردازش و مدیریت تراکنش های مختلفی که بر روی بلاک چین انجام می شود استفاده می شود.

برای مثال، می‌توانید توکنی داشته باشید که نشان‌دهنده تعداد معینی امتیاز برای وفاداری مشتری در یک بلاک چین است که برای مدیریت چنین جزئیاتی در زنجیره خرده‌فروشی استفاده می‌شود. توکن دیگری ممکن است وجود داشته باشد که به دارنده آن اجازه می دهد 10 ساعت محتوا را در بلاک چین به اشتراک گذاری ویدیو تماشا کند. توکن دیگری ممکن است نشان دهنده سایر ارزهای دیجیتال باشد! به عنوان مثال، هر توکن در یک بلاک چین خاص برابر با 15 بیت کوین است. توکن ها را می توان بین شرکت کنندگان مختلف در بلاک چین مبادله و انتقال داد.

تفاوت بین توکن، ارز دیجیتال و آلت کوین چیست؟

ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی ارز استانداردی است که برای پرداخت یا دریافت در بلاک چین استفاده می شود. معروف ترین ارز دیجیتال بیت کوین است. «کریپتوکارنسی» یک اصطلاح گسترده است که شامل آلت کوین ها و ارزهای دیجیتال می شود.

آلت کوین ها

آلت کوین ها در واقع نوعی ارز دیجیتال هستند که پس از موفقیت بزرگ بیت کوین در این زمینه به وجود آمدند. واژه آلت کوین مخفف سکه های جایگزین است. یعنی به عنوان جایگزینی برای بیت کوین ارائه می شوند.

بنیانگذاران آلت کوین ها آنها را جایگزین بهتری برای بیت کوین می دانند و معتقدند که برخی از معایب بیت کوین را پشت سر گذاشته اند. لایت کوین، بیت کوین کش، نیم کوین و دوج کوین تنها تعدادی از ده ها آلتکوین موجود در بازار هستند. همه این سکه ها به سطوح مختلفی از موفقیت دست یافته اند، اما هیچ کدام نتوانسته اند با بیت کوین برابری کنند!

رمزارزها و آلت کوین ها در واقع ارزهای مجازی ویژه ای هستند که بلاک چین های خاص خود را دارند. آنها واسطه پرداخت های دیجیتال هستند.

از سوی دیگر، توکن‌های ارز دیجیتال روی بلاک چین قرار می‌گیرند و به عنوان رسانه‌ای برای ایجاد و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند استفاده می‌شوند. در واقع توکن ها می خواهند تراکنش ها را تسهیل کنند.

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا