بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی | بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی ویستا
Search

بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی

فهرست مطالب

طراحی فروشگاه اینترنتی و ساخت سایت فروشگاهی در عصر امروزی که روزانه بر تعداد خریدها و فروشگاه های آنلاین اضافه می‌ شود، کسب و کارهای بسیاری را به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی انداخته است. اهمیت و تقاضا در این حوزه سبب شده تا در این مقاله به سراغ راحت ترین راه طراحی سایت فروشگاه اختصاصی برویم و ساخت فروشگاه اینترنتی به کمک بهترین فروشگاه سازها را برای شما مطرح کنیم. 

در ادامه نیز به معرفی بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی می پردازیم تا در این زمینه تصمیمی هوشمندانه بگیرید. اما پیش از شروع بخش اصلی مقاله به سراغ مهم ترین سوالاتی می‌رویم که ممکن است برای شما مطرح شود و قرار است در طول این مقاله به آنها پاسخ دهیم؛ سوالاتی از قبیل: 

  • بهترین نرم افزار فروشگاه اینترنتی ایرانی و خارجی کدام است؟
  • چگونه می توان اقدام به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ارزان و بدون کدنویسی کرد؟
  • آیا می‌توان به کمک بهترین سایت ساز های رایگان اقدام به طراحی سایت فروشگاه آنلاین حرفه ای کرد؟
  • امکانات سایت فروشگاه آنلاین طراحی شده به کمک نرم افزار فروشگاه اینترنتی رایگان شامل چه مواردی است؟
  • چه نکاتی را هنگام ساخت سایت فروشگاهی با استفاده از بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی باید در نظر گرفت؟

در ادامه این محتوا قصد داریم در کنار معرفی برترین نمونه های ایرانی و خارجی و پاسخ به پرسش های مطرح شده در بخش قبل، بهترین فروشگاه سازهای رایگان را نیز معرفی کنیم. به این ترتیب می‌توانید در خصوص قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی نیز تصمیمی هوشمندانه اخذ کنید. پس می توانید اطمینان حاصل کنید که در انتهای این مقاله به لیستی جامع از بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی رایگان و پولی دسترسی پیدا کنید. پس ادامه مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.  

طراحی سایت فروشگاهی | طراحی فروشگاه اینترنتی

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

طراحی سایت فروشگاهی | طراحی فروشگاه اینترنتی

تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.  

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

بهترین فروشگاه سازهای رایگان

بهترین فروشگاه سازهای رایگان

چگونه بدون پرداخت هزینه های بسیار گزاف اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی خود کنیم؟

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را داشته باشی معمولا با دو مسئله بزرگ رو به رو  هستید. یکی مسیر ساخت پلتفرم فروشگاهی و دیگری مسئله قیمت سایت فروشگاه اینترنتی. 

از بین راه های موجود شما معمولا سه را پیش پای شما است. طراحی به کمک برنامه نویسی، سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی به شرکت های طراح و دیگری استفاده از بهترین فروشگاه سازها.

طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان

معمولا در دو روش اول شما ملزم و ناچار به پرداخت هزینه های بسیار بالا هستید. اما با استفاده از بهترین سایت ساز های رایگان شما می توانید با پرداخت مبالغ بسیار کمتر، اقدام به ساخت پلتفرم فروشگاهی خود کنید. نکته قابل توجه اما این است که ممکن است در فروشگاه ساز ارزان و بهترین فروشگاه ساز رایگان دچار سردرگمی شوید. نگران نباشید در ادامه به معرفی بهترین نرم افزار ساخت فروشگاه رایگان و پولی ایرانی و خارجی می پردازیم و با مقایسه فروشگاه سازها، جمع بندی جامع در این خصوص به شما ارائه می دهیم.

بهترین فروشگاه سازهای ایرانی

بهترین فروشگاه سازهای ایرانی

پرطرفدارترین فروشگاه سازهای ایرانی کدامند؟

احتمالا شما هم برای شناخت محبوب ترین فروشگاه ساز رایگان فارسی جست و جو بسیاری انجام داده اید و با لیستی بلندبالا مواجه شده اید که کار شناسایی را برای شما دشوار کرده است. امکانات و ویژگی های عمومی فروشگاه ساز، المان های طراحی، محدودیت های نرم افزار و همچنین بازه های قیمتی متفاوت، از پاترامترهایی هستند که در انتخاب اپلیکیشن فروشگاه ساز رایگان بر تصمیم ما اثر گذار است. 

در ادامه قرار است راهنما و  لیستی جامع از فروشگاه سازهای ایرانی رایگان و پولی به شما ارائه دهیم.

بهترین فروشگاه سازهای ایرانی - ووکامرس

1. ووکامرس

اولین پلتفرمی که قصد معرفی آن را به عنوان بهترین فروشگاه ساز رایگان داریم، فروشگاه ساز رایگان ووکامرس است. ووکامرس یکی از بهترین و حرفه ای ترین سیستم های فروشگاه ساز رایگان و open source  است که به صورت کاملا رایگان در قالب یک افزونه CMS وردپرس عرضه شده است. اگر چه این افرونه را نمی‌توان مطلقا ایرانی دانست اما وجود پشتیبانی فارسی حرفه ای برای این پلتفرم، آن را به اصلی ترین رقیب سایر فروشگاه سازهای ایرانی تبدیل کرده است.

توسعه مداوم افزونه فروشگاه ساز ووکامرس

اگر چه افزونه های فروشگاهی متعددی برای وردپرس عرضه شده است، اما ووکامرس را می‌توان محبوب ترین و بهترین فروشگاه ساز وردپرس دانست. همان طور که اشاره شد رایگان و متن باز بودن ووکامرس سبب شده تعداد زیادی برنامه نویس دائما در حال توسعه این افزونه باشند. 

 

ویژگی های فروشگاه ساز رایگان ووکامرس

بهترین فروشگاه سازهای ایرانی - پرتال

2. پرتال

دومین پلتفرمی که در لیست بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی قرار می گیرد و به شما کمک می کند طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان را تجربه کنید، پلتفرم و فروشگاه ساز پرتال است. فروشگاه ساز پرتال به شما کمک می کند در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه اقدام به ساخت اپلیکیشن فروشگاهی و فروشگاه  اینترنتی خود کنید و به فروش محصولات مورد نظر بپردازید. ساخت فروشگاه اینترنتی به کمک پرتال کاملا رایگان نیست اما می توانید به مدت هفت روز از نسخه رایگان و تست این فروشگاه ساز بدون پرداخت هیچ هزینه ای استفاده کنید.

امکانات سایت فروشگاه آنلاین پرتال

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز پرتال عبارتند از :

بهترین فروشگاه سازهای ایرانی - شاپفا

3. شاپفا

شاپفا یکی دیگر از نمونه های بهترین فروشگاه سازهای ایرانی است که امکان طراحی سایت فروشگاه آنلاین را در قالب سه پلن کاربردی، حرفه ای و پیشرفته برای شما فراهم می‌کند. مهمترین قابلیت این فروشگاه ساز ایرانی، امکان ارتقا و توسعه پلتفرم با توجه به کسب و کار شما است. یعنی این امکان برای شما وجود دارد که همزمان با گسترش بیزینس و محصولات فروشگاه خود، پلن فروشگاهی خود را ارتقا دهید و به تبع آن از قابلیت های بیشتر فروشگاه ساز شاپفا برخوردار شوید. نکته دیگر نیز امکان و فرصت تست هفت روزه رایگان برای شما است که کمک می کند با اطمینان خاطر در مورد خریداری پلن ها تصمیمی گیری کنید.

امکانات فروشگاه ساز ارزان شاپفا

بهترین فروشگاه سازهای ایرانی - پرستا شاپ (آی پرستا)

4. آی پرستا

گزینه بعدی از لیست بهترین فروشگاه سازهای رایگان که قصد داریم آن را معرفی کنیم، آی پرستا است که نماینده انحصاری پرستا شاپ در ایران می‌باشد. این پلتفرم نیز مانند ووکامرس یک cms رایگان است که می توانید با نصب و اتصال به دامنه و هاست خود، نرم افزار فروشگاه اینترنتی رایگان خود را راه اندازی کنید. 

مقایسه فروشگاه ساز پرستاشاپ و ووکامرس

در مقایسه فروشگاه سازها و در تفاوت پرستاشاپ با ووکامرس و پرتال باید این نکته را در نظر بگیریم که پرستاشاپ معمولا تحلیل و ارزیابی دقیق تری از فروش در اختیار شما قرار می‌دهد اما از رابط کاربری ضعیف تری به نسبت برخوردار است. از طرفی معمولا برای ارتقا و توسعه ماژول ها و قالب های پرستا شاپ باید هزینه های بیشتری را در نظر بگیرید اما چون این پلتفرم یک cms است و امکان راه اندازی بر روی هاست و دامنه برای شما وجود دارد، دست شما در ارتقا و توسعه فروشگاه اینترنتی کاملا باز است.

قابلیت های فروشگاه ساز ارزان پرستاشاپ

بهترین فروشگاه سازهای ایرانی - سازیتو

5. سازیتو

سازیتو به عنوان یکی دیگر از بهترین سایت ساز های رایگان فارسی و بهترین فروشگاه ساز اینترنتی ایرانی به شما می‌رود. البته برای استفاده از خدمات رایگان این وبسایت، شما 14 روز فرصت دارید که در مقابل سایر فروشگاه سازها، زمان بیشتری را برای تست و تصمیم گیری در اختیار شما قرار می‌دهند. به کمک این فروشگاه ساز شما می‌ توانید فروشگاه اینترنتی خود را برای محصولات فیزیکی، مجازی یا خدمات خود با بالاترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان طراحی کنید.

ویژگی های متمایز کننده طراحی سایت فروشگاه آنلاین با سازیتو

با سرویس «دراپ‌شیپینگ» سازیتو نگرانی از بابت تامین کالا، انبارداری و ارسال آن وجود ندارد و به راحتی می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. 

نکته دیگر نماد الکترونیک یا اینماد است که در صورت استفاده از درگاه های واسطه مانند پی پینگ، زرین پال و وندار نیازی به دریافت آن نیست اما برای استفاده از درگاه پرداخت مستقیم به آن نیازمندید.

ویژگی بعدی نیز این است که هنگام ساخت فروشگاه اینترنتی توسط سازیتو، نیازی به خرید هاست به صورت جداگانخه نیست چرا که تمام فروشگاه ها توسط سرور سازیتو میزبانی می‌شوند.

امکانات سایت فروشگاه آنلاین سازیتو

بهترین فروشگاه سازهای ایرانی - وبزی

6. وبزی

گزینه بعدی از لیست بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی که می‌خواهیم معرفی کنیم، فروشگاه ساز ارزان و فارسی وبزی است. این پلتفرم که به عنوان یکی از بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی ایرانی شناخته می شود به شما امکان راه اندازی فروشگاه اینترنتی کسب و کارتان را بدون نیاز به دانش کدنویسی را می‌دهد. همچنین مانند سایر فروشگاه سازهای ایرانی شما می توانید از قالب های رایگان ساخت فروشگاه وبزی استفاده کنید، نقات قوت و ضعف آنها را بررسی کنید، امکانات و قابلیت های آن را بسنجید و در نهایت پس از بررسی جامع، پلن موردنظر خود را خریداری کنید.

طراحی فروشگاه اینترنتی با کمک فروشگاه ساز وبزی

به کمک فروشگاه ساز ایرانی وبزی می‌توانید در ابتدا یک قالب را انتخاب کرده و در  ادامه المان ها و محتوای مورد نظر را مانند قطعات پازل در کنار هم قرار داده و فروشگاه اینترنتی خود را شخصی سازی کنید. همچنین از آنجایی که ساخت سایت فروشگاهی در وبزی مطابق استانداردهای گوگل بوده است، به راحتی می توانید، برای رنکینگ بهتر در موتر جستجو گوگل به سئو و بهینه سازی پلتفرم خود بپردازید.

قابلیت ها و امکانات فروشگاه ساز ارزان وبزی

بسیار خب! تا به اینجای محتوا 6 نمونه از بهترین فروشگاه سازهای ایرانی در مسیر آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان را به شما معرفی کردیم، علاوه بر بیان امکانات و ویژگی های آنها در چند مورد به مقایسه فروشگاه سازها و این پلتفرم ها پرداختیم. مشاهده کردیم که اکثر لیست فروشگاه سازهای ایرانی امکان تست و استفاده از پلن رایگان را به مدت محدود به شما ارائه می‌کنند و برای ارتقا فروشگاه خود و امکان استفاده از تمامی مزایات و امکانات، نیازمند ارتقا پنل فروشگاهی خود هستید.

در ادامه اما می خواهیم به تکمیل لیست بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی بپردازیم و بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی خارجی را به شما معرفی کنیم پس ادامه مطالعه این مقاله را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.  

طراحی سایت فروشگاهی | طراحی فروشگاه اینترنتی

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

طراحی سایت فروشگاهی | طراحی فروشگاه اینترنتی

تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.  

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

بهترین فروشگاه سازهای خارجی

بهترین نرم افزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی خارجی

محبوب ترین فروشگاه سازهای خارجی کدامند؟

اگرچه شناخت بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی فارسی برای کاربرانی که در داخل ایران قصد فروش محصولات خود را دارند، کاربردی تر به نظر می‌رسد اما معرفی برترین نمونه های فروشگاه ساز خارجی در تکمیل لیست بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی، خالی از لطف نیست. بنابراین در این قیمت می‌خواهیم به سراغ بهترین سایت ساز های رایگان و غیر رایگان خارجی برای ساخت فروشگاه اینترنتی برویم.

بهترین فروشگاه سازهای خارجی -

7. shopify

اولین نمونه از بهترین فروشگاه ساز اینترنتی خارجی که می‌خواهیم آن را معرفی کنیم، شاپیفای است که احتمالا با آن آشنا هستید.

شاپیفای که علاقمندان بسیاری در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است، پیچیدگی های فروشگاه اینترنتی و تجارت آنلاین را تا حد زیادی برطرف می‌کند. شما می‌توانید پایگاه های فروش خود در اینستاگرام، فیسبوک، گوگل و … را در یک نقطه و در شاپیفای متمرکز کرده و به کسب درآمد از چندین پلتفرم بپردازید.

ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای با shopify

در ابتدای مسیر شما می‌توانید از چندین تم رایگان استفاده کنید،اما برای ارتقا و شخصی سازی پلتفرم فروشگاهی خود، هم امکان ساخت فروشگاه اینترنتی به کمک قالب های شاپیفای برای شما وجود دارد و اگر به دنبال ویرایش HTML و CSS فروشگاه آنلاین خود هستید، شاپیفای این دسترسی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دو ویژگی متمایزکننده شاپیفای، عدم نیاز به درگاه پرداخت واسطه و پیش‌فرض‌های هوشمند برای نرخ‌ها و مالیات‌های حمل و نقل است که البته امکان تغییر آنها نیز وجود دارد.

قابلیت های نرم افزار فروشگاه اینترنتی shopify

بهترین فروشگاه سازهای خارجی - wix

8. wix

Wix یکی دیگر از بهترین سایت ساز های رایگان و فروشگاه سازهای مطرح است که به مشاغل کوچک و خرده فروشان، امکانات متعدد ساخت فروشگاه اینترنتی نظیر گزینه‌های قالب، استراتژی‌های سئو و گزینه‌های پرداخت را ارائه می‌کند.

شخصی سازی فروشگاه اینترنتی ب کمک فروشگاه ساز Wix

پلتفرم wix که یکی از بهترین فروشگاه سازها به شمار می‌آید امکان طراحی فروشگاه با بیش از 500 قالب آماده را برای شما فراهم کرده است. بنابراین می توانید با اطمینان خاطر و بدون نیاز به دانش کدنویسی، اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای کسب و کار خود کنید.

امکانات و ویژگی های فروشگاه ساز Wix

بهترین فروشگاه سازهای خارجی - bigcommerce

9. bigcommerce

bigcommerce یکی دیگر از نمونه های نرم افزار فروشگاه اینترنتی رایگان به مدت 15 روز است که امکان طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای را برای شما فراهم می‌آورد. در وهله اول باید اشاره کنیم این پلتفرم، یک سیستم ساخت سایت فوق العاده آسان برای استفاده دارد اما می توانید از قابلیت های کدنویسی HTML و CSS و یا ویرایش PHP و کد مورد استفاده، برای ایجاد شخصی سازی حرفه ای تر استفاده کنید.

ویژگی های سایت ساز و فروشگاه ساز bigcommerce

بهترین فروشگاه سازهای خارجی - Square Online

10. Square Online

یکی دیگر از نمونه های بهترین فروشگاه سازهای خارجی، Square Online است. اگرچه از این پلتفرم بیشتر برای ساخت فروشگاه اینترنتی کم حجم مانند مشاغل کوچکتر و خرده فروش ها استفاده می‌شود، اما توانسته علاقمندان بسیاری را به خود جلب کند. 

با وجود امکانات محدودتر نسبت به فروشگاه سازهای مطرح نظیر shopify، به کمک این پلتفرم می‌توانید سایت و فروشگاه اینترنتی واکنش گرا با کاربری ساده، با قابلیت افزودن محتوا و سفارش سازی های مدنظر ایجاد کنید.

ویژگی های جزئی تر پلتفرم Square Online

پلتفرم فروشگاه ساز مانند بسیاری پلتفرم های دیگر امکاناتی نظیر مدیریت محصولات، پرداخت آنلاین، ارسال محصول و گزارش گیری جزئی و…. را در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توان گفت به غیر از پلن های سفارشی و اختصاصی، این پلتفرم در ارائه سرویس خدمات رایگان، یکی از برترین فروشگاه سازهای رایگان به شمار می‌رود.

امکانات فروشگاه ساز Square

بهترین فروشگاه سازهای خارجی -squarespace

11. squarespace

گزینه بعدی از لیست بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی که می‌خواهیم به سراغ آن برویم، پلتفرم squarespace است. این پلتفرم بیشتر به دلیل قالب های بسیار زیبا و المان های طراحی جذاب توانسته علاقمندان زیادی مجذوب خود کند. از طرفی یک انتخاب عالی برای انواع وب سایت ها و پلتفرم ها به حساب می‌آیند مستقل از مشاغل کوچک، وبلاگ نویسان، وبسایت های رزومه و نمونه کار و در نهایت فروشگاه های اینترنتی.

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز squarespace

بهترین فروشگاه سازهای خارجی - web.com

12. web.com

web.com آخرین گزینه از لیست بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی است که مانند سایر پلتفرم ها امکان راه اندازی فروشگاه اینترنتی با هزینه کمتر و در مدت زمان کوتاه تر را برای شما فراهم می‌کند. امکانات و قابلیت های محدودتر این گزینه مقایسه فروشگاه سازها با گزینه های همچون shophfy و… سبب شده تا بیشتر صاحبان مشاغل کوچک تر و با حجم محصولات کوچک تر به سراغ ساخت فروشگاه اینترنتی خود از طریق web.ccom بروند. در اینجا به مهم ترین امکانات و ویژگی های این پلتفرم اشاره می‌کنیم.

امکانات فروشگاه ساز web.com

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.  

طراحی سایت فروشگاهی | طراحی فروشگاه اینترنتی

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

طراحی سایت فروشگاهی | طراحی فروشگاه اینترنتی

تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.  

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

انواع فروشگاه سازهای اینترنتی

انواع فروشگاه سازهای اینترنتی

به طور کلی فروشگاه سازها در چه نوع دسته بندی هایی قرار می‌گیرند؟

بسیار خب! تا به اینجا دریافتیم فروشگاه سازها ابزار هایی هستند که می‌ توان به کمک آنها اقدام به ساخت پلتفرم فروش آنلاین یا تجارت الکترونیک (Ecommerce) کرد. در ادامه نیز نمونه هایی از بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی را با هم بررسی کردیم. اما خوب است که با انواع فروشگاه سازها از نظر دسترسی های مربوطه نیز آشنا شویم. 

انواع فروشگاه سازهای اینترنتی - Open Source

فروشگاه ساز‌های اپن سورس (Open Source)

فروشگاه سازهای اوپن سورس یا منبع باز از بهترین انواع فروشگاه سازها محسوب می شوند. به نسبت سایر پلتفرم ها، قابلیت ها و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و به این طریق می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را حرفه ای تر بسازید. منبع باز بودن این نوع از پلتفرم ها باعث می‌ شود شما به کدهای فروشگاه اینترنتی خود دسترسی داشته باشید. از این طریق امکان افزودن قابلیت ها و امکانات به وسیله تغییر کد و اسکریپت فروشگاه آنلاین برای شماوجود دارد.

چند نکته در خصوص فروشگاه سازهای منبع باز

افزونه ووکامرس که در ابتدا معرفی کردیم یکی از برترین نمونه‌های پرطرفدار فروشگاه سازهای Open Sourse شناخته می‌شود که قابلیت های بسیار زیادی برای شما فراهم می‌کند.

البته اگر بخواهیم به معایب فروشگاه سازهای اوپن سورس  هم کوتاه اشاره کنیم، می‌توان مشکلاتی از قبیل دغدغه کدنویسی و نگهداری سرور فروشگاه را عنوان کرد.

انواع فروشگاه سازهای اینترنتی - non Open Source

فروشگاه ساز‌های غیر اپن سورس

این نوع فروشگاه سازها به شما دسترسی از کدهای فروشگاه اینترنتی تان نمی‌دهند. تنها به شما این فرصت را می‌دهند که با امکانات و قابلیت هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نموده و برای مارکتینگ و فروش و ارتقا آن بکوشید.

از محبوب‌ترین و بهترین فروشگاه سازهای غیر اپن سورس می‌توان به WIX  اشاره کرد که در طول این مطلب به آن اشاراتی داشتیم.

توضیحاتی درباره فروشگاه سازهای غیرمنبع باز

علاوه بر نکته ای که در بالا ذکر کردیم و محدودیت شما در افزودن المان ها در این نوع فروشگاه سازها، می توان این نکته را نیز یادآور شد که نمی‌توانید پلتفرم خود را به راحتی از سیستمی به سیستم دیگر منتقل کنید. به تبع آن می‌توان گفت هرچه حجم کسب و کار بیشتر و فروشگاه اینترنتی شما بزرگتر باشد، ملزم به پرداخت هزینه های بسیار بیشتر برای نگهداری پلتفرم خود هستید.

حالا که در این مرحله بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی را معرفی کردیم و با انواع فروشگاه سازهای آنلاین آشنا شدیم، قصد داریم مهمترین نکاتی را که هنگام شناخت بهترین فروشگاه ساز اینترنتی باید در نظر بگیرید برای شما مطرح کنیم. پس برای بررسی بیشتر این نکات با ما همراه باشید.

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای

چه نکاتی را در خصوص انتخاب بهترین فروشگاه ساز اینترنتی باید در نظر بگیریم؟

همان طور که گفته شد، در این بخش قصد داریم ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای را با هم بررسی کنیم. البته ممکن است اهمیت هر ویژگی با توجه به کسب و کار شما متفاوت در نظر گرفته شود، اما پارامترهایی به صورت پیش فرض برای برتری اکثر فروشگاه سازها و بهترین طراحی فروشگاه اینترنتی الزامی هستند.  مهم ترین  این نکات عبارتند از :

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای - هاست با کیفیت

هاست مطمئن و با کیفیتی داشته باشد

به فضای میزبانی دیتای فروشگاه خود، اهمیت ویژه دهید!

انتخاب یک فضای میزبانی با کیفیت مهمترین المانی است که هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی خود از هر طریقی باید در نظر داشته باشید. بنابراین در هنگام انتخاب بهترین فروشگاه ساز رایگان یا پولی هم باید از وجود یک هاست با حجم و کیفیت مطلوب، اطمینان حاصل کنید. 

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای - قابلیت توسعه و گسترش

قابلیت توسعه و گسترش را برایتان فراهم کند

همواره به فکر ارتقا و توسعه پلتفرم خود باشید!

قابلیت توسعه از نکاتی است که در برخی از فروشگاه سازها مخصوصا فروشگاه سازهای اوپن سورس، برای شما مهیا می‌شود. با در دسترس داشتن سورس کدهای فروشگاه، امکان افزودن المان‌ها و توسعه برای شما وجود دارد، اما در فروشگاه سازهای غیر اوپن سورس معمولا باید منتظر توسعه و ارتقا از سمت مجموعه ارائه دهنده باشید.

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای - پشتیبانی قابل اطمینان

تیم پشتیبانی قوی و قابل اطمینان وجود داشته باشد.

مراقب رها شدن در بین مسیر باشید!

در انتخاب بین بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی، به این نکته توجه داشته باشید که تیم پشتیبانی قوی، یکی از مهم ترین ویژگی ها محسوب می شود. پشتیبانی از مشکلات فنی و رفع باگ های پلتفرم با کیفیت بالا، اطمینان و آسودگی خاطر بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای - پنل مدیریتی پیشرفته

پنل مدیریت حرفه ای فروشگاه به شما ارائه دهد.

مدیریت محصولات و پلتفرم شما نباید دارای نقص و پیچیدگی باشد!

داشتن فروشگاه اینترنتی با صدها و حتی هزاران محصول متنوع، کار شما را برای مدیریت، دسته بندی و رسیدگی آنها، پیچیده می‌کند.  یک فروشگاه ساز حرفه ای باید دارای پنل مدیریت محصولات و خدمات با دسترسی های جامع و جزئی در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید به بهترین نحو ممکن مدیریت کاربران، محصولات و پلتفرم خود را انجام دهید.

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای - امکان فروش انواع محصولات

امکان فروش انواع محصولات برای شما برقرار باشد.

فروشگاه ساز شما نباید محدودیتی مرتبط با نوع محصول برایتان ایجاد کند.

بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی معمولا به صورت همزمان امکان فروش محصولات فیزیکی، دیجیتالی و حتی فروش خدمات را برای شما به همراه خواهند داشت. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که دغدغه انتخاب فروشگاه ساز با توجه به نوع محصول را نداشته باشید و به المان ها و پارامترهای طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای توجه بیشتری داشته باشید.

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای - قابلیت جستجو و دسترسی آسان

قابلیت جست وجوی آسان برای مشتریان شما وجود داشه باشد.

جستجو و دسترسی به صدها محصول خود را برای کاربران راحت کنید.

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب بهترین نرم افزار و اپلیکیشن فروشگاه ساز رایگان، قابلیت سرچ، دسته بندی و بهینه سازی طبقه بندی محصولات است. فروشگاه ساز شما باید قابلیت دسته بندی، جداسازی با تگ ها، سرچ و فیلتر محصولات را در اختیارتان قرار دهد. به این طریق محصولات شما راحت تر در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و به کمک آن رضایت مخاطبان از پلتفرم فروشگاهی شما افزایش می‌یابد.

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای - گزارشات فروش پیشرفته

گزارش فروش حرفه ای در اخیار شما قرار دهد.

بدون گزارشات درآمدی و فروش شفاف، در مسیر گم می‌شوید.

فردی را تصور کنید که بدون آدرس، نقشه و راهنما، در مکان و شهری جدید قرار گرفته. آیا سردرگمی و ابهام برای او پیش بینی می‌کنید یا موفقیت و پیروزی؟ گزارشات فروش به شما کمک می‌کند مخاطبان و محصولات خود را بهتر بشناسید، محصولات با افت فروش را بررسی کنید، نکات بازاریابی و مارکتینگ حرفه ای از میان آنها کشف کنید و به طور کلی برای برنامه ریزی و هدف گذاری جامع تری در آینده اقدام کنید.

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای - اتصال به سیستم پیامکی و ایمیلی

اتصال به سرویس پیامکی یا ایمیلی را برای شما فعال سازد.

مشتریان بالقوه فروشگاه خود را به پلتفرم خود بازگردانید!

ارائه و اتصال سیستم پیامکب و ایمیلی به فروشگاه دو مزیت کلی دارد. اول اطلباع رسانی های مربوطه مانند اطلاعات خرید، ثبت سفارش، پیگیری مرسوله و … . دومین مزیت این سرویس را می‌توان جذب مشتریان بالقوه در نظر گرفت. به عنوان مثال می‌تواند با ارسال پیامک تخفیف، اطلاع رسانی‌ های مربوطه، اخبار مربوط به فروشگاه و … افراد بیشتری را به خرید از فورشگاه اینترنتی خود دعوت نمایید.

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای - طراحی سئو محور

مطابق اصول بهینه سازی و سئو طراحی شود.

رضایت کاربران و موتور جستجو گوگل را همزمان بدست آورید!

فروشگاه ساز و قالب های فروشگاهی مورد استفاده شما باید به صورت پیش فرض مطابق الگوریتم های موتورهای جستجو طراحی شود. به این ترتیب فروشگاه شما مورد علاقه هم کاربران و هم موتورهای جستجو قرار می‌گیرد. این امر با توجه به معیارهای مدنظر بهینه سازی قابل اجرا است. مثلا سرعت لود مناسب، کدنویسی بهینه و بروز، محتوای با کیفیت، عکس ها و جزئیات محصولات دقیق، رابط کاربری و تجربه کاربری حرفه ای و … . 

مهم ترین ویژگی های فروشگاه ساز حرفه ای - طراحی واکنش گرا و ریسپانسیو

فروشگاه اینترنتی شما واکنش گرا و ریسپانسیو باشد.

حجم عظیم مشتریان موبایلی خود را نادیده نگیرید!

با افزایش تعداد بیشمار کاربران موبایلی، طراحی ریسپانسیو از اصلی ترین نکاتی است که در هنگام طراحی و انتخاب بهترین فروشگاه سازهای رایگان و غیر رایگان باید به آن توجه ویژه داشه باشید. محتوای فروشگاه شما باید در دستگاه های مختلف به خوبی و بهینه قابل نمایش باشد و امکان بررسی و خرید برای همه کاربران را به بهترین شکل برای آنها مهیا کنید.

جمع بندی و کلام پایانی

جمع بندی و کلام پایانی

خلاصه ای از مطالب گفته شده

بسیار خب! خسته نباشید. شما به پایان مطالعه مقاله بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی رسیده اید! در این مقاله ابتدا توضیحاتی در خصوص بهترین فروشگاه سازهای رایگان به شما ارائه کردبم. سپس به این موضوع پرداختیم که برای ساخت فروشگاه اینترنتی شما سه راه پیش پای خود دارید. 

  1. طراحی فروشگاه اینترنتی با برنامه نویسی
  2. طراحی پلتفرم فروش آنلاین با CMS رایگان مانند وردپرس
  3. طراحی فروشگاه اینترنتی با استفاده از فروشگاه سازها

در ادامه به معرفی برتربن فروشگاه سازهای ایرانی پرداختیم که عبارتند از 

  • ووکامرس
  • پرتال
  • شاپفا
  • آی پرستا
  • سازیتو 
  • وبزی 

در ادامه این عناوین، مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های هرکدام را به همراه لیست امکانات آنها ذکر کردیم.

در بخش دوم محتوا به سراغ برترین نمونه ها و بهترین فروشگاه سازهای خارجی رفتیم . مهم ترین این فروشگاه سازها عبارتند از :

  • shopify
  • wix
  •  bigcommerce
  •  Square Online
  •  squarespace
  •  web.com
در بخش پایانی این محتوا نیز به سراغ دسته بندی و انواع فروشگاه ساز ها رفتیم. اشاره کردیم فروشگاه سازها در دو دسته بندی اوپن سورس و غیر اوپن سورس قرار می‌گیرند که تنها تفاوت آنها در دسترسی به کدهای پلتفرم طراحی شده است که به تبع آن تفاوت هایی دیگر ایجاد می‌کند.

در بخش بعدی از محتوا به سراغ مهم ترین نکات و ویژگی های فروشگاه سازهای حرفه ای رفتیم و اشاره کردیم در نظر داشتن این موارد و المان هایی از این دست بر طراحی پلتفرم فروشگاهی حرفه ای شما موثر است. مهمترین ویژگی های فروشگاه سازهای حرفه ای که بیان کردیم عبارتند از :

  •  هاست با کیفیت و مطمئن
  • قابلیت توسعه و گسترش
  • پشتیبانی دقیق و حرفه ای
  • پنل مدیریتی پیشرفته
  • امکان فروش انواع محصولات
  • قابلیت دسترسی و جستجو آسان
  • گزارشات فروش حرفه ای
  • اتصال به سرویس های پیامکی و ایمیلی
  • طراحی و بهینه سازی مطابق اصول سئو
  • طراحی و اجرای ریسپانسیو و واکنش گرا

امیدواریم این مقاله بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی را به شما معرفی کرده باشد. در طول مقاله سعی کردیم توضیحاتی کامل را برای شما بیان کنیم و مهترین سوالاتی که ممکن است برای شما مطرح شود را پاسخ دهیم. اما چنانچه پرسشی را بی پاسخ گذاشتیم، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها مطرح نموده تا به رفع ابهامات و توضیحاتی جامع تر پیرامون آن مطلب بپردازیم.

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.  

طراحی سایت فروشگاهی | طراحی فروشگاه اینترنتی

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

طراحی اپلیکیشن اختصاصی ویستا

شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!

با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!

طراحی سایت فروشگاهی | طراحی فروشگاه اینترنتی

تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.  

مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا