ارز-دیجیتال-دوج-کوین
Search

همه چیز در مورد دوج کوین

فهرست مطالب

اگه شما هم در زمینه سرمابه گذاری در ارز های دیجیتال فعالیت می کنید، به احتمال زیاد اسم ارز دیجیتال دوج کوین رو شنیده اید. این ارز دیجیتال که صرفا برای شوخی ساخته شده بود، در حال حاضر با ارزش ده ها میلیارد، یکی از ارز های دیجیتال معروفه که در رده های بالای اارز های دیجیتال قرار گرفته و ایلان ماسک از این ارز دیجیتال حمایت میکنه.

ارز دیجیتال دوج کوین با این که مدت زمان زیادی نیست که وارد بازار شده ، اما محبوبیت بسیاری در بین کاربران ایرانی و خارجی پیدا کرده است. یکی از دلایل محبوبیت دوج کوین قرار گرفتن این ارز دیجیتال در رتبه بندی های ارز های دیجیتاله. دلیل دیگه که کاربران رو

کاراکتر-دوج-کوینبرای خرید و فروش دوج کوین متقاعد کرده قیمت پایین این ارز است. به این امید که در آینده رشد بسیاری داشته باشه و اون ها رو به رویای پولدار شدن برسونه.صاحبان صرافی ها هم در طراحی سایت صرافی این ارز دیجیتال رو وارد لیست ارز های دیجیتال خود کردند. اما مقبولیت یک ارز دیجیتال تنها جنبه مادی اون اهمیت نداره. بلکه ایجاد و توسعه اون هم میتونه برای کاربران جذاب باشه.

اگه شما هم به دوج کوین علاقه دارین و با محبوبیت این ارز براتون جالب شده و میخاین بیش تر در مورد این ارز بدونین این مقاله برای شما نوشته شده. در این مقاله اول از همه در مورد نحوه پیدایش دوج کوین و بعد از اون در مورد نحوه کار دوج کوین و قیمت این ارز دیجیتال صحبت خواهیم کرد. در آخر هم با کیف پول های دوج کوین آشنا می شوید.

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

ارز دیجیتال دوج کوین در سال 2013 متنشر شد و مانند بیت کوین یک ارز برای انتقال پول است. لوگوی آن تصویر سگی از نژاد شیبا اینو است. دوج کوین ارزی همتا به همتا یا peer to peer  است و از آن به عنوان آلت کوین که به معنای جایگزین سکه است یاد می کنند. در ادامه در مورد نحوه شکل گیری این ارز دیجیتال صحبت می کنیم.

دوج کوین چگونه به وجود آمد؟

دوج کوین در ایتدا تنها با یک شوخی ساده ایجاد شد. در دسامبر 2013 قیمت هر واحد بیت کوین به 1000 دلار رسید. در همان سال با توجه به رشد بیت کوین ، زمانی که از پیدایش بیت کوین چهار سال میگذشت، یک برنامه نویس به نام بیلی مارکوس ارز دیجیتال خود را طراحی کرد. او با کمک چکسون پالمر ، مدیر تحلیل داده ادوبی دوج کوین را در اواخر سال 2013 شکل گرفت. خالق این ارز که همه او را با نام مستعار سیبوتشی ناکامتو می شناسند تنها این ارز را به عنوان یک سیستم پرداخت دوستانه بدون اهمیت به پذیرش افراد ایجاد کرد.

با این که دوج کوین با هدف خاصی ساخته نشده بود، اما بعد از گذشت چندین ماه از فعالیت این ارز ، بینانگذاران این ارز اعلام کردند که از دوج کوین برای پرداخت انعام برای کاربران اینترنتی در ازای فعالیتشان و کمک به انجمن ها خیریه ها استفاده خواهند کرد. اهدافی که برای این ارز در نظر گرفته شد طرفداران آن را چندین برابر کرد. در حال ارز دیجیتال دوج کوین در بسیاری  سایت های صرافی و در طراحی سایت صرافی p2p به کار می رود.

لوگوی دوج کوین به چه معناست؟

همان طور که گفتیم لوگوی ارز دیجیتال دوج کوین یک سگ ژاپنی با نژاد شیبا اینو است. این نماد از یکی میم اینترنتی که یک سگ با نام دوج (DOGE) بود گرفته شده است. سازندگان دوج کوین هم برای این که بتوانند ماهیت این ارز را نشان دهند، تصویر دوج که همان سگ بود را روی آن گذاشتند. این موضوع یکی از دلایلی بود که باعث شد تا این ارز نسبت به ارزهایی چون بیت کوین و اتریوم جدی گرفته نشود. چرا که با همه ارز هایی تا آن زمان ایجاد شده بود، متفاوت بود.

دلایل محبوبیت دوج کوین

با همه موضوعاتی و اهدافی که در مورد دوج کوین وجود داشت، این ارز دیجیتال در همان ابتدا طرفداران بسیاری پیدا کرد. این محبوبیت تا جایی ادامه داشته که برخی از افراد وسایل شخصی و یا حتی لوازم خانه خود را با لوگوی دوج کوین خریداری کردند. البته افراد دلایل مهمی برای محبوبیت دوج کوین داشتند. ما هم بعضی از این دلایل را بررسی می کنیم.

لوگو-دوج-کوین

نام لوگوی بامزه دوج کوین: نام و لوگوی این ارز دیجیتال توجه هر کسی را به خود جلب می کند. به نظر بسیاری از افراد متخصص در حوزه ارز های دیجیتال، طنزی که در نام لوگوی این ارز وجود دارد، بسیاری از افراد را خود جلب کرده است. به همین دلیل طرفداران این ارز لقب “پول خودمانی” را به این ارز داده اند.

استفاده در کارهای خیریه: یکی از کارهایی که بنیانگذاران این ارز انجام داده اند، وارد کردن آن به رسانه ها برای انجام کار های خیریه بوده که همین کار باعت پایداری این ارز محبوب بوده است.

حمایت افراد مشهور:  حمایت افرادی مثل ایلان ماسک ، کارول باسکین و دیگر سلبریتی های معروف یکی دیگر از عواملی است که باعث محبوبیت دوج کوین شده است. یکی از تاثیر گذارترین سلبریتی های طرفدار دوج کوین مدیر تسلا و ثروتمند ترین فرد جهان یعنی ایلان ماسک است.

عرضه در زمان مناسب: دوج کوین در اواخر سال 2013 منتشر شد. در این زمان قیمت بیت کوین به نسبت بسیار زیادی کاهش پیدا کرده بود. همین امر باعث شد تا قیمت دوج کوین در یک روز 45% افزایش پیدا کنه.

استفاده برای پرداخت های کوچک: درسته که این ارز در سال 2021 شناخته شده است، اما در سال های قبل به عنوان یک ارز برای پرداخت ارزان و سریع استفاده شده است.

دوج کوین چگونه کار می کند؟

توسعه دهندگان این این ارز از کدهای ارز دیجیتال لاکی کوین برای توسعه این ارز استفاده کردند. در واقع این ارز یک انشعاب از لاکی کوین است و لاکی کوین هم انشعابی از لایت کوین و لایت کوین هم انشعابی از بیت کوین است. در نتیجه شبکه های بیت کوین، لایت کوین و دوج کوین شباهت های بسیاری به هم دارند. در این مقاله سعی کردیم تا به طور مختصر در مورد نحوه کار دوج کوین صحبت کنیم. اما توضیح جز به جز آن بسیار طولانیست. فقط در همین حد بدونید که بیت کوین، لایت کوین و دوج کوین از لحاظ عملکردی شباهت های بسیاری به هم دارند.

فناوری استخراج دوج کوین و چگونگی استخراج آن

دوج کوین بر اساس الگوریتم اثبات کار یا استخراج کار می کند. در واقع این شبکه هم مثل بیت کوین به ماینر هایی متکی است که تراکنش را تایید می کنند و با پردازش سخت افزاری جلوی دستکاری و تقلب را می گیرند. بعد از این که شبکه تراکنش رو قبول کرد، تراکنش ها در محلی به اسم مم پول منتظر تایید میمونن. یک تراکنش می تواند از طرف چند ماینر انتخاب شود. بعد از این که ماینر تراکنش را انتخاب کردند، برای استخراج مشغول حل معمای ریاضی برای بلاک می شوند. حل کرد معما با استفاده از سخت افزار ها و دستگاه هایی به اسم ماینر انجام میشه. بعد از این که بلاک حل شد، در کنار بلاک هایی که قبلا حل شدن قرار میگیره و زنجیره بلاک یا پلاکچین رو ایحاد می کنن.

قیمت دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین شکلی از دارایی دیجیتال است و با قرار گرفتن در رتبه 7 با ارزش 38.44 میلیارد دلار، 2.49 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. قیمت این ارز را نمی توان به طور دقیق اعلام کرد. چرا که دائما در حال تغییر است اما در حال حاضر هر واحد از این ارز 0.296064 دلار معادل 7293 تومان در اسکریپت صرافی رمز ارز  معامله میشود که این نرخ هم در حال تغییر است.

قیمت-ارز-دیجیتال-دوج-کوین

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2022

در حال حاضر و با توجه به یکی از پیش بینی ها در سال های اخیر، قیمت بیت کوین در کوتاه مدت صعودی است. اما در پیش بینی های بلند مدت، به گونه ایست که نشون میده قیمت دوج کوین به 1 دلار خواهد رسید. قیمت دوج کوین با حمایت های ایلان ماسک میتونه آینده موفقی رو داشته باشه. یکی از نکات موثر در پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2022 ، آپگرید شبکه دوج کوین است که به کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن به این شبکه کمک میکنه. عوامل موثری می تونه در تعیین قیمت دوج کوین تاثیر بذاره . اما در کل آینده دوج کوین با افزایش قیمت و رسیدن قیمت آن به 1 دلار کمک میکنه.

افزایش ارزش در دوران کاهش قیمت رمز ارز ها

ارزش دوج کوین بر خلاف ارزهای دیگر در حال افزایش است. به گزارش خرید و فروش ارز های دیجیتال در صرافی ها، افراد و دارندگان بزرگ ارز های دیجیتال در حال خرید دوج کوین هستند. این موضوع اثر خوبی روی قیمت دوج کوین گذاشته است. با این حساب می توان گفت که دوج کوین می تواند گزینه خوبی برای سرمابه گذاری باشد.

رشد دوج کوین در آینده چطور خواهد بود؟

کارشناسان در زمینه رمز ارز دو آینده متفاوت را برای دوج کوین پیش بینی کرده اند. برخی از تحلیلگران  روند نزولی برای دوج کوین و برخی دیگر پیش بینی می کنند که قیمت دوج کوین در آینده به 10 دلار هم خواهد رسید. رشد دوج کوین از نگاه برخی از تحلیلگران دور از انتظار نیست. با توجه به ویژگی هایی که دوج کوین داره و اخباری که در مورد نزدیک شدن این آلت کوین به ترون وجود داره ، میتونه در آینده اون تاثیر بذاره.

آیا این ارز دیجیتال ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

اگر بخواهید به نمودار دوج کوین در این یک سال اخیر نگاهی بیندازید میبینید که اگر شما سال پیش روی این ارز سرمایه گذاری کرده بودید، الان سرمایه شما 240 برابر شد. اما با تمام توضیحاتی که تا الان گفته شد، سرمایه گذاری روی این ارز ریسک بسیاری دارد. چرا که همان طور که این ارز در مدت کوتاهی انقدر پیشرفت داشته، همانطور هم میتواند به یکباره افت شدیدی داشته باشد.

کمی قبل گفتیم که این ارز ماهیت غیر جدی دارد و همین موضوع باعث جذب طرفداران بسیاری شده است. اما این موضوع مدتی بعد می تواند باعث افت این ارز شود. یا برای مثال چندی پیش ایلان ماسک از این ارز حمایت کرد و ارزش این ارز را 80 درصد افزایش داد. این موضوعات به طور ناگهانی قیمت را افزایش و یا کاهش می دهند. پس خیلی نباید به این ارز اعتماد کنید.

مزایا و کاربرد دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال است که می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. از دوج کوین می توان برای انعام به کاربران اینترنتی، کمک به خیریه ها و یا سرمایه گذاری و ترید ارز دیجیتال استفاده کرد. دوج کوین بر اساس پروتکل لایت کوین است اما سرعت بلاک آن بالاست و تراکنش های سریع تری دارد. به علاوه کارمزد دوج کوین بسیار ناچیز است.

روش های خرید و فروش دوج کوین

برای به دست آوردن دوج کوین می توانید یکی از کاربران فعال در اینترنت باشید و از طریق تولید محتوا دوج کوین به دست آورید. علاوه برای می توانید در صرافی های ارز دیجیتال معتبر داخلی و خارجی به ترید ارز دیجیتال دوج کوین بپردازید. استخراح و خرید و فروش محصولات هم می توانند به شما در به دست آوردن دوج کوین کمک کنند.

بهترین والت های دوج کوین کدام ها هستند؟

اول از همه باید بگ دیگر از والت تخصصی دوج کوین که DogeCoin wallet نام داشت پشتیبانی نمی شود. چرا که بسیاری از افراد گزارش کرده اند که با این والت سرمیاه خود را از دست داده اند. با این حال بهترین والت های دوج کوین لجر نانو، ترزور و و والت های دیگری مثل کوینومی، تراست والت ، اتمیک و والت کاغذی هستند.

تیم ویستا با داشتن نمونه کارهای قوی در زمینه صرافی ارز دیجیتال به شما کمک میکنه تا طراحی سایت نوبیتکس  مثل نوبیتکس و والکس رو با هر ویژگی و امکاناتی که مدنظرتونه رو سفارش بدین. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی سایت ارز دیجیتال وارد صفحه “طراحی سایت صافی ویستا” شوید. خدمات طراحی سایت صرافی ویستا شامل طراحی سایت مشابه ارز دیجیتال، طراحی سایت صرافی p2p، طراحی صرافی غیر متمرکز و اسکریپت صرافی ارز دیجیتال است که می توانید آن ها را سفارش دهید.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا