روش های افزایش سرعت المنتور-بررسی گام به گام روش های افزایش سرعت و بهبود سئوی سایت المنتور
Search

افزایش سرعت سایت المنتوری(24 راهکار)

فهرست مطالب

روش های بهینه سازی و بهبود سئو سایت المنتوری

بررسی تاثیر مهم سرعت المنتور در بهبود سئو تکنیکال سایت المنتوری

اگر از طراحی سایت اختصاصی استفاده نمی کنید و ساخت سایت وردپرسی را برای راه اندازی صفحات وب انتخاب کرده اید، باید بدانید که برای بهینه سازی یک وبسایت وردپرسی و نیز بهبود آن از نظر سئو، تکنیک های مختلفی وجود دارد. یک توسعه دهنده یا کارشناس سئو همواره می تواند بسته به پلتفرم مورد استفاده، از آنها برای افزایش سرعت، بهبود ترافیک و بالا بردن آمار بازدید بهره بگیرد.

حتی اگر تنها از ویرایشگر المنتور برای توسعه سایت خود استفاده می کنید، باز هم ده ها فاکتور و عامل مختلف می تواند در بهبود سئو سایت المنتوری شما نقش داشته باشد. اما از مهم ترین بخش های سئو، می توان به سئو تکنیکال سایت المنتوری اشاره کرد که از چندین دیدگاه می تواند رتبه و امتیاز وب سایت المنتوری را از نظر گوگل در شرایط بسیار بهتری قرار دهد. اولین و مهم ترین عامل در سئو تکنیکال سایت المنتوری، سرعت آن شناخته می شود.

اهمیت بهبود سئو سایت المنتوری با افزایش سرعت وبسایت

اگر از المنتور برای وبسایت خود استفاده می کنید، احتمالا در مواقعی با سرعت پایین و کندی های اجرای عملکردهای مختلف مانند بارگیری صفحه مواجه شده اید. این ویرایشگر بطور کلی، به علت استفاده نسبتا بالا از حافظه ممکن سرعت سایت المنتوری شما را با مشکل روبرو کند و از این طریق، بر سئو آن نیز تاثیر منفی داشته باشد. بنابر این با افزایش سرعت این ویرایشگر محبوب، کمک شایانی به بهبود سئو سایت المنتوری می کنید که بطور قطع می تواند ترافیک وبسایت شما را به طرز چشم گیری بهبود بخشد! در ادامه، اگر تمایل دارید بیشتر در رابطه با سئو و میزان اهمیت آن در جذب کاربران جدید بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم صفحه سئو سایت ویستا را بررسی نمایید. 

پرسشی که در این گام مطرح می شود این است که “المنتور تا چه میزان برای ایجاد یک وبسایت مناسب است و با وجود مطالب گفته شده، آیا برای یک عملکرد مناسب نیاز به تغییر ویرایشگر مورد استفاده در سایت خود خواهیم داشت؟” پاسخ این سوال را در ادامه، مطالعه می کنید.  

چطور می توان سرعت سایت المنتوری را افزایش داد؟

پیش از شروع، با این ابزارها سرعت سایت المنتوری را بررسی کنید

ویراشگر المنتوری با همه کاربرد و محبوبیتی که برای طراحان سایت و مدیران صفحات وب دارد، نسبت به ویرایشگر پیشفرض وردپرس حافظه بیشتری از وبسایت را درگیر می کند و این موضوع ممکن است در برخی موارد منجر به کاهش سرعت بارگذاری سایت شود. چنین اتفاقی حتی برای سئوی سایت المنتوری نیز یک امتیاز منفی به شمار می آید. اما واقعیتی که در این خصوص و پیش از ارائه راهکارها باید بیان کنیم، این است که المنتور در حالت بهینه آن و در صورت استفاده حرفه ای نه تنها مشکل ساز نخواهد بود، بلکه می تواند به عنوان یک ابزار کاملا حرفه ای برای طراحی صفحات وبسایت شما به کار گرفته شود.

ابزارهای تست سرعت سایت المنتوری

پیش از اقدام به اجرای راهکارها و روش های بهبود سرعت المنتور به شما پیشنهاد می کنیم سرعت سایت خود را با استفاده از ابزارهای Chrome Dev Tools، Network report و keycdn performance test بررسی کنید تا پس از انجام راهکارها نیز برآورد درستی از نتیجه ای که دریافت میکنید، داشته باشید. این ابزارها گزارشی از نحوه عملکرد CSS و جاوا اسکریپت، فونت ها، TTFB وبسایت شما و موارد دیگری از این قبیل که در سرعت سایت المنتوری تاثیر دارند، ارائه می کنند. 

با در نظر گرفتن این میزان از اهمیت برای افزایش سرعت المنتور و نقش آن در بهبود سئو سایت المنتوری، به بررسی روش هایی خواهیم پرداخت که با عمل به هریک از آنها شاهد تغییرات مثبتی در افزایش بازدید و ترافیک وبسایت خود خواهید بود. با آموزش اولین روش، یعنی شخصی سازی تنظیمات Elementor Experiments شروع می کنیم.

1. Elementor Experiments را برای بهبود سرعت المنتور فعال کنید

با استفاده از تنظیمات المنتور، سرعت این ویرایشگر را بهبود بخشید

با استفاده از تنظیمات قابلیت ها ( Features ) در Elementor Experiments خواهید توانست تا برخی تجربه های استفاده از ویرایشگر المنتور را شخصی سازی و در راستای نیازهای های خود، آنها را بهبود بخشید.

Elementor-Experiments

چطور تنظیمات Elementor Experiments را برای افزایش سرعت المنتور شخصی سازی کنیم؟

برای افزایش سرعت سایت المنتور با استفاده از این راهکار، در مسیر Experiments ← Settings ← Elementor  وارد شوید و در هر یک از بخش ها، دستورات زیر را دنبال کنید : 

Inline Font Icons : این گزینه را در تنظیمات المنتور فعال کنید. با انجام اینکار انتخاب می کنید که فونت های مورد استفاده در المنتور بصورت درون خطی ( Inline ) و با فرمت SVG، بدون نیاز به بارگذاری کل فونت های موجود در کتابخانه، بارگذاری شوند. در این صورت درخواست های سمت CSS کاهش یافته و سرعت لود فونت ها نیز بهبود می یابد.  

Lazy Load Background Image : حالت این گزینه را نیز در تنظیمات المنتور به Active تغییر دهید. این قابلیت که با عنوان بارگذاری تنبل نیز شناخته می شود، تعیین می کند که فایل های تصویری در صفحات مختلف سایت به علت دارا بودن حجم بیشتر، با اولویت مشاهده کاربر بارگذاری شوند. در این صورت زمان زیادی برای لود شدن کل صفحه وبسایت صرف نمی شود و سرعت المنتور نیز افزایش می یابد. این اقدام برای بهبود سئوی تکنیکال سایت المنتوری نیز بسیار کارآمد خواهد بود. 

Optimized DOM Output : حجم DOM احتمالا مهم ترین عاملی است که تاثیر زیادی بر روی سرعت و بهینه سازی وبسایت دارد. با فعالسازی این گزینه در تنظیمات المنتور، انتخاب می کنید که با حذف div های غیر ضروری، حجم DOM شما بهینه شود و در نتیجه، سرعت المنتور سایت شما نیز بهبود یابد.

Improved Asset Loading : با فعالسازی این گزینه مشخص می کنید که کتابخانه ها و موارد کاربردی موجود در وردپرس شما، با ترتیب و اولویت نیاز بارگیری شوند. در این صورت فقط کتابخانه های لایت‌باکس، کتابخانه صفحه نمایش، کتابخانه دیالوگ و در نهایت کتابخانه لینک های یک صفحه، آن هم زمانی که از آنها در صفحه استفاده می کنید بارگیری شوند. در چنین حالتی جاوا اسکریپت وبسایت شما کمتر درگیر شده و سرعت سایت المنتور، بالاتر می رود.

Improved CSS Loading : فعال بودن این گزینه مشخص می کند که کدهای CSS در ویجت ها و یا بخش های متحرک سایت ( انیمیشن ها ) تنها زمانی که استفاده از آنها نیاز است بارگیری شوند و در صورت عدم نمایش بخش مورد نظر، نیازی به درگیری این کدهای CSS و در نتیجه کاهش سرعت المنتور نباشد.

Usage Data Sharing : توصیه می کنیم این گزینه را برای افزایش  سرعت المنتور و بهبود استفاده از منابع سرور، غیرفعال کنید. اشتراک گذاری داده ها با توسعه دهندگان افزونه، همواره به مقدار کمی از منابع سرور نیاز دارد. با اینکه اگر سایر توصیه ها را رعایت کنید، ممکن است فعال بودن این گزینه هیچ مشکلی ایجاد نکند.

افزایش سرعت المنتور-مقایسه حالت فعال و غیرفعال Elementor Experiments
مقایسه حالت فعال و غیرفعال Elementor Experiments با چند فاکتور مهم

2. تنظیمات CSS Print Method المنتور را شخصی سازی کنید

فایل های اکسترنال CSS را بهینه کنید

صفحه ساز Elementor دو روش برای ذخیره تغییرات استایل ایجاد شده در یک صفحه، برای انتخاب کاربران خود تعیین کرده است که عبارتند از External File و Internal Embedding که توصیه ما به شما برای بهبود سرعت سایت المنتوری، استفاده از متد اول یعنی فایل اکسترنال است.

 در این روش، هر تغییر ایجاد شده در ظاهر صفحه ( و CSS آن ) در یک فایل خارجی ذخیره می شود و با هر تغییر جدید و بروز رسانی در  CSS صفحه، نسخه فایل خارجی نیز دچار تغییر و بروز رسانی خواهد شد. با این بروز رسانی، کش تغییرات پاک می شود.

افزایش سرعت المنتور-CSS Print Method

مسیر تغییر CSS Print Method به External File چیست؟

شما میتوانید با رفتن به بخش پیشرفته در تنظیمات المنتور و تغییر حالت CSS Print Method به External File، تعیین کنید که فایل های اکسترنال CSS وبسایت شما کش شده و در بهبود سرعت المنتور شما نقش داشته باشند. این فرایند ممکن است مزایا و معایبی داشته باشد اما بهتر است برای نتیجه گیری دقیق‌تر، این شخصی سازی را در المنتور سایت خود امتحان کنید. 

3. فونت آیکون های پیش‌فرض را برای سایت المنتوری غیرفعال کنید

Google Fonts و Font Awesome را در المنتور سایت به کار نگیرید

در طراحی سایت با وردپرس عموما نیاز است تا صفحات شما برای نمایش محتوا، فونت ها را از گوگل لود کرده و برای نمایش به کاربر بازخوانی کنند، انجام  این مراحل یک فرایند زمان بر خواهد بود. فونت های گوگل علاوه بر تنوع و استاندارد خوبی که دارا هستند، استفاده از آنها دارای معایب دیگری نیز هست. برای مثال، بسیاری از این فونت ها با زبان فارسی سازگار نیستند و کاربرد چندانی برای طراحی صفحات فارسی ایجاد نمی کنند. همچنین دلایل متعددی برای حذف فونت آسام ( Font Awesome ) وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به سنگین بودن آن اشاره کرد. 

افزایش سرعت المنتور-غیرفعال کردن Font Awesome
افزایش سرعت المنتور-غیرفعالسازی فونت های پیشفرض

روش بلاک فونت های پیش‌فرض در المنتور چیست؟

در مراحل بعدی خواهید دید که برای بهبود هرچه بیشتر سرعت المنتور، تنها فونت های مورد استفاده در طراحی صفحات را دانلود خواهیم کرد. بنابر این در وهله اول، نیاز است تا فونت های پیش‌فرض گوگل و فونت آسام ( Font Awesome ) را در تنظیمات پیشرفته المنتور سایت خود غیرفعال کنید. برای اینکار، در تنظیمات المنتور وارد تنظیمات پیشرفته شوید و حالت Google Fonte را به Disable تغییر دهید. همچنین گزینه Load Font Awesome 4 Support را با انتخاب No غیرفعال کنید. در نهایت نیز، در بخش General المنتور، تیک گزینه Disable Default Font را فعال نمایید.

توجه : پس از تغییر تنظیمات CSS و یا فونت هانیاز خواهید داشت تا CSS و داده ها را در تنظیمات ابزارهای المنتور تغییر داده و دوباره تنظیم کنید. نتیجه این اقدام را می توانید در نمودار waterfall در gtmetrix یا Chrome Dev Tools  مشاهده کنید.

افزایش سرعت المنتور-نمودار Waterfall فونت ها در GTmetrix

4. فونت ها را بصورت مستقیم و با فرمت woff2 در المنتور بکار بگیرید

فونت های مورد استفاده در المنتور را بصورت لوکال و با فرمت woff2 آپلود کنید

همواره توصیه شده است تا فونت های گوگل را در سایت خود میزبانی نکنید و تا حد امکان، فونت آیکون های شخص ثالث را در وبسایت قرار ندهید. بهره گیری از fonts.gstatic.com و یا سایر منابع فونت که به صورت شخص ثالث فونت ها را ارائه می دهند، ممکن است سرعت المنتور سایت را کاهش دهد. در مقابل، می توانید فونت دلخواه خود را در المنتور، بصورت لوکال بارگذاری کنید.

روش بارگذاری فونت ها بصورت لوکال و با فرمت woff2 چیست؟

برای انجام اینکار، از مسیر زیر استفاده نمایید:

گام اول: با مراجعه به وبسایت Google Fonts یا سایر منابع فونت معتبری که استفاده می کنید بروید و فونت دلخواه خود را دانلود نمایید. توجه داشته باشید که وزن فونت را درست انتخاب می کنید.

گام دوم: فونت دانلود شده را با استفاده از Cloud Convert یا هر ابزار تغییر فرمت دیگری، به woff2 تبدیل کنید. ( فرمت woff2 از .ttf کوچکتر و بهینه تر است )

گام سوم: فونت مورد نظر را به عنوان فونت سفارشی در المنتور آپلود کنید.

حال فونت مورد نظر شما بطور کاملا مستقیم و بدون استفاده از منابع واسط، در دسترس و قابل استفاده است. در این صورت، المنتور وبسایت شما نیازی به پردازش ارتباط با صفحات و منابع دیگر ندارد و سرعت بارگذاری فونت ها در آن تا حد خوبی بهبود می یابد. نتیجه دیگر استفاده از این روش، می توان به بهبود سئوی تکنیکال المنتور اشاره کرد.

افزایش سرعت المنتور-انواع فونت

5. فونت های مورد استفاده در سایت المنتوری را Preloading کنید

با پیش بارگذاری فونت های المنتور، ترافیک درخواست های کاربر را کاهش دهید

پیش‌بارگذاری یا Preloading فونت ها از جمله اقدامات بهبود سرعت سایت المنتور است که سرعت بارگذاری صفحه را هنگام مشاهده توسط کاربر افزایش می دهد. با انجام این فرایند، تعیین می کنید که پیش از بازدید سایت توسط کاربر و ارسال درخواست مخاطب به سرور، یک نسخه کش شده از صفحات وبسایت شما برای وردپرس ایجاد شود تا سرعت بارگذاری به هنگام درخواست کاربر، بهبود یابد. پیش بارگذاری فونت ها را میتوانید در بیشتر پلاگین های بهینه سازی سایت مانند افزونه WP Rocket انجام دهید. این اقدام، زمان مسدود شدن در سایت را کاهش می دهد. ( که در نمودار Waterfall با نوار قهوه ای روشن مشاهده می کنید )

مسیر پیش بارگذاری فونت های المنتور در WP Rocket برای افزایش سرعت المنتور

برای پیش بارگذاری فونت ها در WP Rocket، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. به تنظیمات WP Rocket در داشبورد وردپرس سایت بروید.
  2. وارد تب “Preload” شوید.
  3. در بخش «پیش بارگیری فونت‌ها»، لینک فونت هایی که میخواهید پیش بارگذاری کنید، مشخص نمایید.
  4. تغییرات را ذخیره کنید.
افزایش سرعت المنتور-بررسی پیش بارگذاری فونت ها

همچنین  Console report را برای بررسی خطاهای احتمالی بررسی کنید، چرا که پیش بارگذاری فونت های بدون استفاده ممکن است سرعت عملکرد سایت را کاهش دهد.

افزایش سرعت المنتور-خطای پیش‌بارگیری Chrome Dev Tools

6. تنظیمات فونت گوگل را به حالت Swap تغییر دهید

با فعالسازی حالت Swap از فونت های جایگزین گوگل بهره بگیرید

در حالت Swap، مرورگر تا زمانی که فونت اصلی تعیین شده توسط شما بارگیری می شود، از فونت پیشفرض گوگل ( که سرعت بارگذاری بسیار سریع تری دارد ) برای نمایش محتوای متن استفاده می کند. فعالسازی این حالت برای جلب رضایت کاربر سایت بسیار مفید خواهد بود چرا که گفته می شود زمان نمایش فونت جایگزین ( پیشفرض ) کمتر از 3 ثانیه است! به منظور بهبود سئوی تکنیکال سایت المنتوری، این مدت زمان یک مزیت قابل توجه به شمار می آید.

افزایش سرعت المنتور-فعالسازی حالت Load Swap فونت گوگل

چگونگی تغییر تنظیمات فونت گوگل به حالت Swap

برای اینکار از بخش تنظیمات المنتور وارد ستون پیشرفته شوید، سپس حالت Google Fonts Load را به Swap تغییر دهید.

همچنین برای افزودن تنظیمات نمایش فونت پیشفرض به صورت دستی نیز می توانید فایل CSS فونت خود را پیدا کنید و به شکل زیر در حالت font-display:swap قرار دهید.

				
					@font-face {
font-family: "Lato Regular";
font-weight: 300;
font-style: normal;
src: url("fonts/Lato-Regular-BasicLatin.woff2") format("woff2");
font-display: swap;
}
				
			

7. عملکرد wp-block-library گوتنبرگ را غیرفعال کنید

با افزونه های Perfmatters یا Disable Gutenberg ویرایشگر گونتبرگ را متوقف کنید

گوتنبرگ یک ویرایشگر داخلی وردپرس است که از منابع زیادی استفاده می کند و می تواند سرعت وب سایت را کاهش دهد. با غیرفعال کردن افزونه گوتنبرگ، تعداد اسکریپت‌ها و استایل‌هایی که برای ویرایشگر گوتنبرگ بارگذاری می‌شوند، کاهش یافته و سرعت وب‌سایت شما بالا می رود. هنگامی که از ویرایشگر المنتور استفاده می کنید میتوانید ویرایشگر گوتنبرگ را در وردپرس غیرفعال کنید. با این کار یک کد css اضافی مشابه تصویر زیر به سایت شما اضافه می شود. 

افزایش سرعت المنتور- CSS گوتنبرگ

روش غیرفعالسازی افزونه گوتنبرگ برای افزایش سرعت المنتور

برای غیرفعال کردن افزونه گوتنبرگ در وردپرس، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. وارد داشبورد وردپرس شوید.
  2. به بخش “افزونه‌ها” بروید و افزونه گوتنبرگ را پیدا کنید.
  3. بر روی دکمه “غیرفعال کردن” کلیک کنید.

 

برای غیرفعالسازی گوتنبرگ همچنین می توانید از افزونه Disable Gutenberg و یا Perfmatters استفاده کنید.

افزایش سرعت المنتور-غیر فعال کردن پلاگین گوتنبرگ

8. CSS های غیرکاربردی را برای بهبود سرعت المنتور حذف کنید

با استفاده از افزونه هایی چون Perfmatters، کدهای بدون استفاده CSS را پاکسازی کنید

کدهای CSS غیرکاربردی و استفاده نشده می توانند فرایند بارگیری و بارگذاری محتوای المنتور را طولانی تر و سرعت آن را کاهش دهند. سریع ترین راه برای حذف کدهای CSS غیرکاربردی، استفاده از افزونه های FlyingPress، Perfmatters و یا LiteSpeed ​​Cache است. صرف نظر از اینکه از کدام افزونه برای بهینه سازی CSS در المنتور سایت خود استفاده می کنید، توجه داشته باشید که برخی موارد را مانند تصاویر زیر به عنوان استثنا اضافه کنید تا از حذف شدن این موارد ضروری و یا مهم جلوگیری شود.

استایل شیت ها را استثنا کنید :

				
					/wp-content/plugins/elementor/assets/css/frontend-lite.min.css
/wp-content/plugins/elementor-pro/assets/css/frontend-lite.min.css
				
			

همچنین سلکتور های sticky menu :

				
					#elementor-device-mode
.elementor-sticky--active
				
			

چطور اسکریپت های CSS را برای افزایش سرعت المنتور بهینه سازی کنیم؟

برای بهینه سازی اسکریپت های CSS در Perfmatters، ابتدا وارد تنظیمات CSS شوید، سپس گزینه Remove Unused CSS را به حالت فعال تغییر دهید. پس از انجام این فرایند، صفحه تنطیمات مربوطه در افزونه Perfmatters، باید به شکل تصویر زیر باشد. نکته ای که در انجام این روش افزایش سرعت المنتور وجود دارد، این است که راهکار گفته شده برای بازدیدکنندگان سایت بهتر است و زمان کمتری از آنها برای نمایش صفحات سایت میگیرد. اما بطور کلی ممکن است برای امتیاز وبسایت نتیجه منفی به همراه داشته باشد.

افزایش سرعت المنتور-حذف CSS های بدون استفاده

توجه : بعضی افزونه ها مانند WP Rocket داکیومنشن هایی برای چگونگی حذف CSS های بدون استفاده دارند که با تنظیمات خاصی قابل استفاده است. اما برای المنتور بطور ویژه محدودیت های دارند. اگر موردی را در صفحه سایت می خواهید بررسی نمایید، روی آن راست کلیک کرده، وارد ابزار Chrome Dev Tools شوید و اطلاعات دلخواه را چک کنید.

9. از قابلیت CSS Transfom برای افزایش سرعت المنتور استفاده کنید

با این قابلیت، در عملکردهای متعدد صفحات المنتور صرفه جویی نمایید

استفاده از قابلیت CSS Transform تکنیکی است که می تواند سرعت المنتور وبسایت و کیفیت سئوی المنتور را در یک صفحه، افزایش دهد. در واقع با این روش، عملکردهای لازم برای اجرای عناصر و طرح های مختلف در صفحه را بهبود می بخشید و با بهینه سازی میزان عملکردها، فرایندهای جاری در المنتور را روان تر می سازید.

طریقه فعالسازی CSS Transform برای بهبود سرعت المنتور

برای استفاده از این روش، میتوانید در ویجت ها و تب های سازگار با این قابلیت، به بخش تنظیمات ← پیشرفته مراجعه کنید و دسترسی آن را فعال نمایید. سپس فرایندهای لازم را مطابق با نیازهای وبسایت خود شخصی سازی کنید. 

افزایش سرعت المنتور-CSS Transform در المنتور

10. هدر و فوتر محتوای صفحه المنتوری را با CSS تعیین کنید

کدهای CSS از کدهای المنتور برای تعیین هدر و فوتر سبک تر هستند

با توجه به اینکه هدر و فوتر در تمام صفحات سایت بارگذاری شده و کاربرد دارد، سبک بودن و تشخیص آسان آنها برای بهبود عملکرد سایت ضرورت دارد. این موضوع در خصوص هدر کمی بیشتر اهمیت دارد چرا که در بخش های ابتدایی و بالاتر سایت ایجاد می شود و سرعت بارگذاری آن دارای اهمیت بیشتری است. حال برای این منظور، css میتواند کمک کننده باشد چرا که کدهای CSS از کدهای المنتور برای تعیین هدر و فوتر سایت، به مراتب بهینه تر هستند.

برای تعیین هدر و فوتر سایت با CSS چکار باید کرد؟

در صورتی که با نحوه کدگذاری CSS آشنایی ندارید، برای تعیین کدهای هدر و فوتر در  وبسایت می توانید از یک توسعه دهنده کمک بگیرید. توجه داشته باشید با انجام این راهکار، در بهبود سئوی سایت المنتوری خود نیز تاثیر مثبتی ایجاد می کنید. 

11. جاوا اسکریپت سایت المنتوری را به تاخیر بیندازید

با استفاده از WP Rocket یا Perfmatters اولویت جاوا اسکریپت سایت خود را تغییر دهید

تاخیر در اجرای جاوا اسکریپت می تواند با کاهش تعداد عناصری که باید در بازه زمانی مشخص در صفحه نمایش داده شوند، به افزایش سرعت وب سایت، همچنین بهبود سئوی سایت المنتوری کمک کند. برای به تاخیر انداختن جاوا اسکریپت در المنتور، می توانید از افزونه هایی مانند WP Rocket یا Perfmatters استفاده کنید.

چگونه می توان تاخیر در جاوا اسکریپت را بدون بهم ریختگی المنتور اعمال کرد؟

برای فعالسازی تاخیر در اجرای کل جاوا اسکریپت ( delay all JavaScript ) در افزونه هایی چون WP Rocket، Perfmatters یا Flying Press معمولا باید فایل های المنتور را حذف کنید، در غیر این صورت ممکن است سایت با مشکل روبرو شود. برای جلوگیری از این مشکل، به قسمت documentation در افزونه مورد استفاده خود مراجعه کنید و فایل های ضروری المنتور را حذف نمایید.

المنتور :

				
					jquery.min.js
jquery.smartmenus.min.js
webpack.runtime.min.js
webpack-pro.runtime.min.js
frontend.min.js
frontend-modules.min.js
elements-handlers.min.js
elementorFrontendConfig
ElementorProFrontendConfig
imagesloaded.min.js
				
			

سرچ المنتور :

				
					webpack-pro.runtime.min.js
webpack.runtime.min.js
elements-handlers.min.js
jquery.smartmenus.min.js
				
			

المنتور پرو :

				
					a/jquery-?[0-9.](.*)(.min|.slim|.slim.min)?.js
/jquery-migrate(.min)?.js
/elementor/
/elementor-pro/
/wp-includes/js/imagesloaded.min.js
ElementorProFrontendConfig
elementorFrontendConfiga
				
			

پس از اعمال صحیح تنظیمات گفته شده در Perfmatters، صفحه تنظیمات باید به شکل زیر باشد:

افزایش سرعت المنتور-تاخیر المنتور جاوا اسکریپت

همچنین برای اعمال دستی تغییرات تاخیر در جاوا اسکریپت نیز می توانید از  قسمت remove unused JavaScript در ابزار PageSpeed Insights استفاده کنید.

توجه : میتوانید برای تاخیر در جاوا اسکریپت سایت از هردو عملکرد defer و delay بطور همزمان استفاده کنید، اما باید توجه داشته باشید همانطور که در توضیحات قبل گفتیم حذف فایل هایی از المنتور پس از این اقدام نیاز است، در دیفرینگ جاوا اسکریپت نیز نیاز خواهید داشت همین کار را انجام دهید. در نهایت بخاطر داشته باشید که گزارش کنسول را برای وجود ارور و خطاهای احتمالی بررسی کنید.

12. افزونه های افزایش دهنده حجم اسکریپت را حذف کنید

از افزونه هایی که برنامه نویسی درستی ندارند در صفحه سازی وبسایت المنتور خود استفاده نکنید

استفاده از افزونه‌هایی که CSS و JavaScript زیادی تولید می‌کنند، می‌تواند باعث کاهش سرعت وب‌سایت شود. چنین افزونه هایی عموما به علت عدم برنامه نویسی صحیح، برای اجرای درست المنتور سنگین بوده و سرعت سایت را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند. همچنین نصب پلاگین هایی که عملکردهای مداوم در پس زمینه اجرا می کنند، مصرف حافظه را افزایش داده و سبب کندی المنتور خواهند شد. این ویژگی در خصوص افزونه های مربوط به امنیت، بهینه سازی تصاویر، تجزیه و تحلیل، بکاپ گیری و برخی از افزونه های SEO رایج است. حتی المنتور پرو نیز حجم بیشتری از حافظه اشغال می کند و در صورت عدم رعایت نکات گفته شده، می تواند برای سئوی تکنیکال در المنتور تاثیر منفی به همراه داشته باشد.

افزایش سرعت المنتور-CSS و JS در المنتور

راهکار شناسایی افزونه های استاندارد برای بهبود سرعت المنتور چیست؟

پلاگین کروم WP Hive برای تحلیل افزونه های مورد استفاده شما در وردپرس و اینکه هر افزونه، تا چه میزان استفاده از حافظه را افزایش می دهد، یک ابزار کاملا مناسب است. همچنین می تواند گزارش هایی از سرعت صفحه، خطاهای PHP، مشکلات جاوا اسکریپت و موارد دیگر را با توجه به استاندارد افزونه هایی که استفاده می کنید، برای تحلیل هرچه دقیق تر وردپرس شما ارائه کند.

باید اشاره کنیم که تقریبا هر افزونه المنتور، از فریم‌ورک jQuery نیز استفاده می کند. اگر از Perfmatters استفاده می کنید، می توانید این مورد را با فعال کردن Display Dependencies در مسیر script manager در قسمت Misc و بخش jQuery مشاهده کنید.

افزایش سرعت المنتور-پلاگین Elementor jQuery

13. پلاگین های سایت المنتوری را در صفحات غیر ضروری حذف کنید

افزونه های مختلف را تنها در صفحاتی که به آنها نیاز دارید، بکار بگیرید

فعالیت برخی افزونه ها در صفحاتی از  سایت که به وسیله المنتور ایجاد می شوند، ضرورت ندارد و می توانید با شخصی سازی تنظیماتی تعیین کنید که این پلاگین ها در کدام یک از آنها غیرفعال شوند تا سرعت المنتور سایت شما بهبود یابد.  

راهکار تشخیص و حذف افزونه ها در صفحاتی که به آنها نیاز نداریم :

برای استفاده از پلاگین ها در صفحات و پست هایی که به آنها نیاز دارید و غیرفعال نمودن این پلاگین ها در سایر صفحات، میتوانید از افزونه های Perfmatters و یا Asset Clean Up استفاده کنید. همچنین می توانید پس از فعالسازی Script Manager، در بخش تنظیمات، حالت تست را فعال کنید. با این کار می توانید با اسکریپت منیجر  بدون اینکه مشکلی برای وبسایت شما ایجاد کند، آن را مورد تست قرار دهید. سپس با بررسی نتایج حاصل از تحلیل  script manager، افزونه ها را در صفحات و بخش هایی از وبسایت که پلاگین را در آنها نیاز ندارید، غیرفعال نمایید. مانند برخی راهکارهای قبلی، این روش نیز می تواند در بهبود سئوی سایت المنتوری شما موثر باشد.

افزایش سرعت المنتور-حالت تست Perfmatters

برای اینکار همچنین می توانید اسکریپت منیجر را بررسی و استفاده افزونه ها را شخصی سازی کنید :

افزایش سرعت المنتور-غیرفعالسازی پلاگین های المنتور
غیرفعالسازی پلاگین های بدون استفاده المنتور در صفحات دلخواه
افزایش سرعت المنتور-غیرفعالسازی افزونه
همچنین می توانید اینکار را با سایر پلاگین های وبسایت نیز انجام دهید

14. از ویجت های کمتری در صفحات المنتور استفاده کنید

المان های مورد استفاده در صفحات المنتور را هوشمندانه بچینید!

برخلاف طراحی اپلیکیشن که به علت فضای محدودتر در صفحه، استفاده بهینه از ویجت ها و صرفه جویی در درج المان ها ضرورت دارد، در طراحی وبسایت این محدودیت به مراتب کمتر است. اما با این حال اگر می خواهید یک طراحی حرفه ای برای سایت خود داشته باشید، باید بدانید که استفاده از کمترین تعداد المان های ممکن برای ساخت صفحات  المنتور به افزایش سرعت بارگذاری وبسایت، و به تبع آن بهبود سئوی تکنیکال سایت المنتوری کمک می کند. ویدیوی زیر نکات بسیار خوبی در زمینه چگونگی استفاده کمتر و بهینه‌تر از ویجت ها و المان های المنتور دارد که می تواند بسیار کمک کننده باشد. 

افزایش سرعت المنتور-چیدمان المنتور

چگونگی استفاده بهینه از المان های صفحه ساز المنتور برای بهبود سرعت و سئوی سایت

برای رسیدن به بهینه ترین حالت استفاده از المان های المنتور می توانید توصیه های زیر را نیز در نظر بگیرید:

  1. استفاده از Inner Section Widget:  با درج این ویجت می توانید چند ستون و بخش داخلی را تنها در یک بخش ایجاد کنید و نیاز به قرار دادن المان های جداگانه در صفحه را از میان ببرید. با بهره گیری از این المان خواهید توانست تا ایده های مختلف را در حالت های متعدد اجرا کنید و در عین حال، سرعت بارگذاری المنتور را نیز بهبود بخشید.
  2. استفاده از افزونه Restrict Elementor Widgets:  این پلاگین به شما امکان می‌دهد تا ویجت‌های المنتور را بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند نوع نوشته و نوع صفحه مدیریت کنید و آنها را در صفحاتی که استفاده نمی‌شوند، مخفی کنید.

15. تصاویر را با فرمت WebP و بصورت دستی در المنتور آپلود کنید

webp های سایت خود را بصورت دستی در سرور و المنتور بارگذاری نمایید

با استفاده از فرمت WebP برای تصاویر، می‌توانید بهبود قابل توجهی در سرعت بارگذاری صفحات المنتور خود ایجاد کنید. دلایل زیادی برای استفاده از این فرمت در تصاویر المنتور وجود دارد از جمله حجم بهینه و مناسب، حفظ کیفیت، پشتیبانی از تصاویر متحرک، همچنین پشتیبانی از مرورگرهای مختلف. اما متاسفانه CDNهای تصویر مانند Cloudflare Polish، همیشه تصاویر را بصورت WebP ارائه نمی کنند. بنابراین بهترین روش این است که تصاویر webp خود را در المنتور بصورت دستی آپلود نمایید.

چطور تصاویر المنتور را به فرمت webp و دستی آپلود کنیم؟

برای بارگذاری دستی تصاویر WebP در المنتور، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. تبدیل فرمت تصویر به webp: با استفاده از افزونه‌های WebP Express و یا Imagify می‌توانید تصاویر خود را به فرمت WebP تبدیل کنید.
  2. آپلود تصویر در سرور: پس از تبدیل تصویر به فرمت دلخواه، آن را در سرور بارگذاری کنید. برای اینکار می توانید از طریق پنل مدیریت سرور اقدام کنید.
  3.  ایجاد URL تصاویر: پس از بارگذاری در سرور، باید برای تصویر webp خود URL اختصاصی ایجاد کنید. برای اینکار می توانید از افزونه WebP Express کمک بگیرید.
  4. بارگذاری تصویر WebP در المنتور: در مرحله آخر، تصویر مورد نظر را با استفاده از لینک سفارشی ساخته شده، در المنتور آپلود کنید.

همچنین می توانید با Chrome Dev Tools بررسی کنید که آیا تصاویر در فرمت WebP ارائه می شوند یا خیر :

افزایش سرعت المنتور-تست تصاویر WebP در Chrome Dev Tools

16. تصاویر را پیش از بارگذاری با افزونه Optimole بهینه سازی کنید

با استفاده از Optimole و CDN های معتبر، کاهش حجم دهید

استفاده از افزونه Optimole یا یک CDN تصویر برای بهینه‌سازی تصاویر می‌تواند به بهبود سرعت المنتور سئوی آن کمک کند. Optimole یک افزونه بهینه‌سازی تصویر است که با المنتور سازگاری خیلی خوبی دارد و قابلیت‌های بهینه‌سازی تصویر با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. میتوانید برای کاهش حجم تصاویر از پلاگین های دیگر نیز استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از Optimole و یا cloudflare mirage/polish است، چرا که عملکردهای بسیار بهتری را نسبت به سایر، ارائه می دهند.

CDNها حتی نسبت به پلاگین ها ترجیح داده می شوند، چرا که سرور یا فضای ذخیره سازی را اشغال نمی کنند و بدون نیاز به نسخه بکاپ یا پشتیبان گیری، بهینه سازی تصاویر را انجام می دهند.

چطور تصاویر را در افزونه Optimole بهینه سازی کنیم؟

برای این اقدام، مراحل زیر را طی کنید:

  1. اعمال تنظیمات فشرده سازی در Optimole: پس از دانلود، نصب و فعالسازی Optimole در وردپرس، تنظیمات مناسب و دلخواه را مربوط به حجم فشرده‌سازی تصاویر، کیفیت تصاویر و غیره انجام دهید. 
  2. آپلود تصاویر در المنتور: پس از انجام تنظیمات در پلاگین Optimole، می‌توانید تصاویر خود را در المنتور بارگذاری کنید. Optimole به صورت خودکار تصاویر را بهینه‌سازی کرده و آنها را با کیفیت بالا و حجم مناسب ارائه خواهد داد.

چطور بهینه سازی تصاویر سایت المنتوری را با استفاده از cloudflare انجام دهیم؟

برای کاهش حجم تصاویر با حفظ کیفیت در توسط cloudflare، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ثبت نام در cloudflare: برای استفاده از ابزارهای این CDN ابتدا باید در سایت آن ثبت نام و وبسایت خود را به آن اضافه کنید.
  2. فعالسازی و انجام تنظیمات Mirage: ابزار Mirage را فعال کنید و سپس تنظیمات مربوط به تصویر را در آن انجام دهید.
  3. آپلود تصاویر:  در این مرحله می توانید تصاویر را در المنتور آپلود نمایید.

با دنبال کردن مراحل بالا، می توانید تصاویر وبسایت خود را برای بهبود سرعت المنتور بهینه کنید. اما اگر هنوز سوالی دارید، می توانید از راهنمای کامل بهینه سازی تصویر که در زیر مشاهده می کنید، استفاده نمایید.

افزایش سرعت المنتور-بهینه سازی تصاویر در وردپرس

17. تصاویر اصلی و مهم سایت المنتور را از Lazy Load مستثنی کنید

تصاویر مهم مانند تصاویر صفحه لندینگ را در اولویت بارگذاری قرار دهید

در برخی صفحات سایت مانند Landing Page، تصاویر نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و در صورت تاخیر در بارگذاری، تاثیر منفی در نظر کاربران و سئوی سایت المنتور ایجاد خواهند کرد. بنابراین بسیار اهمیت دارد اگر از قابلیت Lazy Load ( بارگذاری تنبل ) استفاده می کنید، این تصاویر را در موارد این عملکرد به حالت استثنا در بیاورید تا در اولین فرصت ممکن، برای کاربر نمایش داده شوند. همچنین باید این تصاویر را پیش بارگذاری نمایید تا مطمئن شوید تاخیری در نمایش آنها اتفاق نخواهد افتاد.

ساده ترین راه پیش بارگذاری تصاویر مهم برای بهبود سرعت المنتور چیست؟

ساده ترین راه، بارگذاری اولیه تصاویر مهم در Perfmatters یا FlyingPress است، سایر پلاگین ها ممکن است به علت نیاز به URL وقت گیر باشند. همچنین برای حذف تصاویر مهم از موارد موجود در Lazy Loading، می توانید از LiteSpeed Cache و WP Rocket استفاده کنید

18. از وب سرور LiteSpeed با هارد SSD NVMe استفاده کنید

برای ساخت یک وبسایت هرچه سریع تر، از سریع ترین نسل حافظه بهره بگیرید

استفاده از LiteSpeed ​​با SSD های NVMe برای میزبانی اشتراکی مزایای متعددی را ارائه میدهد که منجر به افزایش سرعت سایت و المنتور ارائه خواهند شد. برخی از این مزایا را در زیر مطالعه می کنید.

تاخیر کمتر در دسترسی و عملکردها : NVMe زمان دسترسی کاربر و عملکردهای لازم را در وبسایت، با تأخیر پایینی ارائه می دهد. این به آن معناست که امکان جستجوی سریعتر پایگاه داده و دسترسی سریعتر به محتوا برای بازدیدکنندگان سایت فراهم می شود. این ویژگی برای وب سایت های با محتوای تصویری و ارائه دهنده رسانه، همچنین بطور کلی صفحاتی که دارای محتوای تصویری با وضوح بسیار بالا هستند، از اهمیت حیاتی برخوردار است.

ثبات دسترسی و قابلیت اطمینان : SSD های NVMe برای محاسبات و انتقال داده با کارایی بالا طراحی شده اند و به ثبات در عملکرد شناخته می شوند. این ویژگی تضمین می کند که وب سایت شما با میزان پایداری بسیار مناسبی در دسترس کاربران باقی بماند.

بهبود ذخیره سازی اطلاعات : هاست NVMe باعث بهبود ذخیره سازی های لازم در حافظه پنهان می شود. این مشخصه در ذخیره سازی مکرر داده ها و درخواست های پرتکرار به CPU کمک می کند، در نتیجه زمان لازم برای بازیابی داده ها را کاهش می دهد و سرعت و سئوی سایت المنتور را تا حد بسیار خوبی بالاتر می برد.

در این خصوص به چه نکته مهمی باید توجه داشته باشیم؟

هاست هایی که از حافظه NVMe استفاده می کنند، ویژگیهای گسترده ای را در خصوص افزایش سرعت سایت ارائه می دهند. به همین دلیل ممکن است بسیاری از مدیران وبسایت تصور کنند که تنها با تهیه این هاست، سرعت سایت آنها تضمین می شود. نکته بسیار حائز اهمیتی که باید به آن توجه کنید، این است که تنها یک اقدام برای رسیدن به کارایی و سرعت دلخواه المنتور و صفحات سایت کافی نیست و به این منظور، نیاز دارید تا سایر اقدامات توصیه شده در این مطلب را نیز پیگیری نمایید.

19. از Cloudflare برای افزایش سرعت سایت المنتور استفاده کنید

امنیت و بهینه سازی المنتور سایت خود را به کلودفلر بسپارید!

استفاده از Cloudflare می تواند سرعت وب سایت المنتوری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این سرویس، یک ابزار قدرتمند برای بهبود هرچه بیشتر ویژگی های متعدد یک سایت به شمار می آید که ابزارهایی را به منظور ایجاد یک طراحی سایت حرفه ای شامل می شود. گفته می شود سرعت بارگذاری یک وبسایت در کلودفلر حدود 40درصد بیشتر است.

چطور از Cloudflare برای بهبود سرعت و عملکرد المنتور استفاده کنیم؟

نصب پلاگین Cloudflare در وردپرس:  برای استفاده از Cloudflare در سایت المنتوری، باید افزونه Cloudflare را نصب کنید، سپس تنظیمات امنیتی و عملکرد را مطابق نیازهای وبسایت، پیکربندی نمایید. دانلود و نصب این افزونه به شما امکان می دهد از اجرای بهینه سایت خود بر روی  CDN ابزار Cloudflare مطمئن شوید.

فعالسازی قابلیت پولیش در Cloudflare: این ویژگی با فشرده سازی تصاویر، به بهبود سرعت بارگذاری آنها در المنتور کمک می کند و از این طریق، تاثیر خوبی در بهبود سئوی سایت المنتور خواهد داشت. می توانید در داشبورد کلودفلر و مسیر Speed > Optimization > Image Optimization این قابلیت را فعال نمایید.

فشرده سازی CSS و JS با قابلیت Minification : با فعالسازی این ویژگی در Cloudflare میتوانید CSS و جاوا اسکریپت وبسایت خود را بهینه سازی و فشرده کنید. این گزینه می تواند جایگزین نصب افزونه های متعدد فشرده سازی در وردپرس شود و از چندین جهت، در سئوی محتوای سایت المنتور تاثیر مثبت خواهد داشت. Minification را میتوانید در داشبورد کلودفلر فعال نمایید.

20. از کش تمام صفحه برای بهبود سرعت در ترافیک بالا استفاده کنید

اسکریپت های صفحات متعدد سایت را بطور یکپارچه کش کنید

استفاده از Full Page Caching ( یا کش تمام صفحه ) از جمله راهکارهای بهبود سرعت المنتور شناخته می شود. این عملکرد در واقع، شکل پیشرفته تری از کشینگ سایت شناخته می شود که کل صفحات وب را در حافظه پنهان به شکل اولیه ذخیره و امکان بازخوانی سریع صفحات و نمایش آنها را به کاربران فراهم می کند.

افزایش سرعت المنتور-تاثیر Cloudflare در TTFB

مناسب ترین ابزارها برای کش تمام صفحه سایت المنتوری کدامها هستند؟

سیستم Rocket.net Smart Caching: این ابزار در واقع یک سیستم کش پیشرفته است که می تواند سرعت و عملکرد وب سایت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و تجربه بهتری را هم برای صاحبان وب سایت و کاربران فراهم کند. در نتیجه از دو جهت برای بهبود سئوی المنتور سایت، یک اقدام مفید خواهد بود.

افزونه Super Page Cache for Cloudflare: این پلاگین به شما کمک می کند تا نه تنها فایل های استاتیک (مانند CSS، JS و تصاویر) بلکه صفحات وب HTML تولید شده توسط وردپرس را نیز کش و از پیش، ذخیره کنید.

پلاگین وردپرسی NitroPack : یک افزونه بهینه سازی خودکار سایت است که ویژگی های متعددی را برای کش تمام صفحه وبسایت ارائه می دهد.

همچنین برای کش تمام صفحه وبسایت خود می توانید از ابزارهای Cloudflare APO و یا QUIC.cloud نیز استفاده نمایید و سرعت و عملکرد المنتور سایت خود را تا میزان خوبی بهبود بخشید.

21. تنظیمات هاست سایت را برای افزایش سرعت المنتور پیکربندی کنید

با تمرکز در اهمیت هاستینگ وبسایت، سرعت المنتور را چند برابر کنید!

ارائه دهنده هاست و خدمات میزبانی سرور که از آن استفاده می کنید نقش حیاتی در سرعت المنتور و سایت شما ایفا می کند. تکنولوژی و قابلیت های ذخیره اطلاعات، سرعت و عملکرد سرور، هماهنگی سرور با CDN و موقعیت فیزیکی آن از جمله عواملی است که تاثیر چشمگیری در کیفیت اجرای المنتور، هم از نظر سرعت و هم دیدگاه سئو خواهد داشت.

نحوه پیکربندی هاستینگ سایت به منظور بهبود عملکرد و سرعت المنتور

می توانید در مسیر Elementor → System Info مواردی در خصوص پیکربندی هاست بیابید اما برای نتیجه مطلوب تر، در داشبورد هاست وبسایت خود فاکتورهای زیر را بررسی و متناسب با توصیه های داده شده، پیکربندی کنید. ( برخی از موارد به شرکت ارائه دهنده خدمات که هاست خود را از آن تهیه می کنید، بستگی دارد )

نسخه PHP : همواره از جدیدترین نسخه استفاده نمایید اما اطمینان حاصل کنید که نسخه مورد استفاده و افزونه های سایت، سازگاری دارند.

محدودیت حافظه : برخی از هاست ها ممکن است مجوز تغییر در محدودیت حافظه را به مدیر وبسایت بدهند. ویرایشگر المنتور، 768 مگابایت را برای بهترین بازدهی و عملکرد پیشنهاد می کند.

بهره گیری از Redis و Memcached : ردیس و Memcached هر دو ابزارهای کش محبوبی هستند که برای بهبود عملکردهای مختلف صفحات وب استفاده می شوند. در صورتیکه این امکان در ارائه دهنده خدمات هاست شما وجود داشته باشد میتوانید با نصب و فعالسازی افزونه این ابزار ها از قابلیت های کشینگ بالقوه آنها برای بهبود سرعت المنتور سایت خود بهره ببرید.

  استفاده از OPcache : یک سیستم کش است که اسکریپت های صفحه را برای بازدید هرچه سریعتر کاربر از پیش ذخیره ( کش ) می کند. همچنین عملکرد PHP را بهبود می بخشد و استفاده از CPU را کاهش میدهد.

بهره گیری سیستم فشرده سازی Brotli : بیشتر شرکت های ارائه دهنده هاستینگ برای فشرده سازی از الگوریتم Gzip استفاده می کنند اما اگر هاست شما از Brotli پشتیبانی می کند از آن استفاده کنید.

پیکربندی لایه های کش :  Varnish و Nginx هر دو شیوه های کشینگ محبوبی هستند که برای بهبود عملکرد وب سایت استفاده می شوند. اگر هسات شما از این موارد پشتیبانی می کند، از آنها استفاده کنید.

فعالسازی محافظ هاتلینک سایت : محافظت هاتلینک ( Hotlink Protection ) یک ویژگی برای محافظت از محتوای وب سایت است، به طوری که فقط کاربران مجاز، به آن دسترسی داشته باشند. عمل Hotlinking زمانی اتفاق می افتد که شخصی محتوای سایت شما را در سایت دیگری جاگذاری کند و از پهنای باند شما برای ارائه فایل ها استفاده نماید. این اقدام می تواند منجر به استفاده بیش از حد از منابع سرور، افزایش زمان بارگذاری صفحه و افزایش هزینه های هاستینگ شود بدون اینکه هیچ مزیتی برای شما بعنوان مالک وبسایت داشته باشد.

فعالسازی TLS : قابلیت TLS ( مخفف عبارت Transport Layer Security ) یک پروتکل رمزگذاری است که به برقراری امنیت ارتباط بین سرور و کلاینت کمک می کند. اگر هاست مورد استفاده شما تنظیمات TLS دارد از نسخه 1.3 آن استفاده کنید و حداقل آن را روی نسخه 1.2 تنظیم کنید.

مدیریت منابع: در این بخش، به اهمیت نظارت بر استفاده از منابع هاست اشاره شده است. با اصلاح اسکریپت های کدگذاری ضعیف، ارتقای برنامه های میزبانی و استفاده از CDN، می توانید مصرف منابع را کاهش دهید و سرعت و عملکرد وب سایت المنتوری را بهبود بخشید.

افزایش سرعت المنتور-ابزار سنجش WP Hosting
می توانید عملکرد هاست را در WP Hosting Benchmark بررسی کنید

22. در انتخاب افزونه کش مناسب تجدید نظر کنید

پلاگین های توصیه شده زیر را امتحان کنید!

با استفاده از افزونه‌های Cache مناسب، می‌توان ظرفیت وب‌سایت را در حداکثر توان به کار برد و صفحات را نیز بدون بروز مشکل افزایش داد. اما اگر پلاگین های مورد استفاده به درستی برنامه نویسی نشده باشند، ممکن است مشکل ساز شوند! در ادامه، تعدادی از بهترین پلاگین های کش استاندارد که تا حد زیادی قابل اطمینان بوده و مورد تست واقع شده اند را برای بهبود سرعت و عملکرد سایت المنتوری به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

بهترین افزونه های بهینه سازی سایت کدامها هستند؟

برای خدمات کش وبسایت، اگر از سرور LiteSpeed استفاده می کنید، LiteSpeed Cache و در سایر موارد FlyingPress را پیشنهاد می کنیم. همچنین پلاگین SiteGround Optimizer نیز برای کشینگ سایت مناسب است.

23. از Lazy Render برای بهبود بارگذاری عناصر المنتور استفاده کنید

برای اولویت بارگذاری اجزای صفحه در وبسایت، تصمیم بگیرید

پیش تر، از Lazy Load یا بارگذاری تنبل تصاویر گفتیم. لیزی رندر ( Lazy render ) نیز به مانند تکنیک مشابه قبلی، عملکردی است که برای افزایش سرعت سایت و المنتور استفاده می شود. در این تکنیک، اولویت شدید بارگیری بخش های ضروری، لحاظ و لود اسکریپت های غیرضروری، با اولویت های کمتر و به مرور انجام می شود. در واقع در این عملکرد، اولویت بندی بارگذاری محتوای صفحات، تنها به تصاویر محدود نمیشود و میتوان در خصوص سایر بخش های هرصفحه نیز ترتیب هایی را در نظر گرفت.

چطور می توان از Lazy render سایت برای بالا بردن سرعت المنتور استفاده کرد؟

برای انجام این کار به FlyingPress یا LiteSpeed Cache نیاز دارید. پس از نصب و فعالسازی یکی از این ابزارها، به صفحه مورد نظر خود در وبسایت مراجعه کنید، روی قسمتی از المنتور در صفحه که می خواهید با تاخیر و در اولویت های بعدی بارگذاری شود کلیک کنید، CSS آن را در  Chrome Dev Tools کپی کرده و آن را در FlyingPress/LSC جایگذاری نمایید.

افزایش سرعت المنتور-کپی CSS سلکتور
کپی CSS المنتور برای Lazy Render
افزایش سرعت المنتور-Lazy render
جایگذاری CSS کپی شده در FlyingPress یا LiteSpeed Cache

24. ماژول ها و اطلاعات بدون استفاده را از پایگاه داده حذف کنید

از پلاگین WP-Optimize برای بهینه سازی دیتابیس وبسایت خود بهره بگیرید

موارد بدون استفاده را از پایگاه داده سایت المنتوری حذف کنید. طی مدت زمان نه چندان طولانی، برخی داده ها و اطلاعات غیرضروری ممکن است در دیتابیس وبسایت شما ذخیره شده و به مرور، صفحات مختلف وبسایت المنتور را به کندی دچار کنند.

چگونگی پاکسازی دیتابیس و افزایش سرعت بارگذاری صفحات المنتور

برای افزایش سرعت المنتور و در نتیجه آن، بهبود سئوی سایت المنتور با استفاده از روش پاکسازی پایگاه داده، می توانید راهکارهای زیر را دنبال کنید.

  • استفاده از افزونه های بهینه سازی پایگاه داده : WP-Optimize از جمله مناسب ترین پلاگین های بهینه سازی و بهبود سرعت اجرای دیتابیس است که می توانید برای پاکسازی اطلاعات اضافی و جداول بدون استفاده پایگاه داده استفاده کنید. افزونه های دیگری نیز به این منظور وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از : Advanced Database Cleaner و WP Clean Up Optimizer. همچنین می توانید با مراجعه به تنظیمات عمومی در پلاگین Perfmatters موارد بدون استفاده را از دیتابیس حذف کنید. 
  • حذف بلوک های بدون استفاده در المنتور: با مراجعه به ویرایشگر المنتور و حذف بلوک ها و المان های غیرکاربردی و بدون استفاده، می توانید به هرچه سبک تر شدن داده های مربوط به صفحات سایت کمک کنید.
تنظیمات عمومی Perfmatters شما برای بهینه سازی حافظه دیتابیس باید مشابه تصویر زیر باشد:
 
افزایش سرعت المنتور-تنظیمات عمومی Perfmatters

نکته قابل توجه در استفاده از این پلاگین ها این است که عموما امکان گرفتن بکاپ از موارد حذف شده را ندارند :

افزایش سرعت المنتور-غیرفعالسازی حالت های غیرکاربردی-WP-Optimize

بطور کلی توجه داشته باشید که برخی پلاگین ها مانند Ultimate Addons، Premium Addons، Rank Math و بسیاری افزونه های دیگر، مبتنی بر ماژول هستند. به این معنی که میتوانید ویژگی های بدون استفاده را در سایت خود حذف نمایید :

افزایش سرعت المنتور-غیرفعالسازی حالت های غیرکاربردی
افزایش سرعت المنتور-جمع بندی مطالب

نتیجه و مرور

در انتها با استفاده از ابزارهای معرفی شده در ابتدای مقاله می توانید تاثیر تغییرات و روش های مورد استفاده را بررسی نمایید. در صورت تمایل می توانید ویرایشگر و یا قالب مورد استفاده را نیز تغییر دهید. برای مثال پیشنهاد میکنیم قالب GeneratePress را امتحان کنید. تاثیر استفاده از این قالب پیشرفته را احتمالا در بهبود سئوی المنتور سایت خود و افزایش سرعت آن خواهید دید.

افزایش سرعت المنتور-سریع ترین قالب های وردپرس
نتیجه تست سریع ترین تم و ویرایشگر وردپرس

در ادامه و انتهای این مطلب از ویستا می خواهیم با طرح چند سوال رایج، در خصوص سرعت المنتور و علل کاهش آن نیز مطالبی را ارائه دهیم.

چرا سرعت المنتور وبسایت من کم است؟

ویرایشگر المنتور برای عملکردهای خود کدهای CSS و جاوا اسکریپت، فونت ها، ساختارهای div و موارد بسیار دیگری را به سایت شما اضافه می کند و این موضوع باعث کاهش سرعت وبسایت شما می شود. این فرایند در المنتور پرو حتی ممکن است شدیدتر باشد که معمولا تاثیر منفی در سئوی تکنیکال المنتور سایت ایجاد می کند.

چطور می توانیم سرعت المنتور سایت را افزایش دهیم؟

شما می توانید با مراجعه به performance settings المنتور و غیرفعال کردن فونت های غیرکاربردی، فونت آیکون ها و ویرایشگر گوتنبرگ، سرعت المنتور را بهبود دهید. همچنین اقدامات دیگری که میتوانند در بهبود عملکرد و سرعت المنتور کمک کننده باشند، حذف CSSهای بدون استفاده، تاخیر در بارگذاری جاوا اسکریپت و استفاده از افزونه های کش استاندارد هستند. 

علت کند بودن ویرایشگر المنتور چیست؟

استفاده زیاد از حافظه، علت کندی  ویرایشگر المنتور است. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند استفاده از پلاگین های فعال در پس زمینه و نیز افزونه های غیراستاندارد، می توانند در کاهش هرچه بیشتر سرعت وبسایت های المنتوری نقش داشته باشند.

چطور سرعت المنتور را در سایت های موبایلی افزایش دهیم؟

اگر سرعت المنتور سایت موبایلی شما کند است، پیشنهاد می کنیم حجم تصاویر وبسایت را با بهره گیری از افزونه های بهینه سازی یا CDN مناسب کاهش دهید. این راهکار می تواند تاثیر خوبی در سرعت بارگذاری محتوای وبسایت در دستگاه های موبایل، همچنین سئوی سایت المنتوری داشته باشد.

چرا استفاده از ووکامرس در المنتور سرعت سایت را کاهش می دهد؟

المنتور و ووکامرس ( WooCommerce ) هردو حجم زیادی از CSS و JS به وبسایت شما اضافه می کنند و در نتیجه مصرف حافظه را به میزان بیشتری افزایش می دهند. در این شرایط برای بهبود سرعت بارگذاری وبسایت، استفاده از راهکارهایی چون نصب هاست مناسب، کش تمام صفحه و بهره گیری از CDN استاندارد می توانند بسیار کمک کننده باشند.

در انتهای مطلب، برای مرور هرچه سریع تر و آسان تر راهکار ها، تمام موارد بررسی شده را یادآوری می کنیم. برای بهبود سرعت سایت المنتوری خود می توانید از روش های متعددی بهره بگیرید که عبارتند از:  

  • فعالسازی Elementor Experiments
  • شخصی سازی تنظیمات CSS Print Method
  • غیرفعال کردن فونت آیکون های پیش‌فرض
  • بارگذاری مستقیم فونت ها در فرمت woff2
  • Preloading فونت ها
  • فعالسازی حالت Swap فونت گوگل
  • غیرفعال کردن عملکرد wp-block-library ویرایشگر گوتنبرگ
  • حذف CSS های غیر کاربردی
  • بهره گیری از قابلیت CSS Transfom المنتور
  • تعیین هدر و فوتر با کدهای CSS
  • فعالسازی تاخیر در جاوا اسکریپت
  • حذف افزونه های غیر استاندارد
  • فعالسازی پلاگین ها در صفحات ضروری
  • استفاده از المان های کمتر در المنتور
  • آپلود دستی تصاویر با فرمت WebP
  • پیش بارگذاری تصاویر با Optimole
  • حذف تصاویر از فهرست Lazy Load
  • استفاده از وب سرور LiteSpeed با هارد SSD NVMe
  • بهره گیری از ابزار های Cloudflare
  • کش تمام صفحه وبسایت
  • پیکربندی تنظیمات هاست
  • انتخاب و استفاده افزونه کش مناسب
  • Lazy Render عناصر المنتور 
  • حذف داده های بدون استفاده از دیتابیس

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا