ترید ارز دیجیتال
Search

ترید ارز دیجیتال چیست؟

فهرست مطالب

تریدارز دیجیتال

علی چند وقتیه که شغلش رو تغییر داده و الان یکی از تریدر های موفق ارز دیجیتاله. اون با کمک تحلیل فاندامنتال و تکنیکال ، قیمت ارز های دیجیتال رو در بازه های زمانی مختلف تحلیل می کنه و در زمان مناسب ، با استفاده از روش مناسب به ترید ارز های دیجیتال می پردازد .

شما با شغل علی آشنا هستین ؟ اصلا چیزی در مورد اصطلاحاتی مثل ترید ،تریدر و یا تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال میدونید؟ اگه میخاین بدونین ترید ارز دیجیتال یعنی چه و علی دقیقا چه کاری انجام می ده این مقاله رو تا آخر بخونید تا بیش تر با ترید ارزهای دیجیتال آشنا بشین.

ترید ارز دیجیتال به معنای خرید و فروش ارز های دیجیتال در بازه های مختلف برای به دست آوردن سود بیش تر است. ارز های دیجیتال زیادی چون بیت کوین، اتریوم ، لایت کوین و … برای ترید و یا معامله وجود دارد که شما می تونید با توجه به نظر خود و یا تحلیل های بازار یکی از ارز ها رو برای ترید انتخاب کنید. اگه دوست دارید در مورد ترید ارز دیجیتال بیشتر بدونید، مقاله ما با موضوع آموزش صفر تا صد ترید ارز دیجیتال رو از دست ندین.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

به معنای ساده تر، ترید ارز دیجیتال به معنای خرید بیت کوین و یا هر ارز دیجیتال دیگر با قیمت پایین و فروش با قیمت بالاتر است . اما سرمایه گذاری به معنای خرید بیت کوین و نگهداری آن برای مدت طولانی است. به عبارت دیگر در ترید ارز دیجیتال باید همواره قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کرد. برای این کار باید همواره قیمت ارز های را دنبال کرد و به بررسی و تحلیل نمودار ها پرداخت . این کار نیازمند مهارت و کار در زمینه ارز های دیجیتال و بررسی و تحلیل نمودار های مختلف است.

تریدر ارز دیجیتال کیست؟

تریدر به کسی گفته می شود که در بازار های مالی کریپتوکارنسی ها به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال است . به عبارت ساده تر، تریدر به کسی گفته می شود که کار ترید را انجام می دهد. تریدر می تواند خرید و فروش ارز را برای خودش و یا برای سازمان و یا موسسه انجام دهد که در ازای آن حقوق و یا پاداش دریافت می کند. از اونجایی که درآمد ترید ارز دیجیتال، می تواند برای تریدر های بسیاری اکازیون باشه، از این رو بسیاری از افراد ترید ارز دیجیتال رو به عنوان شغل اصلی یا منبع اصلی درآمد رو انجام میدن.  تفاوت تریدر با سرمایه گذار در زمان نگهداری ارز دیجیتال و یا دارایی های دیگر است. (در سرمایه گذاری دارایی ها رو برای مدت طولانی تر نگه می دارند.)

ترید ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

ترید ارز دیجیتال به استفاده از روش ها و تحلیل های مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال می باشد. برای سرمایه گذاری ارز های دیجیتال نیاز به یک بستر یا فضایی هستیم تا بتوان این کار را انجام داد. صرافی های معتبر زیادی در این زمینه وجود دارد. در نتیجه با طراحی سایت صرافی ارزدیجیتال  می توان به دنیای ارز های دیجیتال متصل شد. برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر باید چندین نکته رو در نظر بگیرید و صرافی ها را از این نظر بررسی کنید:

  • معتبر بودن

قبل از هر چیزی باید ببنید که اون صرافی در منطقه و محل سکونت شما قابل دسترس هست یا نه. برای مثال، به دلیل تحریماتی که علیه ایران وجود داره، برخی از صرافی های بین المللی اجازه ترید ارز دیجیتال به ایرانیان رو نمیده. پس قبل از انتخاب صرافی به این موضوع توجه کنید.

  • شهرت

موضوع بعدی که باید خواستون به اون باشه، شهرت یک صرافیه. این که اون صرافی چقدر مورد استفاده افراد قرار گرفته؟ کاربران از خدمات صرافی راضی هستن یا نه؟ و … . برای پیدا کردن پاسخ این سوالات میتونید سری به توئیتر و ردیت بزنید.

  • امنیت

امنیت یکی از نکات مهم در مورد صرافی هاست. پس حواستون رو حسابی جمع کنید. با توجه این موضوع همیشه صرافی رو انتخاب کنید که برای خرید و فروش ارز های دیجیتال از شما ID یا شناسه تائید هویت میخاد. در این صورت، امنیت صرافی صد برابر میشه و این برای شما یک مزیت مهم محسوب میشه.

  • نرخ مبادلات

نرخ مبادلات رو در صرافی های مختلف بررسی کنید. صرافی ها میتونن نرخ مبادلاتی متفاوتی داشته باشند که باید این موضوع رو در صرافی ها بررسی کنید.

ترید ارز دیجیتال با گوشی

ترید ارز دیجیتال در ابتدا با استفاده از دسکتاپ و کامپیوتر های شخصی انجام میشد. اما با گذشت زمان و توسعه ارز های دیجیتال، خرید و فروش ارز های دیجیتال افزایش پیدا کرد. در نتیجه تریدر های ارز دیجیتال می خواستند تا در هر یحظه و هر مکانی، معاملات ارز های دیجیتال خود را انجام دهند. از این رو اپلیکشن های خرید و فروش ارز دیجیتال برای ترید ارز دیجیتال با گوشی ایجاد شدند.

ترید ارز دیجیتال در فارکس

قبل از این که در مورد معاملات ارزدیجیتال در فارکس توضیح بدهیم، قصد داریم تا در مورد مفاهیم فارکس و کریپتوکارنسی ها توضیحاتی را بدهیم. فارکس یا  “forex”  یک سامانه بین المللی است که امکان معامله تمام ارز های رایج جهان را فراهم می کند. در حقیقت تمام ارز های دنیا مثل دلار، ین، فرانک و … به صورت 24 ساعته در فارکس معامله می شوند. کریپتوکارنسی ها یا بازار های ارز های دیجیتال نیز بستری را برای معامله ارز های دیجیتال فراهم کرده اند. اما سوال اینجاست که آیا ترید ارز های دیجیتال در فارکس امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که معاملات ارز های دیجیتال به غیر از صرافی های ارز دیجیتال در فارکس هم امکان پذیر است. فقط این که باید چندین نکته را در نظر بگیریم. اول این که ترید ارز دیجیتال در فارکس با استفاده از بروکر ها انجام میشه. در نتیجه امکان داره در یک بروکر فقط معاملات بیت کوین انجام بشه. اما با ثبت نام در یک بروکر دیگه می توان سایر ارز های دیجتال رو هم معامله کرد.

نحوه ترید ارز دیجیتال در فارکس

برای ترید ارز دیجیتال در فارکس اول از همه باید بروکر مورد نظر برای انجام این معامله را انتخاب کنیم. بد از انتخاب بروکر مناسب و لاگین شدن در بروکر، باید نرم افزار یا اپلیکیشن اون بروکر رو روی دسکتاپ و موبایل خود نصب کنید. بیشتر بروکر ها از طریق اپ متاتریدر 5  خدمات خود را به کاربران ارائه میدن. توی تنظیمات متاتریدر انتخاب بیت کوین به عنوان یکی از گزینه های معاملاتی وجود داره. از اونجایی که معاملات ارز های دیجیتال به صورت جفت ارز انجام میشه، باید جفت ارز متناسب با بیت کوین هم انتخاب بشه.  در نتیجه ترید ارز دیجیتال در متاتریدر انجام میشه.

انواع روش های ترید ارز دیجیتال

معامله کردن ارز های دیجیتال نیازمند تحلیل قیمت ارز های دیجیتال در بازه های مختلف است. در نتیجه برای این کار باید با تحلیل های تکنیکال و تحلیل فاندامنتال آشنا شویم. در هر کدام از این روش ها زمان مشخصی وحود دارد که باید مطابق با ترید ارز دیجیتال را انجام داد. روش های مختلفی برای ترید ارز دیجیتال وجود دارد.  در ادامه با انواع استراتژی ترید ارز دیجیتال آشنا میشین.
روش-های-ترید-ارز-دیجیتال

1.خرید و فروش فوری یا اسکالپینگ (scalping)

در روش ترید ارز دیجیتال اسکالپینگ ، ترید یا معامله در بازه زمانی بسیار کوتاه در حد چند دقیقه تا چند ثانیه برای کسب سود سریع انجام می شود. تحلیل در این روش با استفاده از ربات های معامله گر انجام می شود و این روش به مهارت بسیاری نیاز دارد . در روش اسکالپینگ ، در هر ترید سود کمی به دست می آید ولی جمع سود ها در مدت زمان طولانی سود قابل توجهی به دست می آید .

2. خرید و فروش روزانه یا day trading

در روش ترید روزانه ارز دیجیتال یا day trading  معاملات همانند روش اسکالپینگ انجام می شود اما به جای انجام معاملات در چند دقیقه ، در طول روز انجام می شود. به عبارت دیگر تریدر تا پایان روز باید معاملات خود را برای به دست آوردن سود انجام دهد. این روش از معامله برای پیدا کردن بهترین استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال به تحلیل تکنیکال نیاز دارد . به طور کلی اگر می خواهید به سود بیش تری به نسبت روش اسکالپینگ دست پیدا کنید می توانید از این روش استفاده کنید.

3. خرید و فروش در محدوده نوسان یا range trading

در روش نوسان محدوده نوسان یا (range trading) معاملات به صورت روزانه و با تعیین دامنه هدف انجام می شود . به عنوان مثال تریدر یک بازه زمانی مثلا یک هفته را در نظر می گیرد .

4. خرید و فروش نوسانی یا swing trading

در روش ترید ارز دیجیتال به روش نوسانی ، معاملات در میان مدت انجام می شود . یعنی تریدر روی نوسان قیمت ارز های دیجیتال تمرکز می کند و با استفاده از تحلیل تکنیکال در بازه زمانی  چند هفته ای موقعیت های زمانی مناسبی را به دست می آورند تا بتوانند سود بیشتری را به دست آورند.

5. موقعیت گیری یا position trading

روش پوزیشن تریدینگ یک روش سرمایه گذاری بلندمدت است که معاملات با استفاده از خط روند انجام می شود. در این روش تریدر با استفاده از تحلیل تکتیکال و فاندامنتال یک موقعیت زمانی 3 ماه تا یک ساله را به  دست می آورند و تمام موقغیت ها را تا رسیدن به آن زمان در نظر می گیرند .

کجا ترید کنم؟

ترید ارزهای دیجیتال معمولا در سایت های صرافی آنلاین انجام می شود. برای انتخاب بهترین صرافی ارزدیجیتال معیار های مختلفی وجود دارد که می توان به حجم معاملات، تعداد ارزهای دیجیتال و … اشاره کرد. امروزه بیش تر مبادله های ارزهای دیجیتال درس سایت هایی صرافی چون بایننس انجام میشود. در ایران هم سایت های زیادی بسیاری وجود دارد که ما در مقاله ” 10 سایت برتر ارز دیجیتال ” بهتون معرفی کردیم. شما باید علاوه بر انتخاب صرافی مناسب ، کیف پول مناسبی را با توجه به روش ترید ارز دیجیتال انتخاب کنید. همچنین شما میتونید برا طراحی سایت نوبیتکس و یا سایت های صرافی دیگه بستری رو برای ترید ارز دیجیتال فراهم کنین و از این طریق به درآمد برسین.

انواع روش های تحلیل برای ترید ارز های دیجیتال

دو روش برای تحلیل ارز های دیجیتال وجود دارد که با استفاده از آن می توان نسبت به وضعیت فعلی و آتی یک دید کلی به دست آورد. اما این موضوع به این معنی نیست که با استفاده از آن بتوان قیمت دقیق بیت کوین را پیش بینی کنیم. زیرا هیچ کس تا به حال نتوانسته قیمت دقیق آن را پیش بینی کند. اما می توان با استفاده از روش ها و قوانین خاصی قیمت بیت کوین را تخمین زد و از این راه به سود رسید.

تحلیل-تکنیکال--ترید ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتال

در تحلیل فاندامنتال قیمت دارایی به صورت کلی تعیین می شود. برای مثال در قیمت بیت کوین با تجزیه و تحلیل می توان به توسعه های صورت گرفته از لحاظ فنی در بیت کوین مثل قانون گذاری هایی که در سراسر جهان رخ می دهد . قیمت بیت کوین را پیش بینی کرد. در این روش صرف نظر از قیمت فعلی بیت کوین و بر اساس عوامل خارجی و سیاست هایی که در این میان وجود قیمت را پیش بینی می کنند.

تحلیل تکنیکال

در روش تحلیل تکنیکال ، قیمت بیت کوین بر اساس میزان حجم معاملات و تاریخچه قیمت پیش بینی می شود. تریدر تلاش می کند تا الگو‌ها و روند قیمت را مشخص کرده و بر اساس آن استنباط کند که در آینده چه اتفاقی در خصوص قیمت ارز دیجیتال خواهد افتاد. قیمت بیت کوین در تحلیل تکنیکال صرف نظر از آن جه در جهان رخ می دهد و بر اساس روند قیمتی پیش بینی می شود.

بهترین روش ترید ارز دیجیتال کدام است؟

همان طور که قبلا گفتیم قیمت ارز دیجیتال به طور دقیق محاسبه نمی شود. برای مثال ممکن است در تحلیل فاندامنتال قیمت بیت کوین به یک باره سقوط کند و یا در تحلیل تکنیکال نمودار ها مثل گذشته رفتار نکند. در نتیجه بهترین راهکار ترکیبی از این دو روش است که به نظر نتیجه بهتری دارد. تیم طراحی صرافی p2p ویستا هم بهتون کمک میکنه تا سایت صرافی و اسکریپت صرافی رمز ارز خودتون رو بالاترین کیفیت راه اندازی کنید. پس با مشاورین ما در ارتباط باشید.

چگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم؟

معمولا همه افرادی که به تازگی وارد بازار ارز های دیجیتال شده اند، به دنبال راهکارهایی برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق هستن. اما باید بدونید که یک راهکار ثابت برای تبدیل شدن به تریدر موفق وجود نداره. اگه شما هم می خواهید به یک تریدر موفق ارز دیجیتال تبدیل شوید، نگاهی به موارد زیر بندازید.

  • قبل از ترید نگاهی به سرمایتان بندازید.
  • حواستان به سود و ضرر معامله باشد.
  • یک صرافی ارز دیجیتال خوب برای این کار انتخاب کنین.
  • امنیت سرمایه خود را در الویت قرار دهید.
  • از اشتباهات خود درس بگیرید و یک اشتباه رو دو بار تکرار نکنید.
  • انواع تحلیل های فاندامنتال و تکنیکال رو آموزش ببینید.
  • پیگیر اخبار و اطلاعات حوزه ارز دیجیتال باشین.

سوالات متداول

برای ترید ارز دیجیتال چه کاری انجام دهم؟

برای شروع ترید ارز دیجیتال با مهارت های تحلیل قیمت ها آشنا شوید. پس از آن حسابی در صرافی ارز دیجیتال باز کنید و خرید و فروش ارز دیجیتال را شروع کنید.

کدام روش برای ترید ارز دیجیتال بهتر است؟

هر کدام از روش های ترید ، استراتژی خاصی هستند که در بازه های زمانی مختلف استفاده می شوند. در نتیجه نمی توان بهترین روش را انتخاب کرد.

تیم ویستا خدمات طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال را ارائه می دهد؟

بله – تیم نرم افزاری ویستا با داشتن تجربه کافی در زمینه طراحی سایت صرافی p2p، طراحی صرافی غیر متمرکز، طراحی سایت مشابه ارز دیجیتال و اسکریپت صرافی ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا