چرا به طراحی وب سایت نیاز داریم
Search

چرا به طراحی سایت نیاز داریم

فهرست مطالب

اگر کسب‌وکار شما بدون استفاده از وب‌سایت رشد کرده است، ممکن است این سوال به وجود آید که چرا به طراحی سایت نیاز دارم؟ چه فایده‌ای دارد که کسب‌وکار من در حال حاضر فاقد آن است.
اگر کسب‌وکار شما بدون استفاده از وب‌سایت رشد کرده است، ممکن است این سوال به وجود آید که چرا به طراحی سایت نیاز دارم؟ چه فایده‌ای دارد که کسب‌وکار من در حال حاضر فاقد آن است. پاسخ کوتاه است، یک وب‌سایت مزایای متنوعی را برای مشاغل کوچک و بزرگ ارائه می‌دهد و بیشتر این مزایا سال به سال به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. دقیقا مانند سرمایه‌گذاری در سهام. قانع نشدید؟ بیاید با یک داستان کوتاه شروع کنیم. حسن پسری که در شهر بابل زندگی می‌کنه، به وسیله‌ای به نام کلاه سوارکاری نیاز داره. اما در شهر بابل هیچ فروشگاهی این وسیله رو نمی‌فروشه. حالا حسن باید بیخیال بشه؟ این‌بار جایی متفاوت رو انتخاب می‌کنه. گوشی رو برمیداره  تو گوگل خرید کلاه سوارکاری رو جستجو می‌کنه. خب به نتیجه‌ای که خواست تا حدودی رسید. فروشگاهی که شلاق سوارکاری میفروشه رو پیدا کرد، اما این فروشگاه در اصفهان قرار داره. خب حسن وارد سایت میشه و خرید خودش رو تکمیل می‌کنه. اینجا هم حسن تونست به محصولی که نیاز داشت برسه و هم صاحب سایت تونست محصول خودش رو بفروشه. اما اگه هیچ سایتی وجود نداشت که این محصول رو بفروشه، تکلیف چی بود؟ ما در این مقاله به 9 مورد از بزرگترین مزایایی که طراحی سایت به شما هدیه می‌دهد، اشاره کرده‌ایم که می‌توانند به شما کمک کنند. حتما مطالعه فرمایید.
چرا به یک سایت برای کسب و کار خود نیاز داریم
چرا به یک سایت برای کسب و کار خود نیاز داریم

جذب مشتریان جدید از گوگل

ممکن است از اندازه و تعداد مشتریان فعلی کسب‌وکار خود راضی باشید. اما هر تجارتی جابه‌جایی مشتری را تجربه می‌کند. به‌طور مثال ممکن است مشتریان شما به خدمات رقبایتان علاقه‌مند شوند و یا به هر دلیلی دیگران را به شما ترجیح دهند. برای حفظ موفقیت باید مشتریان جدیدی جذب کنید و یکی از بهترین راه‌ها این است که وب‌سایت خود را در گوگل نمایان کنید. یک وب‌سایت بهینه شده می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا در بسیاری از عبارات به رتبه‌های بالا برسد و مشتریان مداوم جذب کند. در اصلاح بازاریابی دیجیتال به این امر سئو (SEO) یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌و‌جو می‌گویند که از همان ابتدای طراحی وب شروع می‌شود.

حرفه‌ای‌تر به نظر برسید

بهتر است با این آمار شروع کنیم، 84% از مشتریان، فکر می‌کنند که یک وب‌سایت باعث معتبر‌تر شدن تجارت شما نسبت به تجارت‌هایی که فقط پروفایل شبکه‌های اجتماعی دارند می‌شود. همچنین وب‌سایت مکان مناسبی برای نشان دادن هرگونه گواهینامه، جوایز و … کسب‌وکار شماست. فراتر از آن یک وب‌سایت به شما امکان ایجاد ایمیل اختصاصی می‌دهد. قطعا وب‌سایت‌هایی را مشاهده کرده‌اید که به جای استفاده از جیمیل یا سرویس‌های مشابه از یک ایمیل اختصاصی و منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند. مانند info@vistaapp.ir این موضوع در مرحله اول باعث جلب توجه کابران و ترغیب آن‌ها به برقراری تعامل می‌شود.

“کفش اسپورت دخترانه” در گوگل، ماهانه بیش از 3000 بار جستجو می‌شود. یعنی بیش از 3000 مشتری بالقوه، فقط برای یک نوع محصول. حال این موضوع را به کسب‌وکار خود بسط دهید!

نمایش محصولات و خدمات

به این فکر کنید که اگر یک شخص از شهری دور با شما تماس بگیرد، چگونه می‌توانید به وی محصولات خود را نمایش دهید. با ارسال عکس از پیام‌رسان‌ها؟ این کار را در روز برای چند مشتری می‌توانید انجام دهید؟ هر بار باید توضیحات تکراری را بیان کنید! سخت شد نه؟ شما می‌توانید با نمایش عکس با کیفیت از محصولات خود، به مشتریانی که وارد سایت می‌شوند نشان دهید که انتظار چه چیزی بکشند. همچنین می‌توانید برای زیبا کردن وب‌سایت خود از تصاویری استفاده کنید که به کاربر حس ورود به مکان فیزیکی شما را بدهد. در کنار موضوع ذکر شده می‌توانید اطلاعات مهم مربوط به محصولات و خدمات را برای هر کدام منتشر کنید تا از جذب مشتریان مناسب مطمئن شوید. به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک رستوران باشید، ممکن است که در منوی خود مواردی که فاقد کلسترول هستند را علامت گذاری کنید. در این صورت افرادی که کلسترول خون بالایی دارند می‌توانند از سفارش این موارد خودداری کنند.
چه کسانی به وب سایت نیاز دارند

نمایش توصیفات نسبت به خود

نمایش توصیفات در وب‌سایت، راهی عالی برای نشان دادن تخصص خود است. اگر از کسب‌وکار شما در مقالات، روزنامه‌ها یا وبلاگ‌های محلی معروف استفاده شده است، می‌توانید آن‌ها را منتشر کنید. ایجاد بهترین نظرات در مورد شما نیز در درجه بعدی می‌تواند به افزایش مشتریان شما کمک کند.

مشتریان را ترغیب به تماس کنید

وب‌سایت مکانی عالی برای در دسترس گذاشتن اطلاعات تماس شما با مشتریان بالقوه است. حتی می‌توانید اطلاعات خود را در بالاترین یا پایین‌ترین بخش وب‌سایت قرار دهید. این امر سبب دسترسی همیشگی به اطلاعات تماس شما می‌شود.

همگام‌سازی سایت و نقشه گوگل

وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهد تا از نقشه گوگل، استفاده کنید. یک نقشه در وب‌سایت به افراد کمک می‌کند تا به‌راحتی و با سرعت شما را پیدا کنند. همچنین می‌توانید آدرس وب‌سایت خود را در نقشه گوگل اضافه کنید. به این فکر کنید که شخصی مسافر یا از منطقه‌ای دیگر به منطقه شما که سعادت آباد است آمده و با این منطقه آشنایی ندارد. وی برای ناهار به دنبال یک رستوران در آن منطقه است. با جست‌و‌جو عبارت رستوران‌های سعادت آباد می‌تواند شما را ببیند و به شما مراجعه کند.

تثبیت جایگاه شما در صنعتتان

اگر رقبای شما هنوز وارد دنیای آنلاین نشده‌اند، قطعا به زودی حضور خواهند یافت. شما باید با طراحی وب سایت حرفه ای و با کیفیت، خود را به عنوان یک رهبر در زمینه کاریتان معرفی کنید. حتی اگر رقبا شما وب‌سایت دارند، فرصت بهتری به دست آورده‌اید. شما می‌توانید وب‌سایتی کاملا متفاوت از هر لحاظ نسبت به رقبا طراحی کنید. همین امر تفاوت شما با همکارانتان را مشخص می‌کند.
مزایای طراحی سایت

تضمین موفقیت در طولانی مدت

طبق آمار در سال 2020، تقریبا 4.72 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می‌کنند  و این آمار روزانه در حال افزایش است. بدون وب‌سایت، کسب‌وکار شما برای این افراد نامرئی است. با پیشرفت تکنولوژی، تجارت شما برای همه قابل مشاهده نخواهد بود، مگر اینکه وب‌سایت داشته باشید. بنابراین برای ادامه رقابت، نیاز دارید تا تجارت آنلاین نیز داشته باشید.

ساخت سایت با هزینه کم

ساخت یک وب‌سایت نسبت به گذشته ساده‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر شده است. اگر مایلید از یک روش ساده و غیر فنی استفاده کنید می‌توانید وب‌سایت خود را، کمتر از 500 هزار تومان طراحی کنید. اما برای توانایی رقابت کردن با دیگران  نیاز دارید تا وب‌سایتی حرفه‌ای طراحی کنید.

نتیجه گیری

حال  بهتر است سوال ابتدایی  یعنی “چرا به طراحی سایت نیاز دارم” را به گونه‌ای دیگر بپرسم. به نظر می‌رسد که “چرا در آینده بدون وب‌سایت نابود خواهیم شد” سوال بهتری باشد. حال که به‌طور کامل با موضوع چرا به سایت نیاز داریم آشنا شدید بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به طراحی وب سایت خود اقدام کنید. هر چه زمانی بیشتری از دست بدهید قطعا رقبایتان فاصله بیشتری از شما خواهند گرفت. اگر می‌خواهید به رشد خود در طولانی مدت ادامه دهید به وب‌سایت نیاز دارید. وب‌سایت یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها و استراتژی‌ها برای هر کسب‌وکاری است. حال که با مزایای طراحی سایت آشنا شدید، بهتر است قبل از طراحی سایت، ویژگی های یک سایت حرفه ای از نظر متخصصین را نیز بدانید. امیدواریم این مقاله به شما در ادامه مسیر کمک کند. شما وب‌سایت خود را ساخته‌اید؟ اگر ساخته‌اید می‌توانید تجربیات قبل و بعد از آن را با ما به اشتراک بگذارید.

با استفاده از یک وب‌سایت، کاربران می‌توانند به راحتی شما را پیدا کنند. در مورد کسب‌وکار شما بررسی کنند و آنچه که انجام می‌دهید را بدست آورند. همچنین می‌توانید سوالاتی که در مورد تجارت شما دارند را پاسخ دهید. با داشتن یک وب‌سایت کاربران مختلف می‌توانند با جستجو برند شما در موتورهای جستجو مانند گوگل به شما دسترسی داشته باشند.

شما می‌توانید یک وب‌سایت به صورت رایگان ایجاد کنید! اما مشکلاتی وجود دارد. حساب‌های رایگان، بسیاری از ویژگی‌های مهم را ندارند. شما نمی‌توانید از دامنه‌های سفارشی استفاده کنید و سایت رایگان شما دارای تبلیغاتی برای سازنده اصلی وب‌سایت خواهد بود.

وب‌سایت می تواند هم‌زمان هم یک مجله اینترنتی و هم یک فروشگاه باشد. به بازدیدکنندگان شما این امکان را می‌دهد تا شما را در فضای مجازی ببینند و با برند شما آشنا شوند. وب‌سایت ابزاری عالی برای هر کسب‌وکار است.

به طور خلاصه ، یک وب‌سایت خوب باید از نظر بصری و عملکرد عالی باشد. باید هدف مشخصی داشته باشد. از نظر بصری دلپذیر بوده و جستجو در آن آسان باشد. برای طیف وسیعی از بازدیدکنندگان عملکرد خوبی داشته باشد و از نظر فنی ایمن باشد. وب‌سایت‌های خوب، جذاب، کاربردی و مفید هستند.

درخواست خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی ویستا

محمد رضایی

⭕ کارشناس پشتیبانی

اگر نیاز به دریافت راهنمایی و یا سوالی در رابطه با نحوه سفارش، برآورد هزینه، امکانات و یا… دارید همین حالا با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را وارد بفرمائید و باقی کار رو بسپرید به ما :)

یا