نرم افزار CRM

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است که برای تعامل و ایجاد روابط با مشتریان استفاده می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست، نرم افزار CRM، سیستمی برای مدیریت روابط با مشتریان شما است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به مشاغل کمک می‌کند تا تعاملات مشتری را در یک سیستم ثبت سابقه، ردیابی و مدیریت کنند. CRM تعاملات بین یک کسب و کار، چشم اندازهای آن و مشتریان فعلی آن را ثبت می‌کند. همچنین با قرار دادن کلیه اطلاعات مربوط به مشتری از جمله اطلاعات تماس، سابقه و خلاصه معاملات در یک سیستم ثبت، این تعاملات را آسان می‌کند. CRM برای ایجاد و حفظ روابط قوی وفادارانه با مشتریان امری حیاتی است.

نرم افزار crm

اهمیت نرم افزار ارتباط با مشتری

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری که گاهی اوقات به عنوان نرم افزار اتوماسیون نیروی فروش (SFA) نیز شناخته می‌شود به کاربران کمک می‌کند تا داده‌های مشتریان خود را مدیریت کنند. مدیریت ارتباط با مشتری قوی ترین و کارآمدترین رویکرد در حفظ و ایجاد روابط با مشتریان است. مدیریت ارتباط با مشتری نه تنها یک تجارت خالص است بلکه ایجاد پیوند شخصی قوی در بین افراد است. توسعه این نوع روابط کسب و کار را به سمت موفقیت‌های جدید سوق می دهد. به محض ایجاد این ارتباط شخصی و عاطفی، برای هر سازمانی بسیار آسان است که بتواند نیازهای واقعی مشتریان را شناسایی کرده و بتواند به شیوه ای بهتر به آنها خدمات دهد.

مشاوره رایگان ویستا

مشاوره رایگان

تیم ویستا به شما پیشنهاد می‌دهد مشاوره‌ای رایگان و اختصاصی درباره نوع نرم افزار CRM مورد نیاز خود داشته باشید. مشاوران ما به شما کمک می‌کنند تا با صرف هزینه کمتر تصمیم درستی را برای توسعه کسب و کار خود بگیرید. کافی است تا از طریق فرم زیر شماره تلفن خود را وارد نمایید.

تماس مستقیم با کارشناسان تیم ویستا:

کاربرد نرم افزار CRM

به این فکر کرده اید که اگر بتوانید بازخورد مشتری را به طور خودکار بگیرید چقدر خوب می‌شود؟ یا اگر بتوانید ایمیل، نامه و هدایای سفارشی برای مشتریان خود ارسال کنید مشتریانتان چقدر به شما وفادار می‌شوند؟ با استفاده از نرم افزار CRM می‌توانید تقریباً هر نوع نیاز تجاری را خودکار کنید. CRM به یک سازمان کمک می‌کند تا فرآیندهای تجاری را ساده کند. این نرم افزار فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات را برای کاهش خطاهای انسانی، استاندارد و خودکار می،کند. این کار باعث افزایش بهره وری، سرعت بخشیدن به فرآیندهای تجاری و بهبود رضایت مشتری می‌شود. CRM بر اساس بازخورد مشتری بهترین محصول مناسب وی را ارائه می‌دهد. CRM تمام اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند منجر به مشتری شود.

مزایای نرم افزار CRM

پیش بینی نیازهای مشتری 

خودکارسازی فرایندها

دستیابی به مشتریان سومند

افزایش اثربخشی

دسترسی به مشتریان جدید

مدیریت کارکنان شرکت

هزینه مقرون به صرفه  

افزایش سود و فروش

دسترسی به اطلاعات در هر زمان 

به حداقل رسیدن خطاهای انسانی

نرم افزار یا سیستم crm پلتفرمی است که بخشهای مختلف تجارت شما را از بازاریابی تا فروش و خدمات مشتری به هم متصل می‌کند و فعالیت‌ها و معیارهای آنها را در یک سیستم منسجم سازمان می‌دهد. هر کاربر در هر لحظه دسترسی آسان و مستقیم به داده‌های مشتری دارد. این امر نه تنها امکان ایجاد هماهنگی بی نظیر در بین تیم‌ها و ادارات را فراهم می‌کند، بلکه این امکان را برای مشاغل فراهم می‌آورد که چیزهای بسیار خوبی را به مشتریان خود ارائه دهند: امکان شخصی سازی برای هر مشتریاین سیستم را با عملکرد محدود سیستم های قدیمی و آنالوگ مقایسه کنید. می‌بینید که این سیستم مدرن توانایی ایجاد انقلاب در ارتباط شما با مشتریان را دارد. 

نرم افزار CRM چیست؟

CRM در هر کجا که کاربر اینترنت داشته باشد در دسترس است. به دلیل این فناوری‌ها، نرم افزار CRM ابری می‌تواند با تجارت شما گسترش یابد. بنابراین هر شرکتی، صرف نظر از اندازه، می‌تواند از یک سیستم مبتنی بر نرم افزار CRM داشته باشد. ۳۹٪ از شرکت هایی که سیستم CRM را داشتند، داده‌های خود را به عنوان یک مزیت رقابتی یا یک دارایی استراتژیک می‌شناسند. با استفاده از سیستم CRM، بیشتر شرکت‌ها افزایش قابل توجهی در فروش و نگهداری مشتری دارند.

ویژگی‌های مهم نرم افزار CRM

check logo

باعث خودکار سازی خدمات می‌شود

check logo

باعث بهبود نرخ تبدیل مشتری می‌شود

check logo

روند فروش را سریع و کارآمد می‌کند

check logo

باعث کاهش هزینه خدمات می‌شود

check logo
check logo

باعث بهبود تعاملات مشتری می‌شود

باعث ایجاد بانک اطلاعاتی مشتریان می‌شود

انواع نرم افزارهای CRM

در نرم افزار crm تحت وب ابتدا باید نرم افزار crm را در سروری که توسط شما انتخاب می‌شود نصب کنید. در حقیقت با اینکار می‌توانید در خارج از شرکت و در سفرهای کاری به crm خود دسترسی داشته باشید.  CRM تحت وب قابلیت توسعه و سفارشی سازی دارد. اگر نمی‌خواهید اطلاعاتتان در سروری ذخیره شود که کنترلی بر ایمنی آن ندارید اما دسترسی از طریق اینترنت برایتان مهم ایست نرم افزار crm تحت وب برای شما مناسب است.

crm تحت وب چیست؟
crm ابری چیست

پردازش ابری سهولت استفاده، هزینه کمتر و امنیت بالاتری دارد. نرم افزار CRM ابری یک سرویس اشتراکی است که معمولا با اشتراک ماهانه یا سالانه امکان دسترسی به نرم افزار CRM را برای شما فراهم می‌کند. داده ها در فضای ابری ذخیره می‌شوند و بجای سرور سازمان در سرور فروشنده میزبانی می‌شوند. پس شما با خرید CRM ابری با پرداخت حق اشتراک از می‌توانید از هرجایی که هستید تنها با اتصال به اینترنت از نرم افزار CRM خود استفاده کنید.

تفاوت CRM ابری و CRM تحت وبکدام CRM مناسب کسب و کار من است؟

در بالا به توضیح هرکدام از نرم افزارهای CRM پرداختیم. هرکدا مزایای خاص خودشان را دارند. انتخاب اینکه کدام نوع CRM برای شما مناسب تر است به شما و کسب و کار شما بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت که اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک و نوپا هستید و می‌خواهید انجام بسیاری از کارها را به عهده دیگران بگذارید CRM ابری برای شما مناسب تر است اما در صورتی که زیرساخت های مناسبی در اختیار دارید و امنیت برای شما اهمیت زیادی دارد CRM تحت وب برای شما بهتر است. 

اگر خیر که یک نرم افزار crm تحت وب برای شما مناسب است. اگر بله می‌توانید از نرم افزار تحت وب یا ابری استفاده کنید.

اگر خیر فرقی نمی‌کند که از نرم افزارهای ابری یا تحت وب استفاده کنید. گرچه امنیت اطلاعات شما همیشه باید تامین باشد. اگر اطلاعات شما از اهمیت زیادی برخوردار است می‌توانید تدابیر امنیتی مورد نظر خود را در سرور crm مورد نظر خود پیاده سازی کنید. در نرم افزار crm ابری باید به امنیت سرور سرویس دهنده اکتفا و اعتماد کنید.

اگر خیر هر نوع نرم افزار crm برای شما مناسب است اما اگر این امکان وجود دارد بهتر است از نرم افزار crm تحت وب استفاده کنید. زیرا نرم افزارهای ابری همیشه محدودیت کاربر دارند و طبق تعداد کاربر از شما هزینه دریافت می‌کنند. اگر تعداد کاربرانتان کم باشد حتی بهتر است از نرم افزار های ابری استفاده کنید اما اگر تعداد بیشتر شود هزینه شما نیر بیشتر می‌شود. (در بعضی از نرم افزارهای تحت وب نیز محدودیت کاربر وجود دارد.)

نرم افزارهای ابری امکانات و ویژگی های مشخص و غیر قابل تغییری دارند. در صورتی باید اقدام به خرید آنها کنید که مطمئن شوید تمامی نیازهای شما را برآورده خواهند کرد. اما نرم افزارهای تحت وب اپن سورس یا هسته باز هستند که امکان تغییرات در سیستم را به شما می‌دهند. هرنوع تغییراتی که نیاز دارید با شرکت تامین کننده نرم افزار در میان بگذارید.

تاریخچه crm

تاریخچه نرم افزار CRM

مدیریت ارتباط با مشتری، استراتژی یا فرآیندی است که به کسب و کار شما کمک می کند تا دسترسی بهتری به داده های مشتری داشته باشید. این سیستم با دست نوشته ها و Rolodexes آغاز شد، اما با ظهور و تکثیر تکنولوژی دیجیتال، در نهایت به پایگاه های داده ذخیره شده در رایانه های فردی تکامل یافت و سپس تعریف CRM به چیزی پیچیده تر تبدیل شد. دیگر فقط یادداشت نبود. مدیریت روابط کسب و کار شما با مشتریان به یک فرآیند پیچیده تبدیل شد. در حال حاضر، به منظور رقابت در هر صنعت، شما نیاز به یک سیستم CRM قابل اعتماد دارید.

نرم افزار CRM برای شرکت های کوچک

اگر فکر می کنید CRM یک نرم افزار پرهزینه و فقط برای شرکت های بزرگ است، در این صورت اشتباه می کنید! اجرای CRM ممکن است یک فرآیند پرهزینه برای SME (شرکت های کوچک یا متوسط) باشد اما با گذشت زمان به مقرون به صرفه ترین روش برای اداره کسب و کار تبدیل می شود. اتوماسیون فرآیند کسب و کار در CRM موجب صرفه جویی در وقت، فعالیت های دستی و سایر منابع می‌شود. صرف نظر از اندازه، CRM یک شرکت را قادر می‌سازد مشتری و تجارت خود را به خوبی درک کند. CRM بینش های بهتری در مورد مشتریان برای بهبود فروش و تولید درآمد فراهم می کند.

ویژگی‌های مهم نرم افزار CRM

افزایش بهره وری

افزایش سودآوری

بهبود خدمات مشتری

کاربرد نرم افزار CRM ابری و تحت وب

مدیریت پرداخت های مشتریان

مدیریت قراردادها و فاکتورهای فروش

مدیریت بازاریابی تلفنی

مدیریت کمپین های تبلیغاتی

ارسال خبرنامه های ایمیلی

یکپارچگی با سیستم های تلفنی

پرداخت آنلاین فاکتورها

مدیریت تامین کالاهای مشتریان

اطلاع رسانی عمومی از طریق پورتال

پورتال مشتریان یکپارچه

طراحی CRM اختصاصی

شرکت ویستا یکی از شرکت‌های مطرح در سطح کشور است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به طراحی نرم افزار CRM اشاره کرد. طراحی CRM به صورت اختصاصی تفاوت‌هایی با نرم افزار CRM آماده دارد. به طور کلی می‌توان گفت نرم افزار CRM آماده یک نرم افزار بزرگ و کلی است که همه کسب و کارها می‌توانند از آن استفاده کنند که امری بسیار پیچیده و زمانبر است. اما در طراحی CRM اختصاصی هر کسب و کار متناسب با شرایط کاری خود، میزان بزرگ بودن شرکت و متناسب با ویژگی‌های درخواستی کارفرما، CRM مختص خود را با برند خود خواهد داشت. در این روش متناسب با ماژول‌های درخواستی کارفرما، هزینه طراحی CRM تعیین می‌شود و زمان تقریبی برای اینکار حدود ۲ ماه است. 

طراحی crm اختصاصی

رفع نیازهای مشتری با CRM

CRM در واقع همه آن چیزی است که مشتریان می‌خواهند نه آنچه که شرکت تصور می‌کند. مثلا هنگامی که کاربر وارد سایتی می‌شود و فرم را پر می‌کند شرایط و خواسته خود را به صورت دقیق پر می‌کند. این اطلاعات پس از ارسال به یک پایگاه داده وارد می‌شود. از اینجا کار تیم فروش شروع می‌شود. راهکارهای تیم فروش می‌تواند او را به مشتری وفادار تبدیل کند و یا اون را از درخواستش منصرف کند. CRM به شرکت امکان می دهد تعاملاتش را با مشتریان کنترل کند. این بدان معنی است که تیم آنها همیشه می‌داند که با مشتری در چه جایی قرار دارد. مشتری را رهبری می‌کند و می‌داند او همیشه چه چیزی می‌خواهد.

مدل تجاری 3C

هر تجارتی باید از مدل 3C پیروی کند. این مدل شامل ۳ بخش شرکت، مشتریان و CRM است. این مدل تجاری به ما چه می‌گوید؟ مشتریان همیشه در مرکز هر یک از مشاغل قرار دارند. مهمترین و دشوارترین کار برای یک کسب و کار، حفظ مشتریان موجود و به دست آوردن مشتریان جدید است و و اینکار تنها با CRM امکان پذیر است.

مدل تجاری 3c
لوگو zoho crm

Zoho

Zoho CRM به راحتی قابل اجرا است و ارزان قیمت است. قابلیت های زیادی را در این قیمت به کاربران ارائه می‌دهد. Zoho CRM یک راه حل گسترده است که برای هر کسب و کار کوچک ایده آل است. دارای قیمت مناسب و پشتیبانی خوبی از مشتریان است. زوهو می‌تواند فعالیت های روزانه بیزنسی را خودکار کند و خرید را پیگیری کند. 

لوگو keap

Keap

Keap طیف گسترده ای از ویژگی ها را برای کمک به مشاغل کوچک فراهم می‌کند تا بتواند خدمات عالی ارائه دهد. keap به شما و تیم شما اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را برای انجام کارهای فروش داشته باشید. نرم افزار فروش و بازاریابی کیپ به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن برای کارآفرینان و استارتاپ ها آسان است.

لوگو HubSpot

HubSpot

hubSpot ورود آسان به دنیای راه حل های CRM را به پیمانکاران مستقل و صاحبان مشاغل کوچک ارائه می دهد. HubSpot بهترین گزینه رایگان را دارد. این برای مشاغل بسیار کوچک یا شرکت های دیگر که تجربه کمی در استفاده از سیستم های CRM دارند ایده آل است. همچنین یکی از گسترده ترین کتابخانه های آموزش آنلاین را دارد.

شخصی سازی مشتریان با نرم افزار crm

شخصی سازی مشتریان

یک محصول مناسب همه مشتریان نیست. مشتریان بیشتر از یک کالای عمومی، محصولات یا خدمات شخصی را خریداری می‌کنند. CRM به سازمان کمک می‌کند تا محصولات را طبق نیاز مشتری سفارشی کند. همچنین عوامل دیگری مانند منطقه، کشور، صنعت، گروه سنی و غیره را در نظر می‌گیرد. با استفاده از CRM، مشاغل می توانند قوانین مختلفی مانند سازگاری و واجد شرایط بودن محصول، اعتبار سنجی و فروش را تعریف کنند. این را هم بدانید که اگر مشتری ارتباط ایمیلی را می‌پسندد تنها می‌توانید از طریق ایمیل او را به مشتری وفادار خود تبدیل کنید.

تاثیر CRM بر وفاداری مشتری

آیا می‌دانید که بدست آوردن مشتری جدید ۶-۷ برابر نگهداری مشتری فعلی هزینه دارد؟ مشتریان راضی و وفادار بیشتر از مشتریان جدید محصولات شما را خریداری می‌کنند. علاوه بر این، آنها صحبت های خوبی در مورد نام تجاری و خدمات شما می‌گویند. آیا می‌دانید تبلیغات دهان به دهان چقدر بر کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد؟ خوب است بندانید 74٪ از مشتریان از طریق تبلیغات دهان به دهان اقدام به خرید می‌کنند. مشتریان راضی به تولید راه حل های بیشتر و افزایش فروش کمک می‌کنند. CRM به یک سازمان کمک می‌کند تا رضایت و وفاداری مشتری را افزایش دهد.

چرا ویستا ؟

طراحی اختصاصی و حرفه ای

مشاوره اختصاصی رایگان

یکسال پشتیبانی رایگان

تیم جوان و حرفه ای

قیمت مناسب و به صرفه

سالها تجربه کاری و حرفه ای

فعالیت های دیگر ویستا

طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن یکی از حوزه های مهم و اصلی شرکت ویستا است. این شرکت در اکثر زمینه های کسب و کاری طراحی اپلیکیشن انجام می‌دهد. 

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت نیز در کنار طراحی اپلیکیشن از اهمیت زیادی برخوردار است. همانند اپلیکیشن نیز، این شرکت در اکثر زمینه های کاری طراحی سایت انجام می‌دهد. 

سئوسایت

سئو سایت

سئوسایت یکی از موارد مهم بعد از طراحی سایت است.  ویستا در کمترین زمان و بهترین قیمت مطابق با اصول گوگل، سئو سایت شما را انجام خواهد داد.

درباره ویستا

شرکت ویستا علاوه بر طراحی نرم افزارهای crm، در زمینه های دیگری از جمله طراحی و ساخت اپلیکیشن، طراحی سایت، سئو سایت، طراحی پورتال، طراحی نرم افزارهای تحت وب، موشن گرافیک و… فعالیت دارد. این شرکت چند سالی است که جز شرکت های برتر کشور قرار گرفته است. علاوه بر قیمت های مناسب و مقرون به صرفه، به کیفیت محصول اهمیت زیادی می‌دهد.

طراحی اپلیکیشن رستوران، طراحی اپلیکیشن تاکسی، طراحی اپلیکیشن شبیه دیجی کالا، طراحی اپلیکیشن خدماتی، طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، طراحی اپلیکیشن آموزشی، طراحی اپلیکیشن پزشکی، طراحی اپلیکیشن مشابه دیوار، طراحی اپلیکیشن کتاب، طراحی اپلیکیشن گردشگری و… از نمونه های مهم طراحی اپلیکیشن ویستا است.

طراحی سایت سازمانی، طراحی سایت وردپرس، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت دانلود، طراحی سایت تاکسی، طراحی سایت رستوران، طراحی سایت دیجی کالا، طراحی سایت دیوار، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت بیمه، طراحی سایت املاک و… نیز از مهمترین فعالیت های ویستا در زمینه طراحی سایت است.

سوالات متداول

نرم افزار CRM نوعی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که برای تعامل و ایجاد روابط با مشتریان استفاده می‌شود. CRM می‌تواند تقریباً هر نوع نیاز تجاری را خودکار کند. CRM تمام اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند منجر به مشتری شود. با استفاده از سیستم CRM، افزایش قابل توجهی در فروش و نگهداری مشتری داشته باشید.

از آنجایی که مشتریان مهمترین سرمایه هر شرکتی هستند با استفاده از نرم افزار CRM می‌توان علاوه بر داشتن یک بانک اطلاعاتی از مشتریان، مدیریت کاملی روی مشتریان داشت. از جمله دسته بندی مشتریان، سفارشی سازی هر مشتری،  مدیریت پرداخت های مشتری، مدیریت بازاریابی تلفنی و ایمیلی، مدیریت قراردادها و فاکتورهای فروش، پورتال مشتریان، اطلاع رسانی عمومی و… .  این نرم افزار فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات را برای کاهش خطاهای انسانی، استاندارد و خودکار می‌کند. این کار باعث افزایش بهره وری، سرعت بخشیدن به فرآیندهای تجاری و بهبود رضایت مشتری می‌شود.

نرم افزار CRM باعث خودکار سازی تمامی فرایندهای مشتریان، پیش بینی نیازهای مشتری، یافتن مشتریان سومند، افزایش مشتریان، افزایش سود و فروش، مدیریت کارکنان، افزایش اثربخشی و به حداقل رسیدن خطاهای انسانی می‌شود.

ابتدا یک سطح دسترسی متفاوت برای هریک از کاربران و مدیران تعیین می‌گردد. اطلاعات مربوط به هرکدام از آنها ثبت می‌شود. سپس این اطلاعات دسته بندی شده وارد فرایندهای مختلف از جمله بازاریابی و فروش می‌شود. با این دسته بندی اطلاعات بیشتر و منظم تری از مشتریان در اختیار مدیران قرار می‌گیرد تا آنها بتوانند به نیازهای آنها بهتر و دقیق تر پاسخ دهند.

تمام خدمات نرم افزار CRM ویستا، شامل یک سال پشتیبانی کامل و حرفه ای می‌باشد. پشتیبانی عموما بصورت آنلاین و غیرحضوری می باشد.

4 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر. یه سوالی داشتم خدمتتون. چجوری بفهمیم که کسب و کار ما نیاز به نرم افزار crm داره یا نه؟

    1. با سلام. در کل اگر میخواید نیازهای مشتریاتون رو بدونید اینکه اونها به چه کالاها یا خدماتی نیاز دارند باید یک دید کلی به هر کدوم از مشتریاتون داشته باشید. بدون نرم افزار crm دستیابی به این هدف خیلی دشوار و نشدنیه. ضمن اینکه اینکار شمارو از رقباتون جلوتر میندازه و باعث کسب درامد بیشتری برای شما میشه.

    1. سلام خانم رضایی. بطور کلی هدف CRM افزایش درامد و کاهش هزینه هاست. با اینها شما میتونید به بقای کسب و کارتون کمک کنید. CRM افزایش درامد رو با افزایش نرخ تبدیل مشتریان و افزایش خرید مشتری انجام میده و کاهش هزینه رو با کاهش فرایند های دستی و تکراری و افزایش کارایی در فرایندهای مربوط به مشتری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.7/5 (10 Reviews)