هزینه-طراحی-سایت-آموزشی
Search

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت آموزشی

فهرست مطالب

اواخر سال 98 و به تاریخ میلادی اوایل سال 2020 میلادی ، تمام دنیا با ویروس ناشناخته ای به نام کرونا روبرو شد که به خاطر همه گیری این ویروس تمامی مدارس و دانشگاه ها تعطیل شد. اون هم در شرایطی که نظام آموزشی کشور آمادگی این شرایط را نداشتن.

 اما باید به سرعت چاره ای برای این مشکل پیدا می کردند. پس به سرعت برای راه اندازی سایت های آموزشی و ایجاد وبینارها دست جنباندند و سامانه lms  را برای کاربران ایجاد کردند. طراحی سایت آموزش آنلاین بهترین گزینه جایگزین برای حضور فیزیکی در کلاس های درس بود . تنها نگرانی که در این مورد وجود داشت هزینه ای بود که قرار بود برای سایت های آموزشی پرداخت کنند.

هزینه طراحی سایت آموزشی چگونه محاسبه می شود؟

هزینه طراحی و راه اندازی سایت آموزشی با توجه به امکاناتی که در سایت پیاده سازی می شود تعیین می شود. برخی از امکانات برای هر وب سایتی لازم و ضروری هستند و بعضی از آن با توجه به نوع سایت آموزشی و کاربردی که قراره از اون سایت داشته باشید بستگی داره. ما توی این مقاله تمام عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت آموزشی که هزینه را کاهش یا افزایش می دهند رو بهتون معرفی می کنیم. پس تا آخر این مقاله با ما باشید.

هزینه-طراحی-سایت-آموزشی

امکانات عمومی سایت آموزشی

همون طور که گفتیم یه سری امکانات در همه وب سایت ها به صورت مشترک وجود داره. این قابلیت ها می تونن تا حد بسیار زیادی روی هزینه طراحی سایت آموزشی شما تاثیر بذاره . ما قبلا این ویژگی ها رو در مقاله های عوامل موثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی و یا وردپرسی و یا حتی در صفحه قیمت طراحی سایت بهتون معرفی کردیم . اما توی این مقاله به صورت خلاصه بهشون اشاره می کنیم.

سایت آموزشی ریسپانسیو

بیش تر دانش آموزان و دانشجویان به خاطر نداشتن لپ تاپ و کامپیوتر مجبورن با تلفن های همراه وارد کلاس های آنلاین شوند. پس بهتره سایت آموزشیتون رو ریسپانسیو طراحی کنیدتا در همه نمایشگر ها به درستی نشان داده شود.

نوع CMS سایت آموزشی

سایت های آموزشی به دو روش اختصاصی و وردپرسی یا همان CMS های آماده طراحی میشن. معمولا طراحی سایت وردپرس به خاطر صرف هزینه و زمان کمتر برای سیت های آموزشی استفاده میشه . مگر اینکه بخواهید اپلیکیشن آموزشی همگام یا قابلیت خاصی رو اضافه کنید که وردپرس توانایی پیاده سازی اون رو نداشته باشه.

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت آموزشی

اعتبار شرکت طراحی سایت

یکی از نکات مهم برای سفارش سایت آموزشی بررسی شرکت طراحی سایت هس. برای اعتماد به شرکت طراحی سایت ، بررسی نمونه کار های سایت آموزشی تا بتونید از کیفیت کار های شرکت مطلع بشین. علاوه بر اون کیفیت نمونه کارها باید با قیمت طراحی سایت تناسب داشته باشه.

پشتیبانی سایت آموزشی

بعد از این طراحی سایت آموزشی شما تموم شد ، باید سایت خود را به طور مداوم از لحاظ فنی بررسی کنین تا در صورت بروز مشکل سریعا بتونید اون رو رفع کنید. از اونجایی که شما وقت این کار  و یا دانش فنی رو ندارین بهتره سایت رو برای پشتبیانی به شرکت طراحی سایت و یا فرد متخصص بسپارین که این مورد هم به هزینه های طراحی سایت شما اضافه میکنه.

سئو سایت آموزشی

کاربران برای این که بتونن از خدمات آموزشی سایت شما استفاده کنند ، باید سایت شما رو ببینند. با توجه به این که سایت های آموزشی بسیاری وجود داره پس نمایش سایت شما در صفحه اول کار ساده ای نیست. برای این کار برای ساییتون رو برای موتورهای جستجو سئو کنید. به عنوان مثال فرادرس بزرگ ترین مرجع آموزشی در ایران است که در بیش تر مباحث آموزشی خود لینک یک گوگل است. هزینه سئو سایت از طراحی سایت جداست. پس باید مقداری از بودجتون برای سئو نگه دارین.

در سال 2020 ، 56% درصد شرکت ها از برنامه های کلاس آنلاین برای جلسات خود استفاده کردند و 16% افزایش در یادگیری مجازی رو شاهد بودیم.

امکان ایجاد وبینار

وبینار یا webinar  از کلمه web-based-seminar  گرفته شده و همان دوره یا سمینارهای آنلاینه که در بستر یا پلتفرم آموزشی برگزار می شود و یک تعامل بین استاد و کاربر برقرار میشه. کاربران برای شرکت در وبینار از طریق لینکی که به اونها داده میشه ، وارد میشن و در کلاس آنلاین شرکت میکنن. این پلتفرم دارای امکاناتی چون نمایش فایل ارائه شده، رسم شکل روی وایت برد ، تنطیم صدا و تصویر استاد و دانشجو و … می باشد. پس پیاده سازی این قابلیت در سایت های آموزشی هزینه طراحی سایت آموزشی رو افزایش میده که باید به اون توجه بشه.
وبینار--عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت آموزشی

ایجاد و فروش دوره های آموزشی

اگه مهارت خاصی در زمینه ای دارید ، میتونین از خودتون و مهارتی که دارید محتوا های آموزشی تهیه کنید و با طراحی سایت آموزشی اون رو تحت عنوان دوره یا پکیج های آموزشی بفروشید و از این راه کسب درآمد کنید. محتوای سایت شما میتونه متنی ، تصویری ، صوتی و یا ویدئویی باشه. پیاده سازی این قابلیت در سایت آموزشی اون رو به یک سایت فروشگاهی با محصولات مجازی مجازی تبدیل میکنه که میتونه روی هزینه سایت آموزشی شما تاثبر بذاره و اون رو افزایش بده.

امکان تعریف حق اشتراک

امکان تعریف حق اشتراک به این معنیه که کاربر برای اینکه بتونه از آموزش‌ها استفاده کنه نیاز داره تا اشتراک ماهانه و سالیانه تهیه کنه. این قابلیت در زمان اضافه شدن به سایت میتونه هزینه رو تا 450 هزار تومن افزایش بده. همین امر سبب میشه تا این قابلیت برای سایت‌هایی که آموزش‌هاشون به صورت دوره‌ای بروزرسانی میشه یا سایت‌های فنی‌حرفه‌ای بسیار مناسب باشه.

پشتیبانی آزمون از فایل های صوتی

پشتیبانی آزمون از فایل صوتی به این صورته که دانش‌آموزان می‌تونن با ارسال یک فایل صوتی به جای نوشتن مطلب استفاده کنن. یک نمونه از این دست رو میشه سایت دولینگو دونست که در زمینه زبان فعالیت می‌کنه و امتحان اسپیکینگ رو به این صورت برگزار می‌کنه. بهتره این آپشن رو برای سایت‌هایی در نظر گرفت که مثل سایت دولینگو نیاز به اسپیکینگ دارن.

طراحی اپ آموزشی

اپلیکیشن های آموزشی هم ابزاری برای آموزش آنلاین هستن که میتونن در کنار طراحی سایت آموزشی به روند برندسازی شما کمک کنن. هزینه طراحی اپ آموزشی به نسبت سایت های آموزشی بالاتره . پس برای سفارش اپ آموزشی باید نگاه به بودجتون بندازین و بعد تصمیم بگیرین. برای توضیحات بیش تر در مورد اپ آموزشی میتونین صفحه طراحی اپلیکیشن آموزش رو مطالعه کنین.
عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت آموزشی

سایر موارد مؤثر در قیمت طراحی سایت آموزشی

به غیر از مواردی که گفته شد ، عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت آموزشی دیگری نیز وجود دارند که روی هزینه طراحی سایت آموزشی مؤثرند که ما به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  • بانک سوال و ایجاد انواع سوال
  • امکان ارائه مدرک پایان دوره
  • امکان ایحاد انواع سوالات تشریحی ، تستی ، چهارگزینه ای و …
  • ارائه برنامه درسی
  • آمار آزمون ، دانلود نمرات دانشجو
  • و…

در پایان…

ما توی این مقاله تلاش کردیم تا تمام نکاتی که روی قیمت طراحی سایت آموزشی شما تاثیر میذاره رو بهتون توضیح بدیم. شما میتونین برای برآورد قیمت طراحی سایت آموزشی به صورت آنلاین وارد صفحه قیمت طراحی سایت ویستا بشین و اون جا تمام موارد مورد نیازتون رو علامت بزنین تا قیمت تخمینی سایت شما رو بهتون نشون بده. ویستا با رعایت تمام امکانات سایت فروشگاهی شما رو به صورت اختصاصی طراحی می کنه.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا