عوامل-موثر-بر-قیمت-موشن-گرافیک

عوامل موثر بر قیمت موشن گرافیکطول مطالعه 7 دقیقه

فهرست مطالب

قیمت موشن گرافیک همیشه آنطور که بازاریابان فکر می کنند بالا نیست. دستیابی به نتایج خوب با قیمت مقرون به صرفه هم امکان پذیر است، اما برای انجام این کار، باید بدانید که چگونه پروژه ها را به درستی مدیریت کنید.

وقتی افراد یک “ویدئو” یا “موشن گرافیک” را می بینند، بیشتر آن ها تمایل دارند فقط به دشواری کار، گران بودن یا هر دوی این موارد فکر کنند، اما همیشه لازم نیست که اینطور باشد. هزینه موشن گرافیک می تواند مقرون به صرفه باشد، اگر بر اساس مفاهیم مهمی مانند الهام گرفتن، فرآیند زیاد و پیشرفت تدریجی و مداوم باشد. همچنین رعایت نکات ارزشمندی مانند برون سپاری و ساده نگه داشتن کار با رعایت ویژگی های مورد نیاز و مدنظر شما، بسیار ضروری است.

اما موشن گرافیک در چه مواقعی می تواند مفید باشد؟ از این ابزار می توان برای طراحی تجسم داده هایی که با یک موضوع پیچیده سروکار داشته یا نیازمند یک دستورالعمل داستان گونه برای توضیح روال کار یا استفاده هستند، به صورت ویدئو و گرافیک استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را در مورد قیمت مقرون به صرفه موشن گرافیک، بدون کاهش کیفیت بیان کنیم. در ادامه در این مقاله موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:

  • چه چیزی قیمت موشن گرافیک را تعیین می کند
  • نکات مهم در مورد نحوه کم کردن هزینه موشن گرافیک
  • واقعاً چه زمانی و کجا ارزش دارد که پول را پس انداز کنیم

 

نکات-مهم-در-مورد-قیمت-موشن-گرافیک

 

چه چیزی قیمت موشن گرافیک را تعیین می کند؟

آیا می دانید قیمت موشن گرافیک چگونه تعیین می شود؟ عوامل متعددی بر میزان پرداختی شرکت ها برای این نوع محتوا تأثیر می گذارد. یادگیری در مورد این عوامل، برای انتخاب درست و پرداخت ارزان تر ضروری است. این موارد را با ذکر جزئیات در ادامه بررسی می کنیم!

اعتبار بازار

حرفه ای ها و استودیوهایی که برای مدت طولانی در بازار حضور داشته اند، اعتبار دارند و می توانند هزینه بیشتری برای تولید موشن گرافیک دریافت کنند. بنابراین ممکن است گزینه خوب، جستجوی دریافت خدمات از شرکت های کوچک باشد، اما شرکت هایی که مجموعه خوبی از پروژه های در حال تولید و انجام شده داشته باشند. با توجه به این نکته می توان هزینه موشن گرافیک مقرون به صرفه تری داشت.

نرخ روزانه/ ساعتی

دو نوع پرداخت برای خدمات موشن گرافیک وجود دارد: نرخ روزانه یا ساعتی. قیمت‌هایی را که شرکت‌ها و متخصصان دریافت می‌کنند، مورد بررسی قرار داده و نوعی را انتخاب کنید که بهترین هزینه و سود را برای شما داشته باشد.

سطح دشواری

هر چه تولید پروژه سخت تر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود. این نوع قیمت گذاری چیزی است که در هر بازاری رایج است و در موشن گرافیک هم صدق می کند. بهترین راه حل ممکن، جستجو برای تولیدات ساده تر اما با کیفیت بالا با هدف کاهش هزینه ها است.

زمان اجرا

قیمت موشن گرافیک نیز با توجه به مدت زمان محتوای نهایی تغییر می کند. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید، طرح کوتاه تری را انتخاب کنید. حتی با تولیدات کوچکتر می توان نتایج عالی کسب کرد.

 

نکات مهم در مورد نحوه کم کردن هزینه موشن گرافیک

بازاریابان و مدیران اغلب مجبورند برای کمپین های خود با بودجه های اندکی دست و پنجه نرم کنند که می تواند منجر به مشکلاتی در ساخت موشن گرافیک کامل و موثر شود.

یک حس مشترک در بین افراد وجود دارد که هزینه های موشن گرافیک بالا است، اما این یک حقیقت مطلق نیست. با اقدامات خوب می توان هزینه ها را کم کرده و با انواع بودجه ها کار کرد. تطبیق دادن محصول، برون سپاری و کار با متخصصان ماهر برای دستیابی به نتایج عالی بدون هزینه های بالا ضروری است.

در ادامه چند نکته را بررسی می کنیم تا بتوانیم کمتر هزینه کرده اما در پایان کار طراحی موشن گرافیک عالی داشته باشیم.

 

  1. وقت خود را صرف کنید

زمان می تواند برای شما کار کند. به این معنی که اگر در حال خلق چیزی هستید، معمولاً هر چه بیشتر به آن نگاه کنید یا در مورد آن فکر کرده و برای آن موضوع وقت صرف کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. گاهی ممکن است پروژه ها ماه ها طول بکشد تا به پایان برسد، بنابراین استراحت کردن و سپس بازگشت مجدد می تواند به طور تصاعدی به شما کمک کند. اکثر اوقات این کار می تواند یک نتیجه عالی و متمایز به همراه داشته باشد. همچنین اصرار بر پروژه‌ های خلاقانه ای که نتیجه‌ای نداشته باشند، می‌تواند استرس و هزینه بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

 

  1. رسانه ها را ترکیب کنید

برخی از عناصر در زندگی واقعی بهتر از نرم افزارهای کامپیوتری ایجاد می شوند. پس چرا به جای ایجاد یک انیمیشن سه بعدی از افتادن توپ، یک توپ را رها نکنیم و از آن عکس یا فیلم نگیریم؟ عناصر فیزیکی عکاسی شده دارای واقعیتی هستند که تصاویر رایانه ای ندارند، بنابراین استفاده از این روش می تواند بخشی از کار باشد. در استراتژی های بازاریابی بصری، جستجوی انواع ابزارها برای زنده کردن ایده ها، بهترین راه برای کنترل قیمت موشن گرافیک است.

 

  1. کار را ساده نگه دارید

چیزهای ساده معمولا بهتر به نظر رسیده و سریعتر هم ساخته می شوند. با فکر کردن به این که چگونه ساده ترین و بهترین کار را انجام بدهید، از مغز خود استفاده کنید. سفارش موشن گرافیک پیچیده و سخت، به پیچیدگی روال کار هم می‌افزاید. بهره وری و چابکی فرآیند نیز نشان دهنده مدیریت بهتر بودجه است. وقتی کار را ساده نگه دارید، موفقیت در استراتژی بازاریابی ویدیویی آسان تر خواهد بود.

 

  1. 4. هدف گذاری مجدد

کتابخانه ای از ایده ها، طرح ها، تکنیک های تصویرسازی خوب بسازید. همیشه روش‌ها، پروژه‌ها و مفاهیم شگفت‌انگیزی وجود دارند که توسط افراد دیگر کنار گذاشته شده اند و اکنون می‌توان آن ها را به پروژه‌های دیگر هدایت کرد. مطمئن شوید که تمام نسخه ها و طرح های آزمایشی خود را در طی انجام کار ذخیره می کنید.

بدون شک، این محتوای آرشیو شده در نهایت دو مزیت اصلی دارد. اولا بهره وری بالاتر، زیرا امکان استفاده مجدد از ایده هایی که به کار نرفتند، در آینده با صرف زمان کمتر برای فکر کردن، فراهم خواهد بود و دوما صرفه جویی در هزینه را به همراه خواهد داشت.

 

  1. الهام بگیرید

گاهی اوقات الهام گرفتن از پروژه های گذشته، به خصوص پروژه های موفق، کار خوبی است. وقتی این کار را انجام می دهید، نیازی نیست خیلی آزمایش کنید. این کار معمولاً برای شروع عملکرد بهتر مغز شما کافی است و پروژه های جدید قطعا کار متفاوتی بوده و هدفی دیگری را دنبال می کنند. بنابراین الهام گرفتن از کارهای قبلی فقط جایی برای شروع کار جدید خواهد بود!

 

  1. برون سپاری

کارکنان شما همیشه نمی توانند نتیجه خاصی را با کیفیت مدنظر شما ارائه کنند. برخی مهارت ها ضروری هستند و اگر در تیم شما وجود ندارند، لازم است آن ها را در یک متخصص بیرونی جستجو کنید. به همین دلیل است که برون سپاری بسیار اهمیت دارد.

در برخی موارد، برون سپاری می تواند راهی برای کاهش هزینه های پروژه باشد. استفاده از فردی که در یک کار متخصص است، بیشتر از استخدام دائمی او برای شما سود خواهد داشت. برای مثال شما فردی را که لوگو طراحی می کند یک بار نیاز دارید بنابراین می توانید از تخصص او برای طراحی لوگو موشن استفاده کنید.

 

  1. افراد با استعداد را استخدام کنید

کار با افراد با استعداد برای دستیابی به نتایج عالی در پروژه ها ضروری است. اگرچه پس انداز مهم است، درآمد نیز ضروری است. تنها راه برای دستیابی به نتایج موفق، ایجاد یک تیم با متخصصان ماهر است.

اگر کارمندان شما ماهر باشند، می توانید پروژه های بهتری را توسعه دهید. این شرایط مدیریت هزینه بهینه را امکان پذیر می کند.

 

واقعاً چه زمانی و کجا ارزش دارد که پول را پس انداز کنیم

یک پروژه بیش از هر چیز باید کیفیت داشته باشد. بنابراین، همیشه نمی توان هزینه های موشن گرافیک را کاهش داد زیرا می تواند منجر به نتایج نامطلوب شود.

هدف باید تلاش برای یافتن تعادل باشد. به این معنی که یک محصول نهایی عالی با هزینه مقرون به صرفه در مقایسه با بودجه شرکت تولید شود. به همین دلیل مهم است که بدانید چه زمانی و کجا ارزش پس انداز پول را دارد:

 

  • زمانی که منابع شما همان نتیجه را ارزان ‌تر ارائه می‌کنند، می‌توان پس‌انداز کرد.
  • صرفه جویی با برون سپاری امکان پذیر است.
  • توصیه نمی شود با استفاده از نرم افزارهای با کیفیت پایین در هزینه صرفه جویی کنید.
  • صرفه جویی با استفاده از تجهیزات قدیمی و بی کیفیت اصلا توصیه نمی شود.
  • صرفه جویی با برون سپاری پروژه به استودیوهای بدون نمونه کار موشن گرافیک خوب توصیه نمی شود.

 

تعرفه موشن گرافیک در بازار کار کاملا مشخص است اما اگر شرکت شما بداند که چگونه یک پروژه را مدیریت کند، هزینه نهایی پروژه و قیمت موشن گرافیک می تواند مقرون به صرفه باشد. صرف نظر از اینکه کار شما یک بازاریابی ویدئویی تعاملی، موزیک ویدیو یا یک کمپین برند باشد، نتایج خوب فقط توسط متخصصان ماهر به دست می آید که لزوما استفاده از تخصص این افراد گران هم نیست.

درخواست خود را ارسال کنید

Share on facebook
فیس بوک
Share on linkedin
لینکدین
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on whatsapp
واتس اپ
Share on print
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *