شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا
طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!
با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!
تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا
طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!
با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!
تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!
طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای برای کسب و کارهایی که قصد فروش محصولات خود از طریق اینترنت و کسب درآمد از این راه را دارند، بسیار حائز اهمیت است. این مسئله تا جایی اهمیت پیدا کرده که راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک سوال و دغدغه مهم برای فعالین این حوزه است. پس با ما همراه باشید تا صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برای شما در این مقاله تشریح کنیم.
اما پیش ازآن اجازه دهید مهم ترین سوالاتی که ممکن است در این خصوص برای شما مطرح شود را بیان کنیم. سوالاتی نظیر:
- چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم ؟
- طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای و اختصاصی رعایت چه نکاتی را می طلبد؟
- راه اندازی سایت فروشگاهی چه مزایایی برای کسب و کار شما خواهد داشت؟
- سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چه مقدار است؟
- نکات مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی که برای کسب درآمد بیشتر باید در نظر بگیریم کدام ها هستند؟
- مشکلات راه اندازی فروشگاه و ایجاد سایت فروش را چگونه می توان شناسایی و برطرف کرد؟
قدم به قدم راه اندازی فروشگاه اینترنتی
نمای کلی راه اندازی فروشگاه اینترنتی بین المللی و حرفه ای
در تصویر بالا یک تصویر کلی از راه اندازی فروشگاه اینترنتی و سایت فروشگاهی برای شما قرار داده ایم. اما نگران نباشید! در ادامه قصد داریم به صورت جامع ایجاد سایت فروشگاهی و صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را به شما آموزش دهیم. همچنین از آنجایی که برای بسیاری از افراد سوال شده که “چه فروشگاه اینترنتی بزنیم” به مقایسه روش ها می پردازیم و همچنین تمام نکاتی که هنگام راه اندازی سایت فروش حرفه ای باید مدنظر داشته باشید را برای شما مطرح می کنیم. پس ادامه مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم ؟
آموزش گام به گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی حرفه ای؛ از تعریف محصول تا مارکتینگ فروشگاه!
راه اندازی سایت فروشگاهی در عصر پیشرفته امروزی اهمیت و حساسیت بسیاری برای کسب و کار های فروش ایجاد کرده است. از طرفی مزایای بسیار زیاد طراحی فروشگاه اینترنتی سبب شده هر روز بر تعداد فروشگاه های اینترنتی و روش های ایجاد سایت فروش افزوده شود. اما از آنجایی که نیاز به یک آموزش جامع در خصوص طراحی سایت اختصاصی فروش آنلاین حس می شد، در این مقاله گام به گام راه اندازی سایت فروشگاهی به شما آموزش داده می شود.
نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی
روش ها و سبک های گوناگونی برای راه اندازی سایت فروشگاهی وجود دارد. این تنوع و تفاوت در سبک های ایجاد سایت فروش، سبب شده نکات و اقداماتی که در هر مسیر و هر قدم باید در نظر بگیریم متفاوت باشد. اما به طور کلی می توان یک چارچوب مشخص برای فرآیند راه اندازی سایت فروشگاهی در نظر گرفت که قصد داریم آن را به صورت مفصل در این مقاله بررسی کنیم.
گام اول : رعایت پیش نیازهای راه اندازی سایت فروشگاهی
پیش از راه اندازی فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج! بسیاری از افراد و کسب و کارها، علی رغم اهمیت بسیار زیاد گام اول، توجه و بررسی این قدم را اتلاف وقت می شمارند و سریع از این مرحله عبور می کنند. لازم است بار دیگر تکرار کنیم هرچقدر این مرحله را با دقت و حساسیت بیشتری پیگیری کنیم، ادامه فرآیند طراحی اپلیکیشن و راه اندازی فروشگاه اینترنتی ما با آسودگی خاطر بیشتری دنبال می شود. اما مهم ترین این اقدامات کدام ها هستند؟
شفاف سازی اهداف و چشم انداز فروشگاه
پیش از شروع فرآیند ساخت سایت فروشگاهی در گوگل باید اهداف خود از راه اندازی فروشگاه اینترنتی را به صورت کاملا شفاف مشخص سازید. انجام درست این مرحله باعث می شود در صورت بروز موانع و مشکلات راه اندازی فروشگاه اینترنتی، در کوتاه ترین زمان و بهینه ترین روش به حل مسئله موجود بپردازید. کمک گرفتن و مشورت با مشاوران حوزه کسب و کار کمک بسیار شایانی به شما در این زمینه می کند.
تعریف درست محصول و موارد مربوطه
تسلط شما به تعریف صحیح محصول یا محصولاتتان به شما کمک می کند تا فروش موفق تری را تجربه کنید. در این مرحله به شما پیشنهاد می کنیم پاسخی مطمئن و صریح برای سوالاتی این چنینی پیدا کنید:
- آیا محصول شما آن قدر برتری دارد که توانایی تبدیل مخاطب به مشتری را در خود داشته باشد؟
- محصول شما فیزیکی است یا صرفا فروشنده محصولات دیجیتالی و خدمات هستید؟
- برای استقرار محصولات خود به چه نوع فضا و انباری نیازمندید؟
- تحویل محصول یا خدمات به مشتری از چه طریقی امکان پذیر است؟
- آیا در مورد نحوه بسته بندی و ارائه محصول به مشتریانتان تصمیم گیری کرده اید؟
تحقیقات مربوط به بازار و مخاطب
این مرحله را هم باید پیش از تعریف محصول و هم پس از آن در نظر داشته باشید. رقبا و بازار هدف مشتریان خود را از جنبه های گوناگون مورد ارزیابی قرار دهید، نیازهای پرسونا و مخاطب خود را دقیق بررسی کنید و در راستای رفع نیازهای آنها گام بردارید، از فیدبک های کاربران در مراحل مختلف ایده بگیرید و…
تعریف بیزینس پلن و سند کسب و کار
در این مرحله همه مواردی که تا به اینجا بر روی آن تمرکز داشتید را به صورت سندی جامع و شفاف مستند می کنید. این موضوع به این خاطر است که ساز و کارهای اجرایی برای همه همکاران شاغل در بخش کاملا واضح تعریف شود و در هر مرحله برای حل ابهامات مطرح شده به این سند مربوطه مراجعه کنیم.
گام دوم: انتخاب نام و ثبت دامنه مناسب فروشگاه اینترنتی
با انتخاب نامی گیرا، فروشگاه اینترنتی خود را در ذهن مخاطب ثبت کنید!
نام دامنه در فروشگاه اینترنتی، همان نام مغازه و فروشگاه فیزیکی شما به حساب می آید. نام فروشگاه اینترنتی شما باید ترجیحا مرتبط با نام برند و حوزه فعالیتی کسب و کار شما انتخاب شود. همچنین توجه داشته باشید با توجه به بازار هدف و مخاطبین خود یکی از انواع پسوند دامنه ir. یا com. و یا هر دو را انتخاب کنید تا در آینده سوء استفاده از نام دامنه شما رخ ندهد. در این مرحله به سراغ یک شرکت ثبت دامنه رفته و بهینه ترین نام ممکن را برای فروشگاه اینترنتی خود ثبت می کنید. این نام به نوعی اعتبار و شناسنامه کسب و کار فروشگاه اینترنتی شما را تعیین می کند. پس با تحقیق بسیار در این خصوص یک تصمیم هوشمندانه بگیرید
نکاتی که در خصوص نام دامنه باید در نظر داشته باشید:
- ترجیحا مرتبط با نام برند و حوزه فعالیتتان انتخاب شود.
- نام انتخابی کوتاه و منحصر به فرد باشد.
- برای مخاطب جذاب و به خاطر سپردنی باشد.
- به راحتی تایپ شود و چندفهمی نداشته باشد.
پیشنهاد ویستا برای ثبت دامنه :
گام سوم: خرید هاست و سرویس میزبانی سایت فروشگاهی
یک میزبان مطمئن برای اطلاعات فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید!
در فروشگاه فیزیکی به یک مکان برای ایجاد فروشگاه خود، قراردادن محصولات و فعالیت در آن احتیاج داریم. در راه اندازی فروشگاه اینترنتی هم نیازمند یک فضا برای میزبانی از دیتا و اطلاعات سایت فروشگاهی خود هستیم. هاست ها در دو نوع هاست اشتراکی و سرور مستقل موجود هستند. همان طور که در تعیین محل انتخابی فروشگاه خود به مسائلی از قبیل پاخور بودن محل فروشگاه، شرایط محیطی، میزان رفت و آمد، فعالیت اصناف مشابه و … توجه می کنیم، در انتخاب هاست نیز باید نکات مهمی را در نظر بگیریم.
نکاتی که در خصوص انتخاب هاست باید در نظر داشته باشید:
- در انتخاب هاست خود میزان و حجم دیتای فروشگاه خود را در نظر بگیرید.
- به موارد وابسته نظیر سرعت لود، امنیت سرور و کیفیت خدمات رسانی توجه ای ویژه داشته باشید.
- بسته به حجم و گستردگی کسب و کار خود به سراغ یک هاست اشتراکی یا هاست اختصاصی بروید.
- گوگل خرید هاست ارزان و بی کیفیت را نخورید و همه جوانب را در نظر داشته باشید.
پیشنهاد ویستا برای خرید هاست :
شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا
طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!
با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!
تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا
طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!
با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!
تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!
گام چهارم: انتخاب روش طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی
کدام مسیر را برای راه اندازی سایت فروشگاهی خود انتخاب کنیم؟
حالا که مراحل مربوط به پیش نیازهای راه اندازی و ساخت سایت فروش آنلاین را طی کردیم، باید روش مدنظر خود را انتخاب کنیم. مسیر ها و روش های متفاوتی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی پیش پای ما وجود دارد که در مقاله آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی به صور کامل مورد بررسی قرار داده ایم. اما در اینجا اشاره ای کلی به این سبک ها خواهیم داشت.
استفاده از CMS (سیستم مدیریت محتوا)
سیستم های مدیریت محتوا یکی از بهینه ترین راه های راه اندازی سایت فروش رایگان به حساب می آید. به کمک این سیستم های مدیریت محتوایی می توانید به آسانی اقدام به طراحی صفرتاصد فروشگاه اینترنتی خود نمایید. سیستم های مدیریت محتوا می توانند به صورت اختصاصی برای شما طراحی شوند و یا از CMS های مطرح نظیر وردپرس، جوملا، مجنتو، پرستاشاپ، اپن کارت و… کمک بگیرید.
پیشنهاد ویستا برای انتخاب CMS :
طراحی فروشگاه اینترنتی به کمک افزونه ها و پلاگین ها
افزونه ها و پلاگین های فروشگاهی مطرحی برای هر یک از این CMSها وجود دارد که به کمک آنها می توان یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای را راه اندازی کرد. مثلا افزونه ووکامرس یک افزونه فروشگاهی مطرح در آموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس محسوب می شود که هر آنچه برای ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای به آن نیازمندید را در اختیار شما قرار می دهد.
استفاده از سایت سازها و فروشگاه سازها
استفاده از سایت ساز ها و فروشگاه ساز ها یکی دیگر از مسیر هایی است که در خرید سایت فروشگاهی می توانید از آن کمک بگیرید. این ابزارها از مسیرهای میانبر و بسیار سریع برای رسیدن به فروشگاه اینترنتی به شمار می آیند. پس اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را در کوتاه ترین زمان راه اندازی کنید و به دنبال ساخت فروشگاه اینترنتی بدون کدنویسی هستید، این روش برای شما بسیار مناسب است.
مزایا و معایب استفاده از سایت سازها و فروشگاه سازها
اگر چه این نوع فروشگاه سازها برای افراد مبتدی بسیار مناسب است، اما معمولا آزادی عمل کمتری در مدیریت محتوا را در اختیار شما قرار می دهند و نیاز به سیستم میزبانی یا هاست نیز ندارند. شاپفا، پرتال، وبزی، سبد خرید، کاموا، سازیتو، سی فایو و… مطرح ترین فروشگاه سازهایی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.
پیشنهاد ویستا برای انتخاب فروشگاه ساز:
گام پنجم: قرار دادن محتوا و محصولات در فروشگاه اینترنتی
ویترین فروشگاه خود را به زیباترین شیوه طراحی و دیزاین کنید!
در این مرحله از راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما اقدام به طراحی دکوراسیون و ویترین فروشگاه خود می کنید. صفحات وبسایت شما همان نقش ویترین را در فروشگاه اینترنتی شما ایفا می کنند. در این مرحله باید توجه داشته باشید همان قدر که محتوای مناسب و مورد نیاز کاربر برای او اهمیت دارد، سادگی و دسترسی آسان هم بسیار حائز اهمیت است.
فرایند انتخاب و خرید را برای کاربر آسان طراحی کنید!
به خاطر داشته باشید که انسان امروزی به شدت تنبل شده و به دنبال ساده ترین روش است. به همین خاطر خرید اینترنتی را بر خرید حضوری ترجیح داده است. پس باید صفحات و المان ها را به گونه ای طراحی کنید که کاربر ساده ترین و دلپذیرترین تجربه خرید را در وبسایت شما تجربه کند. در مقاله بهترین طراحی سایت فروشگاهی مهم ترین عواملی را که برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید به آن اهمیت بدهید را ذکر کردیم اما در ادامه و پس از بیان همه گام ها به مهم ترین این نکات هم اشاره ای می کنیم.
گام ششم: اتصال سایت فروشگاهی به درگاه پرداخت بانکی
مهم ترین تفاوت سایت فروشگاهی و سایت عادی : درگاه پرداخت اینترنتی
در مرحله ششم، باید اقدام به اتصال وبسایت فروشگاهی خود به یک یا چند درگاه پرداخت بانکی مطمئن کنیم. این مرحله جزو مهمترین اقدامات در راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. چرا که مستقیما اعتبار و صلاحیت برند و سایت فروشگاهی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
چگونه سایت خود ره به درگاه پرداخت متصل کنیم؟
در این مرحله دو راه پیش پای شما وجود دارد. یک اینکه مجوز نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) را دریافت کرده و مستقیما به سراغ بانک و شرکت های درگاه پرداخت رفته و پس از عقد قرارداد از درگاه پرداخت مستقیم آنها استفاده کنید. راه دوم اینکه از درگاه های پرداخت واسط مانند زرین پال و… استفاده کنید. البته برخی از شرکت های ارائه دهنده سایت فروشگاهی این مراحل را طی می کنند و شما نیازی به گذر از این فرآیندها نخواهید داشت.
پیشنهاد ویستا برای انتخاب درگاه پرداخت :
گام هفتم: دریافت مجوزهای لازم
با قوانین و مقررات سرشاخ نشوید!
در گام بعدی برای اینکه یک کسب و کار فروشگاه اینترنتی قانونی را ایجاد کنیم، نیازمندیم تا مجوزهای مربوطه را از ارگان های ذیصلاح دریافت کنیم. این موضوع نه تنها بر قانونی بودن کسب و کار ما بلکه بر اعتماد مخاطبان و تبدیل آنها به مشتری تاثیر بسیار زیادی دارد. به طور کلی شما نیازمند سه گروه مجوز برای طراحی فروشگاه اینترنتی قانونی خود هستید.
برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی دریافت چه مجوزهایی لازم است؟
اولین مجوز همان نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) است که کارکرد آن در مورد بالا تشریح شد. دوم مجوز نظام صنفی حوزه ی فعالیتی شما (پروانه کسب فروشگاه اینترنتی) است. و سومین مجوز، مجوز ساماندهی محتوای فضای مجازی است که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دریافت است. البته این مجوز بیشتر برای فروشگاه هایی که محتوای سمعی و بصری به فروش می رسانند کاربرد دارد و برای همه انواع فروشگاه های اینترنتی مورد نیاز نیست.
گام هشتم: بازاریابی، مارکتینگ و تبلیغات
فروشگاه خود را در معرض دید کاربران قرار دهید!
در مرحله آخر از مراحل راه اندازی طراحی سایت فروشگاهی، باید اقداماتی را برای بازاریابی و شناساندن فروشگاه اینترنتی خود به کاربران انجام دهیم. تا جایی که فروشگاه و اپ فروشگاهی ما به یکی از بهترین اپلیکیشن های فروشگاهی تبدیل گردد. این مرحله اگر چه زمان بر، هزینه بر و گاهی اوقات ناامید کننده به چشم می آید، اما جز لذتبخش ترین فرآیند راه اندازی فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته می شود. چرا؟ چون استراتژی ها، راهکار ها و راه حل ها در این قدم بسیار متنوع هستند.
کدام استراتژی بازاریابی مناسب فروشگاه من است؟
بسته به اهداف کسب و کار، بودجه تخصیصی، معیارها ی مورد توجه و… اقدام به انتخاب یک یا چند راهبرد و اقدام می کنیم. به طور کلی اقدامات در این مرحله شامل سئو وبهینه سازی سایت فروشگاهی، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، بازاریابی ایمیلی، کمپین های دیجیتال خلاقانه و …. تنها چند مورد از راه حل هایی هستند که ما می توانیم در این مسیر از آنها کمک بگیریم.
شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا
طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!
با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!
تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا
طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!
با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!
تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!
سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟
در طراحی سایت فروشگاهی چه مقدار بودجه باید در نظر بگیریم؟
هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی، جزو نکاتی است که به عوامل بسیار متنوعی بستگی دارد. از زیرساخت های اجرایی گرفته تا المان های به کار رفته در ایجاد سایت و راه اندازی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی. نکته حائز اهمیت این است که نباید فکر کنیم فروشگاه اینترنتی ما در ابتدا باید همه امکانات و آپشن هایی که در طراحی سایت مشابه دیوار یا دیجی کالا مشاهده می کنیم را دارا باشد.
آیا باید در همان ابتدای مسیر، یک فروشگاه اینترنتی بی نقص طراحی کرد؟
خیر! بلکه باید با توجه به گستردگی کسب و کار، گروه مخاطبین، تعداد مراجعه کنندگان و… اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی به صرفه کنیم و در ادامه با گسترش کسب و کارمان، قابلیت های بیشتری را به سایت فروش آنلاین خود اضافه کنیم. نکته دیگر اینکه طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان صرفا به صرفه نیست. چرا که ممکن است خسارت های جبران ناپذیری بر سر راه ما قرار دهد. مانند نارضایتی مخاطبان که با پرداخت هزینه های بسیار هم جبران آن مشکل است.
نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی کدام ها هستند؟
رعایت چه نکاتی در حرفه ای شدن سایت فروشگاهی ما موثر است؟
روزانه بر تعداد سایت ها و پلتفرم های فروشگاهی افزوده می شود. امروزه اکثر کسب و کارها به مزایای بی شماری که پلتفرم های فروش آنلاین برای آنها فراهم می آورد آگاه شده اند و همین موضوع سبب شده راه اندازی فروشگاه اینترنتی و طراحی اپلیکیشن فروشگاهی هر روز با استقبال بیشتری مواجه شود. اما به راستی کدام یک از این این سایت های بی شمار مانند آمازون و دیجی کالا توانسته رضایت حداکثر کاربران خرید اینترنتی را به خود جلب کند؟ قطعا امکانات و قابلیت های که این فروشگاه ها در اختیار کاربرانشان قرار می دهند سبب این علاقمندی شده است. در اینجا قصد داریم لیستی از مهم ترین نکاتی که در طراحی فروشگاهو راه اندازی سایت فروشگاهی خود باعت رعایت کنید را برای شما بیان کنیم.
نکاتی که در خصوص راه اندازی فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید در نظر داشته باشید :
- به جنبه های ظاهری و المان های UI و UX توجه ویژه داشته باشید.
- طراحی ساده و به دور از شلوغی را برای کاربر ایجاد کنید.
- محتوای فروشگاه اینترنتی خود را براساس اصول سئو سایت فروشگاهی تهیه و تنظیم کنید.
- با توضیحات و تصاویر حقیقی و باکیفیت، اعتماد را در مخاطب افزایش دهید.
- دسته بندی ساده و کارا برای محصولات خود ایجاد کنید.
- سلسله مراتب محتوا را به گونه ای رعایت کنید که کاربر در ابتدا به اطلاعات مهم دست پیدا کند.
- سایت فروشگاهی خود را واکنش گرا و ریسپانسیو طراحی کنید.
- از بهینه بودن سرعت فروشگاه اینترنتی خود اطمینان حاصل کنید.
- مجله اختصاصی فروشگاه خود را در قالب وبلاگ برای مخاطب راه اندازی کنید.
- کاربران را در نیمه راه رها نکنید و با خدمات پس از فروش اعتماد آنها را جلب کنید.
- ایده ای خلاقانه برای بسته بندی و ارسال محصولات مشتری داشته باشید.
- از قابلیت هایی نظیر خبرنامه و ایمیل مارکتینگ برای فراخوانی کاربران بازگشتی غافل نشوید.
- پشتیبانی 24 ساعته و قوی برای کاربران فراهم کنید.
- از سانسور کردن بخش کامنت ها و نظرات سایر کاربران به شدت خودداری کنید.
جمع بندی و کلام پایانی
بسیار خب خسته نباشید. شما به پایان مطالعه مقاله راهنمای جامع راه اندازی فروشگاه اینترنتی رسیده اید. در این مقاله سعی کردیم هر آنچه در فرآیند راه اندازی سایت فروشگاهی به آن نیازمندید را برای شما شرح دهیم. اما پیش از خداحافظی قصد داریم مروری سریع بر مطالب گفته شده در این مقاله داشته باشیم.
مروری سریع بر گام های راه اندازی سایت فروشگاهی
در ابتدای مقاله به مهم ترین مزیت طراحی فروشگاه اینترنتی یعنی افزایش فروش و افزایش تعامل موثر با مخاطب سخن گفتیم که ما را به طراحی سایت حرفه ای دعوت می کند. در ادامه قدم به قدم مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را ذکر کردیم. در گام اول از رعایت پیش نیازهایی نظیر تحقیقات بازار، تعریف محصول، تدوین بیزینس پلن و… و نکاتی از این دست سخن گفتیم. در گام بعدی به سراغ بیان نکاتی در خصوص انتخاب نام دامنه و پسوند آن رفتیم. در گام سوم مبحث هاست و میزبانی اطلاعات وبسایت شما را مورد بحث قرار دادیم و نکاتی را برای تصمیم گیری در مورد انتخاب هاست اختصاصی یا اشتراکی مطرح کردیم. در گام بعدی روش هایی که راه اندازی سایت فروشگاهی شما به آن طرق ممکن است را شرح دادیم نکاتی از قبیل استفاده از سیستم های مدیریت محتوا اختصاصی یا استفاده از سایت سازها و فروشگاه سازهای آماده. اشاره کردیم استفاده از سایت سازها اگر چه برایی افراد مبتدی بسیار مناسب است اما برای کسب و کارهایی نسبتا بزرگ، با تعداد محصولات و کاربران بالا خیلی توصیه نمی شود. در گام پنج نکاتی را در خصوص تولید محتوا و راحتی کاربر در پلتفرم شما مطرح کردیم. در گام ششم به سراغ فرآیند اتصال سایت فروشگاهی به درگاه پرداخت بانکی اشاره کردیم. در گام بعد نیز در مورد مجوز ها و گواهینامه هایی که در فرآیند راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز است صحبت کردیم. در گام هشتم و نهایی نیز در ارتباط با مارکتینگ و بازاریابی فروشگاه های اینترنتی نکاتی را ذکر کردیم که دانستن آنها برای شما در ابتدای مسیر راه اندازی سایت فروشگاهی خالی از لطف نیست!
مروری سریع بر مبحث بودجه در راه اندازی سایت فروش آنلاین
پس از بیان گام ها به سراغ بحث بودجه و سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی رفتیم و گفتیم تعیین قیمت در طراحی ها به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. در مرحله آخر نیز مهم ترین نکاتی که در طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی حرفه ای خود باید در نظر داشته باشید اشاره کردیم.
مروری سریع برنکات مهم در طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی
در انتها نیز به بیان مهم ترین نکاتی پرداختیم که رعایت آنها تا حد زیادی در حرفه ای طراحی شدن فروشگاه اینترنتی شما و اعتماد بیشتر مخاطبان و همچنین جذب بیشتر آنها به پلتفرم شما می شود.
امیدوارم این مقاله راهنمای جامعی در خصوص راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای شما بوده باشد و توانسته باشیم سوالاتی که در این خصوص برای شما مطرح شده را در طول این مقاله پاسخگو بوده باشیم. اما چنان چه نکته، پرسش یا ابهامی در خصوص این موضوع برای شما باقی مانده، با کمال میل حاضر به دریافت آن در بخش کامنت ها و پاسخ به آنها هستیم.
شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا
طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!
با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!
تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
شرکت نرم افزاری دانش بنیان ویستا
طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای + مشاوره اختصاصی رایگان!
با طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی، موفقیت خود را تضمین کنید!
تیم طراحی سایت فروشگاهی ویستا، با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.
مشاوره رایگان با کارشناسان ویستا را از دست ندهید!