نمونه کار طراحی سایت آسان اکسچنج

شروع پروژه

دی ماه 1399

مدت پروژه

7 ماه

نام کارفرما

نوید مددی

آسان‌اکسچنج یک سامانه‌ی مبادلاتی آنلاین در حوزه‌ی کریپتوکارنسی است که توانسته است با ایجاد سرعت ، بالا بردن امنیت معامله و حذف واسطه‌ها، موانع و تهدیدهای پیش روی ایرانیان از جمله خطر بلوکه شدن سرمایه در اکسچینج‌های خارجی و خطر معامله با افراد ناشناس را مرتفع کند و با ایجاد بستری بی‌واسطه و معاملات PEER TO PEER قیمتی شفاف بر اساس پول ملی کشور ایران برای کاربران مهیا نماید. به زبان ساده برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال (مثلا بیت کوین ) کافی است در آسان‌اکسچنج ثبت‌نام کنید و سفارش خرید یا فروش ثبت کنید؛به این ترتیب خواهید توانست در لحظه و با قیمتی رقابتی به فروشنده یا خریدار حقیقی معامله خواهید کرد.

درباره مشتری

پروژه‌ی آسان اکسچنج به سفارش آقای دکتر نوید مددی از استان تهران تولید شده است.
وی از کارشناسان متخصص در حوزه بیتکوین و بلاکچین در سایت persiancoin بوده و دارای سابقه‌ی طویلی در انجام معاملات رمزارز ها در صرافی های گوناگون دنیا میباشد.
او همچنین از مدرسان گروه آموزشی حرفه‌ای کسب و کار و از سخنرانان بنیاد هفته جهانی کارآفرینی ایران  بوده و سابقه‌ی برگزاری دوره‌های آموزشی و سخنرانی‌های گوناگون در این زمینه را دارد.
کتاب “بیتکوین و بازار های مالی آینده” نیز از نوشته‌های او میباشد.

چالش ها و نیازهای مشتری قبل از همکاری با ویستا

حدود یک دهه از عمر بازار کریپتوکارنسی در دنیا میگذرد و بی شک عدم آشنایی ما ایرانیان با این بازار بسیار زیاد است.
قوانین و مقررات این حوزه توسط نهادهای مالی و پولی هنوز دقیق روشن نشده است و ما در فضای سکوت قانونی قرار داریم.
افراد فعال حوزه رمزارزها در ایران عموما غیر حرفه ای با هویت ناشناخته و به علت نبود قوانین و مقررا ت دقیق در خفا کار میکنند و چندان جدی در میدان نیستند و از ریسک سرمایه خود میترسند.
از اهداف و نیازهای اصلی آقای مددی این بود که صرافی داخلی هم سطح و با امکانات صرافی های معتبر جهانی را راه اندازی کند تا کاربران ایرانی نیز بدون استرس و دغدغه و با آسودگی در صرا فی داخلی حرفه ای به انجام معاملات خود بپردازند.

ریز قابلیت های وب سایت آسان اکسچنج

تکنولوژی های به کار رفته در پروژه

طراحی رابط کاربری

Sketch, Invision, Zeplin, Figma

فریم ورک فرانت اند و زبان برنامه نویسی

Vue.js, Vue-trading-view, Java

وب سوکت | سیستم احراز هویت

Finnotech | Pusher

پالت رنگی استفاده شده در تم روشن

فریم ورک بک اند

Spring Boot & Security & Data & MVC

درگاه پرداخت | سرویس دهنده پیامک

Kavehnegar | Vandar

وب سرور | دیتابیس

Apache Tomcat, Apache | MySQL

پالت رنگی استفاده شده در تم تیره

فرآیند و تکنولوژی‌های استفاده شده برای پیاده‌سازی

پروژه‌ها‌ی ارزدیجیتال توسط تیم ۱۱ نفره‌ای از افراد تیم ویستا شامل ۳ طراح رابط و تجربه کاربری، ۳ برنامه‌نویس فرانت‌اند و موبایل، ۴ برنامه‌نویس بک‌اند و ۱ نفر معمار و تحلیلگر سیستم پیاده‌سازی و انجام شده است.
در مرحله ابتدایی، طراح رابط و تجربه کاربری با کارفرما ارتباط گرفته و پس از درک نوع بیزنس ، فرآیندها و نیازمندی‌های آن، اقدام به طراحی سایت مینماید. در هر مرحله صفحات و فرآیند ها با کارفرما بررسی شده و درصورت نیاز ویرایش ها انجام میشود. پس از نهایی شدن طراحی رابط کاربری سایت و تأیید کارفرما، در طی جلسه‌ای،طراح پروژه را به تیم توسعه‌دهندگان ارائه داده و سپس برنامه‌نویسان، لیستی از تمام مواردی که باید به محصول اضافه شوند را تهیه کرده و اسپرینت برای پیش‌برد پروژه تعریف میشود.
اسپرینت در طی یک ماه توسط تیم توسعه اسکرام توسعه می‌یابد. قبل از شروع اسپرینت ، اسکرام مستر یک جلسه برنامه ریزی اسپرینت را ترتیب می‌دهد که در آن تحلیلگر سیستم مهمترین موارد باقیمانده محصول را توضیح می‌دهد. تیم توسعه تصمیم می‌گیرد که چه مواردی را می‌توان در یک اسپرینت تولید کرد و بر این اساس ، یک بک لاگ اسپرینت تشکیل می‌شود.
در طی فرآیند تولید، تیم توسعه دهنده با برگزاری جلسات استندآپ روزانه، میزان پیشرفت پروژه را با یکدیگر بررسی کرده و سایر برنامه ریزی ها را برای ادامه‌ی پروژه انجام میدهند.
در این حین طراحی اپلیکیشن توسط طراح شروع شده و پس از طی مراحل ذکر شده و نهایی شدن آن، تحویل برنامه‌نویس های موبایل داده میشود.‌‌‌‌ در ادامه برنامه‌نویس‌های فرانت‌اند و موبایل با بک‌اند وارد مرحله تنظیم ‌API ها میشوند و بعد از انجام تست های مختلف نرم‌افزاری و اطمینان از عدم وجود باگ، برنامه‌نویس‌های فرانت‌اند و بک‌اند پنل مدیریت پروژه را مطابق با نیازمندی‌های پروژه طراحی کرده پروژه تحویل کارفرما داده میشود.

دستاوردها

صرافی آسان اکسچنج با طراحی متفاوت و پشتیبانی از رمزارزهای گوناگون مانند بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو، ترون، بایننس‌کوین، مونرو، چین لینک، تزوس و تتر، دارا بودن چندین نوع صفحه معامله، تم های دارک و لایت در تمامی صفحات سایت و امکانات بسیار دیگر، توانسته محیطی کاربر پسند و حرفه‌ای را برای تمامی معامله‌گران، چه تازه‌کار و چه حرفه‌ای، فراهم کند.

نظر مشتری

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان و کاملا اختصاصی باتوجه به کسب و کار شما و نیازهای شما برای طراحی سایت توسط مشاورین مجرب ویستا

تماس مستقیم با کارشناسان تیم ویستا:

مشاوره برای نمونه کار طراحی سایت