جهت ارتباط با مجموعه ویستا با شماره 88551470-021تماس بگیرید  

7 ویژگی یک اپلیکیشن فروشگاهی جذاب

از آن جا که امروزه اپلیکیشن فروشگاهی رشد خوبی داشته اند و در حال حاضر میلیون ها مشتری بالقوه نیز از این اپلیکیشن ها خرید میکنند، داشتن یک اپلیکیشن  فروشگاهی یک ابزار بسیار قدرتمند برای کسب و کار های مختلف به حساب می آید.از آن جا که امروزه  فروشگاه های مجازی رشد خوبی داشته اند و در حال حاضر میلیون ها مشتری بالقوه نیز از این فروشگاه ها خرید میکنند، داشتن یک اپلیکیشن  فروشگاهی یک ابزار بسیار قدرتمند برای کسب و کار های مختلف به حساب می آید.

با توجه به تاریخچه تکنولوژی ابتدا فروشگاه های مجازی در بستر اینترنت به صورت وب سایت پدید آمدند . سپس با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه های موبایل کسب و کار هایی که ابتدا فقط از طریق وب سایت خدماتشان را ارائه میداند و محصولاتشان را به فروش میرساندند با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی موبایل توانستند خدمات خود را برای مشتریان بهینه سازی کرده و فرایند خرید آنلاین را ساده و سریع کنند.

اپلیکیشن-فروشگاه-اینترنتی
اپلیکیشن-فروشگاهی-جذاب

1.معرفی کامل محصول

اولین ویژگی اپلیکیشن فروشگاهی خوب این است که توضیح مختصر و مناسبی از محصول ارایه دهد، به همراه انتشار تصاویر واضح و با کیفیت از زوایای مختلف محصول.

معرفی یک محصول در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی مسعله مهمی درنظر گرفته می شود چرا که مسعله prototype در بازاریابی و تجارت الکترونیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

باید در این قسمت سعی بشود که پیش نمایش و معرفی محصول کاملا مطابق با واقعیت امر باشد و به دور از اغراق و بزرگ نمایی صورت بگیرد.

2.جستجوی سریع و آسان و دسته بندی محصولات

یک  فروشگاه آنلاین خوب باید امکان دست یابی سریع و آسان به محصول را در دسترس مشتری قرار دهد. یعنی این بخش بتواند به آسانی کالای مورد نظر مشتریان را در فروشگاه جست و جو کند و اطلاعات کامل کالا از جمله قیمت و کیفیت و امکان تعیین ویژگی مورد نظر توسط مشتری برای محصول مانند انتخاب سایز، رنگ و… را در اختیار مشتریان قرار دهد.

فهرست بندی مناسب در جست و جو سریع و پیشرفته مشتریان و همچنین دسته بندی فهرست ها می تواند کمک بسیار زیادی در روند رضایت بخشی مشتری از سایت موردنظرخودمان باشد.

3.کیفیت فنی و سرعت بالای اپلیکیشن

یک اپلیکیشن فروشگاهی باید از لحاظ فنی از پشتیبانی خوب و با کیفیت برخوردار باشد و عملکرد و سرعت عمل بالایی داشته باشد تا مشتریان با خیال آسوده خرید خود را انجام دهند. در غیر این صورت اگر از لحاظ فنی فروشگاه آنلاین دائما دچار نقص و مشکلات فنی باشد مشتریان کمتر از آن استقبال میکنند.

معمولا بعد از مبحث مهم طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن ها،مهم ترین بحث پشتیبانی و رفع باگ و عیوب است.

4.تنوع کالا

یک فروشگاهی اینترنتی خوب فروشگاهی است که کالاهایش متنوع بوده یعنی فقط در یک طیف محصولی نباشد بلکه در چندین طیف ارائه گردد و اگر فروشگاه محصولات گوناگونی دارد حتماً آنها را طبقه بندی کرده، تا خریدی راحت برای مشتریان فراهم کند. مثلاً طیف محصولات آرایشی و بهداشتی را از مواد غذایی و آن را از لوازم منزل جدا کند و در طبقات مختلف جای دهد.

یکی از بارزترین نمونه های تنوع کالا می توان به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا اشاره کرد.فروشگاهی با تنوع کالایی زیاد که قدرت انتخاب بیشتری به مخاطب میدهد.

تنوع-کالا-فروشگاه-اینترنتی

5.فرایند پرداخت سریع و آسان

 اپ فروشگاهی ایده آل علاوه بر اینکه باید امنیت سایت خود را تضمین کند باید برای مشتری ها یک سیستم پرداخت آسان و راحت را فراهم کند تا تمامی افراد با هر میزان تحصیلات بتوانند از خدمات فروشگاه بهره مند شوند. پیچیده نبودن فرآیند خرید از جمله نکات بسیار وهم است برای مثال حتما در بخش طراحی سبد خرید خود دقت نمایید که بسیار ساده طراحی شود تا کاربر به هیچ وجه دچار سردرگمی نشود و تنها بر روی انجام خرید خود تمرکز کند. برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی مناسب حتما به تجربه کاربری در تمامی مراحل باید دقت ویژه ای داشت.

6.فیلتر های کارآمد محصول

همیشه باید در نظر داشت که در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی مهم ترین مسعله پس از فهرست و دسته بندی محصولات،فیلتر محول میباشد.

این فیلتر می تواند شامل اطلاعات کاربردی محصول،قیمت،ویژگی ها،اطلاع رسانی ها،پرفروش ترین ها و اطلاعاتی از این قبیل باشد.

اپلیکیشن-فروشگاهی-جذاب
اپلیکیشن-فروشگاهی-جذاب

7.امکان ثبت نام سریع

یکی از مهم ترین گام ها در طراحی هر اپلیکیشن وجود ثبت نام راحت است. ایجاد فیلد های اضافه در هنگام ثبت نام موجب خستگی کاربر می گردد و احتمال پرش و انصراف کاربر از روند ثبت نام بسیار افزایش پیدا می کند از همین روی حتما با این منطق فیلد های ثبت نام ایجاد شود که ضرورتی باشد به این معنا که بدون گرفتن آن اطلاعات روند کار با اپلیکیشن قابل انجام نباشد. دیگر اطلاعات را می توان به صورت اختیاری در بخش پروفایل قرارداد تا کاربر بعد از وارد شدن و در صورت رضایت اطلاعات دیگرش را در بخش پروفایل تکمیل کند. معمولا میل به گرفتن اطلاعات کامل و داشتن اطلاعات زیاد برای عرضه قابلیت های مختلف موجب می شود فرم های ثبت نام طولانی و خسته کننده باشد

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

خدمات طراحی فروشگاه آنلاین

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی

شما در هر زمینه ای که مشغول به فعالیت هستید، برای اینکه…
طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری

کاربران اینترنت همراه به دنبال اطلاع از جدیدترین اخبار و رویداد ها…
طراحی سایت املاک

طراحی سایت املاک

امروزه اکثر افراد برای پاسخ به سوالات و یا برطرف کردن نیازهایشان،…
طراحی سایت خدماتی

طراحی سایت خدماتی

با گسترش استفاده مردم از خدمات آنلاین، فرصت مناسبی برای کسب و…
طراحی سایت مشابه دیوار

طراحی سایت مشابه دیوار

بصورت کلی دلیل موفقیت دیوار، فعالیت در فضای اینترنت با طراحی سایت…
طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی

درصورتی که شما صاحب شرکت و یا کارخانه ای هستید، برای ارائه…