هزینه-طراحی-سایت-فروشگاهی
Search

عوامل موثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی

فهرست مطالب

هیچ چیزی وجود ندارد که نتوان در اینترنت فروخت . اگه شما هم میخاید بدون اجاره مغازه ، استخدام نیرو و هزینه های اضافی فروشنده شوید و محصولاتتون رو بفروشید ، باید فروشگاه اینترنتی خودتون رو راه اندازی کنید. با طراحی سایت فروشگاهی میتونید محصولاتتون رو بدون هیچ واسطه ای در تمام نقاط کشور به فروش برسونید و با روش های مختلف و انتخاب مشتری محصول رو به دستشون برسونید.

هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی به نسبت هزینه های راه اندازی فروشگاه اینترنتی اصلا به چشم نمیاد. اما اگه برای هزینه های راه اندازی و  طراحی فروشگاه اینترنتی هنوز هم نگرانید و برای این موضوع دست دست می کنید، بهتره با عوامل مؤثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی آشنا بشید تا بتونید بدون نگرانی و با مدیریت هزینه هاتون یک سایت فروشگاهی فوق العاده راه اندازی کنید. ما توی این مقاله همه عواملی که می تونند روی هزینه طراحی سایت شما تاثیر بدارن رو آوردیم تا بتونید با این موارد آشنا بشین.

عوامل موثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی

موارد عمومی مؤثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی

همون طور که خودتون میدونید یک سری قابلیت در وب سایت های به صورت مشترک وجود داره که می تونه روی قیمت طراحی سایت فروشگاهی شما تاثیر بذاره . عواملی مثل طراحی سایت داینامیک، طراحی سایت ریسپانسیو ، میزان هاست و نوع دامنه از قابلیت های عمومی برای تمام سایت ها هستند. میزان اعتبار شرکت طراحی سایت ، طراحی طاهر سایت ، پشتیبانی و سئو سایت از عوامل مؤثر در هزینه طراحی سایت هستند که شما می تونید در مقاله ” عوامل مؤثر در قیمت طراحی سایت وردپرس” و صفحه طراحی سایت ویستا به صورت کامل بخونید . ما به صورت اختصاصی چند مورد از اون ها به صورت اختصاصی برای سایت های فروشگاهی توصیح می دهیم.

طراحی استاتیک یا داینامیک

یکی از مهم ترین اون ها، طراحی سایت فروشگاهی داینامیکه. سایت های داینامیک دارای پنل مدیریت هستند که به وسیله اون میتونید محصولات و محتوای سایتتون رو بدون وابستگی به طراح سایت در سایت قرار بدین. اما برای ایجاد تغییرات در سایت های استاتیک فروشگاهی ، باید همواره با طراح سایتتون در ارتباط باشید. هزینه طراحی سایت داینامیک بیش تر از سایت های استاتیک است . اما این هزینه می تونه با هر دفعه ای برای ایجاد تغییرات، مخصوصا در سایت های فروشگاهی با طراح سایت در ارتباط هستیم بیش تر بشه .

طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو

سایت فروشگاهی ریسپانسیوبا وجود تلفن های همراه ، بیشتر کاربران محصولات مورد نیازشون رو با تلفن های همراه جستجو و خریداری می کنن. بنابراین بهتره سایتتون رو به صورت ریسپانسیو طراحی کنید تا در همه نمایشگر ها به درستی نشان داده شود.

طبق آمار به دست آمده،  70 درصد کاربران با استفاده از تلفن های همراه وارد سایت های فروشگاهی شده و خرید می کنند.

نوع CMSسایت فروشگاهی

سایت های فروشگاهی هم مانند سایت های دیگه به دو روش اختصاصی و وردپرسی طراحی می شوند. در سایت های وردپرسی با استفاده از افزونه ووکامرس به راحتی می توان محصولات را در سایت قرار داده و آن را به فروش رساند. معمولا بیش تر سایت های فروشگاهی با وردپرس طراحی می شوند. مگر این که سایت فروشگاهی بزرگی مانند دیجی کالا بخواهید و یا اپ فروشگاهی بخواهیم که بتوان سایت رو به اون متصل کرد. برای طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس به نسبت سایت های وردپرسی زمان و هزینه کمتری نیاز است. زیرا دیگر نیازی به کدنویسی و پیاده سازی صفر تا صد آن نیست.

نوع-cms-سایت-فروشگاهی- عوامل موثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی

پشتیبانی سایت فروشگاهی

فرض کنید سایت فروشگاهی شما بعد از گذشت مدتی از طراحی سایت ، دچار مشکل بشه یا محصولات سایت آپلود نشود و یا این که بخواهید محصولات سایت را آپلود و به روز رسانی کنید. در چنین مواقعی ، چه کاری انجام میدهید؟ آیا خود شما توانایی حل چنین مشکلاتی رو دارین؟ ما بهتون پیشنهاد می کنیم تا از خدمات پشتیبانی سایت بعد از طراحی استفاده کنید. در این صورت پشتیبان سایت تمام خطا ها و به روز رسانی های سایت رو انجام میده . در برخی از شرکت های طراحی سایت پشتیبانی سایت در ماه های اول رایگانه . بعد از آن در صورت رضایت می تونند اون رو تمدید کنند.

سئو سایت فروشگاهی

در حال حاضر دیجی کالا یکی از بزرگ ترین سایت های فروشگاهی است که با استفاده از اون می تونید هر نوع محصولی رو خریداری کنید. این سایت در اکثر محصولات و کلیدواژه ها لینک یک گوگل است و همین موضوع باعث شده تا آمار بازدید و خرید از دیجی کالا به طور چشمگیری بیش تر از سایت های دیگه باشه. این در سایت های فروشگاهی برای این که کاربر بتونه با جستجوی محصول ، به سایت شما دسترسی پیدا کنه ، باید اون رو برای موتورهای جستجو بهینه کنید. به عبارت دیگه سئو به مجموعه کارهایی که باعث میشه تا سایت در رتبه های نخست قرار بگیره گفته می شود. هزینه سئو هم از هزینه طراحی سایت جداست و به صورت ماهانه یا پروژه ای پرداخت میشه . اگه می خواهید در این مورد بیش تر بدونین پیشنهاد می کنیم تا مقاله ” سئو سایت فروشگاهی” رو مطالعه کنین.

امکان ایجاد قابلیت چند فروشندگی

قابلیت ایجاد چند فروشندگی یا به زبانی دیگر مارکت پلیس، به این معنی است که فروشنده‌های مختلف می‌توانند به وسیله وب‌سایت شما محصولات خود را به فروش برسانند. در اینجا وب‌سایت شما نقش یک واسطه را ایفا می‌کند و باعث می‌شود تا کاربر پس از جستجو محصول بتواند آن را از فروشنده‌ای دیگر سفارش دهد. دیجی‌کالا و آمازون را به ترتیب می‌توان بزرگترین مارکت پلیس‌های ایران و جهان دانست. جالب است بدانید که بیش از 70 درصد فروش محصولات اینترنتی توسط مارکت پلیس‌ها در سال 2020 بوده است. سایت ترب نیز نمونه دیگری از سایت های چندفروشندگی است. برای مطالعه دقیق تر و بهتر در مورد سایت های چندفروشندگی می توانید صفحه طراحی سایت شبیه ترب را بخوانید.

عوامل موثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی-سایت-چند-فروشگاهی

تعریف محصولات فیزیکی و دانلودی

با توجه به رشد وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی فروش محصولات بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. جالب است بدانید که در طراحی سایت فروشگاهی محصولات به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. محصولات فیزیکی مانند لباس و کفش و محصولات دانلودی مانند دوره آموزشی و فایل‌های صوتی. بزرگترین تفاوت محصولات فیزیکی و غیر فیزیکی در اینه که نمیشه محصولات غیر فیزیکی رو لمس کرد. پر فروش‌ترین محصولات دانلودی در سال 2020 در سراسر جهان به ترتیب نرم افزارها، کتاب‌های الکترونیکی، فایل‌های موسیقی، بازی‌ها، عکس‌ها و ویدئوها هستند. این قابلیت برای وب‌سایت‌هایی که قصد فروش محصولات فیزیکی مانند وب‌سایت دیجی‌کالا را دارند اصلا توصیه نمی‌شود. زیرا این قابلیت علاوه بر اینکه برای این دست وب‌سایت‌ها کارایی ندارد باعث افت سرعت آن‌ها نیز می‌شود.

قابلیت سفارش گیری و برآورد هزینه

قابلیت سفارش گیری و برآورد هزینه به این معنیه که با تغییر یک پارامتر یا تعداد یک کالا هزینه کلی هم تغییر کنه. اینجوری که اگه یه محصول شامل رنگ، سایز و یا جنس باشه با تغییر هر مورد قیمتش هم تغییر کنه. به این نوع از محصولات، کالاهای متغیر هم گفته میشه. این قابلیت بهتر برای فروشگاه هایی که کالاهاشون تک هست و ویژگی ندارد استفاده نشه. مثل فروشگاه هایی که یه محصول رو به فروش می رسونن.

تعریف روش های پرداخت

در سایت های فروشگاهی روش های مختلفی برای پرداخت وجود دارد که بهتون معرفی می کنیم. پرداخت از طریق درگاه های پرداخت یکی از روش های معمول برای پرداخت اینترنتیه. با استفاده از این روش شما وارد صفحه ای میشین که با وارد کردن شماره کارت، رمز دوم اینترنتی ، cvv2 ، تاریخ انقضای کارت میتونین به راحتی پرداخت رو انجام بدین. پرداخت در محل هم یکی از روش های پرداخت است که مشتری میتونه بعد از دریافت محصول هزینه اون رو پرداخت کنه. آخرین روش هم پرداخت به صورت کارت به کارته که در خرید های اینترنتی زیاد استفاده نمیشه. پیاده سازی هر کدوم از این روش ها هزینه جداگانه ای به همراه داره. اما شما میتونین هر کدام که نیاز دارین رو در سایت پیاده سازی کنین. بهتون پیشنهاد می کنیم که از درگاه های پرداخت برای خرد اینترنتی استفاده کنین.

افزونه-درگاه-پرداخت

تعداد محصولات و دسته بندی های سایت فروشگاهی

 شما میتونید در سایت های فروشگاهی هر تعداد محصول با هر تعداد دسته بندی که می خواهید رو در سایت قرار بدین . معمولا شرکت های طراحی سایت یک تعداد محصول با دسته بندی رو بهتون با قیمتی که در اون پکیج اومده نشون میدن که شما میتونید با انتخاب اون پکیج و اون میزان هزینه سایت فروشگاهیتون رو سفارش بدین .اگر هم که تعداد محصولات شما از اون تعداد بیشتر بشه شرکت هزینه اون رو دریافت میکنه. پس تعداد محصولات در سایت میتونه روی هزینه سایت شما تاثیر میذاره.

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

ممکنه که شما در کنار طراحی سایت فروشگاهی ، به یک اپ فروشگاهی هم نیاز پیدا کنید تا اون در پلی استور قرار بدین و با استفاده از اون بتونید به صورت همزمان تعییرات رو در سایت و اپلیکیشن ایجاد کنید. هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی از هزینه طراحی سایت فروشگاهی جداست و برای اون باید یه قرارداد دیکه به عنوان طراحی اپلیکیشن فروشگاهی امضا کنید. برای توضیحات بیشتر بهتون پیشنهاد می کنیم تا به صفحه ” “طراحی اپلیکیشن فروشگاهی” نگاهی بیندازید.

سایر موارد مؤثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی

به غیر از مواردی که گفته شد ، عوامل دیگری وجود دارد که در هزینه طراحی سایت فروشگاهی تاثیر می گذارند که ما در این چا به آن ها اشاره می کنیم.

  • امکان جستجو در محصولات
  • قرار دادن پیشنهادات شگفت انگیز
  • امکان تعریف زمان ارسال کالا
  • تعریف پلن های پرداخت قسطی
  • تعریف روش های ارسال و حمل و نقل
  • امکان تعریف نا محدود محصول و دسته بندی ها

در پایان…

ما در این مقاله سعی کردیم تا صفر تا صد نکاتی که به عوامل مؤثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی بود را به شما توضیح دهیم. شما می تونین برای برآورد قیمت طراحی سایت فروشگاهی به صورت آنلاین با توجه به کسب و کارتون در ویستا وارد این صفحه شوید و هزینه طراحی سایت برای کسب و کارتون رو محاسبه کنین. ویستا با رعایت تمام امکانات سایت فروشگاهی شما رو به صورت اختصاصی طراحی می کنه.

سوالات متداول

دانستن عوامل مؤثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی چه کمکی با می کند؟

آشنایی و مطالعه در مورد عوامل مؤثر بر قیمت طراحی سایت وردپرس ، می توانید هزینه های خود را مدیریت کرده و تنها مواردی که مورد نیازنات است را انتخاب کنید.

کدام روش پرداخت در طراحی سایت فروشگاهی مناسب است؟

در طراحی سایت فروشگاهی بهتر است از درگاه های پرداخت به خاطر لزوم استفاده از اینماد و داشتن پشتیبانی ، برای پرداخت های الکترونیکی استفاده کنید.

آیا می توان به جای هزینه برای سایت فروشگاهی از سایت های چند فروشنده برای فروش استفاده کرد؟

بله- این که یکی از خدماتی است که سایت هایی مثل دیجی کالا ارائه داده اند اما طراحی سایت فروشگاهی به افزایش اعتبار برند شما کمک می کند.

درخواست خود را ارسال کنید

یک پاسخ

  1. سلام
    با این که فعلا باهتون کار نکردم ولی از کارتون لذت بردم ، امیدوارم همیشه موفق باشید
    ارادتمند python developer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا