آموزش طراحی سایت فروشگاهی
Search

آموزش طراحی سایت فروشگاهی

فهرست مطالب

طراحی سایت فروشگاهی در زندگی روزمره ما که خرید های اینترنتی با استقبالی بی نظیر رو به رو هستند، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. امروزه بیش از 80 درصد افراد خرید های اینترنتی را به شیوه هاس سنتی موجود ترجیح می دهند. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله با آموزش طراحی سایت فروشگاهی  در کنار شما باشیم. 

اما پیش از آن اجازه دهید سوالاتی را مطرح کنیم که ممکن است برای شما هم به وجود آمده باشد. سوالاتی نظیر: 

  • آیا برای خرید سایت فروشگاهی به بودجه بسیار زیادی  نیاز داریم؟
  • برای طراحی  فروشگاه اینترنتی حرفه ای چه پارامتر هایی را باید در نظر بگیریم؟
  • راه های ساخت فروشگاه اینترنتی کدام ها هستند؟
  • آیا ساخت سایت فروشگاهی رایگان به صرفه و مناسب کسب و کار من است؟
  • به کمک کدام روش می توان ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان را تجربه کرد؟
  • آیا امکان آموزش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی بدون کدنویسی وجود دارد؟
 
در این مقاله قصد داریم به صورت جامع به آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای بپردازیم. جای نگرانی نیست! در ادامه سعی داریم به تمام پرسش های بالا به صورت صفر تا صد پاسخ دهیم. پس ادامه مطالعه این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

نکته قابل توجه : اگر چه این مقاله به صورت جامع گردآوری شده است، اما راهنمای مناسبی برای راه اندازی پلتفرم فروشگاهی نیست. پس اگر برای طی کردن فرآیند صفر تا صد به دنبال یک راهنمایی کامل و جامع هستید، پیشنهاد می کنیم به مقاله راه اندازی سایت فروشگاهی مراجعه کنید. در اینجا تنها قصد داریم ساخت سایت فروشگاهی از شیوه های ممکن را به شما آموزش دهیم.

آموزش طراحی سایت فروشگاهی - آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای

اهمیت ساخت سایت فروشگاهی حرفه ای برای کسب و کار شما

با گسترش و پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، اینترنت و فضای وب هر روز کاربران بیشتری را به خود جلب می کند. از طرفی دیگر سرعت بالای زندگی بشر امروزی، او را وادار به انجام امور خود به راحت ترین و سریع ترین شیوه ممکن سوق می دهد. خرید و فروش هم از این نکته در امان نبوده!

به جرئت می توان گفت طراحی پلتفرم فروش آنلاین برای کسب و کار های فروشگاهی از هر چیزی واجب تر است! می پرسید  چرا؟

  • گسترش برند و اعتبار شما
  • فروش و خدمت رسانی به مشتریان در تمامی ساعات شبانه روز
  • افزایش نرخ مشارکت کاربران و مخاطبان با پلتفرم شما
  • بازاریابی از طریق موتور های جست و جو و شبکه های اجتماعی
  • صرفه جویی در وقت و هزینه کاربران و مشتریان
  • هزینه های کمتر تبلیغات و مارکتینگ
 
با وجود این همه فرصت بی نظیر، چرا ساخت اپلیکیشن فروشگاهی و یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای را نادیده می گیرید. امیدواریم  با این تفاسیر برای داشتن پلتفرم فروشگاهی قانع شده باشید. اما در این مرحله به سراغ نکاتی خواهیم رفت. 

نکات قابل توجه در طراحی پلتفرم فروشگاهی حرفه ای

به تعداد موهای سرتان فروشگاه اینترنتی و سایت فروشگاهی وجود دارد که متاسفانه نتوانسته رضایت خود کارفرما را نیز جلب کند. مثلا افراد فکر می کنند با ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان می توانند با حداقل هزینه به حداکثر درآمد برسند اما زهی خیال باطل!

از طرفی دیگر ساخت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا برای خیلی کسب و کار ها قله موفقیت و آرزو است. اما چه المان هایی آمازون و دیجی کالا را به پرطرفدارترین فروشگاه اینترنتی تبدیل کرده است؟

مقاله بهترین اپلیکیشن های فروشگاهی شما را با پرطرفدارترین پلتفرم های فروشگاهی ایرانی و خارجی آشنا می کند.

 

المان های کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

اگر بخواهیم به صورت مختصر اشاره کنیم باید به عواملی نظیر درگاه پرداخت امن، نماد الکترونیکی، طراحی ساده و ظاهری کاربرپسند، استفاده از تصاویر و محتوای با کیفیت، امکان جستجو و دسته بندی و… اشاره کنیم. البته این موارد تنها چند مورد از ویژگی هایی هستند که پیشنهاد می کنیم در طراحی سایت فروش حرفه ای در نظر داشته باشید. اما اگر قصد دارید به طور جامع این المان ها و پارامتر ها را بشناسید، پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی سایت فروشگاهی چیست را مطالعه کنید.

بسیار خب تا به اینجای مقاله اول به سراغ اهمیت طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای رفتیم و در ادامه نکته هایی درباره ساخت سایت فروشگاهی حرفه ای بیان کردیم. حالا وقت آن رسیده به سراغ روش های طراحی سایت فروشگاهی برویم. پس ادامه مطالعه این مقاله را از دست ندهید. 

آموزش طراحی سایت فروشگاهی - بررسی روش ها

آموزش جامع روش های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

چه مسیر هایی برای ساخت فروشگاه اینترنتی پیش پای ما وجود دارد؟

اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی به روش های ساخت سایت فروشگاهی اشاره کنیم، می توانیم همه موارد را در سه دسته بندی لحاظ کنیم. هر کدام از این روش ها تفاوت های بسیاری در ساختار خود دارند. از هزینه صرف شده گرفته تا تخصص مورد نیاز، زمان و بودجه تخصیصی، کیفیت خروجی و….

بناراین برای تصمیم هوشمندانه در خصوص طراحی سایت فروشگاهی خود، باید این روش ها را بشناسید و مناسب ترین مسیر مختص کسب و کار خود را انتخاب کنید.

روش های ساخت سایت فروشگاهی

اولین راه، ساخت سایت فروشگاهی به کمک سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس است. دومین شیوه، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی از طریق برنامه نویسی و طراحی وب سایت اختصاصی است است. و در نهایت سومین شیوه ساخت سایت فروش آنلاین، طراحی به کمک فروشگاه ساز ها است.

آموزش طراحی سایت فروشگاهی - وردپرس

آموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس

طراحی سایت فروشگاهی با المنتور و افزونه ووکامرس

وردپرس یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) است. بسیاری از کسب و کار ها به جای استفاده از CMS اختصاصی به سراغ طراحی سایت با وردپرس می روند. چرا که نیازی به دانش برنامه نویسی و کدنویسی ندارد، رابط کاربری ساده تری دارد و بی نهایت امکانات را به کمک افزونه های وردپرسی در اختیار آنها قرار می دهد. پس تا اینجا به یک روش ساخت سایت فروشگاهی بدون برنامه نویسی اشاره کردیم. المنتور یکی از افزونه های صفحه ساز بسیار پرکاربرد در بین افزونه های وردپرسی است که به شما این امکان را می دهد بدون کدنویسی اقدام به صفحه سازی و طراحی سایت خود کنید.

اگر هم احتیاج به آموزش طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی دارید، مقاله ساخت اپلیکیشن با گوشی برای شما گردآوری شده است.

آموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

علاوه بر مزایای گفته شده، یکی از اصلی ترین مزایای طراحی سایت به کمک سیستم های مدیریت محتوا، به شما این اجازه را می دهد که همه چیز را تحت کنترل خود بگیرید، و در صورت تخصیص زمان و دانش مناسب صاحب یک سایت فروشگاهی حرفه ای در زمینه کسب و کاری خود خواهید شد.

آموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس

افزونه ووکامرس در طراحی سایت فروشگاهی

پلاگین ها و افزونه های وردپرسی فایل هایی برنامه نویسی شده به صورت زیپ هستند که می توانید آن را بر روی وردپرس خود نصب کرده و قابلیت های سیستم مدیریت محتوای خود را ارتقا دهید. ووکامرس به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین افزونه های فروشگاهی وردپرس شناخته می شود.

قابلیت ها و امکاناتی که افزونه ووکامرس در اختیار شما قرار می دهد!

به جرئت می توان گفت این افزونه هر آنچه برای ساخت سایت فروشگاهی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. از وارد کردن و فزودن محصولات گرفته تا شخصی سازی آنها، اتصال به درگاه بانکی و فعال سازی قابلیت پیک و ….

یا به عنوان مثال می توانید آن را با موجودی انبار خود همگام سازی کنید یا گزارش فروش محصولات را دریافت کنید. پس با اندکی صبر و حوصله می توانید یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای را راه اندازی کنید.

آموزش طراحی سایت فروشگاهی - برنامه نویسی

آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی با برنامه نویسی

طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی و کدنویسی شده

طراحی سایت و مخصوصا طراحی سایت فروشگاهی با برنامه نویسی یکی از درست ترین و ساختارمند ترین شیوه های طراحی سایت  محسوب می شود. این سبک از طراحی مناسب کسب و کار هایی است که تعداد کاربران بسیار زیادی دارند، تنوع محصولات بسیار زیادی را تحت پوشش قرار می دهند و استفاده از سیستم های مدیریت محتوا رایگان مانند وردپرس مناسب آنها نیست. به عنوان مثال منطقی به نظر نمی رسد طراحی سایت مشابه دیجی کالا را به کمک سایت سازها یا پلتفرم های ارزان دیگر طراحی کنیم.

آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی با برنامه نویسی - مزایا و معایب

مزایا و معایب طراحی سایت فروش با برنامه نویسی

البته باید در نظر گرفت این روش علی رغم مزایای بسیاری که دارد، معمولا هزینه های بسیاری را می طلبد.  هم از جنس هزینه های مالی چون نیازمند استخدام برنامه نویس حرفه ای و متخصص در زمینه طراحی سایت هستید و اگر هم خودتان تمایل به انجام این کار داشته باشید، ملزم به پرداخت هزینه هایی از جنس انرژی و زمان و منابع یادگیری و… برای این کار هستید.

بنابراین این روش برای کسب و کارهایی مناسب است که از جایگاه با ثباتی در بازار و میان رقبا دارند، توانایی پرداخت هزینه های فنی برای آنها مقدور است و مهم تر اینکه قصد طراحی سایت اختصاصی از صفر تا صد به سلیقه خود را دارند.

آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی با برنامه نویسی - html و css

آموزش طراحی سایت فروشگاهی با html و css

HTML مخفف عبارت Hyper Text markup Language با معادل فارسی ” زبان نشانه گذاری فرامتنی “می باشد.  HTML به عنوان یک مرجع و  مادر برای تمامی صفحات وب سایتی که در بستر وب وجود دارد شناخته می شود. در اصل می توان گفت HTML یک زبان نیست بلکه یک ساختار نشانه گذاری است.

CSS نیز مخفف عبارت Cascading Style Sheets است، و به کمک آن می توان صفحه وبی که  با زبان نشانه گذاری html ساخته شده، استایل بخشید.

آیا برای طراحی سایت فروشگاهی با html و css باید بر این زبان ها مسلط باشیم؟

اگر طراحی سایت را یک ساختمان در نظر بگیریم، HTML را می توان زیرساخت و اسکلت های آن سازه به حساب آورد و CSS را نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی و المان های تزئینی دانست. 

جواب پرسش بالا بله است! برای طراحی سایت فروشگاهی از این طریق، باید به دنیای این زبان ها تسلط داشت و یا از برنامه نویسان حرفه ای کمک گرفت. از آنجایی که آموزش کامل این زبان ها و  کدنویسی های مربوط در این مقاله نمی گنجد، لینک ویدیو آموزش طراحی سایت فروشگاهی از این طریق را برای شما قرار داده ایم. 

آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی با برنامه نویسی - php

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با php

PHP را می توان یکی از محبوب ترین گزینه برای طراحی سایت های داینامیک دانست. برای شروع طراحی سایت فروشگاهی به کمک PHP باید با زبان های php، css، html، javascript و همچنین کار با MySQL آشنایی قابل قبولی داشته باشید تا در فهم کدها و دستور ها دچار مشکل و سردرگمی نشوید..

 

آیا طراحی سایت فروشگاهی با php مناسب کسب و کار من است؟

در طراحی فروشگاه اینترنتی از این طریق شما وبسایتتان را به صورت صفر تا صد طراحی می کنید،  بنابراین به شما این امکان را می دهد که در صورت بروز مشکل خودتان به حل آن بپردازید. پس می توان اشاره کرد که وبسایت فروشگاهی شما به بهینه ترین حالت ممکن طراحی می شود. اما باز هم معایبی در این روش وجود دارد. مواردی مانند صرف زمان و هزینه های بسیار زیاد از معایب طراحی فروشگاه اینترنتی با PHP به حساب می آید.

باز هم به منظور کیفیت محتوایی بیشتر و جلب رضایت شما لینک ویدیو آموزش طراحی سایت فروشگاهی از این طریق را برای شما در این قسمت قرار داده ایم.

آموزش طراحی سایت فروشگاهی - فروشگاه سازها

آموزش طراحی سایت فروشگاهی به کمک فروشگاه سازها

آیا امکان آموزش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی بدون کدنویسی وجود دارد؟

طراحی فروشگاه  اینترنتی به کمک فروشگاه سازها و سایت سازها را می توان ساده ترین و به نوعی کم هزینه ترین روش طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفت. استفاده از این روش برای اکثر افراد حتی با دانش کم نسبت به طراحی پلتفرم های اینترنتی مناسب است. بنابراین شما فرآیندی به مراتب ساده تر را به نسب دو روش قبلی ذکر شده طی می کنید.  خوشبختانه روزانه بر تعداد بهترین فروشگاه سازهای حرفه ای افزوده می شود. البته که انتخاب بین بهترین این لیست کاری دشوار است. اما از بین بهترین فروشگاه سازهای ایرانی موجود می توان به پرتال، شاپفا، وب پویا، وبزی، ایران سرور و … اشاره کرد. 

آموزش طراحی سایت فروشگاهی به کمک فروشگاه سازها - مزایا و معایب

مزایا و معایب طراحی سایت فروش آنلاین از طریق فروشگاه سازها

همان طور که اشاره شد طراحی سایت فروشگاهی در این روش نیاز به هیچ گونه دانش و تخصص خاصی ندارد. بنابراین یک روش طراحی سایت فروشگاهی بدون کدنویسی پیش پای شما است. نکته دیگر سرعت ساخت پلتفرم در این روش است. بر خلاف روش طراحی اختصاصی با کمک برنامه نویسی که به ماه ها تلاش نیاز است در این روش شما کمتر از یک روز صاحب یک فروشگاه اینترنتی خواهید شد. 

آیا ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز ها به صرفه است؟

 اگر بخواهیم به صورت کوتاه به معایب این روش اشاره کنیم باید بدانیم که این روش پاسخگوی تعداد محصولات بسیار بالا یا حتی فعالیت همزمان کاربران قابل توجه نیست و احتمالا در این بین با مشکلاتی از لحاظ سرعت و بهینگی و… مواجه می شوید. پس اگر تصمیم به گسترش کسب و کر خود در کوتاه مدت دارید بهتر است به سراغ این روش نروید چون جبران خسارت های ناشی از این روش هزینه های بیشتری را بر روی دست شما و کسب و کارتان می گذارد.

آموزش طراحی سایت فروشگاهی به کمک فروشگاه سازها - مراحل ساخت

مراحل ساخت و طراحی فروشگاه اینترنتی به کمک فروشگاه سازها

اگر چه مراحل ساخت سایت در هر پلتفرم تفاوت های جزئی دارد، اما می توان یک ساختار و چارچوب کلی برای این فرآیند در نظر گرفت.

  1. انتخاب فروشگاه ساز حرفه ای
  2. ثبت نام در پلتفرم فروشگاه ساز و خرید پلن اشتراکی
  3. انتخاب و تصمیم گیری و ثبت دامنه
  4. بررسی قالب های فروشگاهی و انتخاب قالب مناسب
  5. شخصی سازی و سفارشی سازی قالب فروشگاهی
  6. اضافه کردن محصولات، قیمت و ویژگی ها و…
  7. بررسی و انتخاب شیوه های پرداختی و اتصال به درگاه پرداخت
  8. تست نهایی و برطرف سازی باگ های فروشگاه اینترنتی
  9. انتشار سایت فروشگاه اینترنتی
  10. بازاریابی و مارکتینگ پلتفرم فروشگاهی منتشر شده
آموزش طراحی سایت فروشگاهی - آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی

جمع بندی و کلام پایانی

کلام آخر درخصوص آموزش طراحی سایت فروشگاهی

بسیار خب خسته نباشید! شما به انتهای مطالعه مقاله آموزش طراحی سایت فروشگاهی رسیده اید. در این مقاله سعی کردیم روش های موجود برای طراحی فروشگاه اینترنتی را از جنبه های گوناگون بررسی کنیم. اما پیش از جدا شدن از شما، مروری کلی بر مطالب گفته شده خواهیم داشت.

در ابتدای مقاله به اهمیت طراحی سایت فروشگاهی پرداختیم. در ادامه نیز به بخشی از موارد و المان هایی که طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای می طلبد به صورت مختصر اشاره کردیم. در قدم بعدی به این نکته پرداختیم که طراحی فروشگاه اینترنتی از سه طریق امکان پذیر است. استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، برنامه نویسی و طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی و استفاده از فروشگاه سازها.

مروری کوتاه بر آموزش طراحی سایت فروشگاهی با روش های گوناگون

در گام اول به آموزش رایگان ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس پرداختیم که به غیر از هزینه های جانبی نظیر افزونه پرمیوم و سئو و بهینه سازی و… هزینه های دیگری را شامل نمی شود. اما برای نتیجه گرفتن از همچین چلتفرمی نیازمند تلاش مستمر هستیم.  همچنین اشاره کردیم که افزونه ووکامرس تمام مواردی که برای ساخت فروشگاه اینترنتی به آن نیاز داریم را در اختیارتان قرار می دهد. 

در گام بعدی به سراغ طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی رفتیم و کلیاتی را درباره آموزش طراحی سایت فروشگاهی با html و css و  آموزش طراحی سایت فروشگاهی با php  بیان کردیم. همچنین دو منبع جامع درباره آموزش این شیوه در اختیارتان قرار دادیم.

در گام نهایی نیز آموزش طراحی سایت فروشگاهی با فروشگاه سازها را بررسی کردیم. در این مرحله نیز علاوه بر بیان مزایا و معایب، چند نمونه برتر فروشگاه سازها را معرفی کردیم و مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی در این روش را بازگو کردیم. امیدواریم این مقاله پاسخ سوالاتی که در ذهنتان ایجاد شده را داده باشد، اما اگر پرسشی بی جواب مانده، می توانید در بخش کامنت آن را مطرح کرده و پاسخ آن را دریافت کنید.

 

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا