نکات-مهم-در-راه-اندازی-فروشگاه-اینترنتی

نکات مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فهرست مطالب

احتمالا شما هم این گونه خبر ها رو زیاد شنیدید که باعث شده شما هم وسوسه بشید :

  • “فلانی یک پیج اینستاگرام زده و داره ازش پول در میاره “
  • “واااای ، طرف چه سایت خفنی برای فروش محصولاتش زده”

خب حالا به نظرتون همه اونا میتونن موفق باشن و به صورت حرفه ای فعالیت کنن؟ اصلا چجوری میشه توی این زمینه موفق شد؟ اگه از همه کسانی که چند سالی توی این زمینه فعالیت دارن بپرسین میتونین به این نتیجه برسین که برای موفقیت در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی اول باید خوب تحقیق و برنامه ریزی کرد و بعد طبق اون برنامه ریزی جلو رفت .

اگه شما هم میخاین فروش سنتی رو کنار بدارین و فروشگاه اینترنتی خودتون رو راه اندازی کنید میتونید روی کمک ما حساب کنید . ما اینجاییم که به شما رمز و راز های طراحی فروشگاه اینترنتی رو یاد بدیم.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اول از همه باید بگیم که فروشگاه اینترنتی چیه . اگه بخایم خیلی ساده در این مورد صحبت کنیم باید بگیم که هر ابزاری که بتوان با استفاده از آن محصولات خود را در بستر اینترنت به فروش رساند ، فروشگاه اینترنتی نام دارد. حالا این ابزار میتونه سایت ، اپلیکیشن و یا پیج های اینستاگرام باشه. امروزه با توجه به افزایش تعداد فروشگاه های اینترنتی ، رقابت سخت با سایت های دیگر  و راضی نگه داشتن مشتریان ، طراحی وبسایت فروشگاهی خیلی سخت تر از قبل شده است. خب حالا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چه باید کرد؟

حتما شما هم به خاطر همین دلایل تا به حال فروشگاه اینترنتی خودتون رو راه اندازی نکردین. اما اگه خوب دقت کنید می بینید که خیلی از کسب و کار ها با وجود رقبای سرسختی که سابقه کاری زیادی داشتن ، تونستن در کنار اون ها فعالیت خودشون رو ادامه بدن و موفق بشن . اگه شما هم ملزومات راه اندازی فروشگاه اینترنتی رو رعایت کنین موتونی در این زمینه موفق بشین.

راه-اندازی-فروشگاه-اینترنتی

پیش نیاز های لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای این که در مورد چگونگی راه اندازی فروشگاه اینترنتی نکاتی رو یاد بگیرین و بتونید در زمینه فروش موفق باشید باید چند سوال از خودتون بپرسید:

  • هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار من چیست؟
  • چطوری محصولاتم رو بفروشم ؟
  • از چه ابزاری برای فروش استفاده کنم؟
  • برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر سرمایه لازم است ؟
  • برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به مجوز نیاز داریم؟

در ادامه به شما می گوییم که چطور به این سوالات جواب بدین. با ما همراه باشین.

هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی

قطعا مهم ترین هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای هر شخصی، افزایش فروش و کسب درآمد بیش تر است . اما این به معنای تعطیلی فروشگاه فیزیکی نیست . زیرا این دو می توانند در کنار یک دیگر فروش شما رو افرایش دهند. اما به طور کلی اهداف طراحی فروشگاه اینترنتی رو می تونیم این طوری نام ببریم:

  1. معرفی برند
  2. معرفی و فروش محصولات
  3. جذب مشتریان بیش تر
  4. افزایش درآمد و سود بیش تر
  5. دیجیتال مارکتینگ

مهم ترین هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی جذب مشتریان بیش تر برای افزایش درآمد و کسب سود بیش تر است.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی از چه ابزاری استفاده کنیم؟

وقت انتخاب ابزار مناسب برای فروش محصولات شماست. اینو بدونید که شما هر ابزاری رو انتخاب کنید می تونید مشتریان خودتون رو داشته باشید . این که کدوم ابزار مناسبه رو باید خودتون با توجه به نیازتون تشخیص بدین. ما ابزار های مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی رو بهتون معرفی می کنیم تا تصمیم گیری براتون راحت تر باشه.

1.فروش با استفاده از طراحی سایت

راه اندازی فروشگاه با سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت  حرفه ای یکی از ابزارهایی است که می توان برای فروش محصولات خود از آن استفاده کرد. وب سایت ها به خاطر داشتن نماد اعتماد و درگاه پرداخت ابزار مطمئن تری نسبت به پیج های اینستاگرامی است که با خرید فالوور و لایک می خواهند محصولاتشون رو بفروشند. پس برای راه اندازی وب سایت اصلا نگران نباشید. شما می توانید به راحتی با طراحی سایت وردپرس ، یک وب سایت کاربردی و حرفه ای بسازید.

2. فروش در بازارهای چند فروشگاهی

راه اندازی فروشگاه در بازارچند فروشندگی

فروش در این نوع بازارها می تواند برای فروش اینترنتی به شما کمک کند . برای این کار می تونید طی قراردادی از بازارهایی مثل دیجی کالا بخواهید پنل فروش را در اختیار شما قرار بدن تا بیتونید فروش محصولاتتون رو مدیریت کنید.

3. فروش در شبکه های اجتماعی

راه اندازی فروشگاه در شبکه های اجتماعی

فروش در شبکه های اجتماعی چون مثل اینستاگرام می تونه تعامل شما رو با مشتریاتون افزایش بده . شما می تونید با مشتری هاتون صحبت کنید ، نظراتشون رو بپرسید و از اونها برای آوردن محصولات جدید کمک بخاین. خب چه چیزی بهتر از این هم برای مشتریان و و هم برای خودتون؟

اما اینم بگم بهتون که فروش در شبکه های اجتماعی تنها راه حل نیست و بهتره برای جلب اعتماد مشتریان حتما از طراحی سایت فروشگاهی هم استفاده شود.

سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

احتمالا یکی از دلایلی تا به حال برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام نکرده اید ، به خاطر هزینه هایی است که طراحی فروشگاه اینترنتی در پی دارد. اما سوال اینجاست که سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

اول این رو بهتون بگم که هزینه طراحی سایت فروشگاهی خیلی کمتر از راه اندازی فروشگاه در سطح شهر است. برای راه اندازی فروشگاه و تعیین سرمایه ابتدا باید نوع کسب و کار و از ابزار خودتون رو انتخاب کنید. برای مثال اگر سایت فروشگاهی میخواهید باید ببینید که آیا طراحی اپلیکیشن فروشگاهی به دردتان می خورد یا نه ؟ بعد از این باید روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی را مشخص کنید.

سرمایه-لازم-برای-راه-اندازی-فروشگاه-اینترنتی

روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

دو روش برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد که می تونین از طریق اونها فروشگاه اینترنتی خودتون که می تونه سایت با اپلیکیشن باشه رو راه اندازی کنید.

  1. طراحی فروشگاه اینترنتی با استفاده از فروشگاه سازها :  فروشگاه ساز ها سایت هایی هستند که که یه پنل مدیریت در اختیارتون قرار میدن تا محصولاتتون رو درسایت قرار بدین و روش پرداخت رو انتخاب کنید.
  2. طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مدیریت محتوا : سیستم های مدیریت محتوا مثل جوملا یا وردپرس ، یک سری امکانات از پیش طراحی شده در اختیارتون قرار میدن تا با طراحی سایت وردپرس ، بدون استفاده از کدنویسی فروشگاه اینترنتی خودتون رو راه اندازی کنید.
  3. طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی: برای طراحی سایت اختصاصی نیاز دارین تا به زبان های برنامه نویسی مسلط باشین چرا که باید صفر تا صد سایت فروشگاهی رو با کدنویسی پیاده سازی کنید. این روش هزینه و زمان زیادی رو برای طراحی نیاز داره که با توجه به نیاز شما از این روش استفاده میشه. 

مجوز های لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیازی به گرفتن مجوز نیست اما باید قوانین داشتن فروشگاه اینترنتی را رعایت کرد. این قوانین می توانند میزان فروش شما رو چندین برابر کنند زیرا در این صورت مشتری راحت تر به شما اعتماد می کند.

نماد اعتماد

اولین نمادی که کاربران در سایت های فروشگاهی باید به آن توجه داشته باشند، E-NAMAD یا نماد اعتماد الکترونیکی است. کاربران می توانند با کلیک روی این نماد به اطلاعات برند (نام برند ، آدرس ، شماره تلفن و…) دسترسی پیدا کنند. در این صورت مطمئن می شوند که این برند قابل اعتماد است.

نماد-اعتماد

درگاه پرداخت

یکی از بخش های مهم سایت فروشگاهی درگاه پرداخت است که با استفاده از آن می توانند از سایت خرید داشته باشند . درگاه پرداخت می تواند زرین پال ، پی پال و … باشد. درگاه پرداخت می تواند اعتماد مشتری را چندین برابر کند و پیگیری خرید را هم آسان تر.

نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

این نشان کمک می کند تا اعتماد مشتریان به سایت شما جلب شود. به این صورت که اگر شما در سایتتان قوانین را نقض کنید به شما هشدار می دهد تا آن را اصلاح کنید. شما می توانید بدون داشتن این نماد ها فروش خود را انجام دهید اما باید مسئولیت آن را به عهده بگیرید.

نشان-ملی-ثبت-رسانه-های-دیجیتال

نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

در طراحی وبسایت باید به این نکته توجه کنیم که طراحی عناصر بصری که همان طراحی رابط و تجربه کاربری می باشد ، می تواند در شکست یا موفقیت فروشگاه اینترنتی موثر باشد. ما به شما 5 نکته موثر از ملزومات راه اندازی فروشگاه اینترنتی را معرفی می کنیم.

  1. محصولات خود در طبقه بندی های منظم در سایت قرار دهید:  فروشگاه اینترنتی مانند ویترینی است که در آن محصولاتتان را به نمایش می گذارید. پس برای محصولات باید از عکس های باکیفیت ، توضیحات در مورد محصول ، قیمت محصولات و … در حاهای درست و منظم قرار داده شود.
  2. بخش نظرات مشتریان را فراموش نکنید: بد نیست بدانید که بیش تر مشتریان قبل از این که برای خرید اقدام کنند ، نظران مشتتریان را در مورد محصول می خوانند. زیرا دوست دارند بدانند که از نظر مشتریان این محصول چگونه بوده است. حال اگه نظران در مورد محصول خوب باشه اون ها رو برای خرید ترغیب می کنه و اگه بد باشه برعکس.
  3. از نوار جستجو برای خرید استفاده کنید: اضافه کردن این بخش می تواند روند پیدا کردن محصولات برای کاربران رو راحت تر کنه. این مورد مثل یک فروشنده عمل می کنه که از شما میپرسه چه محصولی نیاز دارید. اگه مشتریان نتونند محصولات خودشان رو پیدا کنند به سرعت سایت رو ترک خواهند کرد.
  4. فرایند خرید رو ساده کنید: پیچیده کردن فرایند خرید جز این که مشتری از سایت شما خسته شود و آن را ترک کند چیزی برای شما نخواهد داشت. شما باید مشتری را طوری هدایت کنید که پس از انتخاب کالا توسط مشتری به سرعت او را به سمت درگاه پرداخت الکترونیکی هدایت کرده و تنها اطلاعات ضروری را برای تکمیل فرایند خرید سئوال نمایید بقیه ماجرا و جزئیات مورد نیاز برای ارسال کالا یا سایر موارد پس از انتقال پول هم قابل پیگیری و تعیین تکلیف است .

  5. نام برند خود را در معرض دید قرار دهید : اگه میخاین نام برندتان در ذهن افراد باقی بمونه بهتره از نماد های بصری استفاده بشه. یک چیزی که در با دیدن اون یاد برندتان بیفتید. 

blank

نکات مهم بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی

بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی نوبت به بازاریابی اینترنتی می رسد تا به وسیله آن بتوانید فروشتون رو چندین برابر کنید. 

1.سئو سایت

سئو سایت- راه اندازی فروشگاه اینترنتی

یکی از مهم ترین کار های موثر برای بازاریابی ، سئو سایت شماست که بهتون کمک می کنه تا سایت شما در معرض دید مشتریان قرار بگیرد. برای مثال اگر شما در گوگل عبارت خرید کیف را سرچ کنید به عنوان نتیجه چند سایت رو به شما معرفی میکنه. مطمئنا شما روی لینک اول یا نهایتا دوم کلیک می کنید و بقیه سایت ها پنالتی می شوند. پس سئو سایتتون رو فراموش نکنید.

2. تبلیغات در گوگل

گوگل ادز- طراحی فروشگاه اینترنتی

شما با استفاده از گوگل ادز می توانید تبلیغات سایت خودتون در گوگل ثبت کنید. به این صورت که اکر شما اون کلیدواژه رو در گوگل سرچ کنید اولین لینک سایت شما خواهد بود. بعد از آن شما به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ انجام شود باید هزینه ای به گوگل پرداخت کنید.

3. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی- راه اندازی فروشگاه اینترنتی

شبکه های اجتماعی یکی از پرفروش ترین تبلیغات در ایران می باشند. همان طور که قلا کفتیم شما می توانید در کنار سایت فروشگاهی پیج اینستاگرام داشته باشید. علاوه بر اون می تونین تبلیغات سایت و پیج خود را به اینفلوئنسر های اینستاگرام با تعدد فالوور های زیاد بسپارید. این روش جدیدا نتیجه خوبی در پی دارد.

4. تبلیغات پیامکی و ایمیلی

تبلیغات ایمیلی- راه اندازی فروشگاه اینترنتی

شاید از نظر شما تبلیغات پیامکی از آزاردهنده ترین نوع تبلیغات باشند. اما اگر به صورت اصولی این کار انجام شود . نه تنها پیام شما رو پاک نمی کنند بلکه استقبال هم می شود. مثل پیامک های دیجی کالا و اسنپ.این موضوع در مورد ایمیل هم صدق می کند. اکر شما اصول ایمیل مارکتینگ را بلد باشید ، می توانیدارتباط خودتون رو با مشتری حفظ کنید. محتوی ایمیل یا پیامک باید جذاب باشد. برای مثال پیام های اعلام تخفیف ، نظرسنجی و یا ارسال فاکتور خرید می تواند مفید باشد.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنم؟

این سوالی است که اکثرا از ما می پرسند. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر تمام نکات مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی را رعایت کنید و استراتژی مناسبی را برای فروش اینترنتی در نظر بگیرید حتما موفق خواهید شد. اگه بعد از همه توضیحات ما بازهم نیاز به توضیحات و مشاوره بیش تر برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید بهتره با مشاوورین ویستا تماس بگیرید.

سوالات متداول

مهم ترین هدف طراحی فروشگاه اینترنتی به دست آوردن درآمد بیش تر و افزایش مشتری است. موارد دیگری چون معرفی برند و محصولات و دیجیتال مارکتینگ هم از اهداف راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ابزار مختلفی وجود دارد . طراحی سایت به نظر ابزار جامعی برای راه اندازی فروشگاه است اما پیشنهاد ما این است که از همه ابزار ها در کنار هم استفاده کنید تا به موفقیت نزدیک شوید.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیازی به داشتن مجوز نیست اما استفاده از نماد  اعتماد ، درگاه پرداخت و … باعث افزایش اعتماد کاربر می شود.

درخواست خود را ارسال کنید

Share on facebook
فیس بوک
Share on linkedin
لینکدین
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on whatsapp
واتس اپ
Share on print
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *