قیمت-طراحی-سایت-شرکتی
Search

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت شرکتی

فهرست مطالب

طراحی سایت شرکتی برای افزایش اعتماد نسبت به برند و در نتیجه توسعه کسب و کار و بهبود دیدگاه های موثر بر فروش از جمله اولین توصیه های متخصصین E-commerce و دیجیتال مارکتینگ به صاحبان کسب و کار است. تاثیر این واقعیت بازاریابی و تجارت آنلاین زمانی جدی تر می شود که بر اساس نظرسنجی در حدود 75 درصد از مصرف کنندگان و مشتریان، قبل از مراجعه به یک کسب و کار آن را به صورت آنلاین جستجو می کنند!

ممکن است شما از علاقمندان راه اندازی وب سایت شرکتی باشید و برای کسب و کار خودتان یا کارفرما، به دنبال بررسی عواملی بروید که در قیمت طراحی سایت شرکتی موثر اند. در این مطلب تلاش کردیم تا به طور جامع و دقیق، پاسخگوی سوالات شما در زمینه این عوامل باشیم.

پیش از شروع، نگاهی به سرفصل ها و عوامل مورد بحث در این مقاله می پردازیم تا چشم انداز روشن تری از آنچه مطالعه خواهید کرد، ایجاد کنیم. عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت شرکتی عبارتند از : 

امکانات عمومی سایت شرکتی :

  • نوع CMS سایت شرکتی
  • ریسپانسیو بودن سایت شرکتی
  • حجم هاست و نوع دامنه سایت شرکتی
  • اعتبار شرکت طراح سایت شرکتی
  • پشتیبانی سایت شرکتی
  • سئو سایت شرکتی
  • امکان نمایش چارت سازمانی در سایت شرکت
  • چند زبانه بودن سایت شرکتی
  • امکان نمایش تایم لاین و تاریخچه شرکت در سایت
  • امکان درج فرم استخدام و ارسال رزومه در سایت شرکت
  • امکان طراحی صفحه نظرسنجی در سایت

مهم ترین عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت شرکتی

تعیین کننده ترین فاکتورهایی که هزینه نهایی وبسایت شرکتی شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد!

هزینه طراحی سایت شرکتی با توجه به امکانات و قابلیت های سایت ، تعیین می شود. حال وجود برخی از این امکانات در سایت ضروری است اما وجود بعضی دیگر آنها، به ویژه در گام های اولیه راه اندازی پلتفرم شرکتی تنها موجب افزایش هزینه خواهند شد و ضرورت چندانی ندارند!

در وهله اول، توصیه می کنیم برنامه دقیقی برای بودجه ساخت سایت شرکتی که در اختیار دارید با دریافت مشاوره از متخصص دیجیتال مارکتینگ یا طراح سایت حرفه ای بنویسید. سپس، با کمک گرفتن از یک کارشناس و طراح وبسایت های سازمانی و شرکتی، فهرستی از امکانات و صفحاتی را که کسب و کار شما برای شروع کار سایت به آنها نیاز دارد، فهرست کنید.

حال، دیدگاه و دورنمای نسبت به آنچه که به آن نیاز دارید و آنچه می توانید اجرا کنید، در دست دارید. در ادامه، به بررسی ویژگی ها و عواملی خواهیم پرداخت که به طور قطع، اضافه کردن آنها به وبسایت هزینه سایت شرکتی را افزایش خواهند داد. 

در این مطلب، عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت شرکتی را به دو دسته، طبقه بندی کرده ایم؛ ابتدا امکانات عمومی موثر بر قیمت ساخت سایت شرکتی را بررسی می کنیم. در این دسته از فاکتورها، مواردی مطرح می شوند که در هزینه نهایی انواع سایت (خواه شرکتی باشد یا فروشگاهی) موثر اند. اما در دسته بندی دوم به سراغ ویژگی های اختصاصی یک سایت شرکتی می رویم که باعث می شوند میزان بودجه بیشتری را برای سرمایه گذاری در راه اندازی پلتفرم بکار بگیرید! ابتدا با عوامل نوع اول شروع می کنیم.

هزینه-طراحی-سایت-شرکتی

امکانات عمومی موثر بر هزینه در سایت شرکتی

پیش از بررسی عوامل اختصاصی، بدانید کدام فاکتورها هزینه راه اندازی یک سایت را افزایش می دهند!

هریک از عوامل بررسی شده در ادامه، در صورت وجود بودجه کافی و اجرا میتوانند در کیفیت و اعتبار پلتفرم شرکتی شما کاملا تاثیرگذار باشند! در برخی از موارد مورد بحث، بر یکدیگر تاثیر مثبت هم خواهند داشت. برای مثال اگر برای طراحی سایت سازمانی یا شرکتی خود از توسعه اختصاصی و کدنویسی شده بجای CMS بهره بگیرید، توانایی کنترل و مدیریت بسیار وسیع تری روی سایر ویژگی های وب سایت خواهید داشت.

نوع CMS سایت شرکتی

انتخاب میان سفارش ساخت سایت شرکتی یا مبتنی بر CMS اولین عامل تعیین کننده قیمت سایت خواهد بود!

انتخاب نحوه و چگونگی ایجاد سایت، اولین تصمیمی است که باید برای راه اندازی پلتفرم شرکتی بگیرید. طراحی سایت به دو روش راه اندازی با CMS مخفف Content Managment System (سیستم مدیریت محتوا) یا کدنویسی انجام می شود. در روش اول، ممکن است با پراستفاده ترین  و محبوب ترین CMS در جهان، یعنی وردپرس آشنا باشید. هزینه طراحی سایت وردپرسی پایین تر خواهد بود اما محدودیت هایی هم در این روش وجود دارد. با در نظر گرفتن این محدودیت ها، اگر به ویژگی یا قابلیت پیچیده نیاز نداشته باشید، میتوانید از طراحی سایت با CMS کمک بگیرید. 

نقطه ضعف عمده طراحی سایت شرکتی با CMS چیست؟

در آغاز به کار کسب و کار شرکت و زمانی که دسترسی محدود به بودجه دارید، استفاده از CMS ها می تواند نجات دهنده باشد! اما پس از گسترش برند و زمانی که احتمالا نیاز به دسترسی های گسترده تری در پلتفرم خود برای ایجاد، حذف یا تغییر ویژگی ها خواهید داشت، باید مجدد و از ابتدا، برای ساخت سایت کدنویسی شده سرمایه گذاری کنید. 

هرچند تغییرات جزئی در سیستم های مدیریت محتوا با استفاده از کدها میتوان ایجاد کرد اما دو نوع وبسایت ساخته شده با CMS و کدنویسی شده را نمیتوان به یکدیگر تبدیل کرد. بنابراین تصمیم گیری در رابطه با نوع توسعه سایت از پایه و اساس در آینده آنلاین کسب و کار اینترنتی شما تاثیر غیرقابل انکاری خواهد داشت.

ریسپانسیو بودن سایت شرکتی

تعیین کنید که افراد با چه دستگاه هایی به آسانی، به پلتفرم شما دسترسی داشته باشند!

ریسپانسیو بودن یک وبسایت به این معنی است که تصمیم بگیرید افراد، با انواع دستگاه های تلفن همراه و سیستم های کامپیوتری بتوانند به اسانی و بدون مشکل، از سایت شرکت شما بازدید کنند. این ویژگی بطور قطع، در میزان بازدید سایت و البته میزان فروش کسب و کار موثر خواهد بود؛ اما جزو آن دسته از ویژگی های باارزشی است که قیمت طراحی سایت شرکتی را تحت تاثیر قرار می دهد.

حجم هاست و نوع دامنه سایت

میزان منابع و ترافیک هاست، بعلاوه نوع دامنه را متناسب با نیاز پلتفرم و کسب و کار انتخاب کنید!

حجم هاست مورد استفاده و نوع دامنه انتخابی از جمله مواردی هستند که نمیتوانید آنها را برای کاهش هزینه ها و متناسب با سلیقه و ترجیح انتخاب کنید. بلکه ضرورت دارد تا عواملی چون میزان ترافیک ورودی تقریبی به سایت، داخلی یا بین المللی بودن کسب و کار و… را برای تعیین هاست و دامنه مد نظر قرار دهید. در ادامه، خلاصه ای از انواع هاست و دامنه را آورده ایم.

انواع هاست :

هاست‌های اختصاصی: بیشترین منابع را ارائه می‌دهند و برای سایت‌هایی با ترافیک بالا یا پلتفرم های مبتنی بر وب پیچیده مناسب هستند.

هاست‌های VPS: حجم بیشتری نسبت به هاست‌های اشتراکی در اختیار وبسایت می‌دهند، هزینه مناسب تری دارد و برای سایت‌هایی با ترافیک متوسط ​​مناسب هستند.

هاست‌های اشتراکی: ارزان‌ترین نوع هاست و متناسب برای کسب و کار متوسط و کوچک تر هستند که فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند محدودی دارند.

انواع دامنه :

دامنه‌های کشوری: برای کسب و کارهای داخلی و شرکت هایی که مخاطبان را در کشور خاص هدف قرار می دهند، مناسب اند. این دامنه در ایران .ir است که ممکن است در بسیاری سایت های برتر داخلی دیده باشید.

دامنه‌های .org: برای سازمان‌های غیرانتفاعی و آموزشی مناسب هستند. org مخفف Organization به معنی سازمان است و برای اهداف غیرتجاری توصیه شده است.

دامنه‌های .net: مناسب ترین قیمت را در میان دامنه های بین المللی دارند و بسیار محبوب شناخته می شوند. این نوع دامنه برای هرنوع وبسایتی مناسب است و میتوانید برای سایت شرکتی آن را انتخاب کنید.

دامنه‌های .com: این نوع دامنه ها محبوب‌ترین، قابل اعتماد ترین و معمولا گران ترین نوع دامنه هستند. در تقویت هویت برند، سئوی سایت و افزایش اعتبار سایت شرکت هم تاثیر خوبی خواهند داشت.

اعتبار شرکت طراح سایت

مطمئن شوید شرکت طراحی سایتی که برای توسعه پلتفرم به آن اعتماد میکنید؛ معتبر باشد!

شرکت های معتبر و قابل اطمینانی در سطح کشور وجود دارند که برای سفارش راه اندازی وبسایت شرکتی به آنها اعتماد کنید؛ با این حال تجربه نشان داده است برونسپاری بدون تحقیق و بررسی از میزان حرفه ای گری یک کسب و کار و اعتماد صرفا با مشاهده تبلیغات و جوسازی ها، در بیشتر مواقع میتواند منجر به پشیمانی شود.

 توصیه میکنیم فاکتورهایی چون نمونه کارهای شرکت طراحی سایت، قیمت طراحی سایت، مدت زمان و نحوه ارائه پشتیبانی شرکت، دارا بودن امکان خدمات متنوع در شرکت علاوه بر طراحی سایت و… را در هنگام اتخاب شرکت مورد اعتماد مد نظر قرار دهید.

پشتیبانی سایت شرکتی

مطمئن شوید پس از اتمام طراحی سایت، تا حداکثر مدت زمان ممکن پشتیبانی دریافت می کنید!

بعد از اتمام مراحل طراحی و توسعه وب سایت شرکتی، سفارش پلتفرم خود را تحویل میگیرید؛ بدیهی است که تا مدتی نیاز به دریافت راهنمایی و پشتیبانی در رابطه با نحوه مدیریت سایت و چگونگی پیش بردن اهداف تجاری و… خواهید داشت.

 بسیاری از شرکت های طراحی سایت، خدمات طراحی سایت را ارائه می دهند اما تنها برای مدت زمان کوتاهی. پیش از نهایی سازی سفارش با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و از آنها درباره نحوه دریافت پشتیبانی سوال کنید؛ رضایت مشتریان پیشین را جویا شوید و مطمئن شوید در طول مدت پشتیبانی زمان مورد نیاز، در دسترس شما و کسب و کارتان خواهند بود.

در صورت رضایت از پشتیبانی میتوانید با پرداخت هزینه، پشتیبانی سایت را برای مدت زمان مشخصی تمدید کنید که هزینه تمام شده راه اندازی سایت شرکتی را افزایش خواهد داد. برای صرفه جویی در هزینه ها در صورت استفاده از CMS و عدم گستردگی کسب و کار میتوانید مسئولیت مدیریت وبسایت را خودتان بر عهده بگیرید.

سئو سایت شرکتی

تا مدتی پس از ساخت سایت شرکتی، میتوانید اقدامات حیاتی محدود مرتبط با سئو را بر عهده بگیرید!

سئو سایت به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در نهایت سبب بهوبد رتبه سایت در صفحه نتایج گوگل خواهد شد. برای افزایش بازدید سایت، افزایش اعتبار نزد مخاطب و در بازار کار، در نتیجه افزایش میزان فروش سئو بهترین گزینه ممکن خواهد بود؛ اما برای کاهش هزینه طراحی سایت شرکتی می توانید تا مدتی از این تصمیم صرف نظر کنید.

چندزبانه بودن سایت شرکتی

در صورتی که کسب و کار شما بین المللی است، تعیین کنید که کاربران با زبان های مختلف دسترسی به سایت دارند!

در صورتی که جامعه هدف کسب و کار شرکت شما محلی نیست و مشتریانی با زبان های مختلف خواهید داشت، نیاز خواهید داشت تا پلتفرم خود را برای آنها هم قابل دسترسی تعیین کنید. لازم به ذکر است که چندزبانه بودن سایت شرکتی می تواند هزینه ساخت سایت شرکتی را تا میزان قابل توجهی (در حدود 25 درصد مبلغ کل) افزایش دهد. در صورت داخلی بودن بازار کار مورد فعالیت اساسا نیازی به این ویژگی نخواهید داشت.

امکان طراحی صفحه نظرسنجی در سایت

تعیین کنید که میخواهید کاربران واقعی نظرات خود را برای نمایش به سایر کاربران درج کنند!

نمایش نظرات مثبت مشتریان به مخاطبان و مشتریان بالقوه نوعی بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) شناخته می شود. طراحی بخش ها یا صفحه ای در سایت که نظرات مشتریان به بازدیدکنندگان پلتفرم شرکتی تان نمایش داده شود، تاثیر قابل توجهی در جلب اعتماد آنها خواهد داشت؛ از طرفی جزو عوامل موثر بر افزایش قیمت سایت شرکتی محسوب می شود که باید در اجرا یا عدم اجرای آن فکر کنید.  

همانطور که گفتیم پس از بررسی قابلیت ها و مشخصه های اختصاصی طراحی سایت، ویژگی ها و امکانات اختصاصی سایت شرکتی که در قیمت تمام شده پلتفرم موثر اند خواهیم پرداخت. در ادامه چند مورد از مهم ترین این امکانات را مطالعه می کنید.

امکانات-سایت-شرکتی

امکانات اختصاصی موثر بر هزینه در سایت شرکتی

این ویژگی های اختصاصی سایت های شرکتی نیاز به بودجه را در ساخت سایت افزایش خواهند داد!

سایت های شرکتی معمولا از ماژول های پیچیده و متعددی برخوردار نیستند و تنها تعداد محدودی ویژگی های اختصاصی دارند که میتوانند قیمت طراحی سایت شرکتی را افزایش دهند. بر اساس فهرستی که از انتظارات خود از پلتفرم و نیازهای کسب و کار تهیه کرده اید، تصمیم بگیرید کدام یک را اجرا و کدام یک را به زمان دیگری موکول می کنید.

امکان نمایش چارت سازمانی شرکت

به مخاطبان خود نشان دهید شرکت شما یک کسب و کار سازمان یافته است!

چارت سازمانی به بیان ساده تر، نمایش گرافیکی ساختار شرکت است. هدف از ایجاد این بخش در سایت، نمایش روابط و رده های مربوط به موقعیت های شغلی در یک کسب و کار سازمان یافته و ثبت شده است. طراحی و کدنویسی این ویژگی در وبسایت شرکتی ممکن است تا مقداری هزینه ساخت سایت شرکتی را افزایش دهد؛ توصیه می کنیم میزان هزینه مربوط به طراحی چارت سازمانی را از شرکت طراحی سایت سوال کنید.

امکان نمایش تایم لاین و تاریخچه شرکت

تاریخچه شرکت و فرایند رشد و تکامل کسب و کار، چشم انداز خوبی درباره قدمت و میزان تخصص شما ایجاد می کند!

مزیت این ویژگی در سایت شرکتی این است که بازدیدکنندگان یا به عبارتی مشتریان بالقوه علاقمند شما اعتبار زمانی برند کسب و کارتان را مطالعه خواهند کرد و این موضوع، در جلب اعتماد آنها کاملا موثر واقع خواهد شد. این مشخصه نیز از جمله قابلیت هایی است که شرکت های طراحی سایت مختلف ممکن است هزینه های متفاوتی برای طراحی و اجرای آن از شما دریافت کنند.

امکان درج فرم استخدام و رزومه

مشابه بسیاری سایت های شناخته شده، هنگام نیاز به نیروی کار در سایت خود درخواست دهید!

هر کسب و کاری به طور طبیعی و در مسیر رشد و پیشرفت کاری، بطور مداوم در طول زمان نیاز به جذب نیروی انسانی خواهد داشت. با ایجاد صفحه “همکاری با ما” و یا مشابه آن در سایت شرکتی، میتوانید استعدادها و افراد علاقمند را در پلتفرم خود جذب کنید. حتی در صورتی که آگهی استخدام منتشر نکرده باشید، همواره میتوانید فرم های تکمیل شده افراد را دریافت کنید و در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید.

در پایان

بسیارخوب! به پایان این مقاله از ویستا رسیدیم. در این مطلب تلاش کردیم تا تمام عوامل و نکاتی که روی قیمت طراحی سایت شرکتی تاثیرگذار اند را مورد بررسی قرار دهیم. شما میتوانید برای برآورد قیمت طراحی سایت شرکتی به صورت آنلاین وارد صفحه قیمت طراحی سایت ویستا شوید و با مشخص ساختن تمام ویژگی های مورد نیاز، قیمت تخمینی سایت شرکتی که تصمیم به ساخت دارید را دریافت کنید. در آخر، این عوامل را در یک نگاه مرور می کنیم.

امکانات عمومی موثر بر هزینه در سایت شرکتی :

  • نوع CMS سایت شرکتی
  • ریسپانسیو بودن سایت شرکتی
  • حجم هاست و نوع دامنه سایت
  • اعتبار شرکت طراح سایت
  • پشتیبانی سایت شرکتی
  • سئو سایت شرکتی
  • چندزبانه بودن سایت شرکتی
  • امکان طراحی صفحه نظرسنجی در سایت

امکانات اختصاصی موثر بر هزینه در سایت شرکتی :

  • امکان نمایش چارت سازمانی شرکت
  • امکان نمایش تایم لاین و تاریخچه شرکت
  • امکان درج فرم استخدام و رزومه

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا