نحوه ایجاد ساختار و استراتژی مناسب محتوا _ استانداردترین ساختار محتوا سئو شده
Search

چطور یک پست وبلاگ حرفه ای بنویسیم؟

فهرست مطالب

وبلاگ نویسی و مارکتینگ کسب و کار با استفاده از روش وبلاگینگ، از جمله مهم‌ترین به روز ترین شیوه های بازاریابی و جذب مخاطب در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای امروزی، با یک طراحی سایت اختصاصی و پس از آن انتشار وبلاگ در محیط وب سایت خود، فروش را تا چند برابر افزایش داده اند. اگر اینجا هستید و تصمیم دارید با شیوه اصولی نگارش وبلاگ بیشتر آشنا شوید، احتمالاً از این اهمیت ایجاد وبلاگ در حوزه کسب و کارهای متعدد مطلع هستید. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم ساختار وبلاگ خود را مانند یک وبلاگ نویس حرفه‌ای طراحی و ایجاد کنید.

تعیین ساختار درست برای یک پست وبلاگ دارای مراحل متعددی چون شناخت مخاطب، انتخاب موضوع مناسب، ایجاد عنوان موثر، نگارش مقدمه، بدنه و نتیجه، بهینه سازی پست برای گوگل، ویرایش و تصحیح، همچنین ارتقا پست می باشد که در این مقاله از ویستا به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

در انتهای این مطلب به پاسخ بسیاری از سوالات در زمینه چگونگی نگارش یک پست وبلاگ اصولی و ساختاردهی مناسب به آن خواهیم رسید. برخی از این سوالات عبارتند از : 

 

  • تعریف و کاربرد وبلاگ ها از گذشته تا بحال چگونه تغییر کرده است؟
  • چطور جامعه مخاطب خود را شناسایی و از این شناخت به بهترین شکل استفاده کنیم؟
  •  از روش طوفان فکری چطور میتوان برای انتخاب موضوع مناسب استفاده کرد؟
  • یک عنوان متای اصولی چگونه نوشته میشود؟
  • گام های نگارش مقدمه کدامها هستند و هرکدام، چه نقشی در فضاسازی مناسب وبلاگ ایفا میکنند؟
  • تیترها، زیرتیترها، تصاویر و توالی در بند بدنه چطور تعیین و ساختاردهی میشوند؟

 

و بسیاری سوالات دیگر… .

تعریف استاندارد وبلاگ و پست وبلاگ

منظور از وبلاگ و پست وبلاگ چیست؟ 

پیش از آموزش ساختاردهی اصولی پست وبلاگ، نگاهی به تعاریف داشته باشیم

پیش از آغاز بخش اصلی مقاله یعنی آموزش تدوین ساختار اصولی پست وبلاگ، باید به تعریف استانداردی از وبلاگ  بپردازیم. یک وبلاگ، به صورت یک مجله آنلاین، وب سایت و به طور کلی محیط آنلاینی در بستر اینترنت تعریف شده است که مطالبی در موضوعات دلخواه، هرچند وقت یک بار در آن به اشتراک گذاشته می‌شود.

تاریخچه مختصر وبلاگ نویسی و پست وبلاگ

هنگام راه‌اندازی پلتفرم‌های وبلاگ نویسی برای اولین بار، این محیط‌ها معمولاً فضای مناسبی بودند تا افراد در خصوص زندگی شخصی خود به صورت ناشناس محتواهایی را برای اشتراک با خوانندگان ناشناس دیگر، نگارش کنند. اما امروزه کاربردهای آن گسترش یافته و به حوزه های تجارت الکترونیک و بازاریابی هم رسیده است، بطوریکه کمتر کسب و کار موفق و حرفه ای وجود دارد که وبلاگ اختصاصی خود را نداشته باشد. 

اگر تمایل دارید که کسب و کار خود را در محیط گوگل گسترش دهید اما با چگونگی طرح ساختار پست وبلاگ استاندارد آشنا نشده‌اید، این مطلب از ویستا برای شما در نظر گرفته شده است. 

بررسی اهمیت ساختار پست وبلاگ

چرا ساختار یک پست وبلاگ اهمیت زیادی دارد؟

چرا باید چینش استاندارد پست وبلاگی را بلد باشیم؟

حال که با تعریف وبلاگ و پست وبلاگ بهتر آشنا شدیم، می خواهیم به دلایل اهمیت ایجاد ساختار اصولی در مراحل نگارش آن بپردازیم.

یک وبلاگ با محتوای خوب اما بدون ساختار درست چطور دیده میشود؟

 مهم نیست که محتوای شما تا چه میزان مفید، شفاف و جذاب نگارش شده است، اگر نتوانید آن را در یک ساختار و قالب حرفه‌ای قرار دهید، مخاطب شما برداشت درست و نتیجه واقعی را از آن محتوا دریافت نخواهد کرد. بلکه بیشتر سبب سردرگمی و کلافگی او نیز خواهید شد. به مثابه یک خوراک لذیذ که در بشقابی شکسته سرو شده باشد! 

ساختار غیراصولی سبب ایجاد چه آسیب هایی خواهد شد؟

یک محتوای خوب با درخشان‌ترین نکات و سرشارترین توضیحات، اگر شیوه بیان حرفه‌ای نداشته باشد، بدون شک مورد قضاوت مخاطبین واقع خواهد شد و بجای کسب اعتبار و اعتماد کاربر آنلاین، آن را از دست خواهید داد. یک ساختار درست و منطقی، خواننده را در مسیر دستیابی به پاسخ هدایت میکند و اجازه گم شدن در میان انبوهی از اطلاعات را به او نمی دهد.

مرحله اول تعیین ساختار وبلاگ - درک مخاطب 

در اولین اقدام، باید جامعه هدف پست خود را شناسایی کنید

مخاطبان، مهم‌ترین عنصر در چینش وبلاگ به شمار می آیند. بینهایت اهمیت دارد که پیش از نگارش یک پست وبلاگ، جنبه‌های تاثیرگذاری مخاطب در بازخورد و نتیجه را مورد بررسی قرار دهید، بدانید که خوانندگان محتوای شما چه افرادی هستند و واکنش احتمالی آنها به پست شما چه خواهد بود. در مرحله اول به نکاتی خواهیم پرداخت که ضرورت دارد پیش از هر چیز توجه ویژه‌ای به آنها اختصاص دهید. 

اهمیت شناخت مخاطب در چینش اصولی پست وبلاگ

چرا شناسایی مخاطب مهم است؟

اهمیت شناخت مخاطب در چینش اصولی پست وبلاگ

 اولین و مهم‌ترین مرحله ایجاد ساختار برای یک پست وبلاگ، در نظر گرفتن جامعه مخاطبینی است که محتوا را برای آنها نگارش می‌کنید. در ادامه خواهیم گفت که چگونه می توان به این شناخت دست یافت و از آن در جهت ساختاردهی به پست وبلاگ استفاده کرد. 

نکاتی برای شناسایی مخاطبان هدف وبلاگ

نکاتی برای شناسایی مخاطبان هدف وبلاگ

برای شناسایی جامعه هدف از مخاطبان فعلی خود نظرسنجی کنید

برای کسب این شناخت پیش از هرچیز، مخاطبان، مشتریان و یا دنبال کنندگان فعلی خود را مورد بررسی قرار دهید. این افراد یک جامعه را در ابعاد کوچکتر تشکیل می‌دهند و مانند هر جامعه دیگری، بیشتر افراد حاضر در آن دارای علایق مشترکی هستند. اگر کسب و کار شما دارای صفحات مجازی است، به راحتی می‌توانید با نظرسنجی از آنها در رابطه با نیازهایشان و آنچه از کسب و کار شما می‌خواهند، سوال کنید.

نحوه تاثیر مخاطب بر ساختار پست وبلاگ

تمام مراحل نگارش و ساختاردهی پست وبلاگ، به مخاطب بستگی دارد

حال که مخاطبان جامعه هدف خود را شناختید، وقت آن است که بررسی کنید این مخاطبان چگونه با رفتارهای خود بر ساختار پست وبلاگ شما تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال اگر درصد زیادی از مخاطبین هدف شما را افراد پرمشغله تشکیل می‌دهند، باید محتوای وبلاگ خود را بسیار متفاوت تر از زمانی در نظر بگیرید که مخاطبین شما، دانشجویان و یا محققینی هستند که زمان های بیشتری را صرف تحقیق و مطالعه می کنند.

هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!

 شما ممکن است یک طنز خوب را در یک محیط دوستانه مطرح کنید و پاسخ خوشایندی از جمع حاضر دریافت نمایید اما بیان نمودن همان طنز در جمع دیگری بسیار نامقبول و ناخوشایند تلقی شود. پیش از هر چیز، باید بدانید وبلاگ را برای چه کسانی می‌نویسید. برای این کار لازم است به شناسایی مخاطبان و درک علایق، دغدغه‌ها، حساسیت‌ها، نیازها و فرهنگ پذیرفته شده آنها بپردازید. 

از رقبا کمک بگیرید!

 رقبا نیز میتوانند بسیار کمک کننده باشند! با بررسی مخاطبان هدف کسب و کارهای مشابه و رقیب، خیلی راحت خواهید توانست به درک مناسبی از علایق، سلیقه‌ها، چالش‌ها و نیازهای مخاطبین حوزه ای که در آن فعالیت می‌کنید،  دست یابید. توجه کنید که چه رفتاری از رقبا باعث می‌شود تا مخاطبان خود را از دست بدهند و در مقابل، کدام رفتار و عملکرد آنها، مشتریان احتمالی را تبدیل به مشتری واقعی می‌کند.

برای افراد پر مشغله چطور وبلاگی باید بنویسیم؟

پست وبلاگ خود را  به گونه‌ای تدوین و نگارش کنید که در مدت زمان کوتاهی پاسخ و نتیجه خلاصه ای را به این افراد برساند. برای این افراد اگر مقالات طولانی و بلندتری بنویسید، به علت اینکه وقت کافی را برای مطالعه همه مطلب ندارند پیش از رسیدن به جواب سوالشان و نتیجه نهایی، صفحه وبلاگ شمارا ترک خواهند کرد و چون یک بار تجربه ناموفق از بازدید وب سایت و صفحه شما کسب نموده اند، در دفعات بعد نیز اعتمادی برای مراجعه به وبلاگ شما نخواهند داشت.

در کل برای تشخیص ساختار درست، چه چیزهایی را باید در نظر گرفت؟

ساختار وبلاگ شما باید عادات مطالعه، سطح دانش و علایق مخاطبان شما را تحت پوشش قرار دهد. از لحن محتوایی و نوع بیان تا مثال‌ها، اصطلاحات تخصصی و حتی طول مطلب، همه باید با مخاطب تناسب و هماهنگی داشته باشد. 

برای دست یافتن به چنین منظوری همیشه به یاد داشته باشید شما برای خود نمی‌نویسید، بلکه محتوای وبلاگ خود را  برای مخاطبان نگارش می‌کنید و هنگامی که پست وبلاگ خود را با مخاطب خود هماهنگ در نظر بگیرید، میتوانید یک صفحه محبوب و پربازدید داشته باشید .

تعیین موضوع پست

مرحله دوم تدوین پست وبلاگ - انتخاب موضوع مناسب

موضوعی که انتخاب می‌کنید باید با مخاطبان شما مرتبط باشد

گام دوم، انتخاب مناسب‌ترین موضوع برای پست وبلاگ است. این مرحله نیز نکات بسیاری دارد که می‌توانند در چگونگی دیده شدن و استقبال از وبلاگ شما، تاثیر قابل توجهی داشته باشند. در ادامه می خواهیم به سه سرفصل انتخاب موضوع مقاله و تاثیری که در ساختار وبلاگ مورد نظر دارند بپردازیم. این سه سرفصل عبارتند از اهمیت ارتباط موضوع با جامعه هدف، چگونگی بهره مندی از روش طوفان فکری و در آخر، استراتژی انتخاب بهترین موضوع.

اهمیت مرتبط بودن موضوع وبلاگ با جامعه مخاطبان

اهمیت مرتبط بودن موضوع وبلاگ با جامعه مخاطبان

موضوع پست وبلاگ خود را بر اساس نیازها و علایق مخاطب انتخاب کنید

موضوع منتخب شما برای تدوین مطلب وبلاگ، باید بر حسب شناختی که از جامعه هدف خود کسب نموده اید انجام گیرد. وب سایت‌ها و وبلاگ‌های درج شده در آنها با هر موضوعیتی که باشند، نویسندگان آنها قادر نخواهند بود مطالب خود را بدون در نظر گرفتن تناسب موضوع و مخاطب ایجاد و منتشر کنند. برای مثال اگر جامعه هدف وبلاگ شما را به طور عمده، افراد علاقمند به کسب و کار و تجارت الکترونیک تشکیل می‌دهند، انتشار وبلاگی با موضوع طراحی اپلیکیشن تصمیم هوشمندانه‌ای خواهد بود اما طراحی اپلیکیشن بازی موبایل، یک موضوع نسبتا بیهوده و یا بسیار کم اهمیت برای این دسته از افراد به حساب می‌آید. 

بهره‌گیری از شیوه طوفان فکری برای انتخاب موضوع وبلاگ

با استفاده از روش طوفان فکری، بدون محدودیت موضوعات متنوع جذب کنید

روش طوفان فکری را برای خلق ایده های بهتر و ترکیب بهترین ها پیشنهاد می کنیم. برای شروع، ذهن خود را از هر محدودیتی در رابطه با نوشتن و خلق اثر جدید آزاد کنید. فیلترها را کنار بگذارید و احتمالاتی که سبب کند شدن افکار  هستند از ذهن خود حذف نمایید. موضوع دلخواه و پیش فرضی که طی مرحله قبلی با تحلیل مخاطب خود تمایل دارید درباره ان بنویسید را در فکر خود مجسم کنید. حال هر چیزی که مرتبط با آن موضوع مورد نظرتان در ذهن پدیدار می‌شود را بدون در نظر گرفتن فیلترها و محدودیت‌ها یادداشت کنید. مهم نیست این ارتباط تا چه میزان منطقی یا غیر منطقی به نظر بیایند، همه را بنویسید تا فراموش نکنید.

استراتژی انتخاب بهترین موضوع برای نوشتن وبلاگ

استراتژی انتخاب بهترین موضوع برای نوشتن وبلاگ

برای پیدا کردن بهترین موضوع در نوشتن پست وبلاگ، به دغدغه های کاربران فکر کنید

در گزینش موضوع از میان ایده‌های طوفان فکری نیاز است تا از یک استراتژی مهم پیروی کنید و این استراتژی، باز هم به مخاطب مربوط می‌شود. از بین تمام موضوعات احتمالی، از خود بپرسید کدام موضوع برای کاربر هدف ارزشمندتر است و مخاطب در صورت رسیدن به جواب کدام سوال راضی‌تر خواهد بود. در این مرحله به چند  عنوان احتمالی می‌رسید. این عناوین را در گوگل  جستجو کنید و ببینید که کدام یک از آنها کمتر در محیط گوگل و به زبان شما بررسی شده‌اند. مسائل بسیاری وجود دارند که پاسخ صریح و جامعی در رابطه با آنها در محیط اینترنت وجود ندارد و کاربران در صورت پاسخگویی به این مسائل از شما و پست وبلاگی که منتشر می‌کنید استقبال خواهند کرد.

چطور موضوع درست را تشخیص دهیم؟

کاربران هر سایت و وبلاگ با هدف رسیدن به پاسخ سوال خاصی از آن صفحه دیدن می‌کنند. در صورتی که کاربر متوجه شود مفالات‌های وبلاگ شما نمی‌تواند پاسخ درستی به او بدهد، بلافاصله صفحه شما را ترک خواهد کرد و احتمالاً فرصت دیگری هم به شما نخواهند داد. بنابراین موضوعی که انتخاب می‌کنید باید دغدغه‌مند باشد و مشکلاتی از کاربر هدف را مورد پوشش قرار دهد. برای این کار، خود را به جای مخاطب هدف قرار دهید. نیازهایی که در این جایگاه می‌توانید داشته باشید را یادداشت کنید و برای آنها پاسخ‌های جامعی بیابید. سپس این پاسخ‌ها را در قالب یک وبلاگ کاربردی و جامع به مخاطب عرضه نمایید. 

در صورت ناکافی بودن ایده ها از چه منابعی می توان کمک گرفت؟

 برای هرچه بیشتر شدن تنوع این ایده‌ها در موضوعات احتمالی، می توانید از اینترنت هم کمک بگیرید. صفحات مجازی و وبلاگ رقبا، کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل، سوالات طرح شده در فروم‌ها و انجمن‌ها، کامنت‌های پیج های اینستاگرامی مرتبط و…  همگی منابع خوبی برای دریافت ایده‌های جدید هستند. پس از ثبت ایده‌های بدون تحلیل و فیلتر نوبت آن است که دقیق‌تر شوید و با بررسی این ایده های حاصل از طوفان فکری، مناسب‌ترین موضوع را برای پست وبلاگ خود انتخاب کنید. 

گستردگی موضوع انتخابی برای نوشتن پست وبلاگ چگونه باید باشد؟

 نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی که در این قسمت باید به آن توجه کنید، گستردگی دامنه موضوع منتخب است. عنوان انتخابی شما برای پست وبلاگ نباید بیش از حد گسترده باشد و کاربر خواننده آن پست را دچار سردرگمی کند. از طرف دیگر، نباید این عنوان آنقدر موضوعیت کمی داشته باشد که نتوان به اندازه کافی درباره آن نوشت.

نکته مهم در رابطه با ایجاد وبلاگ های آموزشی!

اگر میخواهید یک پست وبلاگ آموزشی بنویسید، نکته بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. وبلاگ های آموزشی و کلمه « آموزش » بعلت بازدید درصد بهتری از مخاطبان، ممکن است توسط برخی صاحبان وبسایت ها مورد سو استفاده قرار گیرند. به این معنا که در موضوع و عنوان پست، وعده آموزش به مخاطب داده میشود اما در نهایت هیچ استفاده مفیدی برای کاربر در آن مطلب وجود نخواهد داشت. همواره در مطالبی که مینویسید از چنین رفتارهایی پرهیز کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک وبلاگ با موضوع آموزش ساخت اپلیکیشن بنویسید، حتی اگر بپذیریم که این مبحث آموزشی بسیار گسترده است و عمده مطالب آن در یک پست وبلاگ نمی گنجد، حداقل تلاش کنید شیوه ها و روشهای ساخت اپلیکیشن را در محتوا به مخاطب معرفی نموده و راهکارهایی را بطور مختصر ارائه دهید تا کاربر استفاده ای از مطالب ایجاد شده داشته باشد.

بعد از انتخاب موضوع چه باید کرد؟

پس از انتخاب موضوع مناسب، نوبت به جمع آوری کلمات کلیدی مرتبط می‌رسد. در این مرحله می‌توانید با استفاده از یک ابزار گروه‌بندی کلمات کلیدی، پر اهمیت‌ترین واژه‌های مرتبط با عنوان انتخابی را جمع آوری کرده و در نگارش پست وبلاگ خود مرتب از آنها استفاده کنید. برای مثال اگر موضوع پست وبلاگ شما طراحی سایت حرفه ای باشد، کلمات کلیدی آن طراحی سایت اختصاصی، راه اندازی وبسایت، سایت فروشگاهی، وبسایت شرکتی و مواردی از این قبیل خواهند بود.

آخرین گام در مرحله انتخاب موضوع وبلاگ چیست؟

در انتهای این مرحله به بررسی اهمیت تعامل می‌پردازیم. یک وبلاگ نویس حرفه‌ای باید بتواند در ساختار پست وبلاگی خود، مخاطب را به تعامل از طریق درج نظر، دادن امتیاز و اشتراک گذاری نماید. به دقت فکر کنید که کدام موضوع و  چه بخشی از آن، کاربر آنلاین را به انجام این رفتارهای تعاملی وا می‌دارد و آنها را در وبلاگ خود رعایت کنید.

مرحله سوم طرح ساختار وبلاگ - ایجاد عنوان متقاعدکننده

یک عنوان خوب مانند یک ویترین جذاب در جذب مخاطب عمل می‌کند

در اینجا منظور از عنوان، عنوان‌ متای وبلاگ شما است. عنوان متا در واقع توضیحی را شامل میشود که پیش از وارد شدن به وبلاگ و در صفحه نتایج جستجوی گوگل می‌بینید. اطلاعات مختصری است که کاربر را متقاعد می‌کنند بر روی لینک صفحه شما کلیک کند و وارد آن شود. واضح است این عنوان که با نام‌ متا تایتل شناخته می‌شود، در میزان بازدید وبلاگ تاثیر حیاتی خواهد داشت. گفته می‌شود این ساختار به طور مستقیم در سئو نقش ایفا نمی‌کند اما تاثیر بی‌نهایتی در سئوی داخلی و رتبه صفحه شما در صفحه نتایج گوگل خواهد داشت. 

در این بخش به بررسی بیشتر این موضوع در چینش ساختار پست وبلاگ خواهیم پرداخت.

نقش عنوان در پست وبلاگ

نقش عنوان در پست وبلاگ

اهمیت عناوین در پست های وبلاگ چیست؟

عنوان متا توضیح کوتاهی است که به نمایندگی از مطالب وبلاگ در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود و مانند یک قلاب عمل می‌کند! خوانندگان بالقوه و افرادی که در رابطه با موضوع پست وبلاگ شما جستجو کرده اند، اولین چیزی که از صفحه شما و اطلاعات موجود در آن دریافت می‌کنند، عنوان وبلاگ است.

نکات و تکنیک‌هایی برای ایجاد عناوین جذاب در وبلاگ نویسی

نکات و تکنیک‌هایی برای ایجاد عناوین جذاب در وبلاگ نویسی

در عنوان پست وبلاگ، گزارش مختصری از محتوای خود به کاربر ارائه دهید

در رابطه با افکار مخاطبان خود و نیازهایی که دارند فکر کنید. در متن عنوان، باید بتوانید کنجکاوی کاربر را برانگیزید و وعده اطلاعات ارزشمندی را که در پست وبلاگ خود منتشر کرده اید به او بدهید. عناوین را مختصر و در عین حال تاثیر گذار بنویسید. همچنین به طول عنوان نیز توجه داشته باشید چرا که ممکن است در صورت بیشتر شدن طول محتوا، متن آن در صفحه نتایج جستجو قطع شده و به طور ناقص نمایش داده شود. برای جلوگیری از این اتفاق، حداکثر از ۵۵ کاراکتر برای نگارش عنوان استفاده کنید.

مثال‌هایی از عناوین موثر و استاندارد پست های وبلاگ

با بررسی مثال و توضیحات آنها، درک واضح تری از یک عنوان استاندارد دریافت کنید

برخی از عناوینی که بسیار رایج و موثر هستند، عموماً به شکل‌های زیر در نظر گرفته می‌شوند. پس از هر مثال، توضیح مختصری را برای هریک، در خصوص چگونگی ایجاد کنجکاوی، ارائه ارزش‌ها و گنجاندن کلمات کلیدی در آنها مشاهده می‌کنید.

  1.  راز برای پخت یک پاستای عالی 

اشاره به عدد ۷ که یک عدد فرد و غیر رند محسوب می‌شود، درج کلمه کلیدی اصلی، همچنین ایجاد کنجکاوی و جذابیت با بهره‌گیری از کلمه راز، از نکات موفقیت این عنوان است. 

2. چرا نمی‌توانید به برنامه روزانه خود عمل کنید + راهکارها و نکات 

در این عنوان به دغدغه‌ای از بیشتر افراد اشاره شده و همچنین وعده کمک و راهنمایی در خصوص برطرف ساختن این چالش به کاربر ارائه شده است. 

3. چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم ؟ 

راه‌اندازی سایت فروشگاهی به تنهایی یک عنوان پر جستجو و دغدغه‌مند محسوب می‌شود. حال اینکه افراد بتوانند علاقه خود را تبدیل به تجارتی سودده و پررونق کنند بسیار بهتر و جذاب‌تر خواهد بود. 

4. راهنمای مبتدیان برای شروع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

نکته جالبی که در این عنوان وجود دارد، علاوه بر توجه به چالش بخش عمده‌ای از افراد، از ترندها و موضوعات محبوب وقت حاضر نیز پیروی کرده است. چرا که با گسترش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، بسیاری از افراد مبتدی و یا علاقمند این عنوان را دنبال خواهند کرد .

5. همه آنچه برای یک طراحی فروشگاه اینترنتی باید بدانید

 این عنوان نیز از یک موضوع ترند، محبوب و پربازدید حکایت دارد. با ظهور کسب و کارهای اینترنتی و در پی آن رونق تجارت الکترونیک، امروزه بسیاری از مشاغل حوزه فروش، به دنبال ایجاد وب سایت اختصاصی کسب و کار خود هستند. همچنین این عنوان با لحن خود بیان می‌دارد که جامعیت موضوع مطرح شده را ارائه می‌دهد و می‌تواند مفید واقع شود. 

در نهایت به خاطر داشته باشید کلید ساخت یک عنوان موثر و اصولی این است که محتوای عنوان به طور مختصر و خلاصه‌ای با پست وبلاگ ارتباط داشته باشد و در کنار آن نیز کنجکاوی و جذابیت لازم را برای کلیک مخاطب ایجاد کند. 

کاربرد عنوان متا در محتوای وبلاگ چیست؟

 این بخش از محتوا دقیقاً به مانند یک ویترین مغازه عمل می‌کند. اگر به درستی طراحی و چیده شود در مخاطبین و کاربران اینترنت ایجاد کنجکاوی نموده و آنها را وادار به بازدید از صفحه خواهد کرد. عنوان ممکن است تنها شامل تعداد کلمات محدودی باشد اما به نمایندگی از تمام کلمات و جملات پست وبلاگ شما به کاربر و مخاطب آنلاین ایده می‌دهد که شما در صفحه خود از چه موضوعی صحبت کرده‌اید و کدام دغدغه ها و چالش‌ها را می‌توانید از کاربر برطرف کنید.

عنوان وبلاگ باید واضح نوشته شود!

 نکته بسیار مهمی که در نگارش عنوان متا وجود دارد این است که نباید مبهم و نا واضح نوشته شود. بلکه ضرورت دارد تا با کلماتی صریح و مستقیم از اطلاعاتی که می‌توانید در پست وبلاگی خود به  کاربر بدهید، او را مطلع سازید. توجه داشته باشید ایجاد کنجکاوی با ایجاد ابهام در کاربر، به یک معنا نیستند. 

کلمه کلیدی را در عنوان پست وبلاگ خود فراموش نکنید!

 یکی از ضروریات سئو این است که کلمه کلیدی کانونی ( یا کلمه کلیدی اصلی: کلمه ای که در نگارش محتوای خود بر آن متمرکز شده اید ) را حتماً در عنوان درج کنید. اما اطمینان حاصل کنید که درج این کلمه از طبیعی بودن توضیحی که می‌دهید کم نکند، چرا که ما برای مخاطبان آنلاین و زنده با افکاری انسانی وبلاگ می‌نویسیم و ملاک اصلی را به طور مطلق نمی‌توان ربات‌های تحلیل سئوی گوگل در نظر گرفت.

کاربران اعداد فرد را دوست دارند!

 در نگارش عنوان همچنین بهره‌گیری از اعداد ( به ویژه اعداد فرد و غیر رند ) نرخ کلیک بسیار بهتری ایجاد می‌کنند. چرا که کاربران به طور عمده مطالعه فهرست‌ها و لیست‌هایی را که اطلاعات مفیدی در دسته‌بندی ها و پاراگراف‌های مجزا به آنها می‌دهد، دوست دارند و دنبال می‌کنند. به عنوان مثال « ۵ روش برای بهبود ساختار وبلاگ » یک عنوان کاربر پسند با در نظر گرفتن قوانین گوگل و سئو به حساب می‌آید.

تعیین فضای محتوا با مقدمه

مرحله چهارم نوشتن وبلاگ - ایجاد فضای جذاب محتوایی

مقدمه پست وبلاگ، فضای محتوایی مطلب شما را تعیین می‌کند

در ادامه این مقاله به چگونگی نگارش و تعیین ساختار بخش‌های مختلف پست وبلاگ از جمله مقدمه، بدنه و نتیجه خواهیم پرداخت. اولین گامی که مطالعه می کنید، چگونگی نوشتن مقدمه درست و اصولی و در نتیجه آن، ایجاد یک فضای محتوایی جذاب و کاربرپسند است. 

اهمیت شروع پرقدرت در طرح ساختار وبلاگ

اهمیت شروع پرقدرت در طرح ساختار وبلاگ

مقدمه پست وبلاگ چرا و چقدر مهم است؟

مقدمه شما طلایی‌ترین و با ارزش‌ترین فرصت شما برای نگه داشتن کاربر در صفحه وبلاگ و هدایت آن برای مطالعه ادامه مطلب است. مخاطب با خواندن ابتدایی ترین جملات محتوای شما، بیش از ۹۰ درصد قضاوت اولیه خود را در خصوص اعتبار و اهمیت وبلاگتان کسب خواهد کرد. همچنین یک مقدمه خوب باید بتواند پیش زمینه را برای مطالبی که در قسمت بعدی، یعنی بند بدنه مطرح می‌شود فراهم نموده و ذهنیت درستی از آنچه اتفاق خواهد افتاد به خواننده وبلاگ بدهد.

استراتژی‌هایی برای جذب خوانندگان در مقدمه وبلاگ

با این سه استراتژی یک مقدمه حرفه ای بنویسید

چند استراتژی کارآمد که منجر به یک مقدمه موفق می شوند برای پیشنهاد در نظر گرفته ایم. این راهکارها عبارتند از :

  1. خواننده وبلاگ را  مخاطب قرار دهید

با مخاطب قرار دادن خواننده پست وبلاگ به طور مستقیم، در آنها حس مشارکت و ارزشمندی ایجاد کنید. لحن محتوا را به گونه‌ای در نظر بگیرید که کاربر احساس حضور در یک تعامل و ارتباط موثر را داشته باشد. در قسمت‌هایی از مقدمه از واژه اشاره «  شما » استفاده کنید و مطالب را در ارتباط مستقیم با کاربر آنلاین بنویسید. 

2. با جمله جالب توجهی کاربر را به فکر وادارید

با یک جمله علمی، آماری، یک سوال چالش برانگیز و یا سناریوی داستانی جذاب اما کوتاه، با مخاطب وبلاگ خود  ارتباط برقرار کنید. چنین مواردی کمک خواهند کرد تا کاربر به عمق اهمیت موضوع پست شما تامل نموده و در خصوص اطلاعاتی که در این پست ارزشمند وجود دارد احساس نیاز کند.

3.  طول مقدمه را کوتاه در نظر بگیرید

در نهایت به یاد داشته باشید که ضرورت دارد این بخش از پست وبلاگی شما کوتاه و مختصر باشد. هر چقدر هم در رعایت سایر نکات نگارش آن دقیق شوید و یک مقدمه عالی بنویسید، در صورتی که طول این بخش از وبلاگ شما از حدی فراتر رود، کاربر آنلاین حتی تمایل خود را برای اتمام مقدمه نیز از دست خواهد داد و از کیفیت محتوا کاسته خواهد شد. 

اجزای تشکیل دهنده مقدمه جذاب در یک پست استاندارد

یک مقدمه خوب دارای سه ترکیب اصلی به شرح زیر است :

برای سهولت هرچه بیشتر در بررسی نکات یک مقدمه جذاب، نوشتن مقدمه پست وبلاگ را به سه بخش تقسیم کردیم که هر یک از آنها را در زیر مطالعه می‌کنید.

گام اول نگارش مقدمه برای پست وبلاگ

در چند ثانیه اول نیاز دارید که مخاطب را به ماندن در صفحه تان قانع کنید. برای این کار، باید از جملات جالب توجهی در زمینه موضوع انتخابی وبلاگ استفاده نمایید. خلاق‌ترین شکل نوشتن را در این بخش لحاظ کنید. این جملات ابتدایی می‌توانند شامل یک آمار رسمی تکان دهنده، اطلاعات علمی مرتبط یا یک سوال چالشی باشد. توجه داشته باشید که برای نوشتن همه این‌ها باید از خط موضوع وبلاگ پیروی کنید و به هیچ عنوان از بحث اصلی فاصله نگیرید.

گام دوم در نوشتن مقدمه محتوای وبلاگ

در مرحله بعد باید آنچه را که کاربر از مطالعه پست شما انتظار دارد به او بدهید. در این گام مختصری از آنچه که کاربر با ادامه مطالعه خود از محتوای شما دریافت می‌کند برای او مشخص نمایید. یک مرور کوتاه از عناوین مورد بررسی در طول مطلب میتواند مفید باشد. با انجام این کار، مخاطب متوجه ارزش حاصل از توجه به پست شما خواهد شد و به عبارتی دیگر، به او می‌گویید که این مقاله ارزش وقت شما را دارد. 

گام سوم در ایجاد مقدمه پست وبلاگ

در انتها، با جملات کوتاهی می‌توانید از طرف خود به عنوان نویسنده محتوا با مخاطب ارتباط بگیرید. میدانیم که اینترنت سرشار از اطلاعات در انواع موضوعات مختلف است و کمتر دیده می‌شود که در بستر وب، اشخاص حقیقی مطالبی را به بیان خود منتشر کنند. در صورتی که شما در حدود یک یا دو خط بتوانید ارتباط واقعی‌تر و ملموس‌تری با مخاطب خود برقرار کنید، میتواند در درک کاربر و تصمیم به ادامه مطالعه توسط او، بسیار موثر واقع شود. 

پرداختن به بند بدنه

مرحله پنجم تعیین ساختار وبلاگ - سازماندهی بدنه پست

بدنه پست وبلاگ، قلب محتوای شما به شمار می آید!

بدنه وبلاگ اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش آن به شمار می‌آید. در واقع، پس از ایجاد حس انتظار در کاربر با بهره‌گیری از مقدمه، همه آنچه تصمیم به گفتن دارید، در بند بدنه ارائه خواهد شد. اینجا همان قسمتی از محتوا است که باید به قول‌های داده شده در عنوان و مقدمه عمل کنید! بدنه از سایر بخش‌های پست طولانی‌تر خواهد بود و شما به عنوان نویسنده آن میتوانید در تیترها و پاراگراف‌های متعدد، منظور واحدی که در ابتدای کار تعیین کرده‌اید، دنبال نمایید. 

کاربرد تیترها و زیر تیترها در ساختار پست وبلاگ

تیترها و زیر تیترها، راهنمای مخاطب در طول محتوای پست وبلاگ هستند

تیترها و زیر مجموعه هایشان که زیر تیتر نیز نامیده می‌شوند، همچون راهنماهایی در طول مسیر مطالعه کاربر عمل می‌کنند. آنها یک محتوای طولانی و سرشار از اطلاعات را به بخش‌های کوچکتر و قابل هضم‌تری تقسیم می‌کنند تا درک مطالب گفته شده برای مخاطب آسان‌ترشود. همچنین تیترها، نکات اصلی و منظور هر پاراگراف را نیز برای کاربر مشخص می‌کنند.

استفاده اصولی از تصاویر و رسانه در بدنه وبلاگ

استفاده اصولی از تصاویر و رسانه در بدنه وبلاگ

پیش از درج تصاویر و چند رسانه ای در پست وبلاگ، حجم آنها را بهینه کنید

تصاویر در درک منظور محتوا بینهایت کاربردی و موثر هستند. اضافه کردن تنها چند تصویر استاندارد و با کیفیت به پست وبلاگ میتواند تا حد بسیار زیادی گیرایی، جذابیت و درک محتوا را برای مخاطب آسان‌تر کند. در بحث استفاده از رسانه نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که حجم محتوا را پیش از انتشار حتماً کاهش دهید تا  کاربر برای مشاهده آن دچار مشکل نباشد. برای این منظور می‌توانید از ابزار کاهش حجم تصاویر رایگان استفاده کنید. 

ساختار و توالی منطقی در بخش‌های مختلف بدنه پست

بند بدنه پست وبلاگ، باید دارای آغاز، طول و پایان منظم باشد

برای درک هرچه بهتر این موضوع میتوانیم یک پست وبلاگ را به سفر تشبیه کنیم. از مبدا و مقدمه آغاز نموده، در طول مسیر تجارب و دانسته‌های متعددی کسب می‌کنیم و در نهایت به مقصد و نتیجه سفر می‌رسیم. در نگارش بدنه پست، باید بدانیم از چه نقطه‌ای محتوای خود را با چه هدفی آغاز میکنیم، در طول محتوا قصد داریم چه منظورهایی را انتقال دهیم و در نهایت نتیجه‌ای که میخواهیم حاصل شود چیست.

در نوشتن تیترها و زیر عناوین آنها به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هنگام نوشتن این عبارات و یا جملات کوتاه اما مهم، توجه داشته باشید که واضح و توصیفی نگارش شوند. خواننده وبلاگ باید بتواند با نگاهی کوتاه و سریع، آنچه در پاراگراف مربوطه اتفاق می‌افتد را درک نموده و تصویر واضحی از آن را در ذهن خود ایجاد نماید. در این قسمت از نوشتن پست وبلاگ، به هیچ عنوان نباید کاربر را به فکر وادارید. همچنین سعی کنید از کلمه کلیدی کانونی محتوای خود در نوشتن تیترها و زیر تیترها استفاده کنید چرا که در سئوی  پست شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

نکات کوتاه اما مهم در نگارش بدنه وبلاگ

  1. رعایت جمع بندی‌ها در انتهای هر پاراگراف : در انتهای توضیح هر تیتر و پیش از اتمام هر پاراگراف، باید به جمع‌بندی و نتیجه کوتاهی از همان پاراگراف برسید. هر بند در بدنه، به خودی خود یک محتوای نیمه مستقل محسوب می‌شود و هرگز نباید آنها را بدون انتقال نتیجه و نیمه کاره رها کنید.
  2. درج پاراگراف‌های پل مابین تیترها : از یک پاراگراف تا پاراگراف بعدی ممکن است بخش‌هایی را با عنوان پل ایجاد کنید تا ارتباط مابین دو تیتر، توسط این پاراگراف‌های پل به خواننده منتقل شود. در پل‌ها، اتصالی میان محتوای یک تیتر با تیتر دیگر صورت می‌گیرد و مخاطب با تثبیت اطلاعاتی که دریافت نموده است برای دیدگاه و موضوع بعدی آماده می‌شود. 

مرحله ششم نگارش وبلاگ - جمع‌بندی و نتیجه جامع

جمع بندی پست وبلاگ نشان دهنده جامعیت و نظم وبلاگ است

در انتها نوبت به نتیجه‌گیری می‌رسد. پس از انتقال انبوهی از اطلاعات طبقه‌بندی شده به کاربر وب، وقت آن است که با یک جمع‌بندی اصولی و منظم کاربر را به سمت راه حل نهایی هدایت کنید. یک نتیجه‌گیری قوی می‌تواند منظور و هدف پست شما را در ذهن مخاطب تقویت کند و تاثیر ماندگاری در آموزه های او به جا بگذارد. این بخش نیز از اهمیت خوبی برخوردار است چرا که نتیجه زحمات خود را در نگارش پست وبلاگ، به شکل برجسته‌تری به کاربر القا و ارزش آنها را در ذهن و فکر او تثبیت می‌کنید. 

روش ایجاد یک نتیجه‌گیری موثر و مختصر

در نتیجه گیری نیز مانند بندهای پیشین پست وبلاگ، به جذابیت محتوا توجه کنید

سعی کنید نکات اصلی مقاله را کلمه به کلمه و بدون تغییر بازنویسی کنید. اما در توضیح آنها میتوانید با بیان متفاوت و سریع‌تری محتوا را مورد بازنگری قرار دهید. همچنین نتیجه‌گیری شما هم باید دارای یک پایان مشخص و قطعی باشد، چرا که در غیر این صورت، کل محتوا را در معرض خطر قرار می‌دهید. وجود هرگونه ابهام و تصویر نامشخص از اهداف و گفته‌ها، نشان دهنده عدم اطمینان شما از محتوایی است که نوشته‌اید. بنابراین مطمئن شوید که مخاطب، متوجه اتمام پست و محتوای وبلاگ مورد نظر شده است. به یاد داشته باشید اگرچه این قسمت، بخش پایانی پست شما به حساب می‌آید اما از جذابیت لحن و توجه به قدرت اقناع آن غافل نشوید. 

دعوت به اقدام یا CTA در جمع‌بندی پست وبلاگ

در انتهای پاراگراف نتیجه از مخاطب دعوت به تعامل کنید

دعوت به اقدام یا Call to Action به فرایندی گفته می‌شود که از کاربر می‌خواهید در رابطه با محتوای مربوطه و پست وبلاگ شما اقدامی انجام دهد. ثبت کامنت، ثبت نام در باشگاه خوانندگان وبلاگ، بازدید از یک صفحه و یا اشتراک گذاری پست در صفحات اجتماعی میتوانند از CTA هایی باشد که دوست دارید در جمع بندی محتوا جای دهید.

نکته مهم در ایجاد یک CTA حرفه‌ای

در دعوت های اقدام، با حالت مستقیم و دستوری از کاربر نخواهید که کاری را انجام دهد. بلکه به او توضیح دهید انجام این اقدام چه سودی برای او خواهد داشت. دریافت اطلاعات بیشتر در یک موضوع خاص، دریافت تخفیف برای خرید یک محصول و یا عضویت در یک باشگاه مفید و جذاب میتواند از جمله مزایایی باشد که به کاربر وعده می‌دهید و نیز به آن عمل می‌کنید. 

بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو

بهینه‌سازی و سئوی پست وبلاگ

آخرین مرحله قبل از انتشار، بهینه سازی پست وبلاگ برای موتور جستجو است

با نوشتن و تکمیل ساختار اولیه پست وبلاگ، پیش از اینکه اقدام به انتشار کنید یک مرحله دیگر وجود دارد و آن بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوی گوگل است.

اصول اولیه سئو

اهمیت سئو را فراموش نکنید!

سئو یا بهینه‌سازی، عملی است که باعث می‌شود محتوای شما توسط موتورهای جستجو بهتر قابل کشف و بررسی باشد. اصلی‌ترین نکته در سئو این است که بفهمید مخاطبان شما بطور عمده چه چیزی جستجو می‌کنند، برای این جستجو از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند و چه سوالاتی می‌پرسند. به عنوان یک وبلاگ نویس حرفه‌ای وظیفه شما این است که پاسخ این پرسش‌ها را به گونه‌ای ارائه دهید که برای خوانندگان و موتورهای جستجو به راحتی قابل درک باشد. 

نحوه انتخاب و استفاده موثر از کلمات کلیدی

کلمات مرتبط با موضوع پست وبلاگ را در طول محتوا بطور متعادل گسترش دهید

 کلمات کلیدی، مهم ‌ترین نقش را در سئو ایفا می‌کنند. آنها در واقع کلمات و اصطلاحاتی هستند که مخاطب شما برای یافتن محتوایی همانند محتوای شما، از آنها استفاده می‌کند. ابزارهای متعددی برای پیدا کردن و جمع آوری این کلمات کلیدی وجود دارند. از بهترین آنها می‌توان به ابزار کلمات کلیدی گوگل یعنی  Google Keyword Planner اشاره کرد. بسته به اعتبار و جایگاهی که وب سایت شما در آن قرار دارد، کلمات کلیدی را انتخاب و آنها را در پست خود بگنجانید. برای مثال اگر رقابت در برخی کلمات کلیدی بسیار شدید بود و مطالب بسیاری از آن در گوگل وجود داشت، اما وب سایت شما به تازگی آغاز به کار کرده است و قابلیت رقابت با مطالب منتشرشده از این کلمات را ندارد، بهتر است از واژه‌ها و دسته‌بندی کلمات کلیدی با رقابت کمتری نوشتن را آغاز کنید. 

شیوه صحیح استفاده از کلمات کلیدی

در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید!

از کلمات کلیدی به طور متعادل استفاده کنید و آنها را در تمام جملات قرار ندهید. الگوریتم‌های گوگل بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند و تلاش غیرحرفه‌ای برای سئوی پست را تشخیص خواهند داد. چنین اتفاقی میتواند نتیجه عکس و بسیار منفی داشته باشد. از کلمات کلیدی به شکل استراتژیک و طبیعی استفاده کنید، به طوری که خواننده هنگام مطالعه محتوای شما احساسی در رابطه با غیر طبیعی بودن و ساختگی بودن اطلاعاتی که به او می‌دهید، نداشته باشد.

نقش بک لینک‌ها، لینک‌های داخلی و توضیحات متا

نقش بک لینک‌ها، لینک‌های داخلی و توضیحات متا

با عناصر اصلی سئوی چست وبلاگ آشنا شوید!

علاوه بر کلمات کلیدی عوامل دیگری نیز وجود دارند که در سئو نقش موثری ایفا می‌کنند. این عوامل عبارتند از بک لینک‌ها، لینک‌های داخلی و متا دیسکریپشن

منظور از بک لینک چیست؟

بک لینک زمانی اتفاق می‌افتد که وب سایت‌های دیگر به محتوای شما لینک می‌دهند و در واقع پست شما را به خوانندگان صفحات خود معرفی می‌کنند. بک لینک‌ها نشانه غیر مستقیمی از اعتماد و اعتباری است که در محیط وب کسب نموده‌اید. همچنین می‌توانند اعتبار سایت شما را افزایش داده و رتبه آن را در گوگل بهبود بخشند.

لینک داخلی چیست؟

لینک‌های داخلی، سوی دیگر بک لینک‌ها هستند. یعنی هنگامی که شما در محتوای خود به سایر وبلاگ‌ها لینک می‌دهید و آنها را به خوانندگان سایت خود پیشنهاد یا معرفی می‌کنید، در واقع لینک سازی داخلی انجام داده اید. 

هنگامی که از لینک صفحات مفید و معتبر را در وبلاگ خود استفاده می‌کنید، به این معناست که به تجربه کاربر اهمیت می‌دهید و دوست دارید به هر طریقی که شده منابع، ابزارها و قابلیت‌های مورد نیاز را در اختیار خواننده قرار دهید. چنین رفتاری از نظر موتور جستجوی گوگل بسیار با ارزش تلقی شده و میتواند منجر به افزایش اعتبار وبلاگ شما شود. 

منظور از متا دیسکریپشن چیست؟

متا دیسکریپشن یا توضیحات متا، خلاصه‌های کوتاهی از محتوای پست وبلاگ شما هستند که در صفحه نتایج گوگل به کاربران نمایش داده می‌شوند. ارائه یک خلاصه خوب که حاوی کلمه کلیدی اصلی شما نیز باشد، ممکن است کمی چالشی بنظر بیاید و بسیار تعیین کننده است، چرا که می‌تواند کاربر را به کلیک بر روی لینک صفحه شما قانع کند. 

رعایت این اصول و اجرای استراتژی درست آنها میتواند به دیده شدن پست وبلاگ شما در محیط سرشار آنلاین  کمک کند. با رعایت این موارد در میان صدها وبلاگ و سایت مختلف، خواهید توانست به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید، بهتر دیده شوید و در نتیجه پیام خود را بهتر منتقل کنید. 

ویرایش و تصحیح پست وبلاگ

با ویرایش محتوا یک پست وبلاگ کاملا مطمئن ارائه دهید

تا این مرحله به نوشتن پست وبلاگ و حتی کار بر روی سئوی آن نیز پرداختیم. اکنون به قسمتی از اقدامات پیش از انتشار می‌رسیم که هرچند مهم و قابل توجه است، اما اغلب نادیده گرفته میشود. ممکن است برخی مقالات و مطالب را در صفحات وب دیده باشید که محتوای بسیار خوب و جامعی دارند اما تنها به علت کم اهمیت شمردن مرحله ویرایش و تصحیح، دارای اشکالات لغوی و تایپی جزئی هستند که تمرکز شما را سلب نموده است. برای پیشگیری از انتشار این خطاهای سهوی و ناخواسته که در فرایند نگارش هر محتوایی ممکن است اتفاق بیفتد، با این بخش همراه باشید.

تکنیک تصحیح موثر

تکنیک تصحیح موثر

با خوانش آرام و بلند متن وبلاگ، جزئی ترین ایرادات را پیدا کنید!

یک بار از ابتدا پست خود را با صدای واضح و بلند بخوانید، به طوری که انگار میخواهید آن را برای شخص دیگری قرائت کنید. در این صورت به راحتی جملات و ترکیب‌هایی که ریتم خوانش ناخوشایندی دارند آشکار خواهند شد. در نهایت و پس از اتمام این گام از تصحیح، از شخص دیگری بخواهید تا محتوای شما را مطالعه کند. در این گام ممکن است افراد، ابهاماتی در خصوص محتوای شما داشته باشند که ممکن است برای سایر کاربران نیز ایجاد شوند. بنابراین به تصحیح و ویرایش این بخش‌ها بپردازید. 

بهره‌گیری از بازخورد برای بهبود پست وبلاگ

برای تصحیح هرچه دقیق تر، از اطرافیان خود کمک بگیرید

بازخوردهای سازنده، همواره می‌توانند دیدگاه‌های تازه‌ای را برای بهبود محتوای نوشته شده ارائه کنند و خطاهای نادیده گرفته شده را آشکار سازند. نکته‌ای که وجود دارد این است که بازخوردها، ابزارهایی برای ارتقا هستند نه انتقادات شخصی! بنابراین پذیرای پیشنهادات و تغییرات باشید اما به شهود و دانش خود به عنوان یک نویسنده نیز اعتماد کنید. بازخوردها را با یکدیگر ترکیب و به یکدیگر مرتبط سازید تا یک تحلیل جامع از انتقادات صورت گیرد. در این صورت خواهید توانست دیدگاه کامل‌تری نسبت به خواسته مخاطب و چالش‌های او داشته باشید.

ارتقا پست وبلاگ با تبلیغ

تبلیغ پست وبلاگ

با ارتقا و تبلیغ پست، ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید

تا این مرحله شما یک پست وبلاگ نوشته‌اید، با دقت خوبی ساختار آن را تعیین و سئوی آن را نیز بهینه کرده‌اید. حال، زمان تبلیغ و ارتقاء این پست ارزشمند فرا رسیده است. تبلیغ سبب میشود افراد بیشتری محتوای شما را ببینند و در نتیجه، مخاطبان بیشتری جذب شوند. همچنین تبلیغ پست وبلاگ می‌تواند آغازگر یک تعامل مفید و سازنده مسیر بازخورد برای کاربران فعال باشد.

پلتفرم‌های مناسب برای تبلیغات

برخی شبکه های اجتماعی که برای ارتقا پست وبلاگ مناسب هستند

پلتفرم‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید از آنها برای تبلیغ پست وبلاگ خود استفاده کنید. باید بگوییم پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، بستگی به جامعه مخاطبین هدف شما و ماهیت محتوا خواهد داشت. اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام و توییتر میتوانند راه‌های موثری برای ارتقاء پست وبلاگ تلقی شوند.

 با در نظر گرفتن این واقعیت که هر پلتفرم، ویژگی‌ها و مخاطبان منحصر به فرد خود را دارد، شما باید استراتژی تبلیغات خود را بر این اساس تنظیم کنید. همچنین ارسال خبرنامه‌های ایمیلی نیز روش مفیدی هستند تا مطالعه پست خود را به افراد پیشنهاد کنید. برای این کار می‌توانید از پنل ایمیل مارکتینگ رایگان استفاده کنید.

با این تکنیک‌های ارتقای موثر پست وبلاگ خود را به افراد بیشتری معرفی کنید

انجام تبلیغات تنها به این معنا نیست که لینک پست وبلاگ خود را به کاربران، بدون اقدامات پیش زمینه ساز نشان دهید. بلکه برای تاثیر بیشتر باید زمینه‌ مناسب را برای انجام تبلیغ و معرفی فراهم سازید. در ادامه، چگونگی ایجاد این آمادگی را برای کاربران پلتفرم‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی پیش از معرفی پست نیاز به توضیح بیشتر دارند!

 در شبکه‌های اجتماعی به جای یک اطلاع رسانی ناگهانی و یکباره، در طول مدت زمان مشخصی پست هایی را برای آماده سازی مخاطب و ایجاد نیاز در وی منتشر کنید. با استفاده از تعامل در این پست‌ها به او نشان دهید که نیاز دارد تا در رابطه با موضوع پست وبلاگ شما اطلاعات ارزشمندی کسب کند و شما می‌توانید این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهید. تنها کافی است مقاله شما را بخوانند.

برای جذب کاربران با خبرنامه‌های ایمیلی باید هوشمندانه عمل کنید!

برای دیده شدن توسط مخاطبانی که از طریق ایمیل مارکتینگ جذب می‌کنید، پیش نمایش ایمیل ارسالی خود را به شکل جذابی طراحی کنید تا در وهله اول، توجه مخاطب را جلب نمایند. در ادامه نیز جذاب‌ترین خلاصه‌ای که می‌توانید از منافع مطالعه پست وبلاگ خود ارائه دهید، در متن ایمیل اضافه کنید. ایمیل‌ها محیط کمتری نسبت به شبکه‌های اجتماعی برای تعامل با ایجاد میکنند، تلاش کنید به بهترین شکلی که می‌توانید از این محدودیت استفاده نمایید.

تبلیغ، اتمام کار نیست!

در نهایت و پس از اتمام مراحل ارتقا در پلتفرمی که انتخاب کردید تبلیغات خود را پیگیری کنید. دقیق شوید که کدام پلتفرم، درصد بیشتری از مخاطبان هدف شما را در خود جای داده و از آن بازخورد بهتری دریافت می‌کنید تا در دفعات بعد، انرژی و تلاش خود را در محیط این پلتفرم‌ها متمرکز کنید.

مروری بر مطالب گفته شده

مرور و جمع‌بندی پایانی

نگاه کلی به مطالب گفته شده و سخن آخر

در این قسمت می خواهیم به خلاصه مختصری از آن چه گفتیم اشاره کنیم.

  • شرح اصول اولیه وبلاگ نویسی : به تعریف درستی از پست وبلاگ پرداختیم از اهمیت وبلاگ‌ها در کسب و کارهای امروزی گفتیم. 

 

  • اهمیت شناخت مخاطب هدف  وبلاگ :  در خصوص اهمیت و تاثیری که مخاطب در تمام مراحل نگارش محتوا دارد، چگونگی شناخت مخاطب و استفاده هرچه بهتر از این شناخت، نکات و توضیحات جامعی را ارائه کردیم.

 

  • انتخاب موضوع پست وبلاگ : نکات و شیوه‌هایی را برای انتخاب بهترین موضوع ارائه کرده و از نحوه تاثیر آن در کل محتوا، مواردی را یادآوری کردیم.

 

  • نقش عنوان در محتوای پست : تکنیک‌هایی را برای ایجاد عنوان استاندارد و بهینه گفتیم و همه آنچه که برای ساخت یک عنوان متای اصولی نیاز دارید را بیان کردیم.

 

  • پایه‌ریزی محیط جذاب وبلاگ با مقدمه :  برای نگارش یک مقدمه حرفه‌ای و ارائه تمامی نکات موجود در این رابطه، توضیحات این بخش را به چند قسمت کوتاه‌تر تقسیم کردیم و هر یک را به طور مجزا با ارائه استراتژی‌ها و نکات شرح دادیم.

 

  • سازماندهی بدنه پست : با در نظر گرفتن این نکته که بند بدنه، اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش پست وبلاگ را تشکیل می‌دهد، به بررسی مفصل چگونگی ایجاد تیترها و زیر تیترها، استفاده از تصاویر و تدوین ساختار منطقی در قسمت‌های متعدد بدنه پرداختیم.

 

  • نگارش یک جمع‌بندی نتیجه‌گیری جامع :  به مواردی که باید در نوشتن یک جمع بندی رعایت کنید اشاره کردیم و با اشاره به اهمیت CTA در بند نتیجه‌گیری، نکات و راهکارهایی  ارائه دادیم.

 

  • سئوی پست وبلاگ :  با اصول اولیه سئو شروع کردیم و از نحوه انتخاب و استفاده موثر کلمات کلیدی گفتیم. از نقش بک لینک‌ها، لینک‌های داخلی و متا دیسکریپشن گفتیم و استراتژی‌های قدرتمندی در خصوص این موارد معرفی کردیم.

 

  • اهمیت ویرایش نهایی در پست وبلاگ :  راهکارهایی را در خصوص اجرای اصولی فرایند ویرایش برای شما ارائه کردیم تا این مرحله را برای شما هرچه سریع‌تر و آسان‌تر کرده باشیم.

 

  • ارتقا و تصحیح پست وبلاگ :  از چگونگی ارتقاء پست و اینکه چطور میتوانید نهایت استفاده و نتیجه مثبت را از زحماتی که کشیده‌اید دریافت کنید گفتیم. همچنین برای تبلیغ هرچه موفق‌تر در پلتفرم‌های رایج، راهکارها و نکاتی را ارائه کردیم.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا