ساخت توکن بر بستر اسمارت چین

استاندارد ساخت توکن اختصاصی در پلتفرم چین هوشمند Binance BEP20 است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این شبکه پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و ایجاد Dapp در ماشین مجازی اتریوم است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی Dapp های مورد نظر خود را ایجاد کرده و توکن های BEP20 را در زنجیره هوشمند Binance پیاده سازی کنند. علاوه بر این، کارمزدهای این شبکه برای انتقال دارایی ها بسیار ناچیز است. تمامی این ویژگی ها باعث محبوبیت این توکن شده و سرویس ایجاد توکن BEP20 را در مرکز توجه کاربران قرار داده است.

ثبت سفارش و مشاوره رایگان 

ویژگی های ساخت توکن BEP20

ویژگی های ساخت توکن BEP20

مزایای استفاده از شبکه بایننس اسمارت چین

امکان شخصی سازی

ساخت توکن بر بستر اسمارت چین

پشتیبانی مستقیم شبکه بایننس

پیاده سازی آسان توکن ها

اجرای قراردادهای هوشمند

معاملات سریع تر در مقایسه با دیگر شبکه ها

مکانیزم قدرتمند برای

اکوسیستم سودآور برای سرمایه گذاران

به روزرسانی های مداوم برای بهبود عملکرد شبکه

ویژگی های ساخت توکن BEP20

ویژگی های ساخت توکن BEP20

هدف از انتخاب بلاکچین هوشمند بایننس چیست؟

هدف از انتخاب بلاکچین هوشمند بایننس چیست؟

همانطور که کلمه “Binance” در “Binance Smart Chain” نشان می دهد، هر دو زیرمجموعه تیم صرافی پیشرو بایننس هستند. البته ممکن است این زنجیره آنطور که ما می خواهیم غیرمتمرکز نباشد. اما با انواع بلاک چین، می توانید امنیت و مقیاس پذیری را با قربانی کردن تمرکززدایی افزایش دهید. این به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که توسعه دهندگان BSC زمانی که بلاک چین اتریوم را فورک کردند و BSC را در سال 2020 ایجاد کردند به دنبال آن بودند.

علاوه بر این، باید بدانید که زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس یکسان نیستند. اولین مورد، زنجیره اصلی ایجاد شده توسط Binance است که با تمرکز کامل بر ذخیره تراکنش های مبادله ای طراحی شده است. اما زنجیره بایننس قادر به میزبانی قراردادهای هوشمند و همه تراکنش های پیچیده در آن بلاک چین خاص نبود. بنابراین، توسعه دهندگان راه حلی ارائه کردند و زنجیره جدیدی به نام زنجیره هوشمند Binance (BSC) ایجاد کردند.

توجه داشته باشید که هر دو زنجیره در حال حاضر به صورت موازی در حال اجرا هستند و هر کدام هدف خاص خود را انجام می دهند. زنجیره بایننس تراکنش ها را تسهیل می کند. در حالی که BSC توسعه قراردادهای هوشمند را مدیریت می کند. علاوه بر این، اکوسیستم Binance از چیزی به نام معماری “دو زنجیره ای” استفاده می کند. دومی امکان انتقال بدون درز بین دو زنجیره را فراهم می کند. علاوه بر این، این دو زنجیره دارای توکن بومی یکسانی هستند که BNB است.

طراحی سایت NFt

صاحب اولین فروشگاه NFT کشور شوید

اولین ها ماندگار می‌شوند! مانند: والکس، نوبیتکس، بایننس و...

فرصت رو از دست ندید! بهترین زمان برای راه اندازی فروشگاه NFT در کشور! در حال حاضر خرید و فروش توکن NFT به یکی از معاملات سودآور برای بسیاری از فعالان و علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی در سرتاسر جهان محسوب میگردد که بسرعت در حال گسترش و ترند شدن است و هیچ نمونه مشابهی نیز در کشور ندارد.

همین حالا صاحب اولین بازار NFT در ایران باشید

سوالی دارید؟ ما آنلاین هستیم

BEP-20 و زنجیره هوشمند بایننس چیست؟

زنجیره هوشمند بایننس یک بلاک چین موازی با زنجیره بایننس است. زنجیره هوشمند بایننس یک شبکه اتریوم مانند است که قادر به اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز است. این شبکه نیز محصول پلتفرم بایننس است و آدرسی مشابه ساختار آدرس شبکه توسعه قرارداد هوشمند بربستر اتریوم دارد و آدرس آن با 0x شروع می شود. واحد پول بومی این شبکه نیز BNB است. توکن های این شبکه تحت استاندارد BEP-20 کار می کنند.

تفاوت شبکه های ERC20 و BEP2

قبل از شروع به بررسی تفاوت بین ERC20 و BEP20، بهتر است کمی در مورد شبکه بایننس چین و استاندارد BEP2 بدانیم. زمانی که صرافی بایننس، بلاک چین خود را با نام بایننس چین راه اندازی کرد، به طور همزمان اعلام کرد که امکان واریز و برداشت با استانداردهای فنی مختلف در این صرافی وجود دارد. این بدان معنی است که می توانید یک توکن ERC20 را به حساب بایننس خود واریز کنید و توکن های BEP2 را برداشت کنید و بالعکس. به عنوان مثال، می توانید Chain Link را که یک توکن ERC20 (از شبکه اتریوم) است به حساب بایننس خود واریز کنید و سپس آن را به عنوان یک توکن BEP2 (به زنجیره بایننس) برداشت کنید. البته توجه داشته باشید که آدرس هر دو شبکه متفاوت است.

آدرس BEP2 توکن شبکه Binance China به این صورت شروع می شود:

bnb136ns6lfw4zs5hg4n85vdthaad7hq5m4gtkgf23

آدرس ERC20 توکن شبکه اتریوم به این صورت شروع می شود:

0x0e806cea8e5beba6df97354ef7f22b66c5a2ce82

همچنین آدرس BEP2 در بیشتر موارد نیاز به استفاده از MEMO دارد که برای واریز و برداشت در پلتفرم ERC20 لازم نیست. بنابراین هنگام واریز یا برداشت، سردرگمی زیادی ایجاد نمی کند. حتی وقتی آدرس اشتباهی وارد می کنید،

تفاوت توکن استاندارد ERC20 و BEP20

پس از راه اندازی زنجیره هوشمند بایننس و در دسترس بودن سپرده ها و برداشت ها برای توکن های BEP20، همه چیز برای بسیاری از تازه واردان گیج کننده شد. گزینه BEP20 اکنون برای ارزهای دیجیتال و توکن های اصلی مانند BTC، ETH، USDT، LINK، DOT، DAI، EOS، LTC، XRP، XTZ، BCH، BAND، ADA و غیره در دسترس است. بنابراین، هنگام واریز یا برداشت هر یک از این سکه ها، شما از شما خواسته می شود تا نوع شبکه ای را که می خواهید دارایی ها را به آن منتقل کنید انتخاب کنید.

پس از وارد کردن آدرس کیف پول یا آدرس گیرندگان برای برداشت، صرافی به طور خودکار شبکه را بر اساس آدرس وارد شده انتخاب می کند.

اما آنچه گیج کننده تر است این است که هر دو استاندارد BEP20 و ERC20 فرمت آدرس یکسانی دارند و همچنین ارز دیجیتال ETH را به عنوان BEP20 فهرست می کنند. امیدواریم این مورد به زودی توسط توسعه دهندگان شبکه بایننس تغییر کند تا کاربران کمتر سردرگم شوند.

بنابراین تفاوت بین این دو شبکه چیست، چرا BEP20 از همان آدرس ERC20 استفاده می کند و در هنگام انتقال ETH یا توکن های دیگر کدام را انتخاب کنیم؟ در اینجا به بررسی مشخصات فنی استاندارد توکن ها نمی پردازیم و تنها به توضیح اصول اولیه انواع شبکه می پردازیم.

مهم‌ترین مزایای BEP-20

از دیگر مزایای سیستم انتقال ارز استاندارد BEP-20 می توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری با توکن های اتریوم (ERC-20)،
  • سازگار با ارزهای زنجیره ای بایننس (BEP-2)،
  • به راحتی توکن ها را با ارزهای BEP-2 در بسیاری از کیف پول ها مانند TrustVault مبادله کنید.

کاربرد استاندارد BEP-20 چیست؟

زنجیره هوشمند بایننس که با نام BSC نیز شناخته می شود، مشابه شبکه بلاک چین اتریوم است که بستری برای پیاده سازی قراردادهای هوشمند و نرم افزارهای غیرمتمرکز است. شبکه هوشمند بایننس دارای 2 ویژگی منحصر به فرد است. این امکان اجرای قراردادهای هوشمند را بدون افزایش ازدحام در شبکه بایننس فراهم می کند و از آنجایی که با ماشین مجازی اتریوم سازگار است، قابلیت های قرارداد هوشمند را به اکوسیستم بایننس می آورد. همانطور که می دانید Binance Smart China فقط یک راه حل لایه 2 برای افزایش مقیاس پذیری Binance China نیست. بلکه یک شبکه بلاک چین مستقل است.

از سال 2020، شبکه اتریوم به دلیل ازدحام و افزایش کارمزد تراکنش ها، چالش های زیادی را تجربه کرده است. هزینه بالای گاز این سوال را ایجاد کرد که آیا اتریوم واقعاً شبکه مناسبی برای اجرای پروژه‌های DeFi قبل از راه‌اندازی اتریوم 2 بود یا خیر. همانطور که Changpeng Zhao، مدیر عامل Binance گفت:

سرعت تراکنش Binance Smart China 2 برابر Ethereum است. اگر می خواهید کاربران بیشتری برای برنامه های غیرمتمرکز خود داشته باشید، اکنون باید در زنجیره هوشمند Binance فعال باشید.

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا