021-88551470

CRM چیست؟

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به اصول،  روش‌ها و دستورالعمل هایی گفته می‌شود که یک سازمان هنگام تعامل با مشتریان خود از آنها پیروی می‌کند. از نظر سازمان، CRM شامل تعاملات مستقیم با مشتریان است. مانند فروش و فرآیندهای مربوط به خدمات، پیش بینی و تجزیه و تحلیل رفتار مشتری. در نهایت ، CRM در خدمت افزایش تجربه مشتری است. هر استراتژی یا رویکردی که از داده ها برای ایجاد، بهبود و مدیریت روابط مشتری استفاده کند، می‌تواند به عنوان CRM محسوب شود.

اهمیت CRM | اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری

CRM بزرگترین بازار نرم افزار در جهان است و به طور فزاینده‌ای به اثبات رسیده است که بهترین دارایی تکنولوژیکی است که شرکت‌ها می‌توانند در آن سرمایه گذاری کنند. با برجسته سازی بازار نرم افزار CRM ابری طی سالهای گذشته و سهولت ادغام CRM با سایر برنامه‌هایی که مشاغل معمولاً استفاده می‌کنند، سیستم‌های CRM به مجریان کمک می‌کند تا با افزایش بازده فروش و بازاریابی، همه جنبه‌های چرخه تجاری خود را پوشش دهند، در حالی که به آنها در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. با دسترسی آسان به داده ها، همکاری و افزایش بهره وری آسان تر است. هر کس در شرکت شما می تواند رفتار مشتریان را تحلیل کند، آنچه که خریده اند و خیلی چیزاهای دیگر. CRM می‌تواند به شرکت‌ها با هر اندازه‌ای کمک کند و حتی برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید است.

چرا CRM برای بازاریابان مهم است؟

شما به عنوان یک بازاریاب می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را درباره مشتریان خود جمع آوری کنید (از جمله کلیک‌ها، بازدیدها و خریدهای مشتریان جدید، قدیمی و احتمالی). اطلاعات مشتری، یکی از ارزشمندترین منابعی است که برای بهبود بازاریابی و فروش خود در اختیار دارید. جمع آوری و سازماندهی موثر اطلاعات درباره مشتری می‌تواند هر آنچه را که باید در مورد سلایق مشتریان خود بدانید. مثلا مشتریان کدام محصول را دوست دارند، به دنبال چه محصولی هستند، چه چیزهایی را باید بدانند و چه چیزهایی را هنوز ندیده اند. هرچه زودتر بتوانید از طریق CRM اقدام به ضبط و سازماندهی آنها کنید، زودتر می‌توانید برای بهبود تجربه مشتری و ایجاد روابط بیشتر و بهتر با مشتری از آن استفاده کنید.

چرا crm برای بازاریابان مهم است

مزایای مدیریت ارتباط با مشتری

خدمات بهتر مشتری

تجزیه و تحلیل دقیق

افزایش فروش

ارتباط مدیریت شده با سرنخ‌های احتمالی

بهبود حفظ مشتری

بهبود تقسیم بندی مشتری

بهره وری و کارایی بالاتر

گزارش های فروش خودکار

پایگاه داده متمرکز اطلاعات

پورتال مشتریان یکپارچه

درک مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک تکنولوژی برای مدیریت تمام روابط و تعاملات شرکت شما با مشتریان است. هدف ساده است: بهبود روابط تجاری برای رشد کسب و کار. سیستم CRM به شرکت ها کمک می کند تا به مشتریان متصل شوند، فرآیندهای ساده و سودآوری را افزایش دهند. CRM ابزاری است که به مدیریت تماس، مدیریت فروش و بهره وری بیشتر کمک می‌کند. ابزار CRM می‌تواند برای مدیریت روابط مشتری در کل چرخه عمر مشتری، بازاریابی، تجارت دیجیتال و خدمات مشتری استفاده شود. یک راه حل CRM به شما کمک می کند تا بر روابط سازمان خود با دیگر افراد تمرکز کنید از جمله مشتریان، کاربران خدمات، همکاران یا تامین کنندگان. در طول چرخه عمر خود، از جمله پیدا کردن مشتریان جدید، کسب کسب و کار خود، و ارائه خدمات پشتیبانی و خدمات اضافی در طول رابطه.

0 %
افزایش نرخ تبدیل مشتری
0 %
افزایش درآمد
0 %
بهبود در حفظ مشتری
0 %
کاهش چرخه فروش
0 %
کاهش هزینه‌های بازاریابی

روابط بهتر با مشتری= رضایت بیشتر مشتری

همانقدری که شرکت شما رشد می کند، بنابراین پایگاه داده مشتریان شما هم گسترش می‌یابد. در نهایت، تمرکز روی ارتباطات و ساده‌تر کردن روابط خود را با مشتریان، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. مکالمات مهم در ایمیل‌ها و یادداشت‌ها پنهان و یا گم شده اند، که در نتیجه منجر به تعاملات پراکنده و ناسازگار با مشتریان می‌شود. همه اینها به سادگی باعث می‌شود شما پول خود را از دست بدهید. اما نگران نباشید!

مطالعات نشان می دهد که CRM می‌تواند پاسخ به همه این مشکلات باشد. آمارها نشان می‌دهد که 74٪ از افرادی که از CRM استفاده می‌کنند دسترسی بهتری به اطلاعات مشتری دارند. در همین حال، 61٪ از توزیع کنندگان فروش ادعا کردند CRM به آنها امکان دسترسی آسان به اطلاعات کلیدی مشتری را می‌دهد. یک مطالعه انجام شده توسط Capterra نشان داد که 47٪ از کاربران CRM ادعا می کنند که حفظ و رضایت مشتری به طور قابل توجهی تحت تاثیر استفاده از سیستم CRM بود.

ویژگی‌های CRM برای مشاغل

ارائه گزارش قابل اعتماد

ارائه خدمات پیشگیرانه

افزایش کارائی با اتوماسیون

نمایش تصویری داشبورد

بهبود پیام رسانی با اتوماسیون

ساده سازی همکاری و شراکت

انواع مدل های CRM

CRM استراتژیک

CRM استراتژیک

این نوع CRM، جمع آوری، جداسازی اطلاعات مشتریان منجر به ارائه پیشنهادات ارزشمندی برای مشتری می‌شود. در این نوع CRM نیازهای مشتری به طور مداوم یادآوری می‌شود. 

CRM عملیاتی

CRM عملیاتی

CRM عملیاتی به فعالیت های مشتری محور مانند بازاریابی، فروش و خدمات گفته می‌شود. اتوماسیون نیروی فروش، اتوماسیون بازاریابی، اتوماسیون خدمات از نمونه های فرایندهای CRM عملیاتی است.

CRM تحلیلی

CRM تحلیلی

CRM تحلیلی مبتنی بر تفسیر، ذخیره، اصلاح، پردازش و گزارش اطلاعات مربوط به مشتری است. همچنین حاوی داده‌های فروش، مالی و بازاریابی است.  این CRM راه‌حل سفارشی برای حل مشکل ارائه می‌دهد.

CRM همکاری

CRM همکاری

این نوع CRM در جایی‌که چندین کسب و کار بتوانند محصولی را توسعه دهند یا  بازاریابی اشتراکی داشته باشند، استفاده می‌شود. CRM همکاری برای حفظ و نگهداری مشتری باارزش است.

چه کسانی باید از CRM استفاده کنند؟

چه کسانی باید crm استفاده کنند؟

یک سیستم CRM برای همه مفید است. از خدمات فروش و مشتری گرفته تا توسعه کسب و کار، استخدام، بازاریابی، و یا هر کسب و کار دیگر. CRM راهی برای بهتر کردن مدیریت تعاملات خارجی است که موفقیت را تضمین می‌کند. CRM به شما امکان می‌دهد اطلاعات تماس مشتری را ذخیره کنید، فرصت های فروش را شناسایی کنید، مسائل مربوط به خدمات ثبت و کمپین‌های بازاریابی را مدیریت کنید، همه این داده ها و همه اطلاعات مربوط به مشتری در یک مکان مرکزی و در دسترس هر کسی که ممکن است به آن نیاز داشته باشد قرار می‌گیرد.

البته، برخی از مشاغل سود بیشتری نسبت به بقیه از CRM می‌برند:

مشاغل با تیم فروش اختصاصی

مشاغل با یک تیم بازاریابی

مشاغلی که بدنبال بهبود کارائی هستند

تاریخچه crm

تاریخچه  CRM

این تصور غلط است که  CRM چیز جدیدی است و از اواخر قرن بیستم شکل گرفته است. این اصطلاح ممکن است جدید باشد، اما اینکار به اندازه تجارت قدمت دارد و حتی قدیمی تر از پول است. اولین نمونه ثبت شده CRM مربوط به 20 هزار سال پیش است. آنچه که شما را به یک تاجر موفق تبدیل می‌کند ایجاد یک رابطه پایدار است. در طول قرن‌ها چیزهای کمی تغییر کرده است:

  • خریداران و فروشندگان شما در زنجیره تأمین
  • موقعیت مکان آنها
  • آنچه آنها می خواستند بخرند یا بفروشند

حتی در دوران باستان سنگی نیز این تفاهم وجود داشت که فروش به مشتری قدیمی آسانتر از یافتن مشتری جدید است و پرورش این رابطه سودمند است.

به طور خلاصه CRM:

check logo

CRM شامل اصول، روش ها و دستورالعمل هایی است که سازمان برای تعامل با مشتریان خود از آن استفاده می‌کند.​

check logo

CRM اغلب توسط شرکتها و سازمان ها استفاده می شود تا به مدیریت تعاملات خارجی آنها با مشتریان کمک کند.

check logo

زمینه های عمده رشد در فناوری CRM شامل نرم افزار، رایانش ابری و هوش مصنوعی است.

check logo

CRM شامل تمام جنبه های تعامل یک شرکت با مشتریان است، اما بیشتر به مدیریت این روابط اشاره دارد.

مشاوره رایگان ویستا

مشاوره رایگان

قبل از شروع هرکاری، تیم ویستا به شما پیشنهاد می‌دهد مشاوره‌ای رایگان درباره طراحی نرم افزار CRM مورد نیاز خود داشته باشید. مشاوران ما به شما کمک می‌کنند تا با صرف هزینه کمتر و کیفیت بالاتر تصمیم درستی را برای توسعه کسب و کار خود بگیرید. کافی است تا از طریق فرم زیر شماره تلفن خود را وارد نمایید.

تماس مستقیم با کارشناسان تیم ویستا:

رابطه با مشتریان؛ اولویت شماره یک

مشتری بیش از یک فرصت فروش است. اگر یک محصول شگفت انگیز ارائه دهید، اما با مشتریان خود ارتباط خوبی نداشته باشید، نمی‌توانید چیزی بفروشید. به همین دلیل است که ایجاد روابط خوب با آنها اولویت شماره یک است و این دقیقا همان چیزی است که CRM انجام می‌دهد. CRM به شما کمک می‌کند ارتباطات وسیعی با مشتریان داشته باشید. زیرا اعتماد عمیق تر را با مخاطبین خود ایجاد می کند.

CRM چه کاری انجام می‌دهد
نرم افزار crm چیست

نرم افزار CRM چیست؟

اگر فکر می کنید CRM یک نرم افزار پرهزینه و فقط برای شرکت های بزرگ است، در این صورت اشتباه می کنید! اجرای CRM ممکن است یک فرآیند پرهزینه برای SME (شرکت های کوچک یا متوسط) باشد اما با گذشت زمان به مقرون به صرفه ترین روش برای اداره کسب و کار تبدیل می شود. اتوماسیون فرآیند کسب و کار در CRM موجب صرفه جویی در وقت، فعالیت های دستی و سایر منابع می‌شود. صرف نظر از اندازه، CRM یک شرکت را قادر می‌سازد مشتری و تجارت خود را به خوبی درک کند. CRM بینش های بهتری در مورد مشتریان برای بهبود فروش و تولید درآمد فراهم می کند.

نرم افزار CRM چه کاری انجام می‌دهد؟

یک نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا با سازماندهی اطلاعات مشتری، مشتریان جدیدی پیدا کنید، کسب و کار آنها را تحلیل کنید و آنها را راضی نگه دارید تا با شما روابط قوی تری برقرار کنند و تجارت خود را سریعتر رشد دهید. سیستم های CRM با جمع آوری اطلاعات وب‌سایت، ایمیل، تلفن و داده‌های رسانه‌های اجتماعی مشتری و … شروع می‌شوند. همچنین ممکن است به طور خودکار سایر اطلاعات، مانند اخبار اخیر در مورد فعالیت شرکت و اطلاعات شخصی مانند تنظیمات شخصی مشتری را در خود ذخیره کند. ابزار CRM این اطلاعات را سازماندهی می‌کند تا سوابق کاملی از افراد و شرکت‌ها را به شما ارائه دهد، بنابراین می توانید رابطه خود را با گذشت زمان بهتر درک کنید.

دیگر فعالیت های شرکت ویستا

طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن موبایل یکی از حوزه های مهم و اصلی شرکت ویستا است. این شرکت در اکثر زمینه های کسب و کاری طراحی اپلیکیشن انجام می‌دهد. 

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت نیز در کنار طراحی اپلیکیشن از اهمیت زیادی برخوردار است. همانند اپلیکیشن نیز، این شرکت در اکثر زمینه های کاری طراحی سایت انجام می‌دهد. 

سئوسایت

سئو سایت

سئوسایت یکی از موارد مهم بعد از طراحی سایت است.  ویستا در کمترین زمان و بهترین قیمت مطابق با اصول گوگل، سئو سایت شما را انجام خواهد داد.

درباره ویستا

شرکت نرم افزاری ویستا یکی از شرکت های مهم در زمینه طراحی اپلیکیشن، طراحی سایت، سئو سایت، طراحی CRM، طراحی پورتال، رپورتاژ، طراحی نرم افزار حسابداری، موشن گرافیک و… است. این شرکت یکی از شرکت های برتر در سطح کشور است و باتوجه به کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه مشتریانی از سراسر جهان دارد. 

از نمونه های طراحی اپلیکیشن ویستا می‌توان به طراحی اپلیکیشن تاکسی اینترنتی، طراحی اپلیکیشن شبیه دیوار، طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، طراحی اپلیکیشن رستوران، طراحی اپلیکیشن بیمه، طراحی اپلیکیشن شبیه دیجی کالا، طراحی اپلیکیشن شبیه آچاره اشاره کرد. در زمینه طراحی سایت نیز می‌توان به طراحی سایت املاک، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت سازمانی، طراحی سایت با وردپرس، طراحی سایت دیجی کالا و بسیاری دیگر اشاره کرد.

شرکت ویستا یک نمونه موفق از نرم افزار حسابداری آنلاین نیز دارد که یکی از برترین ها در زمینه حسابداری تحت وب است. این شرکت نیروهای متخصصی در زمینه های فوق دارد که یکی از آنها موشن گرافیک است. این کار فعالیتی بسیار مهم برای افزایش بهره وری از کسب و کار است که می‌تواند باعث رشد کسب و کار شما شود.

سوالات متداول

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است. CRM به اصول،  روش‌ها و دستورالعمل هایی گفته می‌شود که یک سازمان هنگام تعامل با مشتریان خود از آنها پیروی می‌کند. CRM به شما امکان می‌دهد اطلاعات تماس مشتری را ذخیره کنید، فرصت های فروش را شناسایی کنید، مسائل مربوط به خدمات ثبت و کمپین‌های بازاریابی را مدیریت کنید، همه این داده ها و همه اطلاعات مربوط به مشتری در یک مکان مرکزی و در دسترس هر کسی که ممکن است به آن نیاز داشته باشد قرار می‌گیرد.

CRM برای همه مفید است. از خدمات فروش و مشتری گرفته تا توسعه کسب و کار، استخدام، بازاریابی و هر کسب و کار دیگر. البته مشاغل با تیم فروش اختصاصی، مشاغل با یک تیم بازاریابی و مشاغلی که به دنبال بهبود کارائی هستند سود بیشتری از CRM می‌برند.

خدمات بهتر مشتری، افزایش فروش، تجزیه و تحلیل دقیق، بهبود تقسیم بندی مشتریان، بهبود حفظ مشتری، پایگاه داده متمرکز اطلاعات، گزارش فروش خودکار، جذب مشتری بیشتر و… از مزایای CRM است.

ارائه گزارش قابل اعتماد، ارائه خدمات پیشگیرانه، افزایش کارائی، نمایش تصویری داشبورد، بهبود پیام رسانی با اتوماسیون، ساده سازی همکاری از کاربردهای مهم CRM است. 

تمام خدمات نرم افزار CRM ویستا، شامل یک سال پشتیبانی کامل و حرفه ای می‌باشد. پشتیبانی عموما بصورت آنلاین و غیرحضوری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.5/5 (2 Reviews)